Hirvilimu-Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Joo. Vois kuvitella jopa että nii pahasti, ettei sitä enää kukaan ottaisi tosissaan. En osannut huomioida pipokautta. :wink:
Minä sanoin kyllä tuolla ylhäällä, että en halua kitinäanteeksipyyntöä.
Huomautan, että olen aurinko kylmässä ja pimeässä luolassa enkä kestä sitä, että joku on loukkaantunut jostain hassusta heitosta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Maksupäivä 5. Maksetaan aina etukäteen, joka kuun 20.päivä. Mä maksan kaikki mahdolliset laskut aina kun pääraha kilahtaa tilille, en jaksa laskeskella aina että mitä on menossa ja tulossa.
Mulla oli sama tapa ennen yhtiövastikkeen kanssa, mutta siitäpä tulikin 3 vuotta kestänyt vääntö kun maksoin joulukuussa tammikuun vastikkeen ja tammikuussa olikin isompi vastike kuin joulukuussa. Mulla oli aina välillä "saldo" vastikkeenmaksussa 55 e plussalla ja 55 e miinuksella ja ihan hirvee vääntö todistaa se että minä oon maksanu kaikki vastikkeet, ne oli ite kämmänny kirjanpidossa. Tässä tuli eteen se Manalan kiroama vanhojen tiliotteiden saaminen pankista, no en ottanut. Taloyhtiön kirjojaki kateltiin mutta ne kattelijat oli jotenki niin käsiä että ne ei saanu sitä dataa tarpeeksi pitkältä ajalta. Onneksi mulla oli kuitenkin muistissa mitä oli tapahtunut ja koska. Kun tein kirjallisen selvityksen niin vielä uusi isännöitsijä meinasi aloittaa "tutkimuksen". Siinä vaiheessa hallitus jyrähti ja tilini "nollattiin". Sen jälkeen olen maksanut kuun vastikkeen aina siinä kuussa mille vastike on tarkoitettu ja printannut talteen tiliotteet nettipankista.

Minun vuokralainen maksaa yleensä kuun lopussa (eräpäivä 5. pvä) mutta ei mulle siitä tuu ongelmia koska mulla ei oo varsinaista kirjanpitoa niin kuin jollain taloyhtiöllä. Lisäksi se laittaa aina viestiksi että minkä kuun vuokra on kyseessä, which is nice.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

No meillä on toinenkin tili jossa on rahaa todella akuuttiin tilanteeseen. Tarkoittaa esim. työttömyyttä. Miehellä on periaate että rahaa pitää olla säästössä vähintään niin että voi elää ilman tuloja normaalia totuttua elämää kolme kuukautta.

Käyttötililtä maksetaan kuun laskut ja ruoka. Ihan riittävästi, liioilla tileillä kikkailu on epämukavaa.
Dumis

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Oi, kohta noi ex:ät on jo bestiksiä <3
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

exsu kirjoitti:Jos viittasin Swirliin niin ymmärin edellisestä viestistä että juuri näin on toimittu.

Itse harkitsen vakavasti samaa. Lähtenyt vähän shoppailu käsistä viime aikoina, ja huomaan selaavani toistuvasti nettikauppoja vaan ihan huvikseni vaikken tarvitse mitään. Paitsi sitten kun törmäänkin johonkin superihanaan mitä ilman vaan ei voi muka elää. Eli ostolakkoa pukkaisi.
Meillä on erikseen yhteinen ruokatili ja sitten toinen tili, josta maksetaan lainat ja yhteiset laskut. Molemmat laittavat saman summan kuukaudessa, kun tienataan suunnilleen saman verran. Omat tilit meillä kuitenkin on. Toimii, ei koskaan riidellä rahasta.

Mun rahankäyttö on ollut aika holtitonta, joten pieni kurinpalautus on paikallaan. Onhan mulla säästötilikin, mutta siihen pääsen käsiksi halutessani. Makselin huhtikuun osamaksujutut nyt, kun rahaa oli, jotta mun ei tarvitse maksaa niitä huhtikuussa. Erittäin hyvä ratkaisu mielestäni.

Ja ostolakko mullakin. Koko vuoden kestävä vaatteiden/kenkien/laukkujen ostolakko. Mä en tarvi mitään, mulla vaatehuone pursuilee kamaa, jotka riittäisivät vaikka kymmeneksi vuodeksi. Osassa on vielä jopa laput paikallaan :roll:
RP

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

^^ Joo, no ainakin vielä meillä on tullut korotuslaskut ennen kuin olen esim. maksanut sitä tammikuun vuokraa eli ehtii maksaa sillä oikealla "viitteellä". Kolme muuttoa takana tällä systeemillä, eikä ongelmia ole toistaiseksi tullut.
Dumis

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Backs ... 5263032755

Luin äsken tätä ja etsin Robbieta, kunnes tajusin että kyseessä on väärä bändi :D
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:^^ Joo, no ainakin vielä meillä on tullut korotuslaskut ennen kuin olen esim. maksanut sitä tammikuun vuokraa eli ehtii maksaa sillä oikealla "viitteellä". Kolme muuttoa takana tällä systeemillä, eikä ongelmia ole toistaiseksi tullut.
Viite pysyi samana koko ajan eli sillä ei ollut merkitystä. Ehotinkin että eikö nyt vois laittaa viitenumeroon että minkä kuun lasku on kyseessä. Se kuulema oli "mahdollisuus". Ja tietysti maksoin silloin joulukuussa oikean summan tammikuun vastiketta, siitähän se ongelma syntyikin kun ne katsoivat että olen maksanut joulukuun vastikkeena 200e vaikka joulukuun vastike oli 180e (en muista oikeita summia). Joulukuun vastikkeen 180e olin tietysti maksanut marraskuussa. Siinä vaiheessa kun alkoi tulla karhulaskuja alkoi selvitys - tietysti, enhän minä sitä ennen tiennyt että siellä oli mitään ongelmaa kun olin tunnollisesti maksanut kaikki vastikkeet.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vuokran maksan eräpäivänä, muut maksut eräpvän jälkeen. En edes ymmärrä, miksi kukaan maksaa laskuja etukäteen, niin innokas rahan tuhlaaja ei kenenkään tulisi olla.
Paras päivä ikinä.
Dumis

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Aika antaa loppuillan sääennuste; erittäin kosteaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Näin. Kyllästyin kärsimään pelkkää luonnollista päänsärkyä, joten hirvilimua lorahti coffeed batteryn sekaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vuokran maksoin aina ajallaan, tosin sovin maksupäiväksi 15. päivän joka on samalla palkkapäivä. Vastiketta maksetaan kuun puolessa välissä, vaikka eräpäivä onkin se kuun 2. päivä. Ei vaan pysty eikä kykene makselemaan laskuja montaa kertaa kuussa, puolivälissä kaikki ja kummitytön sponssimaksu kuun loppupuolella, kun kirje saapuu.

Kummitytöstä tuli mieleen: sain kopion tytön todistuksesta ja piirustuksesta :]
Sellainen seiskapuolen-kasin tyttö koulussa, mä olen niiin ylpeä! Mukana tuli myös valokuvia ylimääräisen ruoka-avun jakamisesta koululaisten perheille, tuntui hyvältä sekin koska laitoin joulun alla ylimääräistä rahaa menemään ruokaan. Mä olen vähän hassu, kun stressaan Sarahin koulunkäynnistä. Mitä sitten kun se tulee murkkuikään, pystyykö jatkamaan koulussa menkkojen kanssa (oikea ongelma kehitysmaissa), halutaanko tyttö naittaa pois kuljeksimasta? No, jokainen vuosi koulua parantaa tulevaisuutta rahtusen verran.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

swirl kirjoitti: Meillä on erikseen yhteinen ruokatili ja sitten toinen tili, josta maksetaan lainat ja yhteiset laskut. Molemmat laittavat saman summan kuukaudessa, kun tienataan suunnilleen saman verran. Omat tilit meillä kuitenkin on. Toimii, ei koskaan riidellä rahasta.
Meillä on aika sama, siis tuo ruokatilihomma. Tulot ei ole lähelläkään toisiaan, mutta ruokakulut laitetaan puoliksi. Mies maksaa enemmän sitten auto, kodintekniikka jne. asioita. Asumiskulut on aika mitättömät tällä hetkellä, sähköjä, nettejä, lehtiä ja muuta yhteistä maksetaan vuorotellen.
Dumis

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kävin hakemassa pullaa toimiston pojille- ja tytölle, oli pakko keksiä joku syy, joten Kuningas Peltosen 100:n sm-liigamaalin kunniaksi sitten;
(printtasin kuvan ja lisäsin tekstin että Kuninkaan 100:s liiga-maali)
Kuva
Viimeksi muokannut Dumis, 14.01.2011 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä maksaa se joka jaksaa - tulot suurin piirtein samat. Mä yleensä maksan vuokran + suurimman osan ruuista, mies lainansa lyhennykset ja muut laskut + lapsen hoitomaksu.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Yllättäen, meillä on massiivinen tuloero miehen kanssa :D Mä maksan miehen opintolainan + omani, muutaman laskun. Pääosin maksan myös omat huvitukseni vaikka kaikki mahdolliset tulot pannaan yhteiselle tilille. Mies maksaa loput. Elän siis mieheni rahoilla noin kauniisti muotoiltuna.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mä olen pari päivää poissa ja tämmöstä ootte saanu aikaseksi. Voiko teitä jättää keskenään hetkeksikään?

Meillä se maksaa kumpi jaksaa. Nyt mies maksaa enempi, aiemmin taas minä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Kamalan kylmä ilman davee, chappii, zebbii, elcoo, masaa, so hardii... tulkaa takas tai lähetän teille kaikille Kaija Koon Greatest Hits.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti: tulkaa takas tai lähetän teille kaikille Kaija Koon Greatest Hits.
Oon arvellu että oot aika kova akka mutta että tommonen sadisti... :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

annepa kirjoitti:
RP kirjoitti: tulkaa takas tai lähetän teille kaikille Kaija Koon Greatest Hits.
Oon arvellu että oot aika kova akka mutta että tommonen sadisti... :shock:
Yleensä pystyn salaamaan ja peittämään tämän puolen itsestäni, mutta palstan dramaattiset tapahtumat vaativat kovia otteita. Ja tämä on vasta alkulämmittelyä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Joko minä kirjotin tänne vinkuvasta naapurista? En vissiiiii

Olin eilen tossa terdellä ja naapuri lapioi lunta aidan takana. Sieltä rupes kuuluu narina että "vois joku teiltäki joskus tulla tekeen näitä lumitöitä". Vastasin vaan että "anteeks mitä, hellu on kyllä käyny melkeen joka päivä kun on ollu täällä". Vastauksena oli vaan että "no ei oo näkyny". Miten niin ei oo näkyny? Kyttääkö se ikkunasta että koska näkyy että muut lykkii lunta? Nyt ku hellu on ollu pois 4 päivää niin meiltä "ei koskaan kukaan tee lumitöitä". Voi saatana! Sain ihan paskaraivarin, piti ihan ottaa rauhoittava kalja! Otin tuon syytöksen isona loukkauksena mejän taloutta kohtaan! Minähän en oo lumitöitä tehny yhtään tänä talvena, mut se ei tarkota että mejän ruokakunnasta niitä ei kukaan tee. Ja voin kertoa ihan liioittelematta että hellu tekee enemmän ku nuo muut YHTEENSÄ koska SE TYKKÄÄ SIITÄ. Pitääkö tässä perkele alkaa pitää kirjaa siitä koska sataa lunta ja koska meiltä on joku (eli hellu kun se on täällä, muutoin minä) kolaillu?

Nyt tietysti kun hellu on reissussa ja jos sataa lunta niin tartun lapioon. EHKÄ, ton naukunan jälkeen!!!111
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Huomautan, että olen aurinko kylmässä ja pimeässä luolassa enkä kestä sitä, että joku on loukkaantunut jostain hassusta heitosta.
Tämä täyttää jo kitinäanteeksipyynnön kriteerit.

---------
Minä <nimimerkki> olisin pahoillani aiheuttamastani mielipahasta jos voisin jotenkin käsittää miksi sinä luet niin typerästi juttujani väärin.

P.S. olet tymä
--------

espertti, saminarskun kamu.

Exsu on niin kiva, niin aurinko kuin sanoin.

En haluaisi olla ylpeä, mutta muistakaa, että minä kehitin alunalkaen tämän väriterapeuttisen allekirjoituksen, (joka Pertsalla nyt on otettu) ja Saminarsku ryösti sen. Ei ollut aselllinen ryöstö tietenkään kun Munalasta kyse, mutta ryöstö kuitenkii.


Oy Stadin Väriterapia Ab
Toimitusbossi Arskainen IloVäripoikanen
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Jee, mä meen taas naimisiin! Viimeinkin. Tyhmä Suomen lakihan ei tunnusta meidän muualla solmittua liittoa, kun ei olla jaksettu hoitaa sitä kallista paperisotaa. Maistraatissa pääsee ilmaiseksi naimisiin ja siitä hyvästä saa vielä vapaapäivänkin, joten me marssitaan maistraattiin 25.2. :]
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

swirl kirjoitti:Jee, mä meen taas naimisiin! Viimeinkin. Tyhmä Suomen lakihan ei tunnusta meidän muualla solmittua liittoa, kun ei olla jaksettu hoitaa sitä kallista paperisotaa.
Öh. Siis onnea toki, mut mites vaikka Stephen Elop ja vaimonsa? Eikö ne oo täällä naimisissa vaikka ne Jenkeissä ois? Tai Känädässä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hirvilimu-Perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

annepa kirjoitti:
swirl kirjoitti:Jee, mä meen taas naimisiin! Viimeinkin. Tyhmä Suomen lakihan ei tunnusta meidän muualla solmittua liittoa, kun ei olla jaksettu hoitaa sitä kallista paperisotaa.
Öh. Siis onnea toki, mut mites vaikka Stephen Elop ja vaimonsa? Eikö ne oo täällä naimisissa vaikka ne Jenkeissä ois? Tai Känädässä?
Mut jos mäni känädässä naimisiin känädän kansalaisena, homma pätee täällä. Swirli + mies, suomen kansalaisina, pitää vielä täällä virallistaa avioliittonsa, niinQ omassa muassa!

Onnea Swirl :h: Tietty megakekkerit siihen oheen, sellaset mistä ei itse tarttis maksaa. Mietintämyssy päähän!
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin