Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jumanskigge, on se vaan komiata valuuttaa ollu joskus meilläkin.

Kuva
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

No on kyllä! Mä ainakin tykkäsin noista enemmän kuin euroista, värillisesti ainakin.

Muumit ohjelmassa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Noi Sibeliuksen jenssit <3
ninnithequeen

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Paljo kauniimmat on joo.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Ei oo sattunu jäämään 10mk seteleitä tai 5mk ja 1mk? Se aikaisempikin setelisarja oli tosi hieno.
Gaia

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla :roll:
Tai ehkä vähän vähemmän.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gaia kirjoitti:Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla :roll:
Tai ehkä vähän vähemmän.
Tässä ajatuksessa taisi olla jotain vikaa vikaa. Mitähän ajetaan takaa?
Minulla ei ole naisia tietenkään mitään vastaan kun ovat elämän suola, mutta olisko tämä se kuuluisa naisten logiikattomuus. Ja "loistava" laskutaito. Onneksi Gaija "noraa" minua ja siten ei tule lankoja pitkin luokseni. Hihhih. Pelkään että hän ihan vähän kurkkaa...hihhih.
EI KUN vahingossahan lukee juttujani.

Gaija, lue rauhassa vaan, heh. Meillähän on hyvä, hauska, suhde, ihan niinkuin aikanaan Blissiin. Kumma kun naurattaa ja samaan aikaan olen täällä hyvin vakava. tykkään sinusta!

Tottakai saa paljon vähemmän 10 eurolla.
VOI HYVÄ TAVATON...

Mutta että runebergin torttu maksoi nimeltämainittomassa kahvilassa 5,80 euroa. KUKA MAKSAISI tuosta noin 35 markkaa??

Ja siis muistakaa, että kahvi maksoi ennen euroa noin 3 markkaa kuppi. Nyt se maksaa pahimmillaan 2,80 ihan normaalikuppilassa joten se olisi noin 17 markkaa. SIIS YKSI KAHVIKUPPI KAHVIA.

Joo ja terveyskeskusmaksut olivat ennen ilmaisia... ja sitten 10 markan kertamaksua pidettiin ihan kamalana. Ja ihan muutaman vuoden kuluttua maksu on 13,80 euroa, ja siihen suhtaudutaan kuin "olisi ihan muodollinen maksu" Siis se on 84 markkaa KÄYNTI. Puhumattakaan sairaaloiden poliklinikkamaksuista...
Noin 180 markkaa käynti! EIVÄT OLE ILMAISIA, eivätkä yksityiset hammaslääkärit.

YKSI PAIKKA NOIN 600 MARKKAA!!!!!

Tennishallin tuntimaksu oli ennen pitkään noin 20-40 markkaa tunti illalla. Nyt Espoossa 29 EUROA yksi tunti. Siis melkein 180 markaa tunti... Ajatelkaa! Kun rupattelette minuutin ja juotte vettä kentän puolella se minuutti maksaa 3 markkaa!!!!!!!!

JOTAIN pitäisi tehdä. Mutta kun minä ja sinä siellä ollaan niin pirun kilttejä ja sopeudutaan kaikkeen ja sitten meidät ryöstetään. Puhun periaatteesta, koska itselleni nämä eivät konkreettisesti maailmaa muuta, mutta siis NÄIN EI SAISI OLLA, koska ihmiset köyhtyy ja joutuu valkaan kun eivät tajua rahanarvosta yhtään mitään enää. Lapset heittää juomapulloja maahan ja niistä saisi kaupassa 2,40 markkaa. Sitten on kamala rahapula, nyyhh. Ja ei oo rahaa opiskelijalla tarpeeksi ja sitten illalla otetaan drinkki halvalla , 8 euroa, joka on 50 markkaa!!! Yrittäjät sucks joskus.

Tietenkin jos joku on laskutyyppi täällä niin ihan kuudella ei saisi enää kertoa, mutta ainakin viidellä. Manaustyyppi kuitenkin tästä huomauttaa kun sillä on piilastu-aivot. Huomatkaa, että minä ja Manaaja ollaan taas samikset ja vuoron perään pannaan facepalm. Minulla vain on siihen aihetta. Inhottaa kun panin tuon sarjakuvan ajatteluketjuuni ja likkani (silloin tällöin tyttöystävä) :roll: sanoi, ettei mun tartte ymmärtääkään jos en tähän asti ole tiennyt... Mitä helskuttia se on (facepalm)


SA
Maailman mukavin jo iso poika
Viimeksi muokannut Stadinarska, 16.01.2011 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gaia

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mä luovutan. stadinarska voitti.

Jos joku viittis ilmoitella sitten kun toi pelle vähentää kirjoitteluaan tänne. Tänks.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

SA:n takia KSE? Eihän... :x
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja huima »

Elppis kirjoitti:SA:n takia KSE? Eihän... :x
Joo, ei tota nyt enää voi jaksaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla :roll:
Tai ehkä vähän vähemmän.
Munsta kymmenellä eurolla saa vähemmän nyt kun mitä aikasemmi kymmenellä markalla :C
Mä luulen, että Gaija tarkoitti muuten tätä...kymmentä markkaa! Sitten olisi ideaa!!!!

Gaiaseni! Mulle tuli paha olo, jos oot vähänkin tosissasi.Minähän olen hyväntahtoinen ja arvostan sinuakin tietysti jutuissani, ei kai se sinua voisi häiritä! Muista aina se, ja muistakaa kaikki, että tykkään ihmisistä ja haluan teille kaikille hyvää ihan varmasti!

PEACE AND LOVE nyt kehiin!!! Jos sinä et oikeasti tykkää minun kirjoittelusta niin otan asian ja sinut TIETYSTI huomioon jatkossa kuten haluat!
Älä vain, rakas Gaia, mene pois! Minä en ymmärrä itseäni kuin piristyksen antajana koska en edusta väkivaltaa tai muuta inhottavuutta. SE OLISI vain vakavaa MINUN mielestä!

Pyytää kauneimmin SA
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Elppis kirjoitti:SA:n takia KSE? Eihän... :x
Kiva Elba :h: kun sinäkin kummastelet! No en voi minä ymmärtää yhtään . Tuli surkea olo :cry: kun olen kuitenkin kiltti kuin mikä ja koetan jutuillani vain piristää... Eikö tuo edellinen markka-eurojuttuni ollut ihan kiva ja vaivaa nähty ja asiapitoinenkin? Miksei sitä vaikka kommentoida tavallisesti Onko hän tosissaan vai onko tämä vain jotenkin muitten KSE:n (Davejuttu) muoti-ilmiö??

Gaia, älä pelleile! Älä ainakaan sano Stadinarskaa syyksi, jos muutoin haluat lähteä. Se olisi väärin minua kohtaan! Please! Ymmärtäisin täysin antiaptian Stadinarskaa kohtaan jos olisin yhtään ilkeä ja väkivaltainen tai tyhmä ja tunteeton muita kohtaan! Nyt en ymmärrä muuta kuin että juttuni sinänsä saattavat olla osin tylsiä luettavia. Mutta lukekaa joka rivi niin sieltä varmaan tulee hauskaa mahdollisen tylsän jälkeen, jookosta!!! Olisi kiva saada kiitosta jutuistaan kun kuitenkin näen vaivaa... :o

:cry:

SA
surullinen, jos ei piristyksensä ole onnistunut kaikille
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja saira »

Ei huh. Ei vaan kykene ymmärtään miksi ei voi vaan norata jos jonkun juttuja ei jaksa lukea. Ja onhan Arska nyt jo huomattavasti vähentänyt värejä yms mitä on pyydettykin. Mitä vielä pitäis?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja huima »

McJanne kirjoitti:Lukioaikana ostin 20mk viikon ruuat. Nykyään ostan 20€ kolmen päivän ruuat, 'nuff said.
You got pläski?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarska vastaa vihreällä kun Mussukka vastasi ja siis kirjoitti:Voi vittu että kahvia kolmella markalla.

Älä kiroile, Mussukka-ystäväni! Tyttökaverini ei saa kiroilla liikaa eikä olla kännissä ainakaan!
Niin se vaan oli täällä Stadissa parissa kahvilassa.Tosin siellä saa nykyäänkin kahvin eurolla tai jopa 0,80


Ei jaksais enää noita vaihtoehtotodellisuudessa eläviä eurosta nillittäjiä. Nyt kun valuutan vaihtumisesta alkaa olla aikaa tuntuu osalta täysin kadonneen muistista ne normaalit hinnat.

Ei minulla katoa muistista. Siinähän se ongelma onkin!

Voin kertoa että vuonna 2001 ollessani ihan tavallisessa kahvilassa töissä pieni kahvi maksoi 6 markkaa, iso kahvi 8 markkaa.

Sehän oli kamalasti silloin. Muistatko oikeasti varmasti tuon?

Hampurilaisateria maksoi 35 markkaa, iso munkkipossu 8 markkaa ja viinerit 10-12 markkaa.

Pullia sai aivan varmasti vuonna 2000 vitosella tai sensuuntaista.Muffinssi oli 8 markkaa. Stadissa on kilpailua enemmän. JA MINÄ söin vuonna 2000 21 markalla ihan tavallisen työaterian, joka nykyään on 7 euroa!!!!
Tämä on fakta!


Maksullinen vessa toimi 5 markan kolikolla. Verrokkina kerrottakoon, että nykyisessä työpaikassani kahvikuppi maksaa 1,50 euroa, maksullinen vessa toimii euron kolikolla, hampurilaisateriat huitelevat jossain 5-8 euron välillä ja ainakin tuossa naapurin kahvilassa se runebergin torttu taisi maksaa 2,50 euroa. Itse nautin noin kaksinkertaista kuukausipalkkaa verrattuna vuoteen 2001.

Onpas sinulla palkka noussut. Rikas tyttö! Tulisin mielelläni syömään kahvilaasi Runebergin tortun ja kaffin! Voi kun tavattaisiin siellä! Kun tuut Stadiin tarjoan sulle tortun ja kahvit missä tahansa.

Karjalaa ei saada takaisin, markka ei tee paluuta eivätkä ihmiset kiipeä takaisin puihin asumaan. Tietysti mikään ei estä kovasti tavoittelemasta edellä mainittua kehitystä.

Mussukka hyvä! Karjala saadaan takaisin ihan varmasti aikanaan. Markka taitaa tehdä paluun kun Eurolle tulee isompi kriisi, ehkä nopeastikin?
Yksi asia pysyy! Vaikka olet noin topakantulinen, niin olet silti Arskan suosikki"Mussukka" :h: , mutta niin on myös iki-ihana helmityttö Saira :h: , jolle vastaan seuraavana!!

Viimeksi muokannut Stadinarska, 16.01.2011 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ymmärrän kyllä sen, ettei Arska kirjoita KOSKAAN ilman sitä melkoisen ärsyttävää roolia, tai sitten se on ihan oikeesti tommonen. Lähinnä välittyy fiilis, ettei SA ole koskaan aito oma itsensä, vaan aina se pelle tai ainakin siinä roolissa. Ehkä sillä ois joku pointtikin jossain, mutta se aina häipyy sinne värien ja typerän sanailun taakse. Useita, myös siis itseäni, tämä ärsyttää toden teolla. Olisi kiva tietää, minkälainen se SA oikeasti on, koska kenties siellä olisikin joku ihan täyspäinen. Kenties ei. Näillä mennään.

Hlökoht en jaksa oikein enää suivaantua, mutta en missään mielessä myöskään ottaa vakavasti. Jos SA haluat itse jatkaa siinä hyväntahtoisen mutta ärsyttävän hömelön roolissa, jatka samaan malliin. Yleensä ne, jotka pidempään ovat palstalla viihtyneet, pudottavat sen roolin kuitenkin jossain vaiheessa niin, että muille tulee edes jonkinmoinen kuva myös siitä persoonasta nikin takana. SA lienee ainoa, joka ei näin ole tehnyt, tai sitten on täysin yhtä nimimerkkinsä kanssa.

:roll:
Prepare for the worstest.
pikkuprinssi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Arskan kirjoituksethan voi kopioida esimerkiksi Notepadiin, niin värit ja muut muotoilut lähtevät pois. Tai jättää lukematta. Ei kai sen takia nyt tarvitse poistua palstalta. Minun rauhaani ei kukaan häiritse. Mutta olenkin tällainen rauhaa rakastava hippi. :h:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

saira kirjoitti:Ei huh. Ei vaan kykene ymmärtään miksi ei voi vaan norata jos jonkun juttuja ei jaksa lukea. Ja onhan Arska nyt jo huomattavasti vähentänyt värejä yms mitä on pyydettykin. Mitä vielä pitäis?
Onneksi on olemassa sinunkaltaisiasi kivoja ja herttaisia ja hauskoja ja ajattelevia naisia. Onneksi sinä, Saira, olet olemassa! :h:

Toki täällä on paljon ihania naisia, mutta Saira on minulle ns. Ykkös-HELMITYTTÖ!

Exsu mm. ei saa loukkaantua koska hän on aurinko.

Omassa ketjussani käytän värejä paljon kun tykkään niistä itse! "Yleisessä kitinämaailmassa" käytän vähemmän yleisen mielipiteen vuoksi!

On kiva huomata, että sain mukavaa arvostelua tuossa muiltakin. Lämmittää. Nowalle pitää vastata. Tässä vaiheessa riittää, että olen kyllä ihan tavallinen, luotettava ja kiltti mies! Nyt pitää tehdä töitä! jatkan myöhemmin!

Arska
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dude, SA, en mäkään fani ole, vaikka ihmettelenkin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Suvinen :hail:

Mua ärsyttää myös suunnattomasti nuo markanmuistelijat. Markasta on aikaa jo kymmenisen vuotta, kyllä siinä ajassa hinnat muuttuvat rahayksiköstä huolimatta. Leffalippu taisi huidella jossain 70 mk tienoilla ja erikoiskahvit 24 mk. Eipä 30-35 mk siiderikään ollut mikään harvinaisuus.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Muistan tienvarsien mainoksia, joissa houkuteltiin kahvi+pulla 5mk. Eli siis bensa-asemien houkuttimia.
Hinnat toki muuttuvat ajan kuluessa, muttei 10 vuodessa vielä 10-kertaisiksi, kuten muutamassa tapauksessa on käynyt. 10 vuotta sitten saatoin duunissa narista yhteistyökumppanille 5 markasta ja nyt ne ottavat nokkiinsa kun sanon 35e heitosta sovittuun nähden.

JA ketjun mukaisen suolihuuhtelun jätän kokeilematta tälläkin kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lapset ovat lapsia ja tekevät KSE:jä. Naisille hormonisesti häiriöityneinä se sallittakoon, miesten KSE on taas sellaista modernia löysäperseilyä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nowaysis kirjoitti: Olisi kiva tietää, minkälainen se SA oikeasti on, koska kenties siellä olisikin joku ihan täyspäinen. Kenties ei. Näillä mennään.
Aivan normaali, hyvin käyttäytyvä, kohtelias, asiallinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sinänsä harmi, ettemme näe tällaista henkilöä palstalla. Voisi olla tarvetta, meinaan :wink:
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Heitti sitten emolevy eilen savut pihalle, enkä saanut tungettua niitä takaisin. No olikin aika päivittää konetta muutenkin.

Meinasi tulla vuorokaudessa vierotusoireita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin