Hyytävä torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
So Hard

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Zeb kirjoitti:onnistui aina tunkemaan vähintään 2 sormea yhden paikalle

naistentautien kurssilla sitten jo suositeltiin että olisiko joku muu ammatti parempi
Jahas.
Tarina ei kerro mitä se siellä sössi
No kertoihan.
Zeb

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^No sitten sen piti tunkea niitä sormia varmaan aika paljon enemmänkin liikaa väärään paikkaan jos sillä perusteella opettajakunta menetti uskonsa rippeetkin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Pelottaa minkälaisia dorkia pääsee lääkäriksi asti. Äskeisen lekurin kanssa olin puhelimessa bout puolet päivästä, tai itseasiassa ko. lafkan ATK-jampan kanssa. Syy siihen, miksi sanelu kuului niin stanan huonosti oli se, että lääkäri oli sanellut TIETOKONEEN KAIUTTIMEEN! :rofl:
Pahaa pelkään että tämä saattaa olla yksi kurssikaveri. Se hajotti jokaisen sanelukoneen minkä sai käsiinsä, onnistui aina tunkemaan kumihanskaan vähintään 2 sormea yhden paikalle ja naistentautien kurssilla sitten jo suositeltiin että olisiko joku muu ammatti sittenkin parempi. Tarina ei kerro mitä se siellä sössi. En ole ikinä kuullut vastaavasta.
Jos kyseessä olisi vain kasettinauhoittimen kapula, nauraisin. Nyt kun kyseessä oli nimenoaman sanelukapula joka on yhdistettynä tietokoneeseen, röhönauran!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä lähden nyt Jumboon shoppaamaan jotain kivaa. Oon sen ansainnut, koska tein juuri tän kuun vastenmielisimmän teon eli maksoin mätkyjen 1. erän. Voi sitten pummit hakea sossusta lisää lauantaimakkararahaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Avasin reissun ekan oluen, vartin päästä tulee kyyti. Perillä ollaan kait joskus kympin jälkeen, joten täytynee ottaa kunnon tumut pohjille kun siellä on jo ilta.
Gaia

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Hitto kun ovat menneet myymään kaikki pois :?
http://www.varusteleka.fi/product/talvi ... _32G0P0UE2
Dumis

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Näyttäis keli aika hyvin viilenevän, maanantaina yli 20 paccasta aamusta.
Tänään lähtö reissuun, vihroin. Montakohan puntaa tarvii neljäks illaks? En aatellut soppailla juuri mitään muutakuin olutta tiskiltä.
Monta.
Varasin 60 puntaa per päivä, saakoot riittää. Takastuloviikolla on kuitenkin 2 päivän ränni viikonloppuna, apuva!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Tänään menen viihteelle. Ei mitään hajua kuinka isosti, kun oli puhetta vaan että "lähdetään kaljalle". Pari kaljaa - aamuun asti välimaastoon laskeutuu.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

STADI ON SIPERIA

MIINUS KYMMENEN
:(
NuoriD

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:Pelottaa minkälaisia dorkia pääsee lääkäriksi asti. Äskeisen lekurin kanssa olin puhelimessa bout puolet päivästä, tai itseasiassa ko. lafkan ATK-jampan kanssa. Syy siihen, miksi sanelu kuului niin stanan huonosti oli se, että lääkäri oli sanellut TIETOKONEEN KAIUTTIMEEN! :rofl:
:D

Mutta sitten asiaan: kirjoitetaanko julkisen puolen saneluita nykyään myös privaattifirmoissa?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stadinarska kirjoitti:
MIINUS KYMMENEN
:(
Rollossa -20 eikä tunnu yhtään niin kylmältä ko Hgissä. Meri ja tuuli puuttuu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Pelottaa minkälaisia dorkia pääsee lääkäriksi asti. Äskeisen lekurin kanssa olin puhelimessa bout puolet päivästä, tai itseasiassa ko. lafkan ATK-jampan kanssa. Syy siihen, miksi sanelu kuului niin stanan huonosti oli se, että lääkäri oli sanellut TIETOKONEEN KAIUTTIMEEN! :rofl:
:D

Mutta sitten asiaan: kirjoitetaanko julkisen puolen saneluita nykyään myös privaattifirmoissa?
Kyl, työterveydet, yksityiset, julkisen puolen..
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Pelottaa minkälaisia dorkia pääsee lääkäriksi asti. Äskeisen lekurin kanssa olin puhelimessa bout puolet päivästä, tai itseasiassa ko. lafkan ATK-jampan kanssa. Syy siihen, miksi sanelu kuului niin stanan huonosti oli se, että lääkäri oli sanellut TIETOKONEEN KAIUTTIMEEN! :rofl:
:D

Mutta sitten asiaan: kirjoitetaanko julkisen puolen saneluita nykyään myös privaattifirmoissa?
Kyl, työterveydet, yksityiset, julkisen puolen..
Joo sehän on selvä, että privaatin teksit kirjoitetaan privaatissa, mutta se oli mulle uutta, että myös julkisen puolen tekstejä kirjoitetaan yksityisissä firmoissa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Yksityisellä puolellahan on takuut siitä, ettei työnteko seisahdu sairaslomiin jne. Välttävät kaiken henkilöstön pyöritykseen kuuluvan kulun jne. Aika usea kunta on itseasiassa ns. henkäissyt helpotuksesta ja ottanut palvelun.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Minusta on kaiken kaikkiaan käsittämätöntä, että lääkärit eivät kirjoita itse omia höpinöitään. Vanhaa kunnon sihteerimeininkiä, josta kaikilla muilla aloilla on luovuttu jo ajat sitten. Mutta mitäpä muuta jumalasta seuraavat palkkansa eteen tekisivät kuin pyytäisivät sanomaan aaaaaa?
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:Minusta on kaiken kaikkiaan käsittämätöntä, että lääkärit eivät kirjoita itse omia höpinöitään. Vanhaa kunnon sihteerimeininkiä, josta kaikilla muilla aloilla on luovuttu jo ajat sitten. Mutta mitäpä muuta jumalasta seuraavat palkkansa eteen tekisivät kuin pyytäisivät sanomaan aaaaaa?
Miksi työnantajan kannattaisi maksaa lääkärille konekirjoittamisesta? Eikö ole järkevää, että jokainen tekee sitä työtä, jonka osaa parhaiten.

Jos lääkäri kirjoittaa hitaammin kuin sanelee, niin se aika on pois potilaiden hoitamisesta. Ajattelutapasi viittaa siihen, että käsität työnteon olevan töissä olemista, ei työn tekemistä. Valtionhallinnossa ehkä näin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:Minusta on kaiken kaikkiaan käsittämätöntä, että lääkärit eivät kirjoita itse omia höpinöitään. Vanhaa kunnon sihteerimeininkiä, josta kaikilla muilla aloilla on luovuttu jo ajat sitten. Mutta mitäpä muuta jumalasta seuraavat palkkansa eteen tekisivät kuin pyytäisivät sanomaan aaaaaa?
Mulla menee n. 15 min kirjoittaa 10 min normaali sanelu, (yleensä) lääkärillä siihen menee 30-40 min, joillakin vielä enemmän. Ei oo resursseja tuhlata sitä aikaa. Monihan kirjoittaa itse, siitä johtuu se, että suurin osa lekureiden itse kirjoittamista saneluista on täynnä kirjoitusvirheitä, tietoa puuttuu kiireessä kirjoitettuna jne.

Noo.. einekset on perseestä kun äitien pitäis kokata itse ja siivoojat turhia jos kaikki vaan itse pitäis huolta omista työpisteistä, eiks nii? :D
Viimeksi muokannut Elppis, 26.11.2010 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:Miksi työnantajan kannattaisi maksaa lääkärille konekirjoittamisesta? Eikö ole järkevää, että jokainen tekee sitä työtä, jonka osaa parhaiten.
Voisin melkein kuvitella (ehkä olen väärässä), että kustannukset olisivat pienemmät, jos lääkäri kirjoittaisi tekstit itse sillä aikaa kun edellinen potilas poistuu ja toinen saapuu. Tuskin niissä mitään ihmeellistä on, paitsi toisinaan esiteltyjä aivopieruja, tekstiä ei varmaan nimeksikään.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miksi työnantajan kannattaisi maksaa lääkärille konekirjoittamisesta? Eikö ole järkevää, että jokainen tekee sitä työtä, jonka osaa parhaiten.
Voisin melkein kuvitella (ehkä olen väärässä), että kustannukset olisivat pienemmät, jos lääkäri kirjoittaisi tekstit itse sillä aikaa kun edellinen potilas poistuu ja toinen saapuu. Tuskin niissä mitään ihmeellistä on, paitsi toisinaan esiteltyjä aivopieruja, tekstiä ei varmaan nimeksikään.
What the hell? Hyvät provot.. tottakai joku flunssapotilaita vastaanottava toimii noin, hän ei olekaan se joka sanelee.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ehkä tuo sanelu on jotain muuta, mutta itse lekurilla käydessäni tekstit on kirjoitettu koneelle siinä samalla ja tekstiä on ollut noin 30 sanan verran.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:Ehkä tuo sanelu on jotain muuta, mutta itse lekurilla käydessäni tekstit on kirjoitettu koneelle siinä samalla ja tekstiä on ollut noin 30 sanan verran.
Perus TK-lääkäri on lähes aina kirjoittanut valmiiksi potilaan tulosyyn, lääkityksen ja sairasloman. Tekstiosion, mahdollisen lähetteen/lääkärilausunnon jne. sanelee myöhemmin.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:Ehkä tuo sanelu on jotain muuta, mutta itse lekurilla käydessäni tekstit on kirjoitettu koneelle siinä samalla ja tekstiä on ollut noin 30 sanan verran.
Sairaalapuolelle eri juttu. Tekstiä tulee monesti yksi A4, joskus kaksi-kolme A4:sta.

Eli jos lääkäriltä menee A4:n kirjoittamiseen enemmän aikaa kuin saneluun, niin jos sanelusta luovutaan ja työaika pysyy samana, niin lääkärin konekirjoittamiseen käyttämä aika on automaattisesti pois potilastyöstä.

Eli olisiko sinusta järkevää, että lääkärit tekisivät vähemmän potilastyötä ja käyttäisivät enemmän aikaa konekirjoittamiseen?

Kuten jo aiemmin totesin, tuottavassa työssä työnantaja on kiinnostunut työntekijän työpanoksesta, ei hänen työpaikallaan olostaan. Jos työnantaja haluaa ostaa työntekijältä konekirjoitustyötä, hänen kannattaa palkata hommmaan henkilöitä, jotka osaavat kirjoittaa koneella mahdollisimman hyvin.

Toki muutaman rivin tekstit kirjoittaa koneella yhtä nopeasti kuin sanelee.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:Kuten jo aiemmin totesin, tuottavassa työssä.
Tämä aukaisi silmäni, onko tuollaisiakin tehtäviä olemassa?
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kuten jo aiemmin totesin, tuottavassa työssä.
Tämä aukaisi silmäni, onko tuollaisiakin tehtäviä olemassa?
Mistä raha tulee? Oletko tällä hetkellä lämpimässä toimistossa vai kadulla lumihangessa? Jos olet lämpimissä sisätiloissa, joku on tehnyt tuottavaa työtä.
Viimeksi muokannut NuoriD, 26.11.2010 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyytävä torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kerran kuussa sitä tulee tilille, ilmeisesti täällä istumisesta (?).
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin