Muyanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti: Jos tämä pitää paikkansa kertomallasi tavalla, kaverisi siippa on vain seonnut. Pakkopaitaa päälle ja kaverille uutta suoleen.
Sitähän tässä pelätään että se on oikiasti kilahtanut jotenkin. Mutta hulluhan ei myönnä olevansa hullu koska ei se saatana ole hullu O_o En oo koskaan nähny tämmöstä kolmenkympin kriisiä. Ois kyllä mielenkiintoista puhua herran kanssa mutta parempi nyt että en edes yritä. Olen vaan likasankona sille ystävättärelleni.

Odotellaan...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Maailmassa ei ole mitään vaikeampaa kuin ihmissuhteet.
Kaakuna oli aikoinaan viisas kun ei antanut mulle mitään mahdollisuutta olla puhumatta, joskus semmoista koulua toivoisi kaikille ihmisille suhteissaan.
Joo, on puhuttu. Kuulema. Jos vaste on tyyliä "sä et inspiroi mua harrastaan mitään" ja "susta ei koskaan tuu mitään" niin aika heikoilla jäillä ollaan jo. Tyypit on kolmekymppisiä, ne on jo jotain.

Toivottavasti kuitenkin jatkavat puhumista. Kaiken lisäksi se ukko on alkanu juomaan huomattavasti enemmän kuin ennen. Mut ei sekään oo ongelma kuulema. Siis miehen mielestä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
küllküll

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriD kirjoitti:Miksi miehen olisi sen vaikeampi puhua tunteistaan kuin naisenkaan?
Ei siihen mitään biologista estettä olekaan. Kasvatuksellisia senkin edestä. Puhun vain omien havaintojeni pohjalta, en yritäkään esittää että tämä olisi joku Tieteellinen FaKKKta (tm)

Lähipiiristä löytyy vaan aika monta esimerkkiä tästä. Esim oma faija.
So Hard

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Vaimo muuten ottaa asiat yllättävän hyvin. Ensishokin jälkeen se on paljon rauhallisempi ku minä jolla ei oo mitään tekemistä asian kanssa :o
Sisters are doing it for themselves. *hoil*

Mä ne osta noita yksisuolisia versioita eroista.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:Joo, on puhuttu. Kuulema.
No onko se ukko puhunut aikasemminkin, vai onko asioita kuittailtu olan kohotuksilla ja annettu olla. Eli onko käytös muuttunut nyt radikaalisti, ettei enää osaa puhua mistään mitään? Kosko jos on niin kaipa sitä pehmustetulle vaan. Mut jossei ikinä ole osattu kunnolla puhua, niin kait suhe sitten jossain välissä ajaa umpikujaan, kun jompikumpi/kummatkin ei jaksa enää väistellä.

Oli keissi mitenpäin tahansa, niin näkisin ettei ystävättärelläsi ole muuta mahdollisuutta kuin kaivaa se syy ulos vaikka henkisesti lähes väkivalloin, muutoin saattaa jäädä traumaa hänelle riittämättömyydestä ynnä muita itsensä syyttelymahdollisuuksia.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Vaimo muuten ottaa asiat yllättävän hyvin. Ensishokin jälkeen se on paljon rauhallisempi ku minä jolla ei oo mitään tekemistä asian kanssa :o
Sisters are doing it for themselves. *hoil*

Mä ne osta noita yksisuolisia versioita eroista.
Joo-o, ois mielenkiintoista tietää se toinen näkökulma.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Dumis kirjoitti:Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Pöh. Nikitön satunnainen lukijakin tietää paremmin. Parisuhdeongelmissa miehen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana sanonut naistani kauniiksi ja kertonut rakastavani häntä" ja naisen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana ottanut mieheltäni suihin". Jos vastaus on ei, ongelmat ovat oma syy, mutta toisaalta ratkaisu ongelmiin on helppo. Jos vastaus on kyllä, mutta silti on ongelmia, ei mitään ole tehtävissä vaan on erottava välittömästi.
lolleroinen ja repskops
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:Oli keissi mitenpäin tahansa, niin näkisin ettei ystävättärelläsi ole muuta mahdollisuutta kuin kaivaa se syy ulos vaikka henkisesti lähes väkivalloin, muutoin saattaa jäädä traumaa hänelle riittämättömyydestä ynnä muita itsensä syyttelymahdollisuuksia.
Ystävättäreni näkee asian niin että hänen on pakko kaivaa syy esiin vaikka miten päin eikä hän tee mitään edistääkseen eroa, koska hän ei halua päästää ukkoa taas kerran kuin koira veräjästä asioita käsittelemättä eikä halua helpottaa mitenkään ukon ratkaisua. Ei kyllä aio vaikeuttaakaan eroa (miten edes voisi).

Tätä miestä on pitänyt kohdella erityisesti ja häneltä on pitänyt sietää paskaa käytöstä koska "hänellä oli vaikea lapsuus". Tästä minulla on ihan omakohtaisia kokemuksia. Kun en enää sietänyt, ukko räpsähti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

salanikki kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Pöh. Nikitön satunnainen lukijakin tietää paremmin. Parisuhdeongelmissa miehen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana sanonut naistani kauniiksi ja kertonut rakastavani häntä" ja naisen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana ottanut mieheltäni suihin".
Eli kumpikin pitää puolisoaan vähäjärkisenä?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

salanikki kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Pöh. Nikitön satunnainen lukijakin tietää paremmin. Parisuhdeongelmissa miehen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana sanonut naistani kauniiksi ja kertonut rakastavani häntä" ja naisen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana ottanut mieheltäni suihin". Jos vastaus on ei, ongelmat ovat oma syy, mutta toisaalta ratkaisu ongelmiin on helppo. Jos vastaus on kyllä, mutta silti on ongelmia, ei mitään ole tehtävissä vaan on erottava välittömästi.
:on: Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Paras päivä ikinä.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Oli keissi mitenpäin tahansa, niin näkisin ettei ystävättärelläsi ole muuta mahdollisuutta kuin kaivaa se syy ulos vaikka henkisesti lähes väkivalloin, muutoin saattaa jäädä traumaa hänelle riittämättömyydestä ynnä muita itsensä syyttelymahdollisuuksia.
Tätä miestä on pitänyt kohdella erityisesti ja häneltä on pitänyt sietää paskaa käytöstä koska "hänellä oli vaikea lapsuus". Tästä minulla on ihan omakohtaisia kokemuksia. Kun en enää sietänyt, ukko räpsähti.
Njoo, nyt ollaan sit umpikujassa ja siten varmasti on sitä paskalastia niskassa sen verran kun asioista ei aikasemmin ole kunnolla puhuttu.
Ukkelin pitäs
1)tunnistaa ongelmat ja avautua niistä
2) ja sitten toimia tulevaisuudessa ongelmia ehkäisevästi

Yleensä taitaa olla liian paha pala ja tämmöiset tilanteet päätyy eroon, kun ei uskalleta kyseenalaistaa omaat toimintaa ja käyttää järkeään jos sitä ei ole aikasemminkaan tarvinnut tehdä.

Pääsinpäs Dr Philittämään \o/
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti: Yleensä taitaa olla liian paha pala ja tämmöiset tilanteet päätyy eroon, kun ei uskalleta kyseenalaistaa omaat toimintaa ja käyttää järkeään jos sitä ei ole aikasemminkaan tarvinnut tehdä.

Pääsinpäs Dr Philittämään \o/
Naulan kantaan, keittiöpsykologia rules. Odotan tätä kuin kuuta nousevaa, koska sitten ystävättäreni pääsee rakentaamaan elämäänsä uudestaan ja ehjäytymään. Tätä ei tietenkään saisi ääneen sanoa koska mun pitäisi hyvänä ystävänä kannustaa pelastamaan liitto. Sanoin silti, myös asianosaiselle naiselle. Sanoin että ota rahat ja juokse.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lapsuuden traumoilla ei oikein voi ratsastaa, jollei ole vähintään yrittänyt paikata psyykettään. Sinänsä traumat kyllä vahingoittavat ihmisen elämää ja lapsuuden paskat jaetaan seuraaville sukupolville, mutta ne eivät ole validi syy sietää huonoa käytöstä.

Tähän voisi vielä lisätä, että jos on ollut kurjaa, menkää lanttumaakarille. Esim. väkivaltainen vanhempi voittaa aina vaan, jos lapsi pilaa aikuisena elämänsä/ihmissuhteensa turvattoman lapsuudenkodin aiheuttamista vammoista johtuen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
salanikki kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Niin, 99% parisuhdeongelmista toimii neuvo: "puhukaa".
Pöh. Nikitön satunnainen lukijakin tietää paremmin. Parisuhdeongelmissa miehen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana sanonut naistani kauniiksi ja kertonut rakastavani häntä" ja naisen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana ottanut mieheltäni suihin".
Eli kumpikin pitää puolisoaan vähäjärkisenä?
Siis jos hellu sanois mulle että "olet kaunis, rakastan sinua" niin ajattelisin heti että a) se on tehny jotain vitun pahaa ja koittaa tasoittaa tietä tai b) se on saanu jonku kolauksen päähänsä ja sillä on aivotärähys. Se ei oo koskaan sanonu mua kauniiksi tai että se rakastaa mua joten tämmöinen käytös olisi hyvin erikoista ja saisi epäilemään asioita.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
salanikki kirjoitti: Pöh. Nikitön satunnainen lukijakin tietää paremmin. Parisuhdeongelmissa miehen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana sanonut naistani kauniiksi ja kertonut rakastavani häntä" ja naisen on kysyttävä itseltään "olenko viimeisen viikon aikana ottanut mieheltäni suihin".
Eli kumpikin pitää puolisoaan vähäjärkisenä?
Siis jos hellu sanois mulle että "olet kaunis, rakastan sinua" niin ajattelisin heti että a) se on tehny jotain vitun pahaa ja koittaa tasoittaa tietä tai b) se on saanu jonku kolauksen päähänsä ja sillä on aivotärähys. Se ei oo koskaan sanonu mua kauniiksi tai että se rakastaa mua joten tämmöinen käytös olisi hyvin erikoista ja saisi epäilemään asioita.
Eli kun se olis kosimassa sua "kulta olet maailman kaunein, rakastan sinua..." (hypoteettisessa tilanteessa), niin sä monottaisit sitä munille ja sit kysyisit "mitä sä sika olet nyt tehnyt?"
:D
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:Lapsuuden traumoilla ei oikein voi ratsastaa, jollei ole vähintään yrittänyt paikata psyykettään. Sinänsä traumat kyllä vahingoittavat ihmisen elämää ja lapsuuden paskat jaetaan seuraaville sukupolville, mutta ne eivät ole validi syy sietää huonoa käytöstä.

Tähän voisi vielä lisätä, että jos on ollut kurjaa, menkää lanttumaakarille. Esim. väkivaltainen vanhempi voittaa aina vaan, jos lapsi pilaa aikuisena elämänsä/ihmissuhteensa turvattoman lapsuudenkodin aiheuttamista vammoista johtuen.
No NIIIINNN mutta kun mikään ei ole vikana niin eihän sitä TARVI mennä lanttumaakarille! Mikä helvetti se on niin kauhia paikka mennä päälääkärille? Luuletteko että siinä leimautuu HULLUksi? Mitä väliä...

T:hullu
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

"Kontilles huora. Laita ruokaa ja ime tätä perseessä ollutta kyrpää!" :?:
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:No NIIIINNN mutta kun mikään ei ole vikana niin eihän sitä TARVI mennä lanttumaakarille! Mikä helvetti se on niin kauhia paikka mennä päälääkärille? Luuletteko että siinä leimautuu HULLUksi? Mitä väliä...
Harva on analyyttisesti niin taitava, että osaa arvioida tilaansa ja vielä harvemmin sellainen, jolla on ollut ns. vaikea lapsuus. Vanhemmat kun ovat jumalia ja esim. väkivaltainen vanhempi on jumala^2, koska on terrorisoinut perhettään ja hallinnut pelolla.

Vastaavasti tällaisilla yksilöillä on harvoin kykyä empatiaan, koska ovat oppineet, että inhimillisellä lämmölle ei ole sijaa elämässä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Se ei oo koskaan sanonu mua kauniiksi tai että se rakastaa mua joten tämmöinen käytös olisi hyvin erikoista ja saisi epäilemään asioita.
Mitä se hellittely teillä sitten on?

"hyvin otit suihin, akka"? :D
Ei meillä oikeestaan ole verbaalista hellittelyä tyyliin kulta, muru, rakkain tms. Kiitosta ja arvostusta sit kyllä, esim "minusta oli kiva kun teit taas lumityöt" ja "teitpä hyvää ruokaa taas kerran".

Fyysistä hellittelyä on sit ihan nokko :]

Dumis me ollaan puhuttu tää avioliittoasia selväksi joten todellakin monottaisin mutta vain henkisesti. Tai ehkä malttaisin kysyä että "kuis korkea kuume sulla on vai ootko ottanu jotain aineita?"
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti: Harva on analyyttisesti niin taitava, että osaa arvioida tilaansa ja vielä harvemmin sellainen, jolla on ollut ns. vaikea lapsuus. Vanhemmat kun ovat jumalia ja esim. väkivaltainen vanhempi on jumala^2, koska on terrorisoinut perhettään ja hallinnut pelolla.

Vastaavasti tällaisilla yksilöillä on harvoin kykyä empatiaan, koska ovat oppineet, että inhimillisellä lämmölle ei ole sijaa elämässä.
Joo ehkä, mut ei se oikeuta tommosta käytöstä. Vaikka oonki haukkunu ko. miehen maanrakoon ja halunnu piestä sen, niin ihan aidosti toivon että se saa päänsä kuntoon (kunhan ensin myöntäisi että vikaavikaa on), koska tuo näyttää ihan hirveeltä. En toivo kelleen tommosta mitä sillä näyttää olevan. Lisäksi se tietysti tekisi ystävättäreni onnellisemmaksi ja sitä kautta olisin itsekin onnellisempi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nimenomaan ei oikeuta. Aikuisen on kannettava vastuu itsestään. Jos ei osaa hakea apua/ei tunnusta olevansa sairas/häiriintynyt/mitä muuta tahansa, niin minkäs teet. Kumppanin tai lähipiirin ei tarvitse sietää puheena olevaa käytöstä, ei, ei ja ei.

Valitettavasti tällaisten ihmisten kumppaneiksi hakeutuu empaattisia kärsijöitä, jotka yrittävät ja yrittävät ja pilaavat samalla oman mielenterveytensä. Sinänsä outoa, että sekoilija haluaa lähteä, koska mikäs sen mukavampaa kuin kiduttaa puolisoa. Tosin luulisin, että kyse on vain leikistä ja totisessa paikassa palataan kotiin häntä koipien välissä.
Paras päivä ikinä.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tänään on paska päivä töissä, ei jaksa tehdä mitään.
Just pakolliset saan aikaan ja sitten annan olla, huomenna sit väännän kaiken vimpan päälle. Kiva viikonloppu tiedossakin, tulis jo :)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Viikoloppu meni jo, missasitko???
Paras päivä ikinä.
Dumis

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Riemumieli kirjoitti:Viikoloppu meni jo, missasitko???
Joo, oli vähän "menoja", semmoista se on meikällä välillä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Muyanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:Sinänsä outoa, että sekoilija haluaa lähteä, koska mikäs sen mukavampaa kuin kiduttaa puolisoa. Tosin luulisin, että kyse on vain leikistä ja totisessa paikassa palataan kotiin häntä koipien välissä.
Joo, helpompiakin tapoja päästä akasta eroon on jos kerran oikeasti haluaa. Ei tarvis kuin valehdella että on pettänyt, niin akka lähtis ja samantien. Ei tarvis edes pettää. Toisaalta yks läimäsy ajais kans saman asian, kerran avokämmentä niin akka lähtis (onneksi tämä ei ole toteutunut tai ollut edes uhka).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin