Per per persjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tän päivän fiilikset on

:facepalm:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tän päivän fiilikset on

:facepalm:
yt-lauluko se raikaa?
No se ja sitten se muutto. No se muutto nyt onneksi selvisi aika helposti ja on nyt hoidossa, mutta yt-homma vituttaa niin että kurkkua kuristaa. Saatanan kompetenssimäppäys jumalauta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:yt-homma vituttaa niin että kurkkua kuristaa. Saatanan kompetenssimäppäys jumalauta.
Mäppäys ilmeisesti hipoo suomen lain rajoja. Liiton lakimiehet hierovat jo karvaisia käsiään.
No joo on viestitetty että ei noin voi tehä. Kuulema on tarkistettu lakimiehiltä että voi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mitä on mäppäys?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:Mikä on mäppäys?
mapping? emt..
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:Mitä on mäppäys?
Kartoitus?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

No ei se haittaa. Juopasen tänään taas viinipullohiprakan ja menen huomenna ensin metsään koiran kans ja sitten talkoisiin valmisteleen peijaisia, jotka on sunnuntaina. Toivottavasti sunnuntai-iltana ei enää ole :facepalm:
Tai mielellään :facepalm: voisi poistua jo hiukan aikaisemmin, esim. siten että on edes yksi päivä normaaliolotilaa. Tosin sama homma jatkuu maanantaina...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Eli mikä mäppäys hipoo lain rajoja?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:No joo on viestitetty että ei noin voi tehä. Kuulema on tarkistettu lakimiehiltä että voi.
Vaikea uskoa. Toisaalta mitäpäs ko. paikassa olisi ennenkään näistä välitetty.
Voi olla että on omilta lakimiehiltä tarkistettu, mut kannattaisko se tarkistaa esim tietosuojavaltuutetulta? Se ois niinkuin puolueeton taho antamaan lausuntoja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:Eli mikä mäppäys hipoo lain rajoja?
Firma järkätään uusix, sen takia meitä maan matosia ja meidän taitoja kartoitetaan. Mun taidot kartoitetaan tänään tai maanantaina.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli mikä mäppäys hipoo lain rajoja?
Firma järkätään uusix, sen takia meitä maan matosia ja meidän taitoja kartoitetaan. Mun taidot kartoitetaan tänään tai maanantaina.
Asiastahan en mitään tiedä, mutta eikös YT-prosessi edellytä, että pitää katsoa, löytyisikö mahdollisesti irtisanottaville talon sisältä muuta työtä. Miten se voitaisiin tehdä, jos ei tiedettäisi, mitä mahdollisesti irtisanottavat osaavat?
So Hard

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:No joo on viestitetty että ei noin voi tehä. Kuulema on tarkistettu lakimiehiltä että voi.
Vaikea uskoa. Toisaalta mitäpäs ko. paikassa olisi ennenkään näistä välitetty.
Ei missään tapauksessa ole kiellettyä. Kyllä mun nähdäkseni yrityksen valitessa irtisanottavia sen jopa kannattaa hieman katsoa, ettei pane ulos kaikkein osaavinta porukkaansa. Vai onko sinusta reilumpaa, että irtisanottavat valitaan vaikka naamarajalla, esimiehen perseennuolentaprosentilla, hankaluusfaktorilla tai sairaspoissaolojen määrällä?
masa

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Kyllä mun nähdäkseni yrityksen valitessa irtisanottavia sen jopa kannattaa hieman katsoa, ettei pane ulos kaikkein osaavinta porukkaansa.

Tämä olisikin eka kerta kun kyseinen paskalafka noin toimii.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli mikä mäppäys hipoo lain rajoja?
Firma järkätään uusix, sen takia meitä maan matosia ja meidän taitoja kartoitetaan. Mun taidot kartoitetaan tänään tai maanantaina.
Asiastahan en mitään tiedä, mutta eikös YT-prosessi edellytä, että pitää katsoa, löytyisikö mahdollisesti irtisanottaville talon sisältä muuta työtä. Miten se voitaisiin tehdä, jos ei tiedettäisi, mitä mahdollisesti irtisanottavat osaavat?
Ei kyse olekaan siitä, ajatuksena tää on ihan hyvä mutta se, miten homma toteutetaan loppuun asti, on... nooo laillisuuden rajoilla. Aika monen mielestä.

Ja hei, eikös firmoilla pitäisi olla tieto siitä mitä ihmiset osaa aina ajan tasalla? :o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

YT-prosessi ei edellytä juuri muuta kuin 3/6-viikon odotuksen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
So Hard

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Ja hei, eikös firmoilla pitäisi olla tieto siitä mitä ihmiset osaa aina ajan tasalla? :o
Joo, siellä on sellainen Dave joka kirjaa mustaan kirjaan kaiken mitä kaikki on tehnyt, opiskellut, osaa tai ei osaa. Kaikista tuhansista ihmisistä.
NuoriD

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Firma järkätään uusix, sen takia meitä maan matosia ja meidän taitoja kartoitetaan. Mun taidot kartoitetaan tänään tai maanantaina.
Asiastahan en mitään tiedä, mutta eikös YT-prosessi edellytä, että pitää katsoa, löytyisikö mahdollisesti irtisanottaville talon sisältä muuta työtä. Miten se voitaisiin tehdä, jos ei tiedettäisi, mitä mahdollisesti irtisanottavat osaavat?
Ei kyse olekaan siitä, ajatuksena tää on ihan hyvä mutta se, miten homma toteutetaan loppuun asti, on... nooo laillisuuden rajoilla. Aika monen mielestä.

Ja hei, eikös firmoilla pitäisi olla tieto siitä mitä ihmiset osaa aina ajan tasalla? :o
Eihän kaikki taidot ole aina kirjoissa ja kansissa. Nyt kannattaa esim. tuoda esiin, että pystyy imemään vesimelonin puutarhaletkun läpi.
So Hard

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Siis ymmärtääkseni juuri pärstäkertoimella ON suuri vaikutus prosessiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Otetaanpas ihan alusta. Jonkun ison pomon pitää päättää, ketkä lähtevät ja ketkä jäävät. Onko päätökseteko mielestäsi enemmän pärstäkerroinpohjalla, jos isolla pomolla

a) on käytettävissä kattavat tiedot henkilöstön kompetenssista
b) ei ole käytettävissä tietoja henkilöstön kompetenssista
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Ja hei, eikös firmoilla pitäisi olla tieto siitä mitä ihmiset osaa aina ajan tasalla? :o
Joo, siellä on sellainen Dave joka kirjaa mustaan kirjaan kaiken mitä kaikki on tehnyt, opiskellut, osaa tai ei osaa. Kaikista tuhansista ihmisistä.
No meillä on kaikilla kehityskeskustelu kaks kertaa vuodessa ja kerran vuodessa katotaan personal development plan. Eikös tosta pitäisi jotain osviittaa saada? Kaiken lisäksi nämä mäppäykset mitä nyt tehdään, tehdään hyvin karkealla tasolla. Minä juuri katoin sitä leiskaa mitä pitää käyttää, ja kyllä aika iso osa mun taidoista (tai "taidoista") jää luettelematta. Esim tukifunktioita ei mainita ollenkaan. Koska eihän niitä tarvita. Nyt katsotaan vaan sitä kompetenssia jota tarvitaan sen itse puhelinlaitteen tekemiseen, koodausta, hw-juttuja, testausta jne. Tän perusteella musta tulee työtön mut kun ei irtikään voi sanoa niin kaippa musta sitten joku SW-proikkari tulee :D

No ei se oikeesti noin mee, mut tän perusteella kyllä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Siis ymmärtääkseni juuri pärstäkertoimella ON suuri vaikutus prosessiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Otetaanpas ihan alusta. Jonkun ison pomon pitää päättää, ketkä lähtevät ja ketkä jäävät. Onko päätökseteko mielestäsi enemmän pärstäkerroinpohjalla, jos isolla pomolla

a) on käytettävissä kattavat tiedot henkilöstön kompetenssista
b) ei ole käytettävissä tietoja henkilöstön kompetenssista
Kuten sanoin, ajatus hyvä, toteutus täyttä paskaa. Toteutuksen kehitysehotuksia ei otettu kuuleviin korviinsa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

DitaVonShagwell kirjoitti:Mä ajattelin vaihtaa nickiä, mä oon kaikkea muuta kuin millivanilli .. tylsä ja tavallinen ja masentunut
:h:

Meillä on tänään pikkujoulut ja oon ihan hermona - oon siis järjestänyt ne kahden kollegan kanssa - vaikka kaikki pitäisi olla hanskassa. En mä näin hermona oo ollut aikaisempina vuosina...

Nää tulee esiintymään:

NuoriD

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:. Tän perusteella musta tulee työtön mut kun ei irtikään voi sanoa niin kaippa musta sitten joku SW-proikkari tulee :D
Miksei voi irtisanoa? Oot luottamusmies ja siksi ei voi? Olit pomon kanssa viime pikkujouluissa siivouskomerossa?
So Hard

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Kuten sanoin, ajatus hyvä, toteutus täyttä paskaa. Toteutuksen kehitysehotuksia ei otettu kuuleviin korviinsa.
No se taas on selvästi huono juttu. Joku konsultti taas myynyt ja joku urpo ostanut.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

masa kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
Niba kirjoitti:
Tallinnaan 6k 24min päästä!
Ovatko grillimakkarat halvempia Suomenlahden eteläpuolella?

Itse asiassa ovat. Suomalaiset elintarvikkeet ovat paljon halvempi Virossa kuin Suomessa.
Makkara on nyt sivuosassa tällä retkellä. Mutta jostain syystä tuon paljon mieluumin jonkun lihaisan Öllevurstin kuin suomalaisen makkaraa muistuttavan jäljitelmän. Nyt oli DeliciEst varannut esim. koko Martin markkinat itselleen Kaapelilla, onko Tuglas seura alkanut kerätä kynnysrahaa ei tietoa.. Jääkaapissa kullä jo valmiiksi muutama specimen viron makkaraa juurikin tuota merkkiä, kuulemma Virossa ei ole edes saatavissa, mutta onneksi tuottajia riittä Virossa hyvälle makkaralle!

Mutta huomenna Paldiskiin katselemaan millainen on laivastotukikohta ja minkälaisia ovat neljä paikallista kapakkaa! Tänä iltana Tallinnan kierros.

Virolaisia jouluoluita ehkä muutama koska Suomessa niitten hinnat 2,5 kertaiset!

Vuodessa suomalaiset vievät valuuttaa Viroon 600 Meuroa, kuulemma yhtä suuri kuin Viron maatalouspudjetti! Hätäisesti voi vetää sellaisen johtopäätöksen että maksamme virolaisten maanviljelyharrastuksen? ;) :D
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Per per persjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Niba kirjoitti:tuon paljon mieluumin jonkun lihaisan Öllevurstin kuin suomalaisen makkaraa muistuttavan jäljitelmän

Se virolainen kuivattu naudan liha on ihan järkkyhyvää. Semmonen läpinäkyvä paketti, sininen etiketti ja sisällä siivutettua lihaa. Voisin syödä sitä yötä päivää.. :slurps:
Vastaa Viestiin