Onko RAP musiikkia?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko RAP musiikkia?

On
9
64%
Ei
4
29%
Ei ihan musiikkia ei ihan muutakaan
1
7%
Eikä ole Juntin Bieberikään muuten
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 14

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Viittaan tässä suureen muusikkoon Lemmy Kilmisteriin!

Kuka on J. Bieber?Media oli piiperistä tätä mieltä!

Huonoin.. Tekee 16 vuotiaitten tytsyjen pikkarit limaisiksi?
Viimeksi muokannut Niba, 25.02.2011 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Boner

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Jos mun pitäsi valita et kumpaa kuuntelen ennemmin, manaajan ja hämärän tikitikitikiscratchmusaa vai rappia, niin joo. Rap on musaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Motörheadin Lemmy:
"Rapilla on sama arvo kuin 60-luvun novelties-singleillä, niillä hölmöilyillä.
Jos ei osaa laulaa levyllä, ei osaa puhuakaan".
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos oikein rehellisesti sanotaan niin sen lisäksi että musiikki on sellaista jossa soitetaan jotain oikeaa soitinta ja jossa lauletaan? Oikea soitin voi olla vaikka kaksi lusikkaa kuten flamengossa.. Kuka voi ihan aikuisten oikeesti väittää Räpin olevan musiikkia?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onko piereminen musiikkia (korville)?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Riemumieli kirjoitti:Onko piereminen musiikkia (korville)?
Siinä liikkuu ääniaaltoja ilmassa joten jos räppi on musiikkia niin on piereminenkin!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Niba kirjoitti:Jos oikein rehellisesti sanotaan niin sen lisäksi että musiikki on sellaista jossa soitetaan jotain oikeaa soitinta ja jossa lauletaan?
Nyt sä liikut aika heikoilla jäillä ja puhut itsesi pussiin. Osa rapista on ihan oikeilla soittimilla soitettua. Toisaalta instrumentaaleilla on merkittävä osa musiikissa, joten laulu ei ainakaan ole välttämätöntä. Kannattaa tietysti huomioida myös acapellat joiden musiikillista arvoa on aika vaikea lähteä kiistämään, joten ei se soittaminenkaan ole ollenkaan niin välttämätöntä musiikin tekemisessä. Muuhun konemusiikkiin ei tarvinnu edes mennä kumotakseen sun teesit.

Joten, tietenkin rap on musiikkia. Mitä muutakaan se olisi? Yksittäisten kappaleiden sisällöstä ja laadusta voidaan tietysti olla montaa mieltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Boner kirjoitti:Jos mun pitäsi valita et kumpaa kuuntelen ennemmin, manaajan ja hämärän tikitikitikiscratchmusaa vai rappia, niin joo. Rap on musaa.
HEi, kyll mä kuuntelen myös räppiä :D Viel enemän mitä marginaalista elektronista musiikkia, iPodissa soi eniten suomiräppiä. Suomalaisen räp musiikin taso on loistava, enkä nyt tarkoita Petri Nygardia tai Cheekkiä, enemän nimiä kuten Petos, Jontti, Shaka, Jodarokl, Hannibaali tai Stepa.

Jos funkista tykkää, niin kuunnelkaa Tulenkantajia, eivät ole enää valitettavasti kasassa, mutta musiikki elää. Hannibal ja Soppa mikissä, oikea bändi soittamassa taustat, joka koostui mm. Absoluuttisen nollapisteen sälleistä. Perhanaa kovaa musaa, varsinkin 2 viimeistä levyä, ensimäinen on vähän harjoittelua ja nuorten herrojen palavaa intoa, mutta silti omistaa paikkansa suomalaisen rap-musiikin historiassa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla kotimainen rap painottuu akselille: Mariska, Rudolf, Kemmuru, Asa/Avain ja Paleface.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

No joo, tärkein asia on tietenkin laulu, laulu on musiikkia, puhe on puhetta..

Puhe voi olla sivuosassa kyllä mutta laulun pitää olla aina etuosassa..
Viimeksi muokannut Niba, 26.02.2011 1:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sä et vaan osaa arvostaa.

Myös puhe voi olla musiikkia. Todistusaineistona 4 netistä nopeesti löytynyttä kappaletta, missä puhe on tärkeässä roolissa. Ensimmäisenä Simon & Garfunkel klassikko, sitten loistava YUP raita Pää Puhuu Toppatakkeja ja Toledon Terästä -levyltä, kolmantena DT:n Space-dye vest, joka olisi paljon köyhempi ilman puheosia, ja viimeisenä Husky Rescuen tyylikäs, maalaileva ja erittäin kaunis The Good Man.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7XWXMDd3nhg[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6O4_C68PmFI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53FpwKVsWaE[/youtube]
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Boner kirjoitti:Jos mun pitäsi valita et kumpaa kuuntelen ennemmin, manaajan ja hämärän tikitikitikiscratchmusaa vai rappia, niin joo. Rap on musaa.
Ensin mainittuja ilman muuta ennemmin:) Mutta olen räppiäkin vähitellen onnistunut sietämään. Kaukana on kyllä vielä se, että kuvittelisin maksavani jotain ko. materiaalista missään muodossa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Meinaatte että räppi on musaa, wrappi on enemmän ruokaa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

On joku, esim:



Vanhaa mut kaanis etenki tausta, ja sanomaki aika... totta.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tottakai on!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Boner

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Haemaeraemies kirjoitti: elektronista musiikkia,
Olen yrittänyt kuunnella muutaman kerran noita teidän linkittämiä pätkiä ja on pakko tunnustaa, että koen niiden kanssa samanlaisen pakokauhufiiliksen kuin joutuessani kuuntelemaan fuusiojatsia. Siis minun korviini ihan käsittämättömän kauheata kidutusta ja kakofoniaa :lol:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Boner kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: elektronista musiikkia,
Olen yrittänyt kuunnella muutaman kerran noita teidän linkittämiä pätkiä ja on pakko tunnustaa, että koen niiden kanssa samanlaisen pakokauhufiiliksen kuin joutuessani kuuntelemaan fuusiojatsia. Siis minun korviini ihan käsittämättömän kauheata kidutusta ja kakofoniaa :lol:
Eipä se mitään, en minäkään tajua miksi joku rokkia vapaaehtoisesti kuuntelee.Enkä puhu nyt heavystä tai muusta, vaan sellaisesta geneerisestä tylsästi ränttätänttä rokista, jota monet n.50vee ihmiset tuntuvat arvostavan kauheasti.

En tajua miksi fanittaa juttuja jotka on tehty noin 30 kertaa 30 vuoden aikana. Mutta onneks saa fanittaa jos tahtoo :)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

No,laitetaan vähä hyvää räp-musaa.

Tulenkantajat: Meilläpäin.

Tykkään niin paljon Tulenkantojen soundista, vaikka Hanninbaali kuulostaakin nuorelta.



Tässä ihan tuoreinta Hannibaalia, vieläkin on vahva funklin lätke veressä. Iso Baali on kasvanu noista Tulenkantajien ajoista hitosti, itsevarmuus on niin kova ettei tarvi päteä yhtään mitään, tehdä just sitä mitä tahtoo. ARVO-STAN!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mARy-va32Kg[/youtube]

Tämä tyyppi on taas nuorempaa sukupolvea, kaverini nimeltä Stepa. Saman kylän poikiakin. Tuo biisi on sen ekan levyltä, vähä vakavempaa lyriikkaa, menee Äitille paljon riimejä. Stepa muutenkin tykkää pohdiskella vakavammin väliin asioita, mikä on just jees. Mutta osaa mieskin lyödä lekkeriksi :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cnvvnvJZdnw[/youtube]

Räp-musassa on useita puolia, ja yksi on se pimeä puoli. Paras pimeän puolen edustaja helposti Suomessa mielestäni: Petos. Olen aiemmin pastennut miehen noitumisia tänne, mutta vielä kerta kiellon päälle.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ftOVvlVVvJo[/youtube][/youtube]
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Boner

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Haemaeraemies kirjoitti:Mutta onneks saa fanittaa jos tahtoo
Juu, totta kai näin. En minä sillä asiaa maininnutkaan, kunhan vaan ihmettelin musamakujen eroja.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Boner kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Mutta onneks saa fanittaa jos tahtoo
Juu, totta kai näin. En minä sillä asiaa maininnutkaan, kunhan vaan ihmettelin musamakujen eroja.
Jep, se on jännää. Mielenkiintoista on just kun pari kaveria tekee uraa tuolla ison meren takana Lös Ängelesissä ihan onnistuneesti just parasta aikaa. Myyvät mittatilausmusaa erinmoisiin projekteihin, myyvät taustoja ja biittejä jne.

Mutta voeee hitto mitä kuraa ne joutuu vääntään. Aiemin soitti koskettimia vaikka missä ja tuotti oikeasti hyvää ja funkkia musaa täyspäiväisesti. Mutta nyt kun pitää isoja markkinoita miellyttää niin aivan ihme vetoja joutuu kehitteleen. Viimeks soitti jonneki venäjän markkinoille suunnatun teoksen raakileen ja kiroili ettei tätä oikeasti kestä selvinpäin tehdä.

Mutta sitten kun tuosta saa hyvät hynkyt niin on taas paremmat mahdollisuudet rauhassa tehdä omaa hommaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Poika ensimmäistä kertaa kuukausiin hoidossa. Käytiin eilen miehen kanssa väijymäsä True Grit ja syömässä. Uni tuli nopeasti kun toisella aamuvuoro ja mäkin teen nyt töitä himasta käsin, kun on rauhallista. Poika on onneksi kuulemma ulkoilemassa tällä hetkellä, edes jollain meistä on vapaata :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Elppis kirjoitti:Poika ensimmäistä kertaa kuukausiin hoidossa. Käytiin eilen miehen kanssa väijymäsä True Grit ja syömässä. Uni tuli nopeasti kun toisella aamuvuoro ja mäkin teen nyt töitä himasta käsin, kun on rauhallista. Poika on onneksi kuulemma ulkoilemassa tällä hetkellä, edes jollain meistä on vapaata :]
Sitä se Rap on parhaimillaan :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Niba »

RAP = rappiotaidetta? (PS)
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: elektronista musiikkia,
Olen yrittänyt kuunnella muutaman kerran noita teidän linkittämiä pätkiä ja on pakko tunnustaa, että koen niiden kanssa samanlaisen pakokauhufiiliksen kuin joutuessani kuuntelemaan fuusiojatsia. Siis minun korviini ihan käsittämättömän kauheata kidutusta ja kakofoniaa :lol:
Mä uskon että kyse on ihan aidosti jostain aivokemiallisesta tai kenties jopa aivorakenteellisesta eroavaisuudesta ihmisten kesken.

Yleensä huomaan että pystyn olemaan paljon vastaanottavaisempi sellaisten ihmisten keskuudessa jotka kuuntelevat sitä samanlaista omituista kidutusta ja kakofoniaa. Eikä kyse ole siitä että puhuttaisiin musiikista kuin pienet pissikset, vaan ihan mistä tahansa tietämättä toisen musiikkimakua/genrensietokykyä ennakkoon.

En siis oikein voi olla uskomatta etteikö musiikkimaku toisi mukanaan jonkinlaista tietynlaista samankaltaisuutta miten ihmisten aivot kenties toimivat. Olen aika allerginen ihmisten tyhmyydelle, ja jostain syystä ne ihmiset jotka jotenkin keskustelun perusteella miellän typeriksi, omaavat yleensä aina myös äärimmäisen kriittisen näkökannan elektronisen musiikin ymmärtämisen suhteen. Enkä tarkoittanut tätä henkilökohtaisuutena enkä "kaikki jotka ei tykkää mun musasta on ihan idareita" -juttuna. Se vain on karkea yleispätevä havainto jonka olen tehnyt, että ihmiset joiden kanssa ajaudun herkemmin konflikteihin, omaavat omaan musiikkimakuuni nähden hyvin poikkeavan musiikkimaun.

Ja jos haluaa ajatella että se johtuu siitä että ihmisistä tekee ulkonäön puolesta ennakkokäsityksiä, en usko sen pitävän paikkaansa. Ainakaan minusta tämä tietynlainen teknohenkisyys ei taida juuri näkyä päällepäin.
Manaaja

Re: Onko RAP musiikkia?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kottarainen kirjoitti:Toinen poikkeus vielä tuohon Manalan lausumaan, että minä en kyllä ajaudu konflikteihin IRL yleensä juuri kenenkään kanssa.
Me neither.

Kuva
Vastaa Viestiin