Muyanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ainiin joo, mun lähisiwassa on semmoinen 18-wee eloveena-tytteli että oksat pois, äärettömän viattomanoloinenkin. Ei kyl vipu kuitenkaan värähtänyt, enemmän semmoinen isällinen fiilis tuli kun yksi oli niiin kohtelias.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en nyt pääse yli tuosta Pertsan taidepläjäyksestä, jossa omaisuus palaa talviyössä roviolla ja samalla "poistetaan ruoste" tanssimalla ympärillä munasillaan. Tai siis mä en nyt erityisesti fokusoi mielikuvaan Pertistä munasillaan, pois se minusta, mutta kun muuten jutuillaan Pertsa tuppaa assosioitumaan tuollaiseen ei-niin-väkevään Kepu-Kristilliset-akseliin, niin tämä yht'äkkinen purskahdus jossain lähes shamanistisessa, suomalaisessa alkumiehisyydessään asettaa Pertsan niin erilaiseen kulttuuriseen kontekstiin ja seuraan, että minulta menee varmasti päivä-pari ennen kuin saan palaset taas kohdalleen. Pahempi palstamullistus päässäni tapahtui vain silloin, kun vihdoin ymmärsin EWSE:n olevan pariskuntayksikkö kaikessa valaistuneisuudessaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Dumis kirjoitti:Ainiin joo, mun lähisiwassa on semmoinen 18-wee eloveena-tytteli että oksat pois, äärettömän viattomanoloinenkin. Ei kyl vipu kuitenkaan värähtänyt, enemmän semmoinen isällinen fiilis tuli kun yksi oli niiin kohtelias.
Se on kauhee luukku.
NuoriD

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:Mä en nyt pääse yli tuosta Pertsan taidepläjäyksestä, jossa omaisuus palaa talviyössä roviolla ja samalla "poistetaan ruoste" tanssimalla ympärillä munasillaan. Tai siis mä en nyt erityisesti fokusoi mielikuvaan Pertistä munasillaan, pois se minusta, mutta kun muuten jutuillaan Pertsa tuppaa assosioitumaan tuollaiseen ei-niin-väkevään Kepu-Kristilliset-akseliin, niin tämä yht'äkkinen purskahdus jossain lähes shamanistisessa, suomalaisessa alkumiehisyydessään asettaa Pertsan niin erilaiseen kulttuuriseen kontekstiin ja seuraan, että minulta menee varmasti päivä-pari ennen kuin saan palaset taas kohdalleen. Pahempi palstamullistus päässäni tapahtui vain silloin, kun vihdoin ymmärsin EWSE:n olevan pariskuntayksikkö kaikessa valaistuneisuudessaan.
Perttihän nimenomaan ON peruskepulainen kunnollinen perheenisä, kunnes napsahtaa. Tyyliin Rankka päivä.
elco

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mulla on joku tunnistamaton stressi ja se vaikuttaa nyt aika pahasti yöunien määrään ja laatuun.
Ettei vaan olisi kunnon kännäys viikonloppuna joka vaikuttaa?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriD kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Ainiin joo, mun lähisiwassa on semmoinen 18-wee eloveena-tytteli että oksat pois, äärettömän viattomanoloinenkin. Ei kyl vipu kuitenkaan värähtänyt, enemmän semmoinen isällinen fiilis tuli kun yksi oli niiin kohtelias.
Se on kauhee luukku.
Nuori David hyvä, MIKÄ SIWA??? Olisi kiva kokea isällinen fiilis! :) sa
RP

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Ääh, miksi mä en osaa tekoröyhyjä. Pitäis saada röyhtäistyä, mutta miten. Hapokkaan juominen ei ole optio. Miksi, oi miksi, mä en ole opetellut tuota jaloa miehistä taitoa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

RP kirjoitti:Ääh, miksi mä en osaa tekoröyhyjä. Pitäis saada röyhtäistyä, mutta miten. Hapokkaan juominen ei ole optio. Miksi, oi miksi, mä en ole opetellut tuota jaloa miehistä taitoa.
Pitää nielaista ilmaa, että on millä töräyttää. Kyllä sen vielä ehtii oppimaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla on joku tunnistamaton stressi ja se vaikuttaa nyt aika pahasti yöunien määrään ja laatuun.
Ettei vaan olisi kunnon kännäys viikonloppuna joka vaikuttaa?
Ei kun tätä on nyt jatkunut jo pari viikkoa. Tartteis jotenkin jäsennellä aiheuttajat niin sais siirrettyä ne pois stressaamasta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti: En haluaisi piestä sen takia että herra haluaa eron vaan sen käytöksen takia mitä nyt esittää. Olisi vaan sanonut että "nyt tulee ero" ja lähtenyt kävelemään, mutta ei, kun pitää joka päivä esittää jotain uutta ja uskomatonta ja asua samassa kämpässä ja hajottaa toinen ihan palasiksi.
Kyse lienee enemmänkin epätoivoisesta kommunikointiyrityksestä äärimmäisillä keinoilla. Voisin melkein kuvitella, että toinen osapuoli katsoo kaiken olleen/olevan hyvin, koska ei ole kiinnittänyt mitään huomiota signaaleihin, joita on tullut jo varsin pitkään. Sitten ihmetellään, kun toinen haluaa erota eli kaipaa huomiota samaan tapaan kuin itsemurhan yrittäjä esittää viimeisen hätähuutonsa.

Ehkä kaverin olisi syytä vetää päänsä perseestä ja miettiä, onko jotakin jäänyt huomaamatta.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Vagabondo kirjoitti:
RP kirjoitti:Ääh, miksi mä en osaa tekoröyhyjä. Pitäis saada röyhtäistyä, mutta miten. Hapokkaan juominen ei ole optio. Miksi, oi miksi, mä en ole opetellut tuota jaloa miehistä taitoa.
Pitää nielaista ilmaa, että on millä töräyttää. Kyllä sen vielä ehtii oppimaan.
En vaan osaa, ennemminkin tuntuu menevän liikahapetuksen puolelle. Harjoittelen tämän päivän. Inhan tuntuinen pala kurkussa, tutina että röyhtäisemällä helppais.
küllküll

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Ruoan hotkiminen auttaa myös.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Palaan kurkussa vai röyhtäilyn jaloon taitoon? Jos puheena jälkimmäinen, suosittelisin ehkä ennemmin aloittamaan vaikkapa cokiksen tai oluen avulla. Siitä se lähtee, ilon kautta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Olutta en juo ja olen toipuva cola-addikti. Molempia löytyy jääkaapista. Melkein kaksi kuukautta raittiutta takana... yksi lasillinen colaa voi syöstä takaisin tuhon tielle. Vesilinjalla mennään!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti: Ehkä kaverin olisi syytä vetää päänsä perseestä ja miettiä, onko jotakin jäänyt huomaamatta.
Voi olla, mutta jos on kysellyt jo pitempään, kun toinen pönöttää sohvalla, että onko joku vikana ja vastaus on "ei", niin mitäs teet? Nyt tämän purskeen aikana kaveri on ehottanut mm parisuhdeterapiaa mutta ei se nyt kuulema käy koska tässä ei ole mitään pelastettavaa. Kaverini on ottanut lusikan kauniiseen käteen - jos se ei siinä aikaisemmin ollut - ja koittaa saaha selvää tilanteesta ja on omien sanojensa mukaan valmis yrittämään korjata tilannetta, esimerkiksi juuri pariterapialla. Toinen osapuoli ei ole halukas korjaamaan tilannetta. Tai on, omalla tavallaan eli eroamalla.

Ja edelleen, tiedän että mulla on vain toisen osapuolen kertomus tarinasta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hellu lähti tänä aamuna puis. Edessä 10 päivää kahestaa koiran kanssa. Ihan mukavaa vaihteeksi näinkin. Ens viikonloppuna luvassa on Millennium-maratoni 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Ehkä kaverin olisi syytä vetää päänsä perseestä ja miettiä, onko jotakin jäänyt huomaamatta.
Voi olla, mutta jos on kysellyt jo pitempään, kun toinen pönöttää sohvalla, että onko joku vikana ja vastaus on "ei", niin mitäs teet? Nyt tämän purskeen aikana kaveri on ehottanut mm parisuhdeterapiaa mutta ei se nyt kuulema käy koska tässä ei ole mitään pelastettavaa. Kaverini on ottanut lusikan kauniiseen käteen - jos se ei siinä aikaisemmin ollut - ja koittaa saaha selvää tilanteesta ja on omien sanojensa mukaan valmis yrittämään korjata tilannetta, esimerkiksi juuri pariterapialla. Toinen osapuoli ei ole halukas korjaamaan tilannetta. Tai on, omalla tavallaan eli eroamalla.

Ja edelleen, tiedän että mulla on vain toisen osapuolen kertomus tarinasta.
Miksi hemmo ei saisi lähteä koska tahansa, jos haluaa?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Ehkä kaverin olisi syytä vetää päänsä perseestä ja miettiä, onko jotakin jäänyt huomaamatta.
Voi olla, mutta jos on kysellyt jo pitempään, kun toinen pönöttää sohvalla, että onko joku vikana ja vastaus on "ei", niin mitäs teet? Nyt tämän purskeen aikana kaveri on ehottanut mm parisuhdeterapiaa mutta ei se nyt kuulema käy koska tässä ei ole mitään pelastettavaa. Kaverini on ottanut lusikan kauniiseen käteen - jos se ei siinä aikaisemmin ollut - ja koittaa saaha selvää tilanteesta ja on omien sanojensa mukaan valmis yrittämään korjata tilannetta, esimerkiksi juuri pariterapialla. Toinen osapuoli ei ole halukas korjaamaan tilannetta. Tai on, omalla tavallaan eli eroamalla.

Ja edelleen, tiedän että mulla on vain toisen osapuolen kertomus tarinasta.
Miksi hemmo ei saisi lähteä koska tahansa, jos haluaa?
No miksi se ei lähe?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:No miksi se ei lähe?
Onko se joku automatia että eron tullessa miehen pitää lähteä kämpästä? Voisihan se kaverisikin muuttaa pois jos ahdistaa asua saman katon alla.

Käytännön asiat nyt yleensä ottavat aikansa.
küllküll

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

urpiainen kirjoitti:^Palaan kurkussa vai röyhtäilyn jaloon taitoon? Jos puheena jälkimmäinen, suosittelisin ehkä ennemmin aloittamaan vaikkapa cokiksen tai oluen avulla. Siitä se lähtee, ilon kautta!
Ruoan hotkiminenhsn nyt auttaa joka asiaan - nim ent. tunnesyöppö, nykyinen vaan tunnoton juåppo :P
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Voi olla, mutta jos on kysellyt jo pitempään, kun toinen pönöttää sohvalla, että onko joku vikana ja vastaus on "ei", niin mitäs teet? Nyt tämän purskeen aikana kaveri on ehottanut mm parisuhdeterapiaa mutta ei se nyt kuulema käy koska tässä ei ole mitään pelastettavaa. Kaverini on ottanut lusikan kauniiseen käteen - jos se ei siinä aikaisemmin ollut - ja koittaa saaha selvää tilanteesta ja on omien sanojensa mukaan valmis yrittämään korjata tilannetta, esimerkiksi juuri pariterapialla.
Jos tämä pitää paikkansa kertomallasi tavalla, kaverisi siippa on vain seonnut. Pakkopaitaa päälle ja kaverille uutta suoleen.
Paras päivä ikinä.
küllküll

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Minusta tuo taas kuulostaa ihan normaalilta suomalaisen miehen käytökseltä. Asioista ja vitutuksista ei puhuta, haudotaan vaan. Sitten tulee kulminaatiopiste vastaan ja seuraa toiminta > tässä lähtöpäätös.

Defaultisti tunneasioista puhuminen on suomalaiselle miehelle edelleenkin helvetin vaikeaa, ellei lasketa jurripäissä parhaalle kundikaverille mumisemista kaljatuopin ääressä.

Disclaimer: Miehiksi en laske tässä:
- kaikenmaailman sensitivity training-illoissa ramppaavia heikkoleukaisia tinttitukkia
- muita metroseksuaali-urpanoita
- yliopistoilla ikuisesti jumittavia villapaita-resupettereitä, jotka väittävät olevansa feministejä notta edes joskus heruisi pesää joltain pallinmurskaaja-telaketjufeministiltä
- isiä, jotka komppaavat edistyksellisen feministiäidin päätöstä olla kertomatta lapselle tai kenellekään muulle lapsen sukupuolta ettei vaan sorruta stereotyyppisiin roolimalleihin, jotka rajoittavat lapsen kehitystä
NuoriD

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

küllküll kirjoitti:^ Minusta tuo taas kuulostaa ihan normaalilta suomalaisen miehen käytökseltä. Asioista ja vitutuksista ei puhuta, haudotaan vaan. Sitten tulee kulminaatiopiste vastaan ja seuraa toiminta > tässä lähtöpäätös.

Defaultisti tunneasioista puhuminen on suomalaiselle miehelle edelleenkin helvetin vaikeaa, ellei lasketa jurripäissä parhaalle kundikaverille mumisemista kaljatuopin ääressä.

Disclaimer: Miehiksi en laske tässä:
- kaikenmaailman sensitivity training-illoissa ramppaavia heikkoleukaisia tinttitukkia
- muita metroseksuaali-urpanoita
- yliopistoilla ikuisesti jumittavia villapaita-resupettereitä, jotka väittävät olevansa feministejä notta edes joskus heruisi pesää joltain pallinmurskaaja-telaketjufeministiltä
- isiä, jotka komppaavat edistyksellisen feministiäidin päätöstä olla kertomatta lapselle tai kenellekään muulle lapsen sukupuolta ettei vaan sorruta stereotyyppisiin roolimalleihin, jotka rajoittavat lapsen kehitystä
:paska:

Miksi miehen olisi sen vaikeampi puhua tunteistaan kuin naisenkaan?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:No miksi se ei lähe?
Onko se joku automatia että eron tullessa miehen pitää lähteä kämpästä? Voisihan se kaverisikin muuttaa pois jos ahdistaa asua saman katon alla.

Käytännön asiat nyt yleensä ottavat aikansa.
Ei tietenkään ole automaatti että mies lähtee. Mies haluaa erota -> mies lähtee. Vaimo ei halua erota -> vaimo ei lähe mihinkään. Jos se mies on niin kaameessa tilanteessa kun esittää olevansa ja jos se ämmä on kerran niin karmaiseva kun nyt näyttää että on, niin lähtis nyt käveleen sen sijaan että haukkuu ja esittelee ihan älyttömiä väitteitä siinä kämpässä. Tai ehkä se on masokisti.

Vaimo muuten ottaa asiat yllättävän hyvin. Ensishokin jälkeen se on paljon rauhallisempi ku minä jolla ei oo mitään tekemistä asian kanssa :o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Maailmassa ei ole mitään vaikeampaa kuin ihmissuhteet.
Kaakuna oli aikoinaan viisas kun ei antanut mulle mitään mahdollisuutta olla puhumatta, joskus semmoista koulua toivoisi kaikille ihmisille suhteissaan.
Vastaa Viestiin