Pyhä Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Melnais kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kyllä mäkin odotan saavani sellaisen kortin veljen tyttären kuvalla, mutta suvun ulkopuolelta, mautonta.
Osaatko/haluatko jotenkin avata tätä ajatusta? Musta on outoa pitää mauttomana ystävälliseksi tarkoitettua elettä. Lapsiaiheen loukkaavuus kuulostaa jotenkin siltä, että eleeseen ladataan merkityksiä joita lähettäjä ei ole tarkoittanut.
Asiaan liittyi aikaisemmin kipeitäkin juttuja, jolloin ystävien ja sukulaisten lähettämät kuvat lapsukaisistaan tuntui lähinnä lyönniltä märällä rätillä naamalle. No, nyt on eri elämä eikä ihan lähipiirissä edes lapsia, mutta sitä oudommalta tuntuu saada kuva vieraasta lapsesta joulukorttina. Pääpointti on se hyvän joulun toivotus, ei jälkikasvun esittely. Lapset ei kiinnosta minua mitenkään automaattisesti, lähinnä leikki-ikäiset on kivoja leikkikavereina. Ehkä mun suhtautuminen lapsiin on enemmän sellainen persoonakohtainen, lapsi ei ole tärkeä sen takia, että se on lapsi, vaan oman itsensä takia. Tietenkin kaiken voi peilata tuon ensimmäisen lauseen kautta, mutta itselle tuo viimeinen lause on ehkä enemmän oman itsen tuntuinen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dumis

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

swirl kirjoitti:Just tajusin, että tänäänhän pitää vetää turvakännit!
Suojakännit, saatana opetellaan termit.
NuoriD

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lolita kirjoitti:
Melnais kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kyllä mäkin odotan saavani sellaisen kortin veljen tyttären kuvalla, mutta suvun ulkopuolelta, mautonta.
Osaatko/haluatko jotenkin avata tätä ajatusta? Musta on outoa pitää mauttomana ystävälliseksi tarkoitettua elettä. Lapsiaiheen loukkaavuus kuulostaa jotenkin siltä, että eleeseen ladataan merkityksiä joita lähettäjä ei ole tarkoittanut.
Asiaan liittyi aikaisemmin kipeitäkin juttuja, jolloin ystävien ja sukulaisten lähettämät kuvat lapsukaisistaan tuntui lähinnä lyönniltä märällä rätillä naamalle. No, nyt on eri elämä eikä ihan lähipiirissä edes lapsia, mutta sitä oudommalta tuntuu saada kuva vieraasta lapsesta joulukorttina. Pääpointti on se hyvän joulun toivotus, ei jälkikasvun esittely. Lapset ei kiinnosta minua mitenkään automaattisesti, lähinnä leikki-ikäiset on kivoja leikkikavereina. Ehkä mun suhtautuminen lapsiin on enemmän sellainen persoonakohtainen, lapsi ei ole tärkeä sen takia, että se on lapsi, vaan oman itsensä takia. Tietenkin kaiken voi peilata tuon ensimmäisen lauseen kautta, mutta itselle tuo viimeinen lause on ehkä enemmän oman itsen tuntuinen.
Kyllä mä tavallaan ymmärrän sun ajatusmaailman, mutta toisaalta jos koko ajan ajattelee, että joku saattaa tästä loukkaantua, niin ei paljoa voi tehdä.

Jokuhan saattaa loukkaantua jo pelkästä joulukortista. Yhdysvalloissahan myydään poliittisesti korrekteja "seasons greetings" -kortteja juuri tämän takia.

Mun mielestä jos kokee lapsia esittävän joulukortin loukkaavana, niin vika on vastaanottajassa.
RP

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti:
Melnais kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kyllä mäkin odotan saavani sellaisen kortin veljen tyttären kuvalla, mutta suvun ulkopuolelta, mautonta.
Osaatko/haluatko jotenkin avata tätä ajatusta? Musta on outoa pitää mauttomana ystävälliseksi tarkoitettua elettä. Lapsiaiheen loukkaavuus kuulostaa jotenkin siltä, että eleeseen ladataan merkityksiä joita lähettäjä ei ole tarkoittanut.
Asiaan liittyi aikaisemmin kipeitäkin juttuja, jolloin ystävien ja sukulaisten lähettämät kuvat lapsukaisistaan tuntui lähinnä lyönniltä märällä rätillä naamalle.
Mistä tulikin mieleen eräs suhteellisen läheinen ystäväni, joka ei oikeastaan mitään muuta halua kuin lapsen, mutta luonto on päättänyt toisin. Tämä ihminen on saanut, samat kuin itse, näitä lapsenkuva kortteja joissa toki runot lapsiperheen joulusta (miten on lapsiperheen juhla) yms. Ja sama reaktio aina = paskaksi meno.

Tietenkään kaikki ei ole tietoisia että lapsettomuus ei ole vapaaehtoista eikä teko siis ole vittuilua tmv., mutta toisaalta tämä on varsin hyvä syy olla niitä kenellekään lähtettämättä. Noin esimerkkinä.

Oli se hankala tilanne silloin aikoinaan kun itse pamahdin paksuksi, kaverisuhteen säilyttäminen. Vaati molemmilta sen tosiasian toteamisen ja toiselta sen asiaan totuttelun ennen kuin voitiin taas jatkaa ihan normaalisti ilman puheiden varomista suuntaan taikka toiseen.
masa

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Lolita kirjoitti: mutta sitä oudommalta tuntuu saada kuva vieraasta lapsesta joulukorttina.
Lähetä niille takaisin kuva miehestäsi tonttulakki päässä, tai vastavuoroisesti laita kissa uuniin, uuniin valot päälle ja ota siitä joulukinkkukuva!

En minäkään halua kuvia muiden joulumukuloista, enkä tottavie sellaisia ole lähettämässä omistanikaan. Enkä kyllä lähetä joulukortteja muutenkaan. En ikinä.

Tämän voit lähettää taasen niille mukuloille:

http://www.steveklotz.com/blog/wp-conte ... -santa.jpg

Kuva
NuoriD

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^ No onpas elämä vaikeaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä otettiin 1,5 vuotta sitten kuvia pojasta, että oltais teetetty joulukortit. Katsottiin fiksummaksi laittaa kehystetty kuva pakettiin niille, jotka sitä kuvaa oikeasti halusivat (eli isovanhemmat ja kummit), muutenkin unohtu (tosi vahingossa..) lähettää ne joulukortit sitten muillekin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vähän hankalia asioita nämä ovat. Minusta lapsijoulukortit ovat aika ymmärrettäviä, mutta myös aika, sanoisinko, tylsiä. Peukalo heiluu neutraalin ja alaspäinkääntymisen välillä. Toisaalta, yksi lapseton tuttavapariskunta on pari viime vuotta lähetellyt kuvia itsestään joulukortteina. En ole varma onko kyseessä kannanotto, piruilua näille lapsikorteille vai mitä, mutta jostain syystä pidän selvänä, että peukalo kääntyy ylöspäin. Toisaalta, olen myös vuosien saatossa saanut joulukortteja, joissa kuvassa on lapsettoman parin koira. Peukku alas ja selkeästi.

Itsehän olen tyly, epäsosiaalinen ja muutenkin ikävä ihminen enkä lähetä joulukortteja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Lolita kirjoitti: mutta sitä oudommalta tuntuu saada kuva vieraasta lapsesta joulukorttina.
Lähetä niille takaisin kuva miehestäsi tonttulakki päässä, tai vastavuoroisesti laita kissa uuniin, uuniin valot päälle ja ota siitä joulukinkkukuva!
Lauantain Bonesissa Bonesia pyydettiin sanomaan pari sanaa joulusta. Hän lausui: "Joulu juontaa juurensa entisestä saturnalia-juhlasta, jonka aikana juopoteltiin, laulettiin alastomina ja [jotain, en muista mitä]". Nyt vaan sitten lavastamaan tämmöinen saturnalia, ottaan siitä kuvia ja lähettään kaikille sukulaistädeille joulukorttina nämä kuvat!

Nyt jäi kyllä häiritteen että mikä se oli se kolmas asia saturnaliasta mitä se Bones sano :(

EDIT: AHAAAA "Christmas has it’s roots in the Pagan festival of Saturnalia. Which is traditionally celebrated by intoxication, naked singing and the consumption of human shaped biscuits."
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:^ No onpas elämä vaikeaa.
No ei ole. Saan noita mukulakuvia parista perheestä ja ihan kivoja ne ovat. Itse en vaan sellaisia aio lähetellä, enkä muitakaan joulukortteja. Kunhan nyt vaan tässä provopiikittelen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lolita kirjoitti: Tietenkin kaiken voi peilata tuon ensimmäisen lauseen kautta, mutta itselle tuo viimeinen lause on ehkä enemmän oman itsen tuntuinen.
Ymmärretään. Mä jäin tätä oikeastaan miettimään kun alkuun pidin ihan selvänä että joo, joku voi loukkaantua. Sitten jäin miettimään miksi niin ja lopulta muistikuvan kätköpaikaksi paljastui joku ikiaikainen Kitinäketju, täällä minuun on kylvetty epävarmuuden siemen juhlatoivotuksista!
urpiainen kirjoitti: Minusta lapsijoulukortit ovat aika ymmärrettäviä, mutta myös aika, sanoisinko, tylsiä.
Onhan ne lapsikortit tylsiä, hieman enemmän ne kiinnostavat kun voi verrata omaan muksuun. Niin ovat tietty tylsiä kaikki muutkin joulukortit eikä kai tuollaisen muodollisen hyväntahdon eleen nyt tarvitse ollakaan säkenöivän omaperäinen ja vitsikäs. Vähän sama kuin jos miettisi miten ilmaista osanottonsa läheiselle tämän puolison poismenon johdosta niin, että osanotto jää varmasti mieleen poikkeuksellisen kekseliäänä.

Pohdittuani nyt mitä itse ajattelen, mitä muut ajattelevat ja mitä muut minusta ja lapsestamme ajattelevat, lähetän kortit tänäkin vuonna kaikille joille olin suunnitellutkin sen enempää niitä personoimatta. Roskiin kai muut ne heittävät kuitenkin säällisen ajan kuluttua, mullahan on sellainen vamma myös, että säästän kaikki kortit.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Eikös ne suurin piirtein kaikki joulukortit esitä jotai söpöstä, sama kai se sit onko se maisema, lapsi, eläin, whatever.
Mieluiten otan kuvan jostain tutusta tyypistä, ei tulis mieleenkään pitää sellasta jotenkin tylsänä/ikävänä saati sitten loukkaantua.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Miksi ihmiset lähettävät toisilleen joulukortteina kuvia nussimistensa todistuskappaleista? Lähettävätkö kuvia myös käytetyistä kortsuista?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RolloTomasi kirjoitti:Miksi ihmiset lähettävät toisilleen joulukortteina kuvia nussimistensa todistuskappaleista? Lähettävätkö kuvia myös käytetyistä kortsuista?
Rumia sanoja, soo soo.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Melnais kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Minusta lapsijoulukortit ovat aika ymmärrettäviä, mutta myös aika, sanoisinko, tylsiä.
Onhan ne lapsikortit tylsiä, hieman enemmän ne kiinnostavat kun voi verrata omaan muksuun.
Joo, tuo tosiaan ikäänkuin koski vain omaa reaktiotani minulle lähetettyihin kortteihin. Jos esim. sisaruksillani olisi lapsia, olisin varmasti innoissani heidän lapsikorteistaan. Eli varmasti lähisukulaisille, läheisille lapsiperheille jne lähetetyt lapsijoulukortit ovat onnen omiaan. Gattacalle en lähettäisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Olen ajatellut, tarkennan. Jos joku haluaa, että työkaverin vastasyntynyt rääpäle tuodaan työpaikalle katsastettavaksi, niin hän kutsukoot työkaverin kääröineen näytille. Tätä varten voidaan varata neukkari, tai sitten voidaan pysytellä kahvihuoneessa. Rääpäleen kanssa ei pidä kiertämän koko toimistoa ja joka huonetta ja kuutiota. Joka haluaa vauvelin nähdä, menkööt sinne neukkariin tai kahvihuoneeseen. Joka ei halua, varustautukoon kahvittelemalla ennen tai jälkeen vauvanäyttelyn, mikäli se järjestetään kahvihuoneessa.

Joulukorteista en niin välitä, mutta minusta on kiva kun yksi kädentaitoja omaava kaveri joka joulu askartelee itse lähettämänsä kortit. Itse en laita edes tekstiviestitervehdyksiä. Ystävänpäivänä en varsinkaan lähetä mitään tervehdyksiä. Sen sijaan saatan lähettää kortin kavereille vaikkapa 15. elokuuta, ihan muuten vain. Mulle joka päivä on ystävänpäivä.

Jos nyt on ihan pakko lähettää lasten kuvia, niin pykätkää siihen kuvaan sitten aikuisetkin. Kait te nyt koko porukka olette joulua toivottamassa eikä vain se jälkikasvu?

Itse en aio tänäKÄÄN vuonna lähettää yhtään joulukorttia, vaikka nyt olisi hyvä sauma asustaa Tuike tontuksi, ottaa siitä kuva ja värkätä kuvasta kortit. En viitti rääkätä koiraa moisella toiminnalla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:Tämä on kyllä outo, outo, palsta. Se osa, jonka voi olettaakin on jatkanut ihmisen lajityypillisiä toimia. Pariutunut ja yllättävää kyllä on siitä jälkikasvuakin jollakin aikavälillä siunaantunut.

Sitten on tämä toinen porukka.

Ja bubbling under ovat tietty he joilla näitä yllätyksiä ei syystä tai toisesta ole siunaantunut.
Osasitpas taas ihanasti luokitella ihmiset siten, että itse tietysti pääsit siihen "kunnollisten ja normaalien" joukkoon erotuksena kaiken maailman friikeistä. :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:Tämä on kyllä outo, outo, palsta. Se osa, jonka voi olettaakin on jatkanut ihmisen lajityypillisiä toimia.
Mulle ja hellulle on monta kertaa sanottu että pitäisi lisääntyä koska
a) ollaan muka perusterveitä. No hellu on, minä en.
b) ollaan täysjärkisiä. Tästäkin voi olla montaa eri mieltä.
c) ollaan vähintäänkin keskitason kohdalla älyn määrässä. Ts ehkäisisimme osaltamme idiocracy-ilmiötä.
d) meistä kuulema tulisi hyvät vanhemmat. Lapsi voisi tietysti olla eri mieltä.

Oletuksena siis meidänkin olisi pitänyt "jatkaa ihmisen lajityypillisiä toimia". Mut ku ei me haluta.

EDIT: olen mielelläni kaikenmaailman friikki 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti: Come on, eikö sinusta enempää vihantunteita tule? :)

Ei auta tämän palstan kanssa edes jumalauta. Odotin jonkun edes tarttuvan tuohon täkyyn.
No tämähän nyt on ihan Pertin vakiokamaa jo: "mä vaan halusin ärsyttää, oikeastihan en toki ole mitään mieltä mistään". :) :) :)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
So Hard

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:olen mielelläni kaikenmaailman friikki 8)
Seuraavan kerran kun joku selittää moista, pamauta siihen että lapsettomia naisia on akateemisissa kaikkein eniten ja kouluttamattomissa somaleissa kaikkein vähiten, notta ei näytä tuo järjellisyys juuri korreloivan lisääntymisen kanssa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:olen mielelläni kaikenmaailman friikki 8)
Seuraavan kerran kun joku selittää moista, pamauta siihen että lapsettomia naisia on akateemisissa kaikkein eniten ja kouluttamattomissa somaleissa kaikkein vähiten, notta ei näytä tuo järjellisyys juuri korreloivan lisääntymisen kanssa.
Niinpä sitä on jo sanottu, idiocracy.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Lilo kirjoitti: "kunnollisten ja normaalien"
Tästä voi olla montaa eri mieltä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

RP kirjoitti:
Lilo kirjoitti: "kunnollisten ja normaalien"
Tästä voi olla montaa eri mieltä.
Indeed.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pertin provot on vähän samanlaisia kun ala-asteella kutittelu.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Pyhä Perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Pertin provot on vähän samanlaisia kun ala-asteella kutittelu.
No se on katso se vesi siellä niilläpäin vähän sellasta kummaa.
Vastaa Viestiin