Huuto.net

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Boner

Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Boner »

Jatkot tänne kiitos.
Boner

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Boner »

Vaola kirjoitti:
Annoin neutraalin palautteen, jonka perustelinkin, mutta ostaja veti herneen nenään eikä käsittänyt minkä takia muka. :doh:
No juu. huusin joskus jotain Nokian kännykän kuoria ja kun sain ne, oli tavara ihan surkeaa bulkiroskaa. Annoin palautteksi negat ja myyjä antoi minulle negat koska valitin. Se siis laittoi syyksi että "valittaja. ostaa halpaa ja odottaa alkuperäistä laatua."

Kuoret siis kesti tasan yhden kerran käyttää. Sitten ne hajosi :D
Viimeksi muokannut Boner, 08.02.2011 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CeDell Davis

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Palautteesta sen verran, että liian harvoin muistaa antaa positiivista palautetta. Se johtuu tietenkin siitä tunteesta, että näinhän tän pitikin mennä ja että pitääkö tästä nyt jotakuta vielä erikseen kehua.
Dave

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Dave »

Oon ollut ko palveluun tyytyväinen. Sekä ostajana että myyjänä. Kaikkiaan raha on vaihtanut omistajaa tosin vain vajaa kymmenen kertaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

CeDell Davis kirjoitti:että näinhän tän pitikin mennä ja että pitääkö tästä nyt jotakuta vielä erikseen kehua.
aah, suomalaisen johtamiskulttuurin kulmakivi, kun hommat menee hyvin ollaan hiljaa, kun hommat ei mee hyvin tullaan valittamaan. Mutta mistään hyvästä ei ikinä koskaan saa kiitellä ketään, koska kissa kiitoksella elää ja kukas sitten töitä enää tekee jos on jotkut kiitokset mielessä?

Lupaan pyhästi, että jos joskus pääsen mihinkään asemaan, niin teen kaikkeni etten vahingossakaan sorru suomalaiseen johtamiseen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä annan aina palautteen. Myyjälle se on viesti että kaikki ok ja tavara perillä. Ostajalle viesti siitä että maksu saapui ja tuote on lähtenyt postiin. Postitan aina samana päivänä kun maksu saapuu tilille, paketit seuraavana päivänä vaikka ilmoitan ilmoituksissa että paketit perjantaisin johtuen postin sijainnista ja ruuhkautumisesta (meillä on kaamea posti, mies joutuu aina jonottamaan 30min. vähintään).

En pidä palautevonkaajista, en vonkaa niitä itsekään. Antakoon tai olkoon antamatta. Noin 30% jää saamatta about. Negat ja neutrit tulee takuupommisti.

Noutoa en käytä kuin isoissa kamoissa kuten huonekalut. En vaan jaksa sitä sopimista jonkun euron bodyn takia :D
Boner

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Boner »

CeDell Davis kirjoitti:Palautteesta sen verran, että liian harvoin muistaa antaa positiivista palautetta.
No en minä kyllä ymmärrä miksi se on vaikeaa. Klikkaa palautteessa kiitettävän ja laittaa tekstikenttään "Kaikki OK". Ei sinne mitään romaania tarvitse kirjottaa..
Viimeksi muokannut Boner, 08.02.2011 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CeDell Davis

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Lupaan pyhästi parantaa tapani!
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

CeDell Davis kirjoitti:Lupaan pyhästi parantaa tapani!
Huutonet selaimessa on vielä se hyvä puoli että voit tallentaa palautteesi. Ei tarvi sitten aina kirjoittaa uudelleen, sen kun klikkaa. Itselläni on ns. vakiopalaute mutta vaan siksi että myyn paljon kertarysäyksellä. Pääsee helpommalla.
Dave

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Dave »

RP on muuten kitinän huuto.net erityisasiantuntija, eli häntä kannattaa kuunnella.

Huutonet selain-vinkistä erityiskiitos!
CeDell Davis

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Toivonkin yksityistä koulutussessiota Pupulta!
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

No en kyllä ole :D Mun mielestä kaikkein parasta on jos siihen toimitusehto kohtaan kirjoittaa mitä odottaa ostajalta (maksuaika, noutoaika) ja miten toimii itse myyjänä (postitusaika, postitustapa). Musta tuntuu että sillä välttää parhaiten epäselvyyksiä ja kitkoja.

Mä en muuten tykkää myyjistä jotka haluaa maksun kahden päivän sisällä mutta ilmoittavat postittavansa viikon sisällä. IMO juna kulkee molempiin suuntiin. Jos odotat nopeutta, olet itsekin sitä.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:
RP kirjoitti:Saitko sä kostona takaisin Vaola?
En sentään. Positiivinen palaute pysyi, eli siinä mielessä ei ihan perimmäinen horror-tapaus todellakaan. :)
Hyvä! Tosin kostopalautteet kertoo enemmän antajastaan kuin saajastaan, joten sinänsä niillä ei ole samalla tavalla merkitystä kuin ansaitulla negapalautteella. Pyrin lukemaan ne negat jokaisen myyjän kohdalla, jos niitä on liian paljon niin jatkan muutenkin matkaa.

Noita mainitsemiasi postiennakkovonkuujia on sattunut itsellenikin. En siis käytä tätä postitustapaa. Mutta näille olen sanonut että passaa jos laittaa tuplapostarit etukäteen tilille (jos pakettia ei noudeta niin voin sitten lunastaa sen takaisin itselleni ilman tappiota).

Nyt taitaa olla ensimmäinen kerta kun lähettämäni paketti on joutunut kadoksiin, onneksi on siis paketti seurantakoodilla, on ainakin todiste että lähetetty, ehkä myös löytyy helpommin. Toiseen lajittelukeskukseen loppuu jäljet. Tosin, kaikissa pikkuposteissa ei vissiin ole tapana kirjata paketteja järjestelmään :/
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä sain negatiivisen palautteen kun myyjällä oli väärä osoite. Sovittiiin että käyn pihasta klo 18 noutamassa, odotin 18.30 asti eikä näkynyt. Oli sillä välin käynyt laittamassa negiksen eikä vastaanottanut s.postilla ihmettelyitä, laittoi vaan että osoite olikin vaihtunut, se siitä.

Paskiainen!!
The great club outshines the individual, always and forever.
Bruce Willisika

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Yksi vittupää laittoi negaa vastapalloon kerran, kun jätti lunastamatta huutonsa ilman järkevää syytä ja laitoin hänelle punaisen papukaijamerkin otsaan. Laittoi vielä minusta jotain kommenttia palautteensa perään malliin "tällaisia tyyppejä on valitettavasti pesiytynyt tännekin nykyisin". Jos olisi asunut lähempänä, olisin harkinnut sinuttelukäyntiä kämpillään. Onneksi plakkarissa on niin paljon plussaa, että ko. paskahousun ininä hukkuu tuuleen. Tympii vain kuunnella/katsella tuollaista, kun itse hoitaa hommat viimeisen päälle kunnolla.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

^Hehe, joskus palautteista tosiaan näkee että tunteen paloa on.

Taisin joskus Vaolalle tarinoida siitä miten törmäsin hyväpalautteiseen myyjään jonka ehkä ainoa negatiivinen palaute koostui yhdestä vauvanrätistä jota ostaja ei ollut keskenmenon takia kestänyt lunastaa ja oli sitä myyjälle pahoitellut. Myyjä repi sitten pelihousunsa. Vastauksensa oli jotain tyyliin: "elämässä sattuu ikäviä asioita, huudot pitää silti lunastaa". Hiukan karummilla sanankäänteillä. En missään nimessä huutaisi tuolta myyjältä mitään, en vaikka yhtä herkkuaan kuolasinkin. Ei tämä nyt niin vakavaa saa olla. Törkeä tapaus, hyh. Vastenmielinen jopa.

Olen joskus jättänyt negat antamatta jos on tullut perusteltu syy jättää lunastamatta. Selittelyjä ei yleensä tule vaan radiohiljaisuus.

Mulle tulee ainakin kiva fiilis kun usea huutaja palaa apajille uudelleenkin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

RP kirjoitti:Taisin joskus Vaolalle tarinoida siitä miten törmäsin hyväpalautteiseen myyjään jonka ehkä ainoa negatiivinen palaute koostui yhdestä vauvanrätistä jota ostaja ei ollut keskenmenon takia kestänyt lunastaa ja oli sitä myyjälle pahoitellut. Myyjä repi sitten pelihousunsa. Vastauksensa oli jotain tyyliin: "elämässä sattuu ikäviä asioita, huudot pitää silti lunastaa". Hiukan karummilla sanankäänteillä. En missään nimessä huutaisi tuolta myyjältä mitään, en vaikka yhtä herkkuaan kuolasinkin. Ei tämä nyt niin vakavaa saa olla. Törkeä tapaus, hyh. Vastenmielinen jopa.
No huhhuh, sadistinen kusipää. Mies/nainen?
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

Tässä parin viikon sisään on useampi vakiomyyjäni lopettanut toimintansa, voiko tuo tehomyyrä/provikkajuttu tosiaan olla niin suuri juttu että alkaa väki vähetä :/

Pääosin tuolla on kuitenkin myynnissä silkkaa peeaskaa, joten niiden muutaman helmen soisi keikkuvan listoilla.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

Aloitin taas eilen tytsän vaatekaapin raivauksen. Nyt tuntuu että pakko tällä kertaa aloittaa suuri silitysurakka. On se vaan niin siistimpää ja paremman näköistä. En ole tyytyväinen jo myyntiin laittamieni vaatteiden kuviin. Silitys! Silitys!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Hyvä että joku jaksaa myydä niin mä voin silmät kiiluen ostella ihanuuksia! Taas on vetämässä ties miten paljon huutoja.. Mutta ei tarvi lotota!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ostin just äitiysfarkut: myyjä oli laittanut ilmoon että H&M MAMA äitiysfarkut koko 38/170cm. Hakiessani huomautin että on koon 36/165.

"Mä taisain unohtaa vaihtaa sen kun copypeistasin aiemmasta ilmosta"

Minä: "No en mä näihin kyllä mahdu, enkä sori vaan ostakaan"

"Siis mitä? Sä huusit nää niin etköhän sä kyllä ostakin."

Minä: "En, ellei sulla ole antaa tilalle oikean kokoisia."

"Käykö nämä ja kaupan päälle nämä?"

Minä: "Käy!".
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

Viime yönä sitten tapahtui tämä ihana tehomyyräksi joutuminen, yllättävää että kusi heti alkumetreillä. Mittari aloitti vasta laskutuksen 108 myynnin kohdalla vaikka sen pitäisi alkaa 101 myynnin kohdalla.

Huomioin myös ihan hyvällä pitkällä kokemuksella, että huudot loppuivat kuin seinään vaikka tällä hetkellä pitäisi käydä kuumimmillaan kun kohteet on sulkeutumassa. Kuumana nimittäin on käynyt eiliseen asti, oikeastaan aika uskomattoman kuumana jälleen kerran.

Saa nähdä miten jatkossa, mutta tällä hetkellä näin.

Mä en vaan pidä tuosta merkistä, ammattimainen myyjä yeah right. Tytsällä ei ole olemassakaan vaatekokoa mistä ei löytyisi yli 100 vaatekappaletta. Ja niitä kokoja menee vuodessa myyntiin ainakin kaksi satsia. Siihen kun lisää kirjat niin tadaa.

En myöskään pidä tuosta laskurista, en nimittäin haluaisi nähdä mitä sinne tuhlaan :D
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Blondi kysyy että mitä se tehomyyjän merkki oikein tarkottaa?
Välillä käyttänyt huuto.nettiä mut harvoin ja toi asia ei ole mulle selvinnyt..
RP

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja RP »

^No huutonetin mukaan se tarkoittaa ammattimaista myyjää, eli se on olevinaan joku takuu tai meriitti mutta ei ole missään nimessä toiminut kuten on ollut tarkoitus, mikä ei tietenkään ole kenellekään yllätys.

Tapa saada yksityisenä toimivia oikeita ammattimyyjiä maksamaan proviikat. Jos myyt vuodessa 100 whatever niin saat tehomyyjän merkin ja maksat proviikkaa.

Se vaan että ostajat katsoo alitajuisesti tai tietoisesti että tehomyyjä on esim. yritysmyyjä, trokari tai joku muu vastaava koska yksityishenkilöllä ei vaan voi olla niin paljon kamaa myytävänä. Vaikka esim. lastenvaatteita ja keräilyesineitä myyvät eivät tätä tietenkään ole, myytävää kuitenkin kertyy kaapit pullolleen.

Tehomyyjästä on siis tullut negatiivinen käsite vaikka sen piti olla "luotettavuuden takuu". Mikä oli jo kuolleena syntynyt ajatus koska aika järkkypalautteisia hiihtäjiä sen on saanut. Sellaisia jolta en itse missään nimessä ostaisi palauteprosenttien valossa.

Provikan maksu on ihan ok ja ymmärrettävää, mutta tuo merkki on enemmän haitta kuin hyöty.

Saa nähdä olettaako ostajat että siellä on oikeasti ammattimyyjä eli esim. yritysmyyjä takana vaikka siellä olisikin yksityishenkilö.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Huuto.net

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitos selvennyksestä.
Äh, mun mielestä toi on ihan perseilyä tommonen :?
Vastaa Viestiin