Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

[x]Lenkki
[x]Lounas
[ ]Sauna

Aaah!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Voin kertoa että vuonna 2001 ollessani ihan tavallisessa kahvilassa töissä pieni kahvi maksoi 6 markkaa, iso kahvi 8 markkaa.

Sehän oli kamalasti silloin. Muistatko oikeasti varmasti tuon?
Tottakai muista kun oli töissä tuolloin. Se kahvikupin hinta- keskustelu just ottaa eniten päähän, kun kolmekymppiset jaksaa vaahdota kuinka joku kahvikuppi maksoi vanhoina hyvinä aikoina jonkun 50 penniä. Ei ole varmasti maksanut jotain vuoden 75 jälkeen. Vitonen oli normihinta kahvikupista ihan joka kuppilassa 90- luvun alussa, vuosituhannen vaihteessa kipusi tuonne kuuteen markkaan lähes joka paikassa, ja ainakin s-mafian paikoissa kahvi oli kahdeksan markkaa ennen euron tuloa eli meillä oli itseasiassa halpa kahvi. Ja ainakin pääkaupunkiseudulta tulevat muistivat meillä kehua kuinka on halpaa kahvia verrattuna Helsingin hintoihin, joten olen taipuvainen luulemaan että nyt on Arskalla dementia alkanut pikkuhiljaa vaivata. Tai sitten edennyt jo siihen pisteeseen, että elää uudelleen lapsuuttaan jolloin tikkukaramelli maksoi kymmenen penniä.
Mussukalle ja muille !

Siis on aivan varma, että kahvikupposen hinta silloin kun Euro tuli, kallistui oikeasti PALJON. Siitähän nimenomaa on syntynyt ns. "kahvikuppi-indeksi". Ei ihmiset ole väärässä!

Kiitos hauskasta vastauksestasi myös minulle, Mussukkani! Suattaapi olla tai suattaapi ettei ole dementia, mutta kun alan kutsumaan sinua Lolitaksi tai Nexieksi tai mitä pahinta, Saminarskuksi, niin tulethan hakemaan hoitoosi! En tarkoita, että he ovat ikäviä, oli vain ihan esimerkkejä. Lolitahan, Kitinän perustyttö, on jossain määrin kysymysmerkki, killaako hän minua! Toivottavasti!
Oi, niin kiva ajatuksena elää uudelleen lapsuuttaan! Minulla oli kiva lapsuus. Minusta pidettiin kyllä pahuksen hyvä huoli ja hampaistanikin silloin. Oli karkkipäivää ja aika vähän annettiin makeisia tai ylipäänsä epäterveellistä. Tikkukaramellia toki tuli imettyä joskus, muttei mitenkään paljon! Ja äiti yleensä osti, jos pyysin. Olin jo lapsena kiltti kuulemma niin en paljoa hälissyt tai pyytänyt. Onneksi sentään jonkin verran niin en ole ihan kummajainen!
Minullahan ei muistaakseni ollut viikkorahaakaan. vanhempani ostivat sen mitä halusin ja juttu oli se, etten ikinä halunnut liikaa, ihan totta! Tai oli mulla muuten oma tili, jotta osaisin sitten toimia elämässä ja säästää. Olihan mulla viikkorahaa. Taisin säästää ne kokonaan? Huh mitä ajatuksenvirtaa! Tämäkö tapani kirjoittaa on sitä ärsyttävää??

Maksaako tikkumälli jo sitten enemmän kuin 10 penniä? Älä viitsi! Niin pieni karamelli? VITSI VITSI...NYT TÄYTYY SANOA, etten ole tikkistä pitkään aikaan saanut tai ainakaan ostanut! Silloin kun olin lapsi, on jo pitkä aika kuten tiedät, Mussukka hyvä. Mutta tiedätkö, nyt minun täytyy olla epävarma olenko KOSKAAN ostanut tikkukaramelliä! Pidin Lollikolasta ja Lollipopsista ja jossain tilaisuudessa sain juur vähän aikaa sitten Muumi-tikkarin. Se taisi olla hyvää. Olen vaan niin terveysintoilija ollut, oikeastaan aina, että en halua liikaa sokuria!

Kuule tosiaan, annetaan YKSI ASIA olla muuttumaton, eli ollaan me Kitinäkavereita, oli sitten meillä ruplat tai eurot tai pennit ja mennäänpä joskus kahvikupin ääreen ja minähän en hinnoista välitä silloin! Ajattele, jos samassa pöydässä olisit sinä ja herttainen sööttihelmi- Saira ja basis-ihana ystäväni Mustis ja aurinko Exsu ja hauska rempseä Elppis ja mrs rempseys Ninni ja huumorillinen tomera Vesper ja kertakaikkiaan valloittavan syötävän kivajuttuinen, tervehenkinen, nuori Xibe ja humaani kiva Zeb ja ja ...voivoi, tuli mieleen iki-pusnus-ihana tukijani Geetzu, jolle onneksi sanoin paljon kauniita sanoja täällä, ne eivät vain kirjoituksina kannattele tokikaan ainakaan paljoa. Olisi pitänyt konkreettisesti häntä tukea ja rakastaa ihmisenä.

Surullista.... tai kaikki kivat ja herttaiset ajattelevat naiset niin MEIKÄLÄINEN pyörtyisi eikä taatusti ärsyttäisi kun ei saisi sanaa suustaan! Kuka teistä antaisi tekohengitystä???

Kiitos, että saan sanoa sinua Mussukakseni ja osaat kirjoittaa mukavasti, kuitenkin osoittaen kärkevästi asiat, rakkaudella! Se on taito. Ansaitset :h: koska sinulla on humaanisuutta. En ollut väärässä Kitinän alussa kun tiesin sinun olevan Mussukka, enkä ole yhdenkään tukijani kohdalla ollut väärässä kuin ihan vähän.
Olen iloinen "tukijoistani", mutta tiedän tämän asia menevän taas ylihassuksi kun käsittelen näin!

Voi hyvin ja on se hassua kun aloimme jutella täällä niin sinä olit sinkku ja nyt sullakin on jo lapsi. Minä alituisesti ihmettelen ajankulua! Ehkä tuossa on syy siihen miksi minä kyllä haikailen liian usein entistä hyvääkin aikaa ja kammoksun tätä muutosvauhtia!
Jos sinetöisit sen, ettei minun ja sinun Kitinäsuhde muutu mihinkään, koska minä olen aina samanlainen! Olisi myös kiva kun laittaisit sen kisunkuvan takaisin, johon taisin tykästyä silloin joskus ammoisina aikoina.
:)

Keep smiling :D

Kaverisi ja kaverinne

S t a d i n a r s k a
Viimeksi muokannut Stadinarska, 16.01.2011 16:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
nowaysis kirjoitti: Olisi kiva tietää, minkälainen se SA oikeasti on, koska kenties siellä olisikin joku ihan täyspäinen. Kenties ei. Näillä mennään.
Aivan normaali, hyvin käyttäytyvä, kohtelias, asiallinen.
KIITOS kauniista sanoista, Homie! Olet luottokaveri!! Ja Homiesta pitää sanoa, että hän on sydämellinen ja mukava mies!
nowaysis kirjoitti:Sinänsä harmi, ettemme näe tällaista henkilöä palstalla. Voisi olla tarvetta, meinaan :wink:
Niin, en IHAN täysin muuten ymmärrä, mistä se ärsyttävyys joidenkin mieliin kirjoituksistani syöpyy! En tosiaan ymmärrä kuin ihan osittain. Joku asioitten erilainen käsittely. Prosessi silloin käsitteli asiaa, ja olen jälkeenpäin katsonut hänen jäsenneltyjä ajatuksiaan asiasta. Kyllä minä aikalailla ymmärrän. En aina puhu asiasta vaan asian vierestä niin sanoakseni.

Mutta sen ei pitäisi toki olla NIIN ärsyttävää, sehän on vain pikantti tyyliero jossain määrin!

VIELÄKIN sanon, että minua kyllä hämmästyttää minun arvosteluni "kahjona kummallisena tai minä tahansa" VAIKKA kirjoitan vain sillätavalla pehmeästi ja erilailla. Minua jopa haukutaan vaikka EN KÄYTÄ vakivaltaista otetta tai muiden halveksuntaa niinkuin superyleistä on!

Tätä en voi ymmärtää millään ja minulla onkin yksi selitys! PORUKKA EI LUE KIRJOITUKSIANI KOKONAAN, eikä halua ajatella, koska ne on vaan liian pitkiä!! Siksi ne näkee vain "mahdolliset HÖMPPÄRIVIT, heh ja sitten kun asiaahan minulla on paljon aina postauksissa, niin niitä ILMEISESTI ei jakseta lukea tai ajatellaan että minä olen HÖMPPÄ eikä kannata lukea!

Nowa hyvä ja muut! Minä voin vakuutta, että olen selväjärkinen ja ihan kiva, erittäin ystävällinen ja toisista oikeasti välittävä livenä. Aivan kuin Kitinässä! Ero on siinä, etten minä jakele sydämiä tuosta vaan livenä yhtäkkiä tai ala puhua tukijoista, koska se on kirjoitustyyli. Mutta sisällä syvimmissä ajattelen noin kyllä. Ja aivan varmasti ihastuisin niihin naisiin, joille sydämen täällä annan! Sen ei ole sinänsä väliä kun ovat varatut...
...ja minä taidan olla monille liian vanha...nyt alan itkeä... :cry:

No, hiukan tosielämän draamaa...

Voisin kokeilla osan aikaa ihan tuiki harmaata todella pelkistettyä pikatyyliä. Se ei vain ole minua...

Hymyillään kun tavataan ja TOIVOTTAVASTI tavataan!!! :)

S t a d i n a r s k a
Manaaja

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:No joo, enemmän hinnat lienevät nousseet ihan tavallisissa ruokakaupoissa. Sen sijaan kahviloissa ja ravintoloissa nousu on ollut ihan normaalia.
Siis ulkonasyöminenhän on tullut suhteessa edullisemmaksi euron myötä, which is bad for yrittäjä. Kauppakassin kanssa homma taas on vähän eri.
Suvinen kirjoitti:markka ei tee paluuta
Tästä en menisi lyömään päätäni pantiksi. Kunhan Saksa alkaa saamaan tarpeekseen köyhempien EU-maiden elättelystä, niin edessä saattaa olla tilanne missä markka alkaa tehdä paluuta ja vauhdilla.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Muistan euron tullessa, kun esim. Ilta-Sanomat nosti hintansa kuuteen markkaan juuri ennen vuodenvaihdetta.

Kun euro sitten tuli, oli lehdessä juttu, että euron tultua käyttöön Ilta-Sanomat halpeni (yksi eurohan oli himpun alle kuusi markkaa), LOL. Tätä kosmeettista hinnoittelua tehtiin ennen euron tulemista, niin se vain on.

tokihan hinnat nousevat vuosien saatossa, mutta kyllä eurokin niitä nostatti – lähes poikkeuksetta pyöristettiin ylöspäin.

Ei siis sillä, että tämä asia minua jotenkin kaivelisi – olin ihan tyytyväinen euroon eikä se minun maailmaani kaatanut. Mutta naurattaa vain vieläkin tuo hintapelleily: ikään kuin ihmiset olisivat niin tyhmiä, etteivät tajua (vrt. Ilta-Sanomien esimerkki). Tai ehkä jotkut ovatkin :P
RP

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja RP »

No nyt minäkin hokasin ketkä ne on ja missä ne on :)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla :roll:
Tai ehkä vähän vähemmän.
Tässä ajatuksessa taisi olla jotain vikaa vikaa. Mitähän ajetaan takaa?
Minulla ei ole naisia tietenkään mitään vastaan kun ovat elämän suola, mutta olisko tämä se kuuluisa naisten logiikattomuus. Ja "loistava" laskutaito.


Musta tuntuu, että sulla on ihan oma logiikka ja ongelmia ymmärtää luettua. Sulta meni koko pointti ohi. Liian vaikeita nää raha-asiat nähtävästi joidenkin ymmärtää.

Ajatteles vaikka niin, että sulla on sata markkaa ja saat sillä sitä sun tätä kaupasta. Ymmärrätkö, oletko vielä kärryillä?

Sitten menet seuraavana päivänä sinne samaan kauppaan taas ostamaan satasella ja saatkin kamaa vain 60 markan edestä.

Got the point? :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:No nyt minäkin hokasin ketkä ne on ja missä ne on :)
Onks mulla jääny jotain tajuamatta?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla :roll:
Tai ehkä vähän vähemmän.
Tässä ajatuksessa taisi olla jotain vikaa vikaa. Mitähän ajetaan takaa?
Minulla ei ole naisia tietenkään mitään vastaan kun ovat elämän suola, mutta olisko tämä se kuuluisa naisten logiikattomuus. Ja "loistava" laskutaito.


Musta tuntuu, että sulla on ihan oma logiikka ja ongelmia ymmärtää luettua. Sulta meni koko pointti ohi. Liian vaikeita nää raha-asiat nähtävästi joidenkin ymmärtää.

Ajatteles vaikka niin, että sulla on sata markkaa ja saat sillä sitä sun tätä kaupasta. Ymmärrätkö, oletko vielä kärryillä?

Sitten menet seuraavana päivänä sinne samaan kauppaan taas ostamaan satasella ja saatkin kamaa vain 60 markan edestä.

Got the point? :P


:facepalm:

Onko tää vitsi. Minähän saattaisin ihan hyvin kuolla vaikka hengitysvajeeseen! Kreitsu kulta. Älä vaivaa enää päätäsi. Ollaan mieluimmin kavereita ilman matematiikan osiota. Eilen opin mitä on facepalm ja jouduin soveltamaan äkkiarvaamatta tietoani nyt tähän.
Ei voisi OMA kirjoitukseni paremmin olla oikein.
Kreitsu, olet kiva cityammu, ja ollaan kavereita. Eikö me olla oltu kavereita! Pidetään siitä kiinni!

S t a d i n a r s k a
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi SA suolikaasutuotanto parantaa kuin sika juoksuaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Valkoisen talven riemuja. Päivän viimeiset lumityöt kutsuu..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti:^Jos .....opetellaan huomenna vaikka käsite nykyarvo, :D
Kymmenellä eurolla saa ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin aikanaan sadalla markalla...

Tämä oli lause!

Aikanaan sata markkaa olisi nykyään ehkä sellaiset 180 markkaa kun rahan arvo noussut, se arvo hypoteettisesti. Eli sata markaa silloin 2001 olisi nykyarvossa noin 30 euroa.

Ja sitten kymmenellä eurolla tänäpäivänä saisi ruokakaupasta suunnilleen yhtä paljon tavaraa kuin tuo 30 euron arvoista oli ennen!

Niinpä! Juu ei. Mitä sinäkin McJanne? Minä olen matematiikan laudatur-omistaja yliopistosta ja ettei mulla olis kauppatieteen mikroteoria ja makroteoriaopintojakin ainakin cumlaudeen asti.... :oops: häpesin olla ylpeä... Älkää vaan sanoko, että saan facepalmin... :) Haa.

Arskis Narskis
Manaaja

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Hajosin vahingossa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suolihuuhtelu-Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Manaaja kirjoitti:^ Hajosin vahingossa.
Turha sun on wiipittää siellä!
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin