Paljonko pitää olla pakkasta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Paljon pakkasta jotta pitkät alushousut?

-1
4
19%
-5
2
10%
-5
2
10%
-10
5
24%
-15
2
10%
-20
0
Ei ääniä
-25
1
5%
-30
2
10%
-35
0
Ei ääniä
-40
0
Ei ääniä
-45
0
Ei ääniä
Ei ole ollut tarpeen vieläkään..
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jotta laittaisit jalkaasi pitkät alushuosut?
Itsellä ei ole tullut vielä eteen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vanhuus ei tule yksin. Ennen olin vakaasti sillä kannalla, että normaaliarjessa pitkiä alushousuja ei tarvitse. Vaan toisin on nyt; -10 kun saavutetaan, niin mamikset on jalassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kymppi on raja kanssa. Kaksviis niin villahousutkin tulee kuvaan mukaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
CeDell Davis

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

urpiainen kirjoitti:Vanhuus ei tule yksin. Ennen olin vakaasti sillä kannalla, että normaaliarjessa pitkiä alushousuja ei tarvitse. Vaan toisin on nyt; -10 kun saavutetaan, niin mamikset on jalassa.
Mä olen ratkaissut tämän kerrospukeutumalla työvaatteiden päälle. Eli normi farkut tai muuta sellaista alle ja sen päälle ulkoilman mukaan. Ei tartte paistaa munia työpisteellä ;)
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en tykkää pitkistä alushousuista sisätiloissa, eikä niitä autolla liikkuessa edes tarvi, joten en käytä farkkujen kanssa.

Ulkoillessa/urheillessa asia on tietenkin toinen ja kalsarit saattaa olla jalassa vaikka keli plussan puolella.

Yllättäen vastausvaihtoehtojen muotoilu on puutteellinen, joten arvotaan vaikka -1.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja RP »

Onneksi meillä naisilla on esim. tyylikkäitä leggareita päälivaatteiden alle. Koskaan ei tarvitse siis tuntea pitkien kalsarien, paksujen sukkahousujen mammamaista ahdistavuutta.

-10 varmaan niin laitan leggarit alle jos ihan ulos oleilemaan menen, mut jos kauppaan yms. niin sitten en käytä.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Sola »

Siinä kympin tienoilla mennään että jonkunlaiset pitkät kalsarit on farkkujen alla ja 15 taitaa olla raja että päälle eksyy toppahousut. Bussia on ikävä ootella kylmissään jos se on edes 10min myöhässä.
Oon onneks niin vanha et toppahousut on in ja pop!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti:Vanhuus ei tule yksin. Ennen olin vakaasti sillä kannalla, että normaaliarjessa pitkiä alushousuja ei tarvitse. Vaan toisin on nyt; -10 kun saavutetaan, niin mamikset on jalassa.
Näin.

Vanhuus iski melko akuutisti, ajattelin toisin vielä pari vuotta takaperin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riippuu asian haaroista. Nyt vaikka on välillä ollut -5 niin on ollut pitkät alla. Jos on -10 niin voi olla että on pitkät ja toppahousut. Jos on -15 tai yli niin kahet pitkikset JA toppahousut. Riippuu esim siitä miten tuulee ja onko miten korkea ilmankosteus.

Ostin villaiset leggarit ja bambuiset kalsarit. Se on hyvä yhistelmä toppahousujen alla kun lähtee näillä keleillä koiran kans lenkille ja puistoon.

Kun lähden syksyllä mezään ja on pakkasta, vaikka vain 5 astetta, niin laitan kiltisti bambukalsarit, villahousut JA fleecehousut päällihousujen alle. Ei ole palellu.

Kun meen töihin, on yksi aluskerros ja farkut riittäneet toistaiseksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Onpa paha. Mullahan ei oo nytkään pitkiä, ja ulkona on nyt sen -22 C ilmeisesti. Oon laittanut ehkä noin kymmenen asteen jälkeen tuulipuvun housut kävelymatkan ajaksi farkkujen päälle, alla puolipitkät kalsarit. Pitkät ovat olleet välillä oikein kylminä aamuina päällä, mutta elimistö tuntuu tottuvan ja se oikein kylmän raja siirtyy...

Ehkä huomenna pitää taas laittaa pitkät, on taas luvattu aamuksi -31 C.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tuntuu että täällä -17 on pahempi ku Napapiirillä -25. Ilmankosteusero?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
CeDell Davis

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

annepa kirjoitti:Tuntuu että täällä -17 on pahempi ku Napapiirillä -25. Ilmankosteusero?
Näin olen antanut itseni ymmärtää. Pohjoisessa olen kyennyt laskettelemaan -25:ssa ja rannikon tuntumassa puidenhakureissukin on tuntunut Siperialta samassa lämpötilassa.
Bruce Willisika

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Olen tullut vanhuudenhöperöksi ja laitan kalsarit jalkaan jo pikkupakkasilla. Nappaan ne sitten pois jalasta esim. vessassa, jos tarvitsee olla pidempiä aikoja sisätiloissa. Fillaroidessa kalsonkiraja tulee vastaan miinus kympin hujakoilla, siihen asti pärjää pyöräilyshortsi + polvituki + ohut villasukka -kombolla. Niiden päällä tietty pitkät housut.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Työpäivän aikana en käytä pitkiä.
Ulkoillessa tuulipuvunhousujen alle -5 kieppeiilä urheilukerraston pitkä ja lyhyt alaosa ja -15 kieppeillä toinen pitkä alaosa lisää.
Metsätöissä -20 jälkeen turvahousujen alla yhdet lyhyet ja kahdet pitkät urheilukerraston alaosat. Ja -25 jälkeen toiset pitkät vaihtuu powerstretchiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

No sehän riippuu ihan siitä mitä siellä ulkona tekee. Passissa on päällä mamikset ja välikerrasto jo nollakeleillä. Kapakkareisulla ei mene päälle vaikka olisi 30 pakkasta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ai niin. Metsästysreissut unohtui.. Kaikki mitä mahtuu goretexien alle ! Siis passiin nolla lähellä ja pakkasella.
Kävellen metsällä ollessa sitten lämpötilan mukaan pääli- ja aluspukeutuminen.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 17.02.2011 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Pulkannaru kirjoitti:Ai niin. Metsästysreissut unohtui.. Kaikki mitä mahtuu goretexien alle !
Joo ja god bless Muckboot & villasukat
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei ole. Mutta on reippaan kokoiset Nokian Kairat, joihin mahtuu teknisiä sukkia monta kerrosta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten kykenette ilmaisemaan jotain raja-arvoja? Tämähän menee tarkoituksenmukaisuutta noudattaen. Olenko ulkona kuinka kauan ja mitä siellä teen, näillä muuttujilla.

Urheillessa pidän tykit jalassa pakkasella ~aina. Automatkan töihin kylmässä autossa noin 12min pidän pakkasella tykit, jotka poistan heti työpisteelläni. Tätä rataa...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bruce Willisika

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Koska tiedän aikaisemmasta kokemuksesta, kuinka suurin piirtein tulee pukeutua mihinkin säähän suhteessa siellä vietettävään aikaan & aktiviteetteihin. Tunnen itseni.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Pulkannaru kirjoitti:^
Ei ole.
Muckbootit on ihan kurkot saappaat. Ei paina käytännnössä mitään ja on todella mukavat jalassa. Mulla oli aiemmin jotku perinteiset huopakumisaappaat ja ne oli ihan kuin alasimet ois ollut jaloissa..

Kuva

Ja että sorry vaan nowan vitskuketjun raiskaamisesta :oops:
Dumis

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

-10 kymppi jos ulkona joutuu olemaan yli vartin.
AngryBird

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riippuu siitä mitä siellä ulkona tarttee tehdä.
Jos on muksupuuhaa pihalla, pitkät kalsarit on käytössä jo ennen pakkasasteita. Jos urheillaan, noin -5 on raja (paitsi fillarilla jo ennemmin).
Jos lähdetään vain vaikka kauppaan, pitkät kalsarit jäävät kyllä kotiin vaikka olis -25°.

Normaalilämpöisinä vuosina lopetan sukkienkin käytön noin huhtikuun puolivälissä. Tänä vuonna ei varmaan tartte...
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eilen tulin treeneistä polvimittaisissa housuissa ja hupparissa. Asennekysymys!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dave

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ei se elämä åå niin vaikeeta. Talvella käytetään pitkiä kalsareita, kesällä ei käytetä. Ei siihen tarvita mitään toisen asteen yhtälöä.
Vastaa Viestiin