Tolkuton Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
Mulla ei oo ajokorttia. En vaan oo koskaan sitä kokenut tarvitsevani. Jos oisin jäänyt lappiin asumaan niin sitten ehkä, mutta Helsingissä asuessani en sitä kyllä tasan mihinkään ole tarvinnut.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

^^En kyllä myönnä olevani kumpikaan. Ei vain ole ollut tarvetta hankkia korttia, kun olen asunut kantakaupungin alueella ennen parin vuoden takaista muuttoa lähiöön.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haemaeraemies kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
Mulla ei oo ajokorttia. En vaan oo koskaan sitä kokenut tarvitsevani. Jos oisin jäänyt lappiin asumaan niin sitten ehkä, mutta Helsingissä asuessani en sitä kyllä tasan mihinkään ole tarvinnut.
Minä hankin ajokortin hetikohta 18 täytettyäni. Helvetin kauan sitten siis. Yksi treffaamani (ja pillua antamaton) misu kauhisteli, että vanhempani maksoivat autokouluni. Minä jotta miten minulla lukiolaispojalla sellaisia rahoja olisi ollut ja sitäpaitsi sehän oli koko perheen hyväksi. Äiteeni kun on niin naisellinen, ettei ajokorttia wanhaan aikaan hankkinut, ja lukemattomat kerrat olen kuskannut äiteetänikin ja perheen kamoja.

Pääkaupunkilaisten viherpiipertäjähörhöjen on helppo paheksua yksityisautoilua. On ratikkaa, bussia ja metroa. Mutta pikkukaupungissa tai ihan maaseutu-maaseudulla varsinkin olisi täysin vittumaista ilman omaa autoa. Bussi kirkonkylään ja takaisin pari kertaa päivässä, pysäkille kävelymatkaa ja linja-autoasemalle kirkolla samoin. Hip hei.
NuoriD

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti: Yksi treffaamani (ja pillua antamaton) misu kauhisteli, että vanhempani maksoivat autokouluni.
No kyllähän tuo nyt on enemmän sääntö. Ei 18-vuotiaalla yleensä ole autokoulurahoja. Ja jos on, niin vanhemmilta ne rahat kuitenkin on.
Dumis

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti: Yksi treffaamani (ja pillua antamaton) misu kauhisteli, että vanhempani maksoivat autokouluni.
No kyllähän tuo nyt on enemmän sääntö. Ei 18-vuotiaalla yleensä ole autokoulurahoja. Ja jos on, niin vanhemmilta ne rahat kuitenkin on.
Mä ainakin maksoin opintolainalla ite.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mä maksoin omasta autokoulusta puolet ite. Rahat siihen säästin kesällä ja loma-aikoina tehdyistä töistä. Mutta joo, tuli puolet autokoulurahoista vanhemmilta.

Oman auton ostin ylioppilaslahjaksi saaduilla rahoilla. Surkeahan se paskortti oli, mutta oma.
Viimeksi muokannut par-sky, 09.11.2010 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei minulla lukiossa mitään opintolainaa ollut. Ja korostan, että ajokortti koettiin meillä peruskoulutukseen kuuluvaksi, yleissivistykseksi ja että kun perheessä olikin kaksi kuskia, siitä hyötyi koko perhe.

Edit: En myöskään saanut mitään ylioppilaslahjoja, ja lomilla vain lomailin. Isä kerran sanoi, että voisi järjestää kesätyöpaikan, mutta tuskin minusta mihinkään olisi, sellaista meillä :D
Viimeksi muokannut Gat, 09.11.2010 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
:yo:

Asut vissiin Espoossa?
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen espoolainen, on ajokortista 8/9-osaa ja ooppeli on käyttökiellossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla teoriakoetta ja inssiä vaille. Oli niin rasistista ja seksististä se autokoulun porukka että kypsyin ja jätin kesken, siitäs saivat!11 Varmaan pitää käydä loppuun tässä parin vuo(sikymmenen)den sisällä, mutta hyvin täällä pärjää ilmankin. Himoböndelle jos muuttais niin ois eri asia.
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nykykortissa on kai ihmeellisiä kesä-talvi -jaksoja ja hirveä hinta?
Ja saako sillä sittenkään ajaa juuri mitään?
80-luvulla se oli vain yksi jakso ja peruskortti oli AB, eli saa ajaa isoa motskariakin vaikkei olisi sellaista nähnytkään ja kaikkea kuorma-autoa pienempää. Lisäksi kun tuli että peräkärrynkin hinaukseen tarvittaisiin vielä eri kurssi, siirtymävaiheessa tuon uuden ABE-kortin me vanhukset saimme automaattisesti kunhan pyysimme.
Dumis

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eikö sitä myrskyä nyt tulekaan, en mene sit ulos leikkimään, plääh!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Etätöitä kotona työpäivän loppuun saakka. Pelottelivat liki loppuunajetuilla kesärenkailla autoilevaa, niin piti paeta kotiin.. Huomenna tulee kuitenkin taas vettä, että mitä sitä turhaan vielä vaihtamaan. Ja viikonloppuna suvikumeilla maalle..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Eikö sitä myrskyä nyt tulekaan, en mene sit ulos leikkimään, plääh!
Oota klo 20, sit on lunta :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Eikö sitä myrskyä nyt tulekaan, en mene sit ulos leikkimään, plääh!
Oota klo 20, sit on lunta :)
En jaxa ja sit ei saa olla enää ulkona leikkimässä kun on jo niin myöhä!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Eikö sitä myrskyä nyt tulekaan, en mene sit ulos leikkimään, plääh!
Oota klo 20, sit on lunta :)
En jaxa ja sit ei saa olla enää ulkona leikkimässä kun on jo niin myöhä!
Äippä antaa luvan.

Antoi varmaan hyvän kuvan tänään aloittaneelle työntekijälle kun puhuin TJ:n kanssa puhelimessa käyttäen sanoja kuten "runkkarimaista" jne :D Voi jumalauta että miehet on putkiaivoja, ihan kaikki! (ok... no MELKEIN kaikki).
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

nowaysis kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
:yo:
Asut vissiin Espoossa?
<- Ilmeisesti myös häpeän sitä niin paljon, että olen merkinnyt kotipaikakseni Vantaan.
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja masa »

Riemumieli kirjoitti: <- Ilmeisesti myös häpeän sitä niin paljon, että olen merkinnyt kotipaikakseni Vantaan.

Nowa on vaan tyypillinen nainen. Ihan sama mitä sanot, niin joksikin muuksi se muuttuu matkalla. Loppujen lopuksi syy on kuitenkin sinun.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: <- Ilmeisesti myös häpeän sitä niin paljon, että olen merkinnyt kotipaikakseni Vantaan.

Nowa on vaan tyypillinen nainen. Ihan sama mitä sanot, niin joksikin muuksi se muuttuu matkalla. Loppujen lopuksi syy on kuitenkin sinun.
Tottakai. EI se Vantaakaan mikään mesta paikka ole. Itse asiassa sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa missä asut. Sun kommenti oli vain VÄÄRIN. Naiset kato voi määrätä mikä on oikein ja väärin, oli se oikein tai väärin. Tiäxä?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Elppis kirjoitti:
masa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: <- Ilmeisesti myös häpeän sitä niin paljon, että olen merkinnyt kotipaikakseni Vantaan.

Nowa on vaan tyypillinen nainen. Ihan sama mitä sanot, niin joksikin muuksi se muuttuu matkalla. Loppujen lopuksi syy on kuitenkin sinun.
Tottakai. EI se Vantaakaan mikään mesta paikka ole. Itse asiassa sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa missä asut. Sun kommenti oli vain VÄÄRIN. Naiset kato voi määrätä mikä on oikein ja väärin, oli se oikein tai väärin. Tiäxä?
En. Naiset vaan luulee, että niillä olisi jotain sanavaltaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Se on kuin lotossa voittais, kun tajua sen, että kannattaa uskotella naiselle hänen aina olevan oikeassa.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Se on kuin lotossa voittais, kun tajua sen, että kannattaa uskotella naiselle hänen aina olevan oikeassa.
Sovinistisika.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Riemumieli kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
:yo:
Asut vissiin Espoossa?
<- Ilmeisesti myös häpeän sitä niin paljon, että olen merkinnyt kotipaikakseni Vantaan.
Vantaalla onkin enemmän autoja tuhatta asukasta kohti kuin Espoossa tai Helsingissä. Espoossa ei edes suhteessa ole kovin paljoa enemmän autoja kuin Helsingissä ja koko pääkaupunkiseutu jää selvästi jälkeen koko Suomen keskiarvosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
ninnithequeen

Re: Tolkuton Tiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riemumieli kirjoitti:Ajokortiton ihminen on nykyään (ja jo kauan sitten) aikamoinen kummajainen. Ensiksi tulee mieleen stadin viherpöpertäjät, sitten muuten vain vinksahtaneet.
Ei mullakaan ole ikinä ollut ajokorttia. Enkä ole tarvinnutkaan. En ole viherpiipertäjä, asun Espoossa ja olen vinksahtanut. Rahasta on ollut kyse. Ne meinaan maksaa.
Vastaa Viestiin