4 ehdokasta pääministeriksi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Pääministerini on

Katainen
6
40%
Kiviniemi
6
40%
Soini
2
13%
Urpilainen
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 15

Boner

4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kenen valitsisit?

Itse huomaan kammoavani jokaista vaihtoehtoa. Ehkä kuitenkin pienin paha olisi yllättäin tällä hetkellä Kiviniemi. :shock:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mähän nykyisin komppailen Masaa ihan maanisesti. Tässäkin olen vakavasta kepu-kammostani huolimatta löytävinäni itsestäni Kiviniemeä symppaavan puolen. Saisko sen ilman kepua, kiitos. Mun ehdokas on tietysti kuitenkin Tuomioja tai varauksin Soininvaara.

Uusimmassa Kanava-lehdessä oli muuten kaikkien kolmen suurpuolueen puheenjohtajien artikkelit oman puolueensa aatteellisesta taustasta ja aatteen roolista nykypäivänä. Siinäkin Kiviniemen versio keskustalaisuudesta oli ihan hyväksyttävän kuuloinen (ja varsin kaukana kalapuikkoisännistä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Selkeä johtokaksikko on Jyrki ja Mari, tässä järjestyksessä. Timo seuraava, Juttaa en pysty edes ajattelemaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Boner

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Boner »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Juttaa en pysty edes ajattelemaan.
Luoja varjele tältä vaihtoehdolta.
RP

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Uusimmassa Kanava-lehdessä
Enpä ole ennen tavannut Kanava-lehden lukijaa, siis itseni lisäksi.

Mieluusti noista ei kukaan, mutta veikkaan että Katainen on seuraava pääministeri.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:Mähän nykyisin komppailen Masaa ihan maanisesti. Tässäkin olen vakavasta kepu-kammostani huolimatta löytävinäni itsestäni Kiviniemeä symppaavan puolen. Saisko sen ilman kepua, kiitos. Mun ehdokas on tietysti kuitenkin Tuomioja tai varauksin Soininvaara.

Uusimmassa Kanava-lehdessä oli muuten kaikkien kolmen suurpuolueen puheenjohtajien artikkelit oman puolueensa aatteellisesta taustasta ja aatteen roolista nykypäivänä. Siinäkin Kiviniemen versio keskustalaisuudesta oli ihan hyväksyttävän kuuloinen (ja varsin kaukana kalapuikkoisännistä).
komppaan tätä. Tosin soininvaaraa kannatan ilman varauksia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Mun kitinä-identiteettini romahtelee kuin Nokian osakekurssi: uusi viiteryhmäni on Masa & Homie.
RP kirjoitti:Enpä ole ennen tavannut Kanava-lehden lukijaa
Ei kai tämäkään oikein tapaamiseksi vielä riitä. Joka tapauksessa, Kanava-lehtihän on perin suosittu meidän hiljattain eläköityneiden, kotonakin pukuun pukeutuvien, 65+ entisten virkamiesten keskuudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mari on ollut sopivan väritön, hajuton ja mauton, kun kukaan noista ei ole oikein suosikki. Eipä mieleen tule ketään mieleistäkään...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tässä varmaan näkyy hyvin tämäkin, että juuri ketään sellaista, jolla kysiestä postia ei ole jo ollut, ei osaa useinkaan kovin luontevasti kuvitella pääministerinä. Niinpä varsin erikoisella prosessilla p-ministeriksi noussut Kiviniemi tuntuu ilmeiseltä valinnalta. Bluntlyhan on ymmärrykseni mukaan esittänyt useaan otteeseen, että monien (myös allekirjoittaneen) suhtautumisessa persujen mahdollisiin ministeriysaikeisiin näkyy samaa irrationaalisuutta kuin tässä Kiviniemen suosimisessa ja muiden epäilyssä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Dave »

Tietenkin Alfred E. Neuman. Vähän yksinkertainen kaveri, mutta hyvällä tavalla.
Dave

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tietenkin Alfred E. Neuman. Vähän yksinkertainen kaveri, mutta hyvällä tavalla.
Kataista siis kannatat.
Niinhän mä sanoin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehdottomosti Kiviniemi. Sitten joku kiva skandaali niin Väyrysen Pave nousee pallille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Boner

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kuka tunnustaa haluavansa Urpilaisen pääministeriksi?!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 4 ehdokasta pääministeriksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No siis ihan henkilötasolla en haluaisi Urpilaista, jos ei muuta niin siksi, että pääministerillä pitäisi minusta olla aiempaa ministerikokemusta. Oikeassa elämässä valintani olisi kai kuitenkin juuri Urpilainen, koska SDP olisi noista mieluisin päähallituspuolue.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin