Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Flunssien määrä

Nolla
10
43%
Yksi
7
30%
Kaksi
2
9%
Kolme
3
13%
Neljä
0
Ei ääniä
Viisi tai yli
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 23

RP

Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja RP »

Totuus löytyy Kitinästä. Jo useampi IRL tuttava/toisen työkaverit yms. on valitellut että tänä talvena ovat olleet oudon useasti kipeinä, flunssat olleet mitä outo-oireisempia yms.

Tytsä ei ole vissiin ollut kertaakaan kipeä tänä talvena (sanotaan vaikka marraskuusta alkaen), itsellä ja miehellä ollut kolme. Mies ei normaalisti sairasta kuin kerran vuoteen flunssan, jos sitäkään. Itse kerran kaksi vuoteen.

Täälläkin (Kitinässä) tuntuu ihmisiä olevan flunssissa, osa useampaankin otteeseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nolla. Pienenpientä nuhaisuutta ollut välillä ja muutamana yksittäisenä päivänä flunssaa enteilevää kolotusta, mutta siihen on jäänyt.
AngryBird

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Mulla ei ole ollut "kunnon" flunssaa tällä vuosituhannella kertaakaan.
Jotain maks. päivän lämmönnousua ja päivän-kaksi kestävää lievää nuhaa ja sellaistakin viimeksi toissa syksynä.
Poikakin on ollut tosi terve, yksi silmätulehdus+korvatulehdus-kombo ja päivän kestänyt päänsärky+kuume.

Mä en muuten ollut muksunakaan ikinä kipeä. Olen ollut koulusta pois sairauden takia kaikkina koulunkäynti- ja opiskeluvuosinani (16,5) yhteensä alle kymmenen päivää. Ala-asteella en päivääkään. :shock:

edit: osaan kirjoittaa oikein...
Viimeksi muokannut AngryBird, 02.03.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dave

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Nolla.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Samis Exsun kanssa. Jotain pientä oiretta ollut, mutta mennyt aina päivässä-parissa ohi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tää on toinen mutta vielähän sitä ehtii. Kyllä minä lasken tämän flunssaksi vaikka kuumetta ei olekaan, pää on sen verran turvoksissa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Yksi, jonka takia oon töistä ollut poissa 3 päivää.
Boner

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Ei pakkasen kuivattamia nenän limakalvoja kummempaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pari kertaa on yrittänyt tulla, mutta ei ole onnistunut.

Viime keväänä olinkin kolmisen kuukautta melkein koko ajan jossain keskenään erilaisessa flunssassa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dave

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Korjaus edelliseen kuulutukseen: olihan mulla yhtenä päivänä vähän lämpöä ja flunssainen olo muutan päivän ajan. En muuten olisi muistanut, mutta raportoin siitä kitinään, kun arvoin olenko kipeä vai krapulassa.

Lopuksi: "Aikuinen suomalainen sairastaa vuosittain keskimäärin 1–5 ja lapsi 5–10 nuhakuumetta.".
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Dave kirjoitti: Lopuksi: "Aikuinen suomalainen sairastaa vuosittain keskimäärin 1–5 ja lapsi 5–10 nuhakuumetta.".
Aika monta! Joku on sairastanut aika hitosti mun puolesta. Oon ollut kuumeessa viimeeksi varmaan useampi vuosi takaperin.
RP

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja RP »

Ihmisillä on erilaisia ja mielenkiintoisia tapoja laskea flunssiaan :) Huomaan.

Itselläni on nyt joku virus, heikkoa oloa, hieman ajoittaista lämpöilyä, välillä pärskimistä, nenä ei juurikaan vuoda. Olen toimintakykyinen. Jos vanhat merkit pitää paikkansa; kestänee viikosta kahteen.

Mies taas saattaa pärskiä ja niistää kunnolla yhden päivän ja that´s it.

Flunssaa ne molemmat kuitenkin on.

Ensimmäinen kerta meidän yhteiselon aikana kun tulevat ns. putkeen. Yleensä useamman kuukauden tauoilla.

Normaalia se varmasti on sairastaa useampia flunssia vuoteen, mutta tarkoitus onkin kysellä onko ns. omassa sairastelussa "jotain poikkeavaa".
Dave

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Dave »

exsu kirjoitti:
Dave kirjoitti: Lopuksi: "Aikuinen suomalainen sairastaa vuosittain keskimäärin 1–5 ja lapsi 5–10 nuhakuumetta.".
Aika monta! Joku on sairastanut aika hitosti mun puolesta. Oon ollut kuumeessa viimeeksi varmaan useampi vuosi takaperin.
Niin. Mä kerron tuon usein potilaalle, joka valittaa, että "5 flunssaa tänä vuonna". Se on normaalia.

Lisäksi tietysti vielä se, että kun 1-5 on tavallinen lukema, niin huonolla tuurilla se on 10 ilman mitään sen syvällisempää selitystä.

Flunssaviruksia on satoja. Huonolla tuurilla uusi iskee ennen kuin entinen on parantunut ja tauti tuntuu jatkuvan viikkoja, vaikka todellisuudessa on useita erillisiä tauteja.

Mutta hyvä juttu Flunssat maksaa mun lomat, autot ja asunnon.
Boner

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti:Ihmisillä on erilaisia ja mielenkiintoisia tapoja laskea flunssiaan :) Huomaan.
Flunssaa ne molemmat kuitenkin on..

Susta kieltämättä tosinaan voi lukea sellaisia Aarnemaisia fiiliksiä. Sekin oli aina kipeä jostain päin ja jos ei ollut, niin se keksi olevansa.
RP

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Joo-o, mutta mun labrakokeet näyttää että siellä jotain on, useampia putkeen varmaankin. Ja ei, en kävisi ellei olisi pakko käydä testeissä = pitää olla terve ennen astmatutkimuksia.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tänä talvena ei vielä lainkaan flunssaa mulla tai miehellä. Tyttö taisi sairastaa loka-marraskuussa, kahdesti on ollut kipeänä ekan elinvuotensa aikana.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Harvinainen vuosi, vain yksi. Ja lasken lensuksi nuhakuume- tai vastaavan härpäkkeen, jonka aikana en voi urheilla. Sikapiikkiyhdistelmärokotteen otin ja sen jälkeen sain tuon ainokaisen, mutta muita ei ole ollut. Yleensä on ollut ainakin pari *koputtaa puuta*, liekö piikin hinta tuo yksi tauti.
Paras päivä ikinä.
Bruce Willisika

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Saldo sama kuin viime talvenakin, eli nolla. Mikä lie kolmen-neljänkympin villitys, normaalisti olen sairastanut useamman flunssan vuodessa, nyt ei vain ole mikään tauti tarttunut pariin vuoteen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nollaa näyttää minullakin, mikä on ihan normaalia, sillä ei ole vuosiin ollut flunssaa ja lapsenakin sairastin todella harvoin.

Paitsi viime kesänä olin flunssainen ja sain jäkitaudiksi sitkeän korvatulehduksen. Tänä kesänä ehkä sitten tuhkarokko, LOL (joo tiedän, se voi tulla vain kerran ja olen sairastanut sen jo). :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Zip. Zero. Nada.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tää taitaa olla eka kahteen vuoteen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toinen menossa. Ensimmäinen taisi johtua tästä ja tämän toisen taisin saada laivalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Yksi ihan tavallinen nuhakuume. Lämmöt pikkasen koholla ja joka paikkaa kolotti.
Ninnihän näitä flunssia sairastaa meidän muidenkin puolesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:Toinen menossa. Ensimmäinen taisi johtua tästä.
Flunssa ei tartu kylmästä säästä vaan viruksesta. Oliko mittarissa virus vai mitä tarkoitat?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuinka monta "flunssaa" tänä talvena?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Meikäläiselle flunssa on kun nenästä valuu räkää, kurkku on kipeä ja kuumemittari kiipeilee seinille. Saatte käyttää niitä kymmentä eri termiä, mutta meikäläinen on liian laiska siihen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin