Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Dave
8
27%
Crowbar
22
73%
 
Ääniä yhteensä: 30

NuoriD

Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Crowbar uusii perhettäni koskevan tappouhkauksen ja lastenraiskausuhkauksen:

http://kitina.net/viewtopic.php?t=9582

En pidä uhkausta todellisena, mutta en halua kirjoittaa palstalle, jossa kyseisen kaltainen käytös hyväksytään.

Eli tässä on kaksi vaihtoehtoa:

1)Minä lähden

2)Crowbar lähtee
Viimeksi muokannut NuoriD, 13.01.2011 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gaia

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

3) Dave klikkaa ignore-namiskaa Crowbarin kohdalla ja jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.
NuoriD

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:3) Dave klikkaa ignore-namiskaa Crowbarin kohdalla ja jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.
Ei käy, koska se ei poista ongelmaa, eli raiskaus- ja tappouhkaus kirjoittelun sallimista.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Ei käy, koska se ei poista ongelmaa, eli raiskaus- ja tappouhkaus kirjoittelun sallimista.
Haukkuvat koirat ei pure, joten nyt pipoa löysemmälle, darling!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja RP »

Ei kumpikaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja annepa »

En hyväksy moista käytöstä. Tuskin kukaan tulisi päin näköä tuollaista sanomaan ja jos tulisi niin asia ei varmaan jäisi siihen. Kaiken maailman vellihousujen nyt vaan on helpompi uhota ja räksyttää nimimerkin suojasta netissä. En minäkään tykkää siitä että mua sanotaan läskiksi vitun tyhmäksi huoraksi (tosin se nyt on täysin eri asia kuin mitä sulle on sanottu).

Pelkään kuitenkin pahoin, että koska moni muukin tuntuu olevan täällä vellihousu eikä ota asiaan edes kantaa, niin sinä joudut lähtemään :(
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Meen Annepan linjoilla enkä jää ottamatta kantaa ja laula "laa-laa-laa-ta" sormet korvissa silmät kiinni toivoen että kumpikin jäisi. Kuitenkin jokotai-tilanteessa räksyttävä kaunispoika saa mennä, koska tänne palstalle pitäisi jokaisella olla oikeus kirjoittaa tuntematta oloaan uhatuksi.

disclaimer: tietty se on subjektiivista mitä kukin kokee uhkailuksi, mutta tässä tapauksessa ei liene tarvi pilkkua rakastella.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

annepa kirjoitti:Pelkään kuitenkin pahoin, että koska moni muukin tuntuu olevan täällä vellihousu eikä ota asiaan edes kantaa, niin sinä joudut lähtemään :(
Mä taas pidän Aasia vellihuosuna, kun ei bannaa Crowbaria. Ajattelen kuten ND eli aivan kaikkea ei pidä hyväksyä eikä sietää. Norausmahdollisuus ei ole tässä mikään yleisoikeutuskortti kaikelle törkeydelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kyl mä ymmärrän Davea tässä asiassa. Hyvän maun rajojahan täällä ei ole koskaan noudatettu, mutta joku rajahan tulee vastaan meillä kaikilla, eikä Dave tässä nyt lainkaan herkimmästä päästä ole.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Joo ei kukaan jaksa/halua kuulla omaisiinsa kohdistuvia raiskaus- tai tappamiskommentteja. Vittuilla saa, mutta tuo ei ole vittuilua, vaan mautonta paskaa, jonka suoltajan voisi poistaa jo tyylitajuttomuuden perusteella.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Noin niinkun ihan itseni kannalta toivoisin, että kumpikin pysyisi paikalla. Mutta kuten edelliseen samasta aiheesta avattuun ketjuun kirjoitin, tässä nyt on kyllä ylitetty sellaisia rajoja, että toimenpiteet ovat ihan perusteltuja, kun asianomainen eli Dave niitä kaipaa. Eikös joskus muinoin Gattaca bannattu määräaikaisesti? Ehkä Crowbarin voisi jäähyttää vaikka viikoksi-pariksi ja aina uudelleen, jos homma jatkuu. Mutta kuten aiemminkin sanoin, ei se nyt niin valtavasti itketä jos pysyvä banni heilahtaa. Niin makaa kuin petaa ja muita kliseitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

No mutta eikö Daven pitäisi ensin todistaa, että hänellä on perhe? Muuten tää on vähän sama kuin Homie vinkuis ettei sen vaimoa saa haukkua.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:Meen Annepan linjoilla enkä jää ottamatta kantaa ja laula "laa-laa-laa-ta" sormet korvissa silmät kiinni toivoen että kumpikin jäisi. Kuitenkin jokotai-tilanteessa räksyttävä kaunispoika saa mennä, koska tänne palstalle pitäisi jokaisella olla oikeus kirjoittaa tuntematta oloaan uhatuksi.
No haista nyt jo sinäkin vittu. Davehan tässä yrittää mielivaltaisesti painostaen vääntää jotain jokotai-tilannetta, mikä nyt vain on yksiselitteisesti väärin.

Mun mielestä Aasi on tehnyt varsin selväksi sen pointin jo aikoja sitten, että moderoinnista ei seuraa loppupeleissä hyvää. Objektiivisten rajojen veteleminen on jokaisen henkilökohtaisen itkukiukkusietokyvyn ja triggerhappiyden puitteissa täydellisen mahdotonta. Sen moderointi- ja sananvapauden hintana on se, että me katsellaan täällä Raijasivuja, StadinArskoja ja Niboja, mutta se vapaus on silti arvokkaampi kuin tukahdutettu yhteisö.

Jos Aasi siis alkaa koskemaan banaaninappulaan, niin siitä tulee samanlainen selkärangaton sanojaan syövä vellihousu kuin Ylermistä.

Joten Dave, vastaukseni ei ole henkilökohtainen vaan idealistinen: Jos et kestä lämpöä, painu vittuun keittiöstä. Toivon kuitenkin että et.
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Tappouhkauksien laukominen on kai kriminalisoitu IRL ja taannoin nettiuhkailuistakin on ruvettu antamaan sanktioita.

Hieman ihmettelen miksei täällä ylipito reagoi mitenkään.

Molempien kirjoittajien soisin jäävän, mutta ei tuollaista kirjoittelua kenenkään tarvitse sietää, oli se sitten "tarkoitettu läpäksi" tai ei. Typerää kyllä, että viranomaisten ja oikeuslaitoksen pitää tässäkin ruveta hoitamaan sellaisia hommia, jotka jokaisen täysipäisen pitäisi ymmärtää itsekin.

Olen sananvapauden kannattaja, mutta joku tolkku nyt sentään nettikirjoittelussakin.
Viimeksi muokannut küllküll, 13.01.2011 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

küllküll kirjoitti:Hieman ihmettelen miksei täällä ylipito reagoi mitenkään.
Aijaijai, voitaisko me palkata KK takaisin apushefuksi? Siinä sitä taas bannit heiluisi kun sanoisi KK:n virtuaaliherutusten kohdetta jumppanorsuksi.

Jos tuntuu siltä että laittomuuden rajoja ylitetään, niin ei muuta kuin poliisille sitten vain itkemään.
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Mää NIIN arvasin, että joku loukattu sielu aloittaa taas tämän laulun.

Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa osallistua tämän palstan moderointiin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:nönnönnöö
Sun mielestä on siis ihan ok uhkailla toisten ihmisten henkeä jos se tehdään netissä? O_o

Seeeelvä.

Mun mielestä ei pidä olla herkkänahkainen, mutta jossain se raja tulee vastaan.

En noin yleisestikään ottaen ymmärrä miksi joku asia - kuten tappouhkaus - on irl rikos mutta netissä ei. Voisko joku viisaampi selittää?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

annepa kirjoitti:
En noin yleisestikään ottaen ymmärrä miksi joku asia - kuten tappouhkaus - on irl rikos mutta netissä ei. Voisko joku viisaampi selittää?
Ottamatta tähän keissiin kantaa, luulisin että se on rikos netissäkin. Siis olettaen, että se voidaan uhkaukseksi laskea. Eikö ensin pitäisi kyetä osoittamaan miten surmataan HappyGirl76? Ei ole tietoa henkilöllisyydestä, sukupuolesta, asuinpaikasta, kansalaisuudesta ts. mistään.
Tietysti jos menee uhkailemaan Pertti Virtasen kotisivulle tyypin henkeään, niin onhan se eri asia.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Dumis

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Mun mielestä Aasi on tehnyt varsin selväksi sen pointin jo aikoja sitten, että moderoinnista ei seuraa loppupeleissä hyvää. Objektiivisten rajojen veteleminen on jokaisen henkilökohtaisen itkukiukkusietokyvyn ja triggerhappiyden puitteissa täydellisen mahdotonta. Sen moderointi- ja sananvapauden hintana on se, että me katsellaan täällä Raijasivuja, StadinArskoja ja Niboja, mutta se vapaus on silti arvokkaampi kuin tukahdutettu yhteisö.
Tuskin tästä nyt tulee tukahdutettu yhteisö jos laittomuuksia karsitaan pois. Raijasivut, turskat jne ovat harmittomia siinä tapauksessa etteivät uhkaile (tietääkseni) muiden käyttäjien henkiä.
Muuten moderointi saa puolestani loistaa poissaolollaan.
Viimeksi muokannut Dumis, 13.01.2011 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Crowbar kirjoitti:No mutta eikö Daven pitäisi ensin todistaa, että hänellä on perhe? Muuten tää on vähän sama kuin Homie vinkuis ettei sen vaimoa saa haukkua.
Tää nyt on taas vähän samaa kun Daven itsensä toistuvat vaatimukset saada Geetsu todistamaan olemassaolonsa. Mitä väliä? Lasten raiskaamisella uhittelua tuskin perustelee se, että on olemassa mahdollisuus että lapset on keksitty nettipersoonan sivutuotteena.

Toisaalta myös itseä jotenkin korpesi ajatus siitä, että KSE-kortilla lähdetään kiristämään. Aikaisemmasta moderoinnista tuli enemmän ongelmia kuin hyötyä, tuntuu että usempi kokeili silloin rajoja kun nyt.

En ole sitä mieltä, että Aasin vastuulla on lähteä ulkopuoliseksi erotuomariksi tässä metsotappelussa. Selvitelkööt asianomaiset itse välinsä. Surku silti olisi jos Dave poistuisi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja aasi »

küllküll kirjoitti:Hieman ihmettelen miksei täällä ylipito reagoi mitenkään.
Niin..
Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa osallistua tämän palstan moderointiin.
..päniin.

Mutta reagoinpa sittenkin! Nyt Dave on norannut Crowbarin, ja niin ettei saa otetua norausta itse pois! (Tai ainakin näin homman pitäis toimia, voihan olla että en osannut.)
Viimeksi muokannut aasi, 13.01.2011 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja exsu »

aasi kirjoitti:Nyt Dave on norannut Crowbarin, ja niin ettei saa otetua norausta itse pois!
:jee:
küllküll

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Googlailin uteliaisuuttani, mitä mm. Thorsin ja Vanhasen nettiuhkailujutuissa on tuomittu.

Kovasti tuntuu riippuvan nettikirjoituksen sananvalinnoista mitä tuomitaan. Täytyy ilmeisesti kirjoittaa "minä tulen ja tapan", jotta tuomio tulee. "Jonkun pitäis tappaa sut" ei ilmeisesti nykylainsäädännön mukaan täytä vielä laittoman uhkauksen tunnusmerkkejä.

Veikkaan kyllä, että jollain aikavälillä lainsäädäntöä tältä osin tiukennetaan, mutta ainahan laki tulee vähän jälkijunassa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Siinä kuvitteellisessa tilanteessa, että Dave päättää lähteä ja perustaa lisäksi oman palstan, siirryn sinne. Mua ei surettaisi yhtään menettää näiden riidankylväjien seuraa, etenkin jos tilalle tulisi ajan mittaan asiallisesti keskustelevaa porukkaa. On myös sanottava, että jos näin sattuisi käymään, toivoisin Crowbarin olevan yksi osallistujista (paskanjauhantansa voisi sitten hoitaa toisaalla).

Irl pystyn keskustelemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa myös skandaalinkäryisistä aiheista ilman, että juttu eskaloituu typeräksi nokitteluksi (edellyttäen, että vastapuoli haluaa keskustella kanssani), mutta netissä - sanattoman viestinnän keinojen puuttuessa - saman tason voi joskus säilyttää vain moderoinnin avulla. Onhan se moderointi vähän semmoinen köyhän miehen ratkaisu tuohon ongelmaan, mutta toisaalta lapsellisesti käyttäytyviä on IMO ihan ok myös kohdella kuten lapsia.
So Hard

Re: Kumpi lähtee; Dave vai Crowbar?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

küllküll kirjoitti:Googlailin uteliaisuuttani, mitä mm. Thorsin ja Vanhasen nettiuhkailujutuissa on tuomittu.

Kovasti tuntuu riippuvan nettikirjoituksen sananvalinnoista mitä tuomitaan. Täytyy ilmeisesti kirjoittaa "minä tulen ja tapan", jotta tuomio tulee. "Jonkun pitäis tappaa sut" ei ilmeisesti nykylainsäädännön mukaan täytä vielä laittoman uhkauksen tunnusmerkkejä.

Veikkaan kyllä, että jollain aikavälillä lainsäädäntöä tältä osin tiukennetaan, mutta ainahan laki tulee vähän jälkijunassa.
Käräjät nyt arpoo mitä arpoo, ei niitä kannata edes vessapaperiksi lukea. Linjan vetää hovit ja KKO kun aikanaan kerkeävät.
Vastaa Viestiin