Paljonko pitää olla pakkasta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Paljon pakkasta jotta pitkät alushousut?

-1
4
19%
-5
2
10%
-5
2
10%
-10
5
24%
-15
2
10%
-20
0
Ei ääniä
-25
1
5%
-30
2
10%
-35
0
Ei ääniä
-40
0
Ei ääniä
-45
0
Ei ääniä
Ei ole ollut tarpeen vieläkään..
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kylmissä kesissä kasvaneena ja kunnon varusteisiin luottavana voisin sanoa kärjistetysti, että 1.5 voi ottaa pitkikset pois, ja 1.10 ne laitetaan takasin.

Ihan sama lämpötiloille :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Mun mielestä kanssa outoa joka aamu into piukkana arpoa, että laittaako nyt pitkät kalsarit vai ei. Talvella laitetaan. Kesällä ei. Helppoa kuin junan vessa.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:^Mun mielestä kanssa outoa joka aamu into piukkana arpoa, että laittaako nyt pitkät kalsarit vai ei. Talvella laitetaan..
Miksi ihmeessä. Autossa on lämmin ja firmalla lämmin parkkihalli. Missä kohtaa niitä mamiksia tarttee?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja aasi »

En tiedä teistä, mutta mun karvajalat eivät tykkää pitkistä mitenkään erityisen paljon. Ahistavat just sen verran että on syytä arpoa.

En ole kokeillut vahausta.
Dave

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:^Mun mielestä kanssa outoa joka aamu into piukkana arpoa, että laittaako nyt pitkät kalsarit vai ei. Talvella laitetaan..
Miksi ihmeessä. Autossa on lämmin ja firmalla lämmin parkkihalli. Missä kohtaa niitä mamiksia tarttee?
Täällä proletariaatin diktatuurissa parkkitalossa ei ole lämmitystä. Töistä lähtiessä auto on kylmä.

Siks toisekseen vaikka autossa on sisätilalämmitys, niin penkki on silti aamulla kylmä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kaikki sitten muistavat, että alaosaston kylmettyminen johtaa eturauhas- ja virtsatieongelmiin. Toistuvista virtsatietulehduksista kärsivät naiset käyttävät villahousuja ilmeisesti kesäkuumallakin.
Paras päivä ikinä.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti: Täällä proletariaatin diktatuurissa parkkitalossa ei ole lämmitystä. Töistä lähtiessä auto on kylmä.

Siks toisekseen vaikka autossa on sisätilalämmitys, niin penkki on silti aamulla kylmä.
Eikö siellä ole pistokepaikkoja ja autossas penkinlämmittimiä?

Davedave. Sä et nyt ole kovin vakuuttava kapitalisti. Hanki webasto :soosoo:
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Jossain -15 asteen paikkeilla se pitkisraja on nykyään. Riippuu tietty miten pitkiä matkoja joutuu kävelemään. Tällä viikolla ei ole tarvinnut arpoa, tänäkin aamuna se -32.
Pröötprööt
Dave

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti: Täällä proletariaatin diktatuurissa parkkitalossa ei ole lämmitystä. Töistä lähtiessä auto on kylmä.

Siks toisekseen vaikka autossa on sisätilalämmitys, niin penkki on silti aamulla kylmä.
Eikö siellä ole pistokepaikkoja ja autossas penkinlämmittimiä?

Davedave. Sä et nyt ole kovin vakuuttava kapitalisti. Hanki webasto :soosoo:
Ei oo parkkitalossa pistokepaikkoja :(

Autossa on penkinlämmitin tietysti mutta ei se estä ensikirpaisua. Mun peppu on niin herkkä.

Musta on sitä paitsi kiva pitää pitkiä kalsareita. Niissä on jotenkin turvallisempi olo.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Mun mielestä kanssa outoa joka aamu into piukkana arpoa, että laittaako nyt pitkät kalsarit vai ei. Talvella laitetaan. Kesällä ei. Helppoa kuin junan vessa.
Mjoo varmasti helpompaa noin. Mutta mä syönkin niin paljon D-vitamiinia, että talvellakin olen niin pirteä, jotta parhaimmillani pystyn vielä tuotakin vaativampiin älyllisiin evaluaatioihin, vaikka olisinkin jo aamusta kuluttanut kapasiteettiani alushousupohdinnalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Kalsareiden vaihto tapahtuu samaan aikaan kuin auton renkaiden vaihto. Joskus jopa useammin.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti: Musta on sitä paitsi kiva pitää pitkiä kalsareita.
Mä taas inhoan yli kaiken. Ei ole sellaista mamis/housuyhdistelmää ettei mamikset tarttuisi kiinni housujen sisäpintaan. Kankeaa menoa sano.
Viimeksi muokannut Boner, 18.02.2011 9:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

CeDell Davis kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tuntuu että täällä -17 on pahempi ku Napapiirillä -25. Ilmankosteusero?
Näin olen antanut itseni ymmärtää. Pohjoisessa olen kyennyt laskettelemaan -25:ssa ja rannikon tuntumassa puidenhakureissukin on tuntunut Siperialta samassa lämpötilassa.
Noin niinku kokemuksellisesti olen samalla kannalla. Tosin peruskoulufysiikalla asiaa on hieman vaikea julistaa teoreettisesti - eikö suhteellinen ilmankosteus ole pakkasella aina 100%?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mun mielestä kanssa outoa joka aamu into piukkana arpoa, että laittaako nyt pitkät kalsarit vai ei. Talvella laitetaan. Kesällä ei. Helppoa kuin junan vessa.
Mjoo varmasti helpompaa noin. Mutta mä syönkin niin paljon D-vitamiinia, että talvellakin olen niin pirteä, jotta parhaimmillani pystyn vielä tuotakin vaativampiin älyllisiin evaluaatioihin, vaikka olisinkin jo aamusta kuluttanut kapasiteettiani alushousupohdinnalla.
Olemisen sietämätön keveys! Joillakin se on niin helppoa. Toista se on meillä turpeeseen kahlehdituilla.
Boner

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti: eikö suhteellinen ilmankosteus ole pakkasella aina 100%?
Suht. kosteus: 74.2%


Stadissa nyt.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti: Musta on sitä paitsi kiva pitää pitkiä kalsareita.
Mä taas inhoan yli kaiken. Ei ole sellaista mamis/housuyhdistelmää ettei mamikset tarttuisi kiinni housujen sisäpintaan. Kankeaa menoa sano.
Joo. Farkkujen ja erityisesti ulkoiluhousujen kanssa vielä menee, mutta esim. tällaisena pukupäivänä pitkät alushousut tuntuvat todella nihkeiltä. Laitoin kuitenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: eikö suhteellinen ilmankosteus ole pakkasella aina 100%?
Suht. kosteus: 74.2%


Stadissa nyt.
Olet toki oikeassa. Sekoilin. Kerrankos sitä Kitinässä. Mietin ilmeisesti aamulla liikaa alushousuja, ja nyt ei enää aivot toimi.

Yritän kuitenkin uudestaan. Tarkoitin ehkä jotain sellaista, että pakkasella, erityisesti näillä kovilla pakkasilla, ilman kyky sitoa kosteutta on kai hyvin rajallinen. Eli absoluuttisen kosteuden erot eivät vaan voi olla kovin suuret, jolloin on vaikea nähdä, miksi kokemuksellinen ero etelän ja pohjoisen -20 asteella olisi niin suuri?

Edit. Mä olen varma, että ainakin McJanne, Aasi ja Chap/Clay hallitsee tän asian, ja osaa vieläpä selittää sen humanistille. Missä ootte?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Varis »

urpiainen kirjoitti:
Boner kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: eikö suhteellinen ilmankosteus ole pakkasella aina 100%?
Suht. kosteus: 74.2%


Stadissa nyt.
Olet toki oikeassa. Sekoilin. Kerrankos sitä Kitinässä. Mietin ilmeisesti aamulla liikaa alushousuja, ja nyt ei enää aivot toimi.

Yritän kuitenkin uudestaan. Tarkoitin ehkä jotain sellaista, että pakkasella, erityisesti näillä kovilla pakkasilla, ilman kyky sitoa kosteutta on kai hyvin rajallinen. Eli absoluuttisen kosteuden erot eivät vaan voi olla kovin suuret, jolloin on vaikea nähdä, miksi kokemuksellinen ero etelän ja pohjoisen -20 asteella olisi niin suuri?

Edit. Mä olen varma, että ainakin McJanne, Aasi ja Chap/Clay hallitsee tän asian, ja osaa vieläpä selittää sen humanistille. Missä ootte?
Niin siis kaipa se suhteellinen kosteus yhäkin edelleen tarkoittaa sitä, kuinka monta prosenttia ilmassa olevan vesihöyryn määrä on siitä määrästä, jonka ilma kykenee ko. lämpötilassa sisältämään vesihöyryä. Olet siinä oikeassa, että pakkasella absoluuttinen maksimivesihöyrymäärä on merkittävästi pienempi.

Ilmankosteutta merkittävämpi tekijä tuossa kokemuksessa on tuuli. Pakkasen purevuus riippuu aika lailla vain tuulesta. Pakkasella ilmankosteus on joka tapauksessa alhainen.

http://ilmatieteenlaitos.fi/tietoa-pakk ... revuudesta
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tuntuu että täällä -17 on pahempi ku Napapiirillä -25. Ilmankosteusero?
Näin olen antanut itseni ymmärtää. Pohjoisessa olen kyennyt laskettelemaan -25:ssa ja rannikon tuntumassa puidenhakureissukin on tuntunut Siperialta samassa lämpötilassa.
Oon miettiny monesti että Oulu on varmasti suomen kylmin paikka. Merituuli ja kosteus yhdistettynä melkein lapin pakkasiin <3

Nyt hapetun Rovaniemel ja mittarissa on jotain -32c. Aika saman tuntoinen mitä -22c + vieno viima Helsingissä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Musta on sitä paitsi kiva pitää pitkiä kalsareita. Niissä on jotenkin turvallisempi olo.
Onko sulla joku kiimainen sihteeri, joka repii housusi ilman ennakkovaroitusta? Kestää ainakin kauemmin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Yo dawgs! Ei sisällä tarvitse pitkiä pitää, ne voi riisua. Sen verran sosiaalitilaa luulisi löytyvän mistä tahansa työpaikasta. Samalla voi pelata pipPELIÄ tai sormileikkiä.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: tällaisena pukupäivänä pitkät alushousut tuntuvat todella nihkeiltä. Laitoin kuitenkin.
Ei näin. Pukumiehille ei vaan sovi alle pitkät kalsarit. Ei käy. Ei sovi. Mennään vaikka pallit jäätyen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Haemaeraemies kirjoitti:Oon miettiny monesti että Oulu on varmasti suomen kylmin paikka. Merituuli ja kosteus yhdistettynä melkein lapin pakkasiin <3
Kyllä. Eilen ajattelin taas aamulla, että eihä nyt kolmenkympin pakkasella tuule, mutta kaupungissa autosta ulostauduttuani pyyhkäisi samantien ihana viima vasten lärviä.
Pröötprööt
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Haemaeraemies kirjoitti:Oon miettiny monesti että Oulu on varmasti suomen kylmin paikka. Merituuli ja kosteus yhdistettynä melkein lapin pakkasiin.
Olen monesti miettinyt, että Oulu on Suomen paskin paikka. Siellä on Nokia (ei ehkä enää kauan), Kärpät ja sitten ei muuta kuin daijuja svenssoneita.
Paras päivä ikinä.
küllküll

Re: Paljonko pitää olla pakkasta?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Boner kirjoitti:Muckbootit on ihan kurkot saappaat.
Saattoipa mennä mun avantokumpparit vaihtoon.

Penskana juoksin kartsalla -30 asteen pakkasessa mohikaani sojossa ilman pitkiä kalsareita, enää ei viitsi tuttua miestä kiusata. -5C jälkeen pitkät kalsarit työmatkallakin jalassa. Karvahattua olen pitänyt myös koko talven vesikelejä lukuunottamatta. Erittäin ruma mutta mukava päähine - ja ennenkaikkea lämmin.

Sukeltaessa alle kunnon rekkamiehen aamiainen niin 2-4-asteisessa vedessä pärjää helposti 100 min. Toki jos ajetaan skootterilla niin sitten alkaa vilu hiipiä puseroon jo tunnin jälkeen.
Vastaa Viestiin