Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jos "kotikonstein" joutuu touhuamaan, niin tohon muuten jeesaa kun on a) tarpeeksi paksut kaapelit eikä semmoset kaiutinjohdot (sillä ihan oikeasti ON merkitystä) b) virtaa antavassa autossa kunnolla kierroksia koneessa niin että laturi puskee kunnolla virtaa ulos.
Daah! Nämä oli, ei riittäneet. Onneksi on ammattiapua saatavilla. Ja kuten sanottua, ei riittänyt ammattilaisellakaan se normisetti, vaan veti lopulta sitten hinausautostaan lisää kaapelia kiinni.
Mun mielestä toi kuulostaa melko huolestuttavalta jos pikkukone ei pyörähdä käyntiin edes normaalin apuvirran kanssa. Jossain on silloin jotain vikaa. Uskoisin kyllä edelleen, että käteen lämpenevissä, liian ohuissa kaiutinjohdoissa. Jos kaapeli on tarpeeksi paksua, niin sehän on silloin melkein sama asia kuin että sun autos startti ois kytketty virtaa antavan auton akkuun ja laturiin suoraan ilman häviöitä. Kun apuvirtaa antavan auton akku on ns. täysi ja laturikin on toiminnassa, niin onhan se nyt vähän huolestuttavaa jos sun auto ei vielä niillä eväillä käynnisty?
Dumis

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Juu jotain siinä on kyllä vikana, jos normikaapeleilla ei lähde. Varmaan kannattaa testauttaa akun kunto.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dumis kirjoitti:^ Juu jotain siinä on kyllä vikana, jos normikaapeleilla ei lähde. Varmaan kannattaa testauttaa akun kunto.
Miten mahtaa olla jäähdytysnesteet?
Akku taitaa ainakin olla finito..
Mulle kävi sama ainoastaan kaverin maatsurin 140 mA akkuarsenaali auttoi.. suoraan akusta akkuun..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Daah! Nämä oli, ei riittäneet. Onneksi on ammattiapua saatavilla. Ja kuten sanottua, ei riittänyt ammattilaisellakaan se normisetti, vaan veti lopulta sitten hinausautostaan lisää kaapelia kiinni.
Normisetti = starttibuusteri-salkku? Saattaa jäädä köykäseksi dieseliä startatessa, varsinkin jos ei ole se kaikkein suurin salkkubuusteri ja varsinkin jos ei ole ihan timmissä latingissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä Kitinä tietää!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Kyllä Kitinä tietää!
Siis onx sulla diisseli? Minkä merkkinen akku, paljon siin on tehoja? Onko plussanapa kytketty kohti itää? Kilometrit?

Kerro nyt, kyllä me vetästään syy alta aikayksikön!

edit; ainiin sä olit se joka kysyi ongelmiin vastauksia antamalla tietoja tyyliin "mulla on puhelin, siinä on punainen nappi, mutta se ei silti soita."

Daah, ei kauppoja.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Dumis kirjoitti:Minkä merkkinen akku, paljon siin on tehoja? Onko plussanapa kytketty kohti itää? Kilometrit?
Kerro nyt, kyllä me vetästään syy alta aikayksikön!
Akku on merkkiä 'automerkki'.
Tehoja 80Ah.
Plussanavan kytkennän ilmansuunta riippuu auton asennosta ilmansuuntiin nähden.
Ajettu alle 100tkm.

Ja taas oikeat vastaukset ! (?)
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mut Vespan koslahan on varsin uusi. Noin vuoden ikäinen ellen nyt ihan pihalla ole. Miten tommosesta akku ylipäätänsä hyytyy jo? Tainnu jäädä meikkipeiliin valo koko viikonlopuksi...
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Webastohan sen tyhjensi, hemmetisti lämmityksiä mutta todella lyhyitä ajoja. Ei oo sen vaikeampaa. Auto melko päivälleen vuoden vanha ja kilometrejä tonnia vaille 40 tkm.

Ja D: en vissiin kysynyt missään välissä mitään?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Ja D: en vissiin kysynyt missään välissä mitään?
Näin mäkin oon ymmärtänyt.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Webastohan sen tyhjensi
Eiköhän kuitenkin Eberspächer.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pulkannaru kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Webastohan sen tyhjensi
Eiköhän kuitenkin Eberspächer.
Hyvä että edes pilkkua nussit. Mielestäni tää webastokeskustelukin käytiin jo kerran?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Jouluyö juhlayö.. Joulupäivä -ys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Hyvä että edes pilkkua nussit.
Toi sattuu niin helvetisti. Not.
Kaikkea kun ei tänne viitsi raportoida.. koskapa post-it-lappu jne.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin