Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Jumalan sana Raamattu kertoo meille kuinka juutalaisten hengelliset johtajat (kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset) kumosivat Jumalan sanan opetuksen perinnäissääntöjensä kautta. Herra Jeesus sanoi juutalaisten hengellisille johtajille, että he olivat kumonneet Jumalan sanan perinnäissääntöjensä tähden. Herra Jeesus sanoi näitä hengellisiä johtajia ulkokullatuiksi (tekopyhä), joiden sydän oli kaukana Jumalasta ja että he turhaan palvelivat Jumalaa, koska he opettivat oppeja, jotka olivat ihmisten keksimiä oppeja.

Tämän päivän uskonnollisista johtajista suuri osa toimii samalla tavalla kuten Herran Jeesuksen aikaiset hengelliset johtajat. Aion tässä kirjoituksessa käydä läpi sitä millä tavalla tämän päivän uskonnolliset johtajat kumoavat Jumalan sanaa.

Tämä kirjoitus voi ärsyttää ja suututtaa joitakin ihmisiä, eikä tarkoitukseni ole loukata tai halveksua ketään, eikä nousta muiden yläpuolelle, vaan pysyä Jumalan sanan totuudessa ja sen kautta tuoda esille millä tavalla uskonnollinen eksytys Jeesuksen aikana on ihan samanlaista kuin tänä päivänä.

Kirjoitus löytyy kotisivultani: http://koti.phnet.fi/petripaavola/papis ... sanan.html


_________________
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Röyyh.
Tähän aikaan yöstä en katso kirjoitustasi, tulee vielä uniin.

Ehkä yllättäen olen mahdollisesti samaa mieltä kanssasi, että Evlut kirkon ei oikeastaan pitäisi siunata homoliittoja. Nimittäin kirkkohan on peruskirjassaan sitoutunut Raamattuun. Ja myös Uudessa Testamentissa (Sulle "Uusi Liitto") Paavali (joka sentään mielestään oli Jessen valtuuttama) sanoo homostelua synniksi. Evlut kirkko ei Raamattuun sitoutuneena tietenkään voi siunata Syntiä. Joihin Raamatun mukaan kuuluu homostelu, ja sitähän homoliitot ovat.

Eri mieltä kanssasi että mokoma kirjakokoelma Raamattu olisi mitenkään Jumalalta tai muuta kuin ihmisten bullshittiä.

Mutta tarkkaile tätä ketjua Petri!
Jäsenemme "prosessi" on nimittäin liittynyt Kristillisdemokraatteihin ja aikoo kansanedustajaehdokkaaksi! Ja prosessi kuvittelee muuttavansa jopa Päivi Räsäsen mielen Jeesuksen sanoilla! Prosessi on tähän mennessä lukenut "jopa" niin paljon kuin Matteuksen (suurin kusettaja niistä, IMHO) evankeliumin!

Joten prosessikin haloo, harjoittelepa ensin Petrin kanssa.
Minä tällä kertaa jään penkkiurheilemaan ja varaan matsiin kaljaa ja popcornia.
prosessi

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
No oh hoh. Enpä ajatellut niin pitkälle että nimimerkkisi ja juttujesi täällä palstan sisällä mainitseminen olisi Syntiä. On teidän poliitikkojen elämä vaikeaa. Mahtaneeko tämä haitata nousuasi pääministeriksi sinun vetoavullasi saadun Kristillisdemokraattien veret seisauttavan vaalivoiton jälkeen? Tarkemmin ajatellen en ole tästä mokasta kovinkaan pahoillani.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja par-sky »

prosessi kirjoitti:Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
tuota tuota... ihan itsehän sä olet täällä tuon ehdolleasettumisen kertonut, eli eihän Gat paljastanut mitään tietoa jota et olisi itse julkisesti kertonut.

Toisaalta voihan olla että Pete the Fuck Buddy ei lue kuin omia ketjujaan. Itseasiassa ihan todennäköistä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
So Hard

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
Jos kyseessä on hulluutuksesi on oikeasti evil masterplan, kannattaako sitä kertoa yleisellä foorumilla? Suurin piirtein yhtä fiksua kuin kertoa motiivinsa julkisella palstalla kun aikoo homomurhata rekisteröidyn kumppaninsa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei oikeastaan mitään väliä. Koska prosessi kristillisiin piireihin mennessään tulee tapaamaan rutkasti petriklooneja jo Puolueessaan, ja asia on julki silloin ihan netittäkin. Vieläpä omalla nimellä. Sama onko prossulla kiero suunnitelma vai ei, noilla asenteillaan on kuitenkin Saatanasta.
Manaaja

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
Huhhuh, sä olet kyllä ihan täysi varsiselleri.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja salanikki »

par-sky kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Nerokasta Gat. Koska päätit kertoa hihhulipiireille nimimerkkini yhteydestä reaalielämään, minun täytyy nollata viestihistoriani.
tuota tuota... ihan itsehän sä olet täällä tuon ehdolleasettumisen kertonut, eli eihän Gat paljastanut mitään tietoa jota et olisi itse julkisesti kertonut.

Toisaalta voihan olla että Pete the Fuck Buddy ei lue kuin omia ketjujaan. Itseasiassa ihan todennäköistä.
Tuon varaan minä olin laskenut.

Sinänsä tuo ehdolleasettumiseni ei olekaan ongelma, kuten ei myöskään mikään, mitä siitä aiheesta olen sanonut. Hankalampaa on, että viestihistoriastani olisi ollut turhan helppoa tonkia yksityiselämääni liittyvää tietoa, yhdistää se nimeeni ja käyttää minua vastaan, mikä varmasti olisi houkuttelevaa kenelle tahansa mahdollista ehdokkuuttani vastustavalle taholle, kuten vaikkapa juuri Petrille. Onhan toisten ehdokkaiden lokaaminen perinteinen osa vaalikampanjointia. Kun olen asioista täällä kirjoitellut, en ole lähtenyt siitä ajatuksesta, että koskaan olisin julkinen eläin, jonka sanomiset ja tekemiset oikeasti kiinnostaisivat ketään. Jos taas ehdokkaaksi ryhdyn, täytyy ottaa huomioon se vika maailmassa, että ihmisiä kiinnostaa enemmän vaikkapa se, kenen kanssa joku on harrastanut seksiä kuin se, miten tämä poliittisesti merkittävistä asioista ajattelee. Ei tarvitse kuin katsoa kitinää itseään.

Rekisteröidyin kyllä heti uudelleen historiani poistettuani, mutta sähköpostini on nurin, enkä pääse vahvistamaan rekisteröitymistäni, joten siksi kirjoitan nyt tällä nikillä.

prosessi
lolleroinen ja repskops
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Hmmm. Onpa teillä jutut. Palaan ketjun aiheeseen, eli siihen kuinka papisto (kirkon papeista suurin osa) ei ole oikeasti Raamatun totuuden puolella, vaan opettaa pakanallisia oppeja ja ihmismielen mukaista väärää evankeliumia.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
So Hard

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

PetriFB kirjoitti:Hmmm. Onpa teillä jutut.
Kieltämättä tämä on ensimmäinen kerta kun joku esittää aloittamassasi ketjussa jotain liki yhtä pösilöä kuin sinä.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja salanikki »

So Hard kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Hmmm. Onpa teillä jutut.
Kieltämättä tämä on ensimmäinen kerta kun joku esittää aloittamassasi ketjussa jotain liki yhtä pösilöä kuin sinä.
Mikä kohta oli pösilö? Jos tarkoitat sitä, ettei ketään oikeasti kiinnostaisi tonkiminen, niin jo foorumin sisällä muihin ketjuihin siirtyminen todistaa toista. Oletatko, että kotiinkin 7-päivää -lehteä tilaava kansa olisi jotenkin toisenlaista?
lolleroinen ja repskops
So Hard

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

salanikki kirjoitti:Mikä kohta oli pösilö?
Kaikki kohdat ovat pösilöitä, kuten oma toimintasi koko ajan. Olet ihan itse kirjoittanut kaikki aikeesi ja asiasi tänne julki ja kilahdat sitten G-miehelle, että hän mainitsee jossain ketjussa.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja salanikki »

So Hard kirjoitti:
salanikki kirjoitti:Mikä kohta oli pösilö?
Kaikki kohdat ovat pösilöitä, kuten oma toimintasi koko ajan. Olet ihan itse kirjoittanut kaikki aikeesi ja asiasi tänne julki ja kilahdat sitten G-miehelle, että hän mainitsee jossain ketjussa.
Kuten mainitsinkin, aikeissani ei ole mitään vikaa, eikä ongelma niissä olekaan. Ongelma on siinä, että jos oikeasti päätyy julkisuuteen, väärät asiat kiinnostavat ihmisiä. Oma toimintani puolestaan on jo vuosia rakentunut sille ajatukselle, etten kiinnosta muita kuin kourallista palstalaisia, mutta koska näin ei välttämättä enää tulevaisuudessa olisi, tilanne on tietenkin eri. Enkä itse asiassa edes kilahtanut, kommentoin vain G-miehen toimintaa, koska juuri se pakotti minut juuri nyt toimimaan näin. Jos hän ei olisi ottanut aihetta puheeksi yhdessä niistä ainoista ketjuista, johon uskonnollinen maailma on kontaktissa, minun ei olisi tarvinnut vielä tehdä tätä, vaan olisin voinut lykätä sitä ainakin siihen asti, että selviää olenko yleensäkään mikään ehdokas.

Tiedostin kyllä koko ajan Petrin palstailun luoman hypoteettisen ongelman, mutten kuvitellut, että kukaan olisi niin tyhmä, että varta vasten ottaisi aiheen puheeksi Petrin kanssa.
lolleroinen ja repskops
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Prosessi: Vähän liian paksua että minun tai kenenkään olisi pitänyt muistaa huolehtia alussa olevasta poliittisesta urastasi tai sen henkilökohtaisista oheisilmiöistä. Noin tarkkaan miettien ja vielä Kitinässä.

Tuo heittoni tämän ketjun alussa johtui vain siitä että kun olet viime aikoina laittanut Jeesusjuttuja ja ehkä kuvitellut että niillä muuttaa jonkun käsityksiä, niin kokeilepa Petrin kanssa. Minä en jaksa. Olisi hyvää harjoitusta sinulle ja antaisi sen realiteetin tajun, että ei onnistu.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Gat kirjoitti:Prosessi: Vähän liian paksua että minun tai kenenkään olisi pitänyt muistaa huolehtia alussa olevasta poliittisesta urastasi tai sen henkilökohtaisista oheisilmiöistä. Noin tarkkaan miettien ja vielä Kitinässä.
Siksipä en suuttunutkaan, ainoastaan vähän harmistuin.
Tuo heittoni tämän ketjun alussa johtui vain siitä että kun olet viime aikoina laittanut Jeesusjuttuja ja ehkä kuvitellut että niillä muuttaa jonkun käsityksiä, niin kokeilepa Petrin kanssa. Minä en jaksa. Olisi hyvää harjoitusta sinulle ja antaisi sen realiteetin tajun, että ei onnistu.
Sinänsä ymmärrän kyllä ajatuksesi. Olen kuitenkin aika vakuuttunut siitä, että keskustelu Petrin kanssa olisi turhaa, koska Petrin jutuissa ei ole sisäistä ristiriitaa, ristiriita on Petrin ajattelun ja reaalimaailman välillä. Räsänen puolestaan on ihan eri pohjalla, korjaillessaan vähän väliä lausuntojaan. Petrin ei tarvitse korjata, koska hänen näkökulmastaan vika ei ole hänen opissaan, vaan maailmassa.
lolleroinen ja repskops
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Olen päivittänyt kirjoitukseeni lisää tekstiä. Lisäsin kirjoitukseen otsikon: Raamatullinen seurakuntajärjestys
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:Evlut kirkon ei oikeastaan pitäisi siunata homoliittoja.
Tjaa. Uusimmassa Kanava-lehdessä on Helsingin yliopiston ekumeniikan professori Risto Saarisen kerrassaan erinomainen kirjoitus siitä, miten kristillisessä traditiossa on de facto ymmärretty avioliitto-instituutio ja sen taustalla oleva teologia. Saarinen osoittaa aika elegantisti, miten kristillisen tradition mukaan kirkon pitäisi johdonmukaisuuden nimissä (i) kannattaa sukupuolineutraalia aviolittoa ja (ii) lakata huolehtimasta siitä, että tämä muka olisi askel kohti lukumäärä-, laji- tai edes ikäneutraalia avioliittoa. Kun Prosessikin nykyisin noissa hihhulipiireissä pyörii, toivon, että kirjoitus on myös hänelle tuttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Papisto joka kumoaa Jumalan Käskyt!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

I had a friend who used to smoke bibles. He eventually moved up to harder stuff like going to church, attending a seminary school, and lusting after little boys. JUST SAY NO!!!!!
Vastaa Viestiin