Nyt se on sitten edessä...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Nopea vilkaisu vertaa.fi sivulle antoi, että ~300€ ja siitä ylöspäin maksaa uudet koneet. Näyttäis olevan Gigantin sivun perusteella sama suuntaus. Mutta mutta, aiemminkin jo kysytty, että päältä vai edestä täytettävä jne.
Noita koneita kun on aika julmetusti jo ihan yhdelläkin valmistajalla saati sitten, että vertailisi vaikka paria kolmea merkkiä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Candy on paska.
Mulla on 10 vuotta ja 4 muuttoa kestänyt vekotin, joka on edelleen hiljainen ja pesee puhtaaksi.
Kaikki kestää kunnes hajoaa. Tänä päivänä Candyn maine on huono, mutta voi olla että nuo on 10v sitten tehty ihan jossain muualla kuin nyt. Candy nyt ei taida olla saksalainen, mutta 10v sitten sai vielä saksassa valmistettuja koneita saksalaisilta merkeiltä, nyt ei taida saada kuin Mielen.
So Hard kirjoitti:Ominaisuudet ne ratkaisee.
Ominaisuuksissa ei nykyään ole suuria eroja. Esimerkiksi tuolla gigantissa 1200€ Mielessä on oikeastaan huonommat ominaisuudet kuin tuossa 300€ Candyssa.
Zeb

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tuota Mieleä mä en ole koskaan tajunnut, nimittäin miten joku maksaa siitä tuplahintoja normihyvään verrattuna. Päättelin että on suunnattu keski-ikäisille joilla on rahaa niin paljon ettei mahdu edes pankkitilille, joten syytävät sitten kodinkoneliikkeeseen.
Gaia

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Tai sitten se on viimeinen pesukone joka pitää ostaa.
Mutsilla on v. 1984 ostettu. Toimii edelleen kuin uusi.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Tää Bosch on aika kiva ja toimii Miele W553 myös vallan loistavasti (tosin Mielellä taitaa olla uudemmat mallit nykyään myynnissä).
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Zeb kirjoitti:Tuota Mieleä mä en ole koskaan tajunnut, nimittäin miten joku maksaa siitä tuplahintoja normihyvään verrattuna. Päättelin että on suunnattu keski-ikäisille joilla on rahaa niin paljon ettei mahdu edes pankkitilille, joten syytävät sitten kodinkoneliikkeeseen.
Kyllä nuo Mielet kaikkien arvioiden mukaan kestävät aivan pirun paljon paremmin kuin muut. Jos hintaero on kova, niin en harkitsisi Miela muualla kuin suurissa vikaherkissä koneissa, eli pesukoneissa ja kuivasurummuissa. Tuolloinkin ostaisin mielen vain jos vihaisin yli kaiken korjaamiseen sun muuhun liittyvää sähläämistä. EDIT: esim. 7% pääoman tuottovaatimuksella 300€ candyn pitää hajota alle 5 vuodessa, jotta Miele haukkuu hintansa kestäessään ikuisesti. 10% tuottovaatimuksella Candyn pitää hajota jo 3 vuodessa.

Hassu juttu tuo mielen keston ja hinnan yhteys muuten. Toyotahan kestää paremmin kuin mersu, mutta maksaa vähemmän. Jostain syytä kodinkonepuolella eletään vielä 'luotettavuus = lisää rautaa' aikakaudessa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Candy on paska.
Mulla on 10 vuotta ja 4 muuttoa kestänyt vekotin, joka on edelleen hiljainen ja pesee puhtaaksi.
Mutsi vannoo Candyn nimeen. Itse vannon Mielen nimeen, mutta oonkin korruptoitunut siinä suhteessa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aika osuvaan aikaan alotin ketjun: putki poikki ja kylppäri täys vettä. Näin.

Giganttiin siis? Ja kotiinkuljetus, asennus ja vievät vanhan pois vai?
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Miele
Kuva
Pröötprööt
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

ninnithequeen kirjoitti:Giganttiin siis? Ja kotiinkuljetus, asennus ja vievät vanhan pois vai?
Noi kaikki tiedot löytyy Gigantin nettisivuilta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei vittu teidän kanssa, jaksatte vääntää paskaa paskan jälkeen?

Upo oli ypöyksin paraskone, minulla oli 1100 merkkinen, kesti noin kaksitoista vuotta, nykyään Upo 4100D joo 14000 raundia minuutissa linkous jne.

Tärkeää on muistaa koneen tasapainotus, onnistuu hellpoiten vatupassia apuna käyttäen, tasapainotus edistää koneen elinikää ihan mukavasti..
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Asia hoidossa, faija on muutenkin menossa liikkeelle ni soittaa ja tilaa. Ensimmäinen joululahja siis tulossa. Painotin vielä että ei mitään kallista, perkele.

Ja ota teistä ny selvää, mikä merkki ku toinen kehuu ja toinen haukkuu merkkejä.

Nii että mitä mää sanon ku se kaupasta soittaa? :tiistai:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

ninnithequeen kirjoitti: Giganttiin siis? Ja kotiinkuljetus, asennus ja vievät vanhan pois vai?
Sepä se. Kesällä kun selvitin, niin eivät gigantissa asenna vehkeitä. Osta siis jostain muualta.

Kodinkoneliikkeet ovat niin perseestä kauppoina, että ostopaikan löytäminen on pelkkää tuskaa. Aika harvasta paikasta saa fiksun koneen fiksuun hintaan asennuspalveluineen ja vielä siten, että hinnan näkisi netissä.
Zeb

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Aika osuvaan aikaan alotin ketjun: putki poikki ja kylppäri täys vettä. Näin.

Giganttiin siis? Ja kotiinkuljetus, asennus ja vievät vanhan pois vai?
Niin tai sit voi vaihtaa putken. Maksaa ehkä 3 euroa.
ninnithequeen

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Zeb kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Aika osuvaan aikaan alotin ketjun: putki poikki ja kylppäri täys vettä. Näin.

Giganttiin siis? Ja kotiinkuljetus, asennus ja vievät vanhan pois vai?
Niin tai sit voi vaihtaa putken. Maksaa ehkä 3 euroa.
No on tuossa niin pal vikaa jo muutenkin. Lue ylempää, uutta ollaan tilaamassa jo.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:Sepä se. Kesällä kun selvitin, niin eivät gigantissa asenna vehkeitä.
Kyllä Gigantti ainakin lieden asensi ihan kiltisti. Pesukoneissa taas on niin vähän mitään asennettavaa, että palvelulle tuskin on juurikaan kysyntää.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sivustahuutaja kirjoitti:asenna vehkeitä
sh, hyi!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vaan 6kg ja huono linkous. En alkais!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:
Vaan 6kg ja huono linkous. En alkais!
Mähän en pesukoneista mitään tiedä, mutta sen että oma Upo Pesukarhu linkoaa 1000 kierrosta minuutissa, ja tuossa on enemmän - mikä ois sitten hyvä linkous? Tuokin kuulostaa jo siltä että ois lentoon lähdössä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mun mielestä 1500+ linkous on hyvä ja 5 kg+ on hyvä. Turha sitä on SUPERKONETTA ostaa.

Niin no, jos Ninnin isukilla on varaa pistää 800€, niin mikä ettei, mä yritin pysyä siinä n. alle 400 eurossa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mustaan Pörssiin oli matkalla. Faija siis.

Puhasta pyykkiä tuli viimeisellä linkouksellakin *snif*
ninnithequeen

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Mun mielestä 1500+ linkous on hyvä ja 5 kg+ on hyvä. Turha sitä on SUPERKONETTA ostaa.

Niin no, jos Ninnin isukilla on varaa pistää 800€, niin mikä ettei, mä yritin pysyä siinä n. alle 400 eurossa.
No ei tod mitään 800e konetta.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vesper kirjoitti:
Vaan 6kg ja huono linkous. En alkais!
Noo, ei 6kg/1400 vs 8kg/1600 juurikaan lopputuloksessa eroa. Puhdasta tulee kummallakin koneella.
Olen dyydyväinen molempiin. En kyllä kiistä suuremman rummun etua, jos ja kun pesee peittoja tjsp. Mielellä on aika vähän 8kg koneita (toisaalta se yksikin riittää). Boschilla enemmän ja tuo "piano black" on cool! 8)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nyt se on sitten edessä...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No tuo mun max. 650k/min pitää kyllä melkoista mölinää, mutta hoitaa ihan riittävän hyvin hommansa. Hihna täytyisi kiristää kunhan jaksaisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin