Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Onnittelut High Commanderille :D

Maanantai jooh... Ja töihin pitäisi kohta. Väsyttää ja on harmaa ja masentava ilma. Mutta viikonloppu meni hyvin. Ehkäpä tämä alamäkeni on päättymässä ja tulisi tasaista, ehkä jopa pientä nousujohdetta?
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Turbohaltija

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Kurkku kipeänä aamuun ankeaan, kuka käski mennä alasti nukkumaan...
Tai taisi kyllä tulla eilisestä lenkkeilystä liian vähissä vaatteissa. Nyt luennolle, jipii. Onnea Manalalle!
ninnithequeen

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kotiin kotiin kotiin :h:
nokkaelain

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Runkkis kirjoitti: Töihin tulo liukui kummasti... ja kaipa tässä vieläkin ollaan päissään... Vittu, kun ei taas tajua mistään mitään... Töitä pitäisi tehdä... Mitä töitä? Mistä nyt aloittaisi?
Näköjään kun baarissa käy, ei tule ollenkaan työpäiväfiilistä. Edelleenkään en ole Helsingistä "päässyt" lähtemään saati sitten töihin ehtinyt. Myöhäiseksi menee. Onneksi on kaveri tuossa virkavapaalla, niin ei tarvitse yksin lusmuilla keskellä maanantaipäivää.
RolloTomasi

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Dumari kirjoitti: Perustelut: Minäkin tykkään ajattelen että kaikki ihmiset on luotu tasa-arvoisiksi sukupuoleen, ihonväriin tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta. Juu ja kyllä annan naisille pipeliä, mutta valikoin että kenelle. Olenko myös tekopyhä? Mielestäni en.
Minakin tykkaan ajatella, etta ovat.

Mutta ajattele nyt selvasti. Otetaan esimerkkitapaus.

Tyonantajalla on tehtava, johon han haluaa palkata kaksi parasta mahdollista tyontekijaa. Ehdokkaita on kolme. Naista kaksi han palkkaa ruokapalkalla tyoskentelemaan itselleen. Kaksi parasta tekevat tyot ja syovat ruuan. Kolmas jaa ilman tyota ja ruokaa.

Tyontekijaehdokkaat eivat olleet saman arvoisia tyonantajalle eika heita kohdeltu tasa-arvoisesti. Toki, kaikilla on perusihmisarvo, mutta naiden kahden parhaan lisa-arvo, joka tulee heidan ammattitaidostaan, lisasi heidan arvoaan tyonantajalle, joka lopputuloksena antoi kahdelle parhaalle oikeuden, jota kolmannella ei ollut. Han ei saanut oikeutta, koska ei ollut yhta arvokas tyonantajalle. Kaksi parasta olivat arvokkaampia.

Perustelisitko vastavaitteesi?
tonttu8

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Huomenta. Netti meni yht'äkkiä poikki. Onneksi se toimii taas. Piti vaan soittaa kalliiseen tekniseen tukeen... :?

Niin ja onnea päivänsankarille. :mrgreen:
AarneAnkka

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

killkill kirjoitti:Tokihan nuo renkaat saa nopeasti pajalla vaihdatettua, mutta itse vaihdan jääräpäisesti käsipelissä. Kun nykyisiin autoihin ei voi tehdä itse muuta kuin tankata ja lisätä kusipojan nestettä, pitää jonkinlainen tuntuma peltiheppaan saada säilymään vaikka väkisin. Ei tuo nyt kaksinen homma ole, tuntia enempää ei saa menemään vaikka joka kiekon jälkeen vetäis röökin.
Olishan noi kai voinut, mutta ajattelin että saavat ammattilaitteillaan mutterit paremmin kiristettyä, rengaspaineetkin tasattua samalla, eikä mun tarvi liata käsiäni tai kiroilla kun liian myöhään huomaan tehneeni jotain väärässä järjestyksessä tai muuten väärin (mistä esmes renkaan pyörimissuunta katsotaan?). Taka-ajatuksena oli vielä saada hyvät pölykapselit pyöriin, mutta ei heillä sitten tietty ollutkaan niitä varastossa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Päivää. Sekainen työpäivä ohi. Pomo huutelee 13.25 (5 min ennen työajan loppumista) et jokaisesta kuormasta tarttis yks tietty tuote vaihtaa ku on jotain valmistusvirheitä... kiitos valion :D Kyl on sillä mulkulla pelimerkit sekaisin jos kuvittelee kenenkään jäävän ylitöihin kun ei siitä korvauksiakaan saa. :lol: Iltavuoro hoitakoon.

Jos illemalla kävis talvipallot laittaa pirssin alle... ihan käsin, ja ehkäpä kaupassakin kerkis käydä. Tarttis sählymailaan investoida.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

On kyllä aika tyhjä elämä. Keittelen tässä kahvit kun en muutakaan keksi. On vielä sen verran rapulakin ettei taida tohtia ulostautua tänäänkään. Haluaisin yhden ihmisen tänne, mutta ei se tuu ikinä. Ei se halua.
Herra Manala

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Continuous congratulations are strictly prohibited. Senkin perskärpäset.
Dumari

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

RolloTomasi kirjoitti: Minakin tykkaan ajatella, etta ovat.
Mutta ajattele nyt selvasti. Otetaan esimerkkitapaus.

Tyonantajalla on tehtava, johon han haluaa palkata kaksi parasta mahdollista tyontekijaa. Ehdokkaita on kolme. Naista kaksi han palkkaa ruokapalkalla tyoskentelemaan itselleen. Kaksi parasta tekevat tyot ja syovat ruuan. Kolmas jaa ilman tyota ja ruokaa.

Tyontekijaehdokkaat eivat olleet saman arvoisia tyonantajalle eika heita kohdeltu tasa-arvoisesti. Toki, kaikilla on perusihmisarvo, mutta naiden kahden parhaan lisa-arvo, joka tulee heidan ammattitaidostaan, lisasi heidan arvoaan tyonantajalle, joka lopputuloksena antoi kahdelle parhaalle oikeuden, jota kolmannella ei ollut. Han ei saanut oikeutta, koska ei ollut yhta arvokas tyonantajalle. Kaksi parasta olivat arvokkaampia.

Perustelisitko vastavaitteesi?
Niin, puhuin jokaisen ihmisen ihmisarvosta ihmisenä, en markkina-arvosta työmarkkinoilla.
Perimä, olosuhteet sekä ihmisen omat valinnathan vaikuttavat siihen miten "arvokas" ihmisestä tulee työmarkkinoilla.

(sitten mutua!)Siinä mielessä me ihmiset olemme kyllä eriarvoisia, että toiset syntyvät kultalusikka suuhun ja pääsevät opiskelemaan parempiin kouluihin ja sitä kautta saavat parempia työpaikkoja/enemmän rahaa jne.
Kaikki eivät saa tätä etua, esimerkiksi lapset köyhissä Afrikan maissa, tuskin he kaikki pääsevät kouluihin.

Onneksi työmarkkinat&lähtöasetelmat elämään eivät määrittele minun mielipidettäni ihmisarvosta.
Jep, siitä omasta mielipiteestäni olen puhunut alun alkaen.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Saatana että ihmiset voi olla typeriä. Miehet siis. ;)
En ikinä tuu ymmärtämään niitten logiikkaa, antaapi olla, en viitsi ees yrittää enää.
(Hmm, tulee jo pian Fawkes mieleen näistä mun jutuista..)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
RolloTomasi

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Dumari kirjoitti: Onneksi työmarkkinat&lähtöasetelmat elämään eivät määrittele minun mielipidettäni ihmisarvosta.
Jep, siitä omasta mielipiteestäni olen puhunut alun alkaen.
Kuka valittaa siita, mika sinun mielipiteesi asiasta on? Mina puhun olemassa olevista tosiasioista. Kuten itsekin myonsit, ihmiset eivat vain ole yhta arvokkaita: ero voi olla syntymaolosuhteissa, vastakkaisen sukupuolen eri edustajiin vetoavissa ominaisuuksissa, alykkyyksissa, terveydessa, missa tahansa. Ihmiset ovat taysin epatasa-arvoisia ja yritys syottaa sellaista paskaa minulle, etta ihmiset muka olisivat tasa-arvoisia, tarkoittaa sita, etta han pitaa minua aivan taytena typeryksena.

Jos luet enemman hanen juttujaan ja muistelet taaksepain, niin samanlainen itsensa muiden ylapuolelle nostamisen asenne siella pilkottaa useammin kuin kerran.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Niba »

vaigeeta, no ehkä pääsemme yksimielisyyteen, tarviiko?

työpäivä kuluu ja kuluu kohden loppuaa..
illalla uimaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Olen nyt päätynyt pitkällisen harkinnan jälkeen uskaltautua lähtemään maitokauppaan.. Pakkohan se on tästä vähän aktivoitua ja liikkua raittiissa ulkoilmassa. Vähän ripsiväriä silmään, ja kengät jalkaan ja ulos.
Kid

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Kid »

Helevettilääinen! Päivä on menny ihan sairaan nopeesti. Viikonloppusin täällä toimistolla on aikas kuollutta ja saa oikeen tapella et kumpi vastaa puheluihin. Ja ny tuntuu, et kerpele mä vastaa enää yhteenkään. Ääni ihan loppu!
Ja mussu sit lähti.. Nyyyyh! Tulispa jo perjantai!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Kyllä kannatti ulostautuminen. Oli vielä lähikioskista rasvaton maito lops, nii piti kävellä tuonne aasin kantapuotiin asti, huh huh olipas pitkä matka. Pumppukin veteli taas jotain ihan omia ralleja. Vettä rupes satamaan kesken kotimatkan, hyh. Ostin myös porkkanoita ja soijarouhetta. Päivän aktiviteetit näämmä suoritettu sitten, tyhjyys iskee jälleen. Kädetkin väpäjää hieman.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Herra Manala kirjoitti:Continuous congratulations are strictly prohibited. Senkin perskärpäset.
En onnittele manalaa tästä vääjäämättömästä asiasta, onnittelen vittuuksissani!

Terve vaan perässäryömijä.
Pyyhin Netikettiin..
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

RolloTomasi kirjoitti: Ehka han on vain sokea, jolloin olen vaarassa. Mutta muuten:

1. Han sanelee muille mita nama saavat palstalla kirjoittaa.
2. Han sanelee muille mita nama saavat tuntea ja mita ei seka mita nama saavat ajatella ja mita ei.

Eli han pitaa itseaan valtijattarena, han nostaa itsensa muiden ylapuolelle pitaen itseaan muita parempana.
Ja siihen lisataan viela:

3. Han on tekopyha. (Saarnaa miten kaikki ihmiset ovat yhta arvokkaita, mutta asettaa ihmiset eriarvoisiksi antamalla toisille ja toisille ei.)
Täällähän pulpahtelee nettihulluutta parhaimmillaan! Melkein mahdotonta kommentoida, sillä en pysty allekirjoittamaan yhtäkään väitettä, eikä valitettavasti mielenkiinto riitä alkaa väitellä siitä johtuvatko väärinymmärrykset käsitteiden määrittelystä kuten yleensä on, vai pelkästä ilkeydestä ja/tai turhautuneisuudesta.

Ihan yleisesti, usein ylimielisyytenä pidetään neuvojen antamista siten että koittaa asettua toisen tilanteeseen. Se tulkitaan herkästi mestaroinniksi toisen elämällä ja ilkkuvaksi pilkaksi siitä että kyllä minä vain sinun lähtökohdillasi tekisin vaikka mitä. Tekeehän se kipeää jos muut näkevät selviytymiskeinoja joihin ei itse koe pystyvänsä. Kuitenkin tarkoituksena on auttaa. Täällä tai muualla netissä moista tuntiessaan kannattaa pyrkiä ajattelemaan että toinen ajatuksillaan hakee ensisijaisesti hyvää. On helpompaa itsellekin kun ei näe piiloteltua halveksuntaa tai tulkitse kaikkea negatiivisimman mahdollisen vaihtoehdon kautta.

Rollo, jatkossa kun tunnet tarvetta haukkua persoonaani viitaten epämääräisiin tuntemuksiisi joita tekstini huhtikuusta (!) lähtien ovat saaneet aikaan, tee se meilitse tai yv:lla. Selkeästi olet jostain hermostunut, syytä en osaa edes arvailla sillä suhtaudun tähän foorumiin selvästi eri tavoin kuin sinä. En muistele tekstejäsi, en pidä tätä koko totuuden (enkä edes pelkän totuuden) kuvaajana enkä vietä täällä aikaa päivittäin. Tämä on fakta minusta eikä ylenkatsetta sinua kohtaan pyrkimällä osoittamaan mitä KITY sinulle voisi mahdollisesti merkitä.

Toivottavasti huomenna on parempi päivä, et reagoi nyt oikein normaalisti. Tämäkin on muuten fakta eikä ylenkatsetta. Mitä ihmisarvoosi tulee, hoitaisin sinua niin hyvin kuin osaisin mikäli osastolleni joutuisit, aivan kuten ketä tahansa muutakin. Sitä se yhtäläinen arvokkuus ihmisten välillä elämässä mielestäni tarkoittaa. Parempaa päivänjatkoa!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Exsat

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Nyt sai Manalakin syntymäpäivälahjan: Uusimpana käyttäjä Jouden-za.



Ja tervetuloa, Jouska!
Geetzu

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Joo ylipidolle tiedoks (ettei ihmettele samaa ip:tä??) että minä rekkasin jouskan tänne. Se vasta sitten harjottelee käyttöä kun ehtii. xD
tuulenpuiska

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jouden-zakin on rekisteröitynyt. Whoah.
Hebuli

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

sipsi kirjoitti:Saatana että ihmiset voi olla typeriä. Miehet siis. ;)
En ikinä tuu ymmärtämään niitten logiikkaa, antaapi olla, en viitsi ees yrittää enää.
Niinhän me ollaan, käytämme tarkoituksella sumeaa logiikkaa jotta naiset eivät pysy perässä.

Minä taas en ole jaksanut tänään ymmärtää talossa 5-10 vuotta olleita heppuja joille joka vitun asia pitää selittää alusta alkaen kuin vasta-alkajille. Samat systeemit ja prosessit olleet pitkään käytössä ja kyllä kaikkien pitäisi jo tietää mistä tietyn perusasiat saa tietoonsa tai miten jokin homma tehdään (samalla tavoin kuin kaikki nämä vuodet), mutta ei: pari henkilöä ovat sitä mieltä että mitään ei tehdä ennenkuin ihan jokainen nippeli on ohjeistettu. Voi vittu ja huomenna mun kuulemma pitää röyhtäyttää niitä. Burp!
Viimeksi muokannut Hebuli, 07.11.2005 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuulenpuiska

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Exsat kirjoitti: Nyt sai Manalakin syntymäpäivälahjan: Uusimpana käyttäjä Jouden-za.

Ja tervetuloa, Jouska!
Geetzu kirjoitti:Joo ylipidolle tiedoks (ettei ihmettele samaa ip:tä??) että minä rekkasin jouskan tänne. Se vasta sitten harjottelee käyttöä kun ehtii. xD
Plaeh. Joskus kannattaisi lukea muitten postauksia ennen omaa postausta..
nokkaelain

Re: Manalainen, maan alainen... Viddu Maanantai!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Suvinen kirjoitti:Huhhuh. Aina vaan myöhempään venyy nämä "aamu"heräämiset vapaapäivinä.
Tänään taas yhteen asti köllöttelin.. tällä tiellä jos jatketaan, en kohta nouse ennen auringonlaskua.
Olisin melko tyytyväinen jos heräisin edes työpäivinä tuohon aikaan:)

Nyt olen sentään jo turvallisesti matkalla junalla ja saatanpa ehtiä töissäkin käydä.
Vastaa Viestiin