Tolkuton Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä taas koen sen epäreiluna, että kun mies on pojan kanssa (esim.) kahdestaan, voivat he lähteä autolla käymään jos kenen luona kylässä funtsimatta säästä, päivänajasta, julkisten kulkemisesta (mahtuuko rattaat bussiin jne.). Samoin mökille olisi kiva päästä joskus pojan kanssa kahdestaan, eikä aina miehen työvuorojen mukaan kun toimii kuskina. Vois vaikka joskus pitää pitkän viikonlopun niin että lähtis torstai-iltana johonkin ja mies tulis omalla kyydillä perässä, mutta ei. Ilman ajokorttia ei onnaa. Omaa autoa meillä ei ole, mutta auto saadaan lainaan pyytämällä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

ninnithequeen kirjoitti:Ei mullakaan ole ikinä ollut ajokorttia. Enkä ole tarvinnutkaan.
Taidan muistaa väärin!! :shock: Ainakin useaan kertaan vuodessa on kuulunut jotain mutinaa autottomuudesta. Ai niin! Eihän auton ajamiseen korttia tarvita. Paitsi joissain uusissa avainkortti.
Elppis kirjoitti:Oota klo 20, sit on lunta
En usko, että kehä3:n sisäpuolella olisi. Taitaa tulla vettäräntää taivaan täydeltä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Tälleen sisätiloista käsin väittäisin, että Leppävaarassa tulee ainakin ihan rehellistä lunta.
ninnithequeen

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pulkannaru kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ei mullakaan ole ikinä ollut ajokorttia. Enkä ole tarvinnutkaan.
Taidan muistaa väärin!! :shock: Ainakin useaan kertaan vuodessa on kuulunut jotain mutinaa autottomuudesta. Ai niin! Eihän auton ajamiseen korttia tarvita. Paitsi joissain uusissa avainkortti.
Niin. Nyt sillä ehkä olis tarvetta, ois pitäny heti lisätä, mutta aikasemmin ei. Menin suoraan peruskoulunpenkiltä pienipalkkaiseen työhön ja käytin ajokorttiin minulle säästetyt rahat kun tasan 18-vuotiaana muutin pois kotoota.

Taisin tahallani jättää tuon pois kun arvasin että joku alkaa rätkättää heti, haha.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

swirl kirjoitti:Tälleen sisätiloista käsin väittäisin, että Leppävaarassa tulee ainakin ihan rehellistä lunta.
Mutta klo 20 tullee vettäräntää, jos jotain.
Täällä ei kyl nyt tule mitään taivaalta, paitsi ehkä valon kajastusta. Maassa lunta pari millimetriä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Haluan ilmoittaa että täällä satoi lunta ja sitä jäi maahankin. Talvi!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

par-sky kirjoitti:Haluan ilmoittaa että täällä satoi lunta ja sitä jäi maahankin. Talvi!
Yritin muistella että minä päivänä tuli lumi, mutta aika heikosti onnistuin. Sunnuntaina oli jo, lauantaina ehkä? Perjantaina ei ainakaan.
SikaMika

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Johan tuota valkoista tarttui maahankin kiinni, eli julistan talven alkaneeksi.

Sain, jos mahdollista, vielä lisää opiskelumotivaatiota, kun aamulla kouluun kömmittyäni näin vanhat muuttokamut kantamassa koulun juhlasalin äärettömällä massalla varustettuja penkkejä kakkoskerrokseen pois huomisten rekrymessujen tieltä. Kun painelin siitä sitten kuuntelemaan luentoja matriiseista, ei väsyttänyt läheskään niin paljon kuin vielä minuuttia aikaisemmin. Pomon poika, joka on hakenut kaksi kertaa samaan opinahjoon tuloksetta, oli kantoremmissä mukana. Kundi olisi päässyt tänä syssynä Vaasan vastaavaan liiketalouden korkeakouluun, mutta ei napannut. Aikoo kuulemma hakea vielä ensi vuonnakin, joten tämä paskaduunissa vietetty välivuosi saattaa antaa sitä motivaatiota ottaa vastaan opiskelupaikka vähän kauempaakin, jos ei stadi natsaa silläkään kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Työnantajan suunnitelmissa lomauttaa joukko ihmisiä kahdeksitoista kuukaudeksi. Pikaisella laskutoimituksella olen noin 80% todennäköisyydellä tuossa joukossa.

Millähän tätä työperäistä vitutusta voisi lievittää?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
So Hard

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Työnantajan suunnitelmissa lomauttaa joukko ihmisiä kahdeksitoista kuukaudeksi. Pikaisella laskutoimituksella olen noin 80% todennäköisyydellä tuossa joukossa.

Millähän tätä työperäistä vitutusta voisi lievittää?
Aina noi esitykset on sellaisia worst case skenaarioita, mutta onhan tuo paha rasti jos kohdalle osuu. Jos tulotason tippuminen ei vituta liikaa, ota se lomana, jona teet kaikki ne asiat joita et voi duunin takia tehdä, kehitä itseäsi, reenaa, remppaa, reissaa ja niinpoispäin.

Jos tulotason tippuminen taas vituttaa liikaa, kannattaa pitää mielessä että lomautuksen aikana voi mennä muualle töihin JA kun lomautus on kestänyt 200 päivää, voi ottaa lopputilin jossa työsuhde päättyy per heti, saa hanskaan työnantajan irtisanomisajan mukaisen liksan ja ei tule mitn karensseja tms.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Senkin köyhät. Tottakai vanhemmat kustansi ajokortin ja tarjosi auton. Isi on ostanut mulle auton itse asiassa kolme kertaa. Mut oonkin lellipentu. Harmi ettei ne maksa sakkoja...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen siis meni nilkan nivelsiteet ja tyvessä sojottaa golfpallo. Ihmettelen kuitenkin kuinka hyvin ja kivuttomasti pystyn kävelemään. Kyseessä wanha vaiva (jäykkä nilkka) ja muistin heti kolmen koon ensihoidon. Hullujahan mä puhun, mutta teksi jo mieli takas pelikentälle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Gaia

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vesper kirjoitti:Senkin köyhät. Tottakai vanhemmat kustansi ajokortin ja tarjosi auton. Isi on ostanut mulle auton itse asiassa kolme kertaa.
Mullekin :oops:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gaia kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Senkin köyhät. Tottakai vanhemmat kustansi ajokortin ja tarjosi auton. Isi on ostanut mulle auton itse asiassa kolme kertaa.
Mullekin :oops:
Ei oo häpee olla lellipentu!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Gaia

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vesper kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Senkin köyhät. Tottakai vanhemmat kustansi ajokortin ja tarjosi auton. Isi on ostanut mulle auton itse asiassa kolme kertaa.
Mullekin :oops:
Ei oo häpee olla lellipentu!
Ilo olla Isin Prinsessa :D
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gaia kirjoitti:Ilo olla Isin Prinsessa :D
Nyt oot asian ytimessä!

Toki, oon kyllä ottanut iskujakin. Sain mm. kerran siskolta ja äidiltä huutia, kun isi osti mulle joululahjaksi liki tonnin timanttikorvikset ja siskolle sauvasekoittimen... Ei se mun vika ollut!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on ajokortti, en ole ajanut autoa ainakaan viiteen vuoteen. Ehkä vielä joskus, tosin tämän tauon jälkeen vaatii jo hieman harjoittelua. Ajokortin maksoi tätini, omaa autoa ei ole koskaan ollut. Ens vuonna kuulemma tulee, kai mä sitten sillä ajan.

Alkaa vähän työstressi painamaan. Olen ollut aina hyvä nukkuja, mutta nyt on jo parin viikon ajan jääneet yöunet minulle normaalin kahdeksan-yhdeksän tunnin sijaan viiteen-kuuteen, kun ylikierrokset valvottavat illalla ja herättelevät aamuyöllä. Työsähköpostin lukeminen aiheuttaa lähes paniikkikohtausoireita ja kaikki kiireettömätkin pyynnöt kuulostavat hoputtamiselta ja painostamiselta. Tällä viikolla ei vielä voi höllätä kun pari dedistä painaa päälle, mutta ensi viikosta alkaen on pakko. Onneksi tässä ryysiksessä kertyneet + 80 ylityötuntia mahdollistavat ylimääräisiä vapaapäiviä helposti.

Tänään ajattelin irtiottoa arjesta mansikkarahkan ja kylvyn muodossa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:Senkin köyhät. Tottakai vanhemmat kustansi ajokortin ja tarjosi auton. Isi on ostanut mulle auton itse asiassa kolme kertaa. Mut oonkin lellipentu. Harmi ettei ne maksa sakkoja...
Laupias taivas.
Muistin aiemmin väärin. Rippilahjoja ym. en koskaan saanut, mutta antoihan se multimiljonääri-enoni (jonka omistukset ovat nyt minun, heh) minulle ylioppilaaksi tullessani 4000 vuoden 1982 markkaa. Se olikin ainoa kerta, kun se ukko pystyi luopumaan rahasta.

Ei sillä autoa ostanut. Ostin kyllä ekan stereoradionauhurini, testivoittaja Philippsin. Jonka turhuuden ostamisesta äitini huusi minulle pää punaisena kaksi viikkoa ja kielsi tuomasta maalle mukaan, ettei enoni kauhistuisi, mitä tarpeetonta hänen rahoillaan on ostettu.

Rakas vempele, sillä tutustuin niin rokkenrouliin kuin klassiseenkin musiikkiin. Mutta äitini ei siis nuorena 40-luvulla moisia tarvinnut.
SikaMika

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

exsu kirjoitti:Mulla on ajokortti, en ole ajanut autoa ainakaan viiteen vuoteen. Ehkä vielä joskus, tosin tämän tauon jälkeen vaatii jo hieman harjoittelua.
Tulta päin vaan, kyllä se siitä. Itse olin ollut ajamatta ~vuoden verran ja sitäkin ennen äärimmäisen epäsäännöllisesti lähes kymmenen vuoden ajan, kun lähdettiin Poikien kanssa muutama kesä sitten Euroopankiertueelle. Ihan kivasti(?) homma suttaantui pienessä kankkusessakin jossain Slovenian ja Unkarin välimaastossa.
Dumis

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Oho, kello on jo puol ysi, viimeks kun katoin niin se oli seiska. Tulee taas kiirus tiskailla, vasta yksi lasi mennyt paskaksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Itse ajoin ajokortin 19-vuotiaana. Vanhemmat maksoivat. Kun asuin kaupungissa/sen reunoilla lapsettomana opiskelijana ei ollut niinkään tarvetta autolle. Muutin myöhemmin naapurikaupunkiin, ja vaikka olin lapseton, auto helpotti huomattavasti liikkumista, linja-auto kun kiersi kaikki pikkukylätkin matkalla. Tosin silloisen avomieheni kanssa käytimme usein yhtä autoa matkohin. Lapsen saatuani olen tullut riippuvaiseksi autosta, sillä en halua asua täysin keskustassa lapseni kanssa. Samoin ystäväni asuvat ympäri kaupunkia, eli linja-autolla edestakaisin kulkeminen olisi kaiken kaikkiaan vaikeaa ja aikaa vievää, olisi vaikka asuisin keskustassa. Exällä ei ollut ajokorttia, oli aikoinaan saanut valita rumpusetin ja kortin väliltä. Nyt on ihanaa, kun nykyisellä on kortti, reissuissa ei mun tartte aina ajaa. Autoa ei kuitenkaan hänellä ole, ei keskustassa yksin asustellessaan autoa tarvitse.
Viimeksi muokannut saira, 09.11.2010 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun ongelma on että en osaa hengittää ja ajaa yhtä aikaa. Siis oikeasti. Ajotunneilla opin käyttämään hallintalaitteita suhteellisen nopeasti, ja loppuosa treenistä meni siihen, että ajeltiin ympäriinsä ja opettaja hoki "Hengitä, hengitä, muista hengittää..."

Taustalla ei ole multitaskaamisen vaikeus vaan ääretön jännäys ja paniikki. Niillä harvoilla kerroilla kun olen yksin uskaltautunut ajamaan vähän pidempää matkaa, olen pysähtynyt muutaman kilometrin päässä oksentamaan.

Miehen mielestä perheessä molempien pitää ajaa, joten mä yritän. Joskus. Olen taktisesti saanut siirrettyä ajamisen aloitusta vedoten auton puutteeseen ja vaikka mihin, mutta jos me ostetaan se oma niin kai mä taas yritän. Luulen, että ekan oksennuksen kohdalla saan pamit tai vapautuksen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kannattanee aloittaa hiljaisen liikenteen aikaan hyvällä kelillä matka-ajossa, kun tunnelma on vielä muuten mukavan rauhallinen. Tolla tavalla ainakin opin rentoutumaan ajaessani. Ekan vuoden aikana taisi tulla pitkän matkan ajoa vanhempien autoilla 15.000km verran. Nyt saatan ajaa liki 1000km yhdeltä istumalta kelissä kun kelissä. Itseasiassa kunnon lumipyryssä on kiva ajaa, pysyy hyvin virkeenä 10 tunnin ajan, pidempään ei vielä ole sade kestänyt. Ja ei keskustassa autoilukaan tee kipeetä :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gaia

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mulla olis suunnittelun alla vaihtoehtoinen joulumenu. Tarttee miettiä näin hyvissä ajoin...
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:Millähän tätä työperäistä vitutusta voisi lievittää?
Ota se lomana.

Jos tulotason tippuminen ei kirpaise liikaa, eli selviät jutuista - relaa ja harjoittele skillsejä, joita tarvitset seuraavassa duunissa tai kun palaat takaisin duuniin.

12 kuukauden lomautus on kyllä aika kova, tosin tiedän bisneksessä on aika pitkät liidiajat, koska asiakkaita on aika rajallinen määrä.
Vastaa Viestiin