Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Paasitornin joulusafkat nautittu. Harvemmin olen törmännyt jouluaterialla haudutettuihin mustekalohin, mutta ehkä se on vaan vanha, perinteikäs punikkien Hakaniemeläinen tapa.
SikaMika

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Nyt alkoi sitten tulemaan niitä jokajouluisia, hieman eksoottisempia joulupukkitoiveita. Soittaja oli joku ulkomailla suomenkielentaitonsa polttanut mamma, joka kyseli joulupukkia sukulaismuksulleen...uudeksivuodeksi. Puhelu meni pohjustuksen jälkeen jokseenkin näin:

mamma: 30. päivä tulee poika Suomeen, onnistuuko?
minä: tietyin ehdoin kyllä.
mamma: tulee niin myöhään illalla, että kävisikö uudenvuodenaattona?
minä: no melko aikaisin sitten, jos silloinkaan.
mamma: käykö kello 18?
minä: aikaisemmin.
mamma: no entäs uudenvuodenpäivänä?
minä: huono idea.
mamma: haluatko miettimisaikaa siihen uuteenvuoteen?
minä: joo.
mamma: hej.
minä: hei.
RP

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Yöllä meni viimonen jakso Supernaturalista, i feel so tyhjä ;( Mua jäi vaivaan yks juttu, dumis help me pliis, laitan yksärii.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eilen keiteltiin toffeet(NAM, sokerista saa jotain hyvääkin! ;) ), tänään jo riisimurokarkit ja nyt maustekakkua leipomaan. Huomenna sitten torttujen ja suolaisten vuoro. Illan päätteeksi vielä siivous. Ja toivotaan hartaasti ettei muksu kehitä kuumetta huomiseksi, silloinhan bileet tietty off.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

prkl! Naiset.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:prkl! Naiset.
Showdown!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
CeDell Davis

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Phiuh!! Taidan olla hengissä ja kunnossa viikonlopun huipuista. Ei sitä wanhana jaksais, mutta olihan elämys.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Showdown!
Tuollahan on vaan miähiä!?
Kyl nyt kyseessä on 2 toisistaan tietämätöntä naista ja ei ole sen kummempaa sossupokea paljastettavaksi. Ei ehtinyt..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Hohhoi. Nyt on sokkeli lopullisesti valmis. Enää parin vuorokauden kuivattaminen ja sit raksa saa jäädä tauolle helmikuuhun asti jolloin jatketaan styroxien ja ontelolaattojen kanssa. Pilareitakin pitäs kasata viel 24 kpl. Kova setti on kyl. :komp:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vein puhelimen huoltoon. Huomautin ongelmaa selvittäessä, että kaverin samaan aikaan ostetussa samanmoisessa luurissa on sama ongelma, että olisko joku tyyppivika. Asiantunteva asiakaspalvelija osasi kertoa, että koska hänellä on sama puhelin ja siinä ei esiiinny ko. ongelmaa, niin ei voi olla.

Vähän on orpo olo tuon vanhan kanssa, piti vähän tutkailla ennen kun löytyi uudet napit. Vaan kyllä tuo painettava nappula tuntuu sormen alle silti kivemmalta kun se hipsittävä. Tältäkö tuntuu olla vanha?

Sain joululahjat paketoitua. Nyt aion juoda vähän mehuglögiä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:Vein puhelimen huoltoon. Huomautin ongelmaa selvittäessä, että kaverin samaan aikaan ostetussa samanmoisessa luurissa on sama ongelma, että olisko joku tyyppivika. Asiantunteva asiakaspalvelija osasi kertoa, että koska hänellä on sama puhelin ja siinä ei esiiinny ko. ongelmaa, niin ei voi olla.
Idiot?
Tyyppivikaa ei liene määritelty, sellaisena pidetään tuotteen suunnitteluvirhettä mutta jos laitteen rikkoutuminen johtuu materiaalin väsymiestä ei kyseessä olekaan yht'äkkiä tyyppivika koska suunnitteluvirhettä ei ole tapahtunut vaan vika johtuu materiaalista ei suunnittelusta, missä ei ole huomioitu sitä että jos olisi suunniteltu tuote hiukan vahvemmasta materiaalista ei vikaa olisikaan ilmennyt?
Vähän on orpo olo tuon vanhan kanssa, piti vähän tutkailla ennen kun löytyi uudet napit. Vaan kyllä tuo painettava nappula tuntuu sormen alle silti kivemmalta kun se hipsittävä. Tältäkö tuntuu olla vanha?

Sain joululahjat paketoitua. Nyt aion juoda vähän mehuglögiä.
Kippis!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Puhelimet (oma ja kaverin) siis hukkaavat kuuluvuuden täysin sellaisissa paikoissa, joissa vastaava (ehjä) puhelin samalla liittymällä toimii. Tolpat palaavat vain vetämällä laitteesta virrat pois ja käynnistämällä uudelleen. Mukava piirre laitteessa, joka suurimman osan ajasta on taskun/kassin pohjalla. Saa sitten välillä tiirailla, että onkohan se vielä toimintakunnossa vai tehnyt taas itsemurhan.

Tietenkään meidän kahden puhelimen täysin samanlainen ongelma ei vielä todista, että kyseessä olisi tyyppivika, mutta ei myöskään sen kolmannen puhelimen normaali toiminta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Mun sormus tuli! Tilattiin jo myynnistä poistuneet Kalevala-sormukset, alkuperäinen 1500-luvulla tehty, Kivennavalta löytynyt sormus. Tekivät 150 kpl:n erän ku Kivennapa-serua teki tilauksen halukkaille. Tää on niin ihana...!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:Puhelimet (oma ja kaverin) siis hukkaavat kuuluvuuden täysin sellaisissa paikoissa, joissa vastaava (ehjä) puhelin samalla liittymällä toimii. Tolpat palaavat vain vetämällä laitteesta virrat pois ja käynnistämällä uudelleen. Mukava piirre laitteessa, joka suurimman osan ajasta on taskun/kassin pohjalla. Saa sitten välillä tiirailla, että onkohan se vielä toimintakunnossa vai tehnyt taas itsemurhan.

Tietenkään meidän kahden puhelimen täysin samanlainen ongelma ei vielä todista, että kyseessä olisi tyyppivika, mutta ei myöskään sen kolmannen puhelimen normaali toiminta.
Tässä onsellainen vaarallinen asia kuin todennäköisyyslaskentaongelma..
Mutta siihen vaaditaan ylä-astematematiikkaa, Manalakin osaa sen..
Mutta lukiossa sitten vähän vilkaistaan asiaa lisää ja yliopistossa monissa ellei kaikissa aineissa se kuuluu perusopintoihin(humanistisista en ole varma :oops: ), koska miten muuten voitaisiin osoittaa joittekin asioitten merkitsevyys ja toisten merkitsevyys hylätä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Sosiaalitieteissä Treella typistetty, suhteellisen pinnallinen kurssi. Perustestit ja faktorianalyysi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

^ :h:
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^ :h: :h: :-)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Leevi »

annepa kirjoitti: En kyllä tajua ihmisiä. Tämä suunnittelu nyt vaatii irtisanomisia. Ei mulla ois pokkaa tehä tommosia päätöksiä ihmisten elämistä vajavaisin tiedoin. Ois nyt ees kysyny mun pomolta mielipidettä ja mieluiten suunnittelleet yhessä. Nyt on siis kyse - ainakin virallisesti - toiminnan tehostamisesta ja toimintatapojen uudelleen arvioinnista, ei siitä että irtisanottaisiin koska on rahapula ja käytettäisiin juustohöylää. Meille päin tämä kyllä nimenomaan näyttää juustohöylältä, nyt entistä enemmän tämän oman tiimin suunnitelmien näkemisen jälkeen.

Ehkä mulla on vain liian korkea moraali.
Te olette vain numeroita muiden joukossa. Eikös tuo "toiminnan tehostaminen ja toimintatapojen uudelleenarviointi" ole juurikin säästöjen hakemista sanomalla asia vain eri sanoilla, koska mediassa noin sanottuna näyttää edes vähän paremmalta.

Normaaleilla ihmisillä yleensä on korkeampi moraali ...
Vastaa Viestiin