Torstai – Trööt!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Manaaja kirjoitti:
exsu kirjoitti:Miten määritetään vanhan läppärin jälleenmyyntiarvo? Kyseessä on HP:n joku suht. edukas malli, n. 600 euroa uutena. Ollut käytössä neljä vuotta. Soveltuu lähinnä nettisurffailuun ja pasianssiin. Mitä sellaisesta kehtaa pyytää? 50-100€?
Neljä vuotta vanha läppäri saattaa hajota korjauskelvottomaksi hetkenä minä hyvänsä. En itse maksaisi kahtakymppiä enempää.
Joo, tuo yksilö ennakoi tätä jo uutena, mutta halukas ostaja tietää riskit. Laitan ehkä 50.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nowaysis kirjoitti:
Panacodista vielä. Kerran(muistaakseni ainoan kerran) sitä otettuani istuin vessanpöntöstä ohi. Että tässä suvussa ilmeisesti vaikuttaa ja kovasti.
´

Jaa, pitäsköhän napata kotosalla parit Panacodit, jospa niistä irtoaisi sitä euforiaa mullekin...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Dumis

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Dumis kirjoitti:Onneks ostin eilen kaapin täyteen safkaa, nyt se kaappi sitten päätti päivänsä. Jepaa!
Voihan paska, eihän se kuollutkaan. Nyt vittu ne takaseinän jäät vaan sulaa ja kaappi on kohta täynnä vettä, vittuuh!

Mitenkä mä saan ton hajoitettua niin ettei se näytä siltä että se on tahalleen hajoitettu? Tahon uuden kaapin enkä jääpalaa jossa pidän safkojani...
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Panacodista vielä. Kerran(muistaakseni ainoan kerran) sitä otettuani istuin vessanpöntöstä ohi. Että tässä suvussa ilmeisesti vaikuttaa ja kovasti.
´

Jaa, pitäsköhän napata kotosalla parit Panacodit, jospa niistä irtoaisi sitä euforiaa mullekin...
Koita ihmeessä! Suosittelen muuten Gattiksellekin, kuulemma pysäyttää suolen toiminnan ainakin veteen liuotettuna..Ei tosin niin tymäkästi kuin siihen tarkoitetut lääkkeet, mutta kuitenkin. Voitais sit kaikki yhdessä lirkutella Flirtissä ja Manala vois olla kade kun sillä ne ei tehoais.. Taitaa tulla mun kitinöintiraja kohta täyteen tälle päivälle, juttujen taso senkun nousee... :wink:
Prepare for the worstest.
Boner

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Boner »

exsu kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
exsu kirjoitti:Miten määritetään vanhan läppärin jälleenmyyntiarvo? Kyseessä on HP:n joku suht. edukas malli, n. 600 euroa uutena. Ollut käytössä neljä vuotta. Soveltuu lähinnä nettisurffailuun ja pasianssiin. Mitä sellaisesta kehtaa pyytää? 50-100€?
Neljä vuotta vanha läppäri saattaa hajota korjauskelvottomaksi hetkenä minä hyvänsä. En itse maksaisi kahtakymppiä enempää.
Joo, tuo yksilö ennakoi tätä jo uutena, mutta halukas ostaja tietää riskit. Laitan ehkä 50.
Sain just 90 euroa huutonetissä 6 vuotta vanhasta R60:stä. No, olihan siinä 15" SXGA-näyttö
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Elppis kirjoitti: Palkkaus tuossa on se, joka kiehtoo, ei niinkään se esimies-status. Samaa palkkaa en saisi pelkällä tekstarin duunilla vaikka tekisin vain öitä.
Raha on tietty pakko jostain hankkia. Mä varmaan ennemmin tekisin duunia mukavassa paikassa pienemmällä liksalla, tinkisin sitten jostain muusta. Onneksi saat kohta mietintäaikaa ja katkon tilanteeseen. Ota nyt ihmeessä se sairasloma, tuossa paikassa on jo osoitettu miten paljon sun työpanosta arvostetaan, töissä sinnittely ei nosta pisteitä sen enempää.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Omatkin työkuviot askarruttaa. Nyt näkyy olevan työtä tarjolla enemmän kuin ehtii tekemään, alkaa mietityttämään kannattaako vakiduuniin edes palata. Nyt voi määrätä työpäivänsä ja -vuoronsa, loma on toki palkatonta mutta myös sen ajankohdan ja pituuden saa itse päättää ilman kompromisseja. Säästyn keikkailemalla myös vakipaikan kahvipöytäkiistoilta ja jos paikka on paska, en mene sinne toiste. Tää voisi olla käytännöllinen järjestely ainakin pikkulapsiajan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Melnais: Laitoin sinusta kuvan "millaisena näet kitinäläiset" -ketjuun. Söpö, mutta mitä meinaat?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Gat kirjoitti:Melnais: Laitoin sinusta kuvan "millaisena näet kitinäläiset" -ketjuun. Söpö, mutta mitä meinaat?
Joo, huomasin. Meinaan juoda päiväkahvit.

Ai kuvasta vai? Ei sillä ole mitään väliä, sinä ja muut saatte muodostaa ihan millaisia kuvajaisia minusta vain haluatte. Joskus olin vähällä laittaa tuoreita kuvia galtsuun mutta juuri silloin muistutit kopioivasi kaiken talteen. Että antaahan olla.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exsu kirjoitti:Miten määritetään vanhan läppärin jälleenmyyntiarvo? Kyseessä on HP:n joku suht. edukas malli, n. 600 euroa uutena. Ollut käytössä neljä vuotta. Soveltuu lähinnä nettisurffailuun ja pasianssiin. Mitä sellaisesta kehtaa pyytää? 50-100€?
Kannattaa purkaa ja myydä osiksi, niin saa enemmän. Analogiaa voi etsiä autoromuttamojen hinnoista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rahamäärällä ei ole mulle väliä, tärkeintä että näyttää paperilla "järkevältä". Työntekijä haluaa lunastaa vanhan työkoneensa itselleen.
Boner

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Boner »

exsu kirjoitti:Rahamäärällä ei ole mulle väliä, tärkeintä että näyttää paperilla "järkevältä". Työntekijä haluaa lunastaa vanhan työkoneensa itselleen.
No mä olen ostanut paljon parempia koneita 50 euron kappalehintaan. Ota siltä 30 euroa ja sano et vie äkkiä pois.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Melnais kirjoitti:
Gat kirjoitti:Melnais: Laitoin sinusta kuvan "millaisena näet kitinäläiset" -ketjuun. Söpö, mutta mitä meinaat?
Joo, huomasin. Meinaan juoda päiväkahvit.

Ai kuvasta vai? Ei sillä ole mitään väliä, sinä ja muut saatte muodostaa ihan millaisia kuvajaisia minusta vain haluatte. Joskus olin vähällä laittaa tuoreita kuvia galtsuun mutta juuri silloin muistutit kopioivasi kaiken talteen. Että antaahan olla.
:( Sää oot varmaan äitiydyttyäsi rupsahtanut ja lihonna etkä ole edes aito blondi. Miten mulla ei ole sinusta kitinäkuvia, vaan ainoastaan niitä itse otettuja? (vaatteet päällä)

Edit: "päiväkahville"? Monimerkityksellistä.
Viimeksi muokannut Gat, 03.03.2011 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jeah, sain kuulla, että toisella osastolla saa kaakaota automaatista ilmaiseksi, meidän kerroksessamme se maksoi aikaisemmin mainitun 20 pientä rahaa. Ensimmäinen tupla-annos ilmaista cocoa vedetty, kyllä nyt kelpaa.
Paras päivä ikinä.
Boner

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Boner »

Riemumieli kirjoitti:Jeah, sain kuulla, että toisella osastolla saa kaakaota automaatista ilmaiseksi, meidän kerroksessamme se maksoi aikaisemmin mainitun 20 pientä rahaa. Ensimmäinen tupla-annos ilmaista cocoa vedetty, kyllä nyt kelpaa.
Joo. Valtion aarrekammiossakin oli kahvi mennyt maksulliseksi. Vielä vuos sitten se oli ilmaista. Ei tarvitse kyl ihmettellä miksi niiden kanssa sopimusneuvottelut ja rahajutut on ihan helvettiä nykyään.
Bruce Willisika

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Ekat luennot lusittu ja essee palautettu. Nyt reilu puoli tuntia luppoaikaa, kokeilen saada sen orientaali-esseen kasaan ennen safkaa ja seuraavia luentoja. Se saa olla kuinka paska tahansa, kun ei ole arvosteltava pläjäys eikä muutenkaan eiryisen tärkeä. Eli mars mars...

EDIT: laitetaan vielä Gattacalle sananen viikonvaihteeksi, koska kalja tuntuu maistuvan = tyyppi uskaltaa luuhata täällä:
Bruce Willisika kirjoitti:^Kylmä fakta nyt vaan on se, että työttömiä tulee olemaan aina. Täystyöllisyys ei ole edes teoriassa mahdollista (TJEU: työn kysyntä ja tarjonta). Joku joutuu aina olemaan työtön, mutta jos tämä fakta estää edes yrittämästä työllistyä, kuuluu kyseiseen porukkaan ihan syystäkin. Sä et tajua sitä, että tukien nostaminen lisää työttömyyttä, koska työnteosta tulee kannustinloukun takia entistäkin kannattamattomampaa ja yhä useampi jättäytyy työttömäksi. Sama koskee minimipalkkaa; sellainen tulee tietenkin olla olemassa, mutta mitä korkeampi se on, sitä harvemmalle tarjotaan töitä, koska työllistäminen käy yhä kannattamattomammaksi. Työttömyyden lisääntyminen pienentää kakkua, ts. valtion verokertymää, jota mm. työttömille voidaan jakaa. Verojen tolkuton nostaminen pienentää kakkua edelleen, koska tuolloin työllistenkin kannattaa vähentää työntekoaan veroprosentin pudotessa tippuneiden tulojen mukana.

Hauskaa tuo sinun keskiluokan demonisoiminen, porukan, joka jo tällä hetkellä maksaa suhteellisesti suurimpia veroja. Jos olet joskus sattunut vilkaisemaan Suomen rikkaimpien listan kärjen veroprosentteja, olet huomannut, että heidän maksamansa kokonaisveroprosentit pyörivät jossain kolmenkympin hujakoilla. Tässä mielessä pääomaveron progressiivisuus tasaisi hieman tuloeroja, mutta samalla ajaisi Suomeen sijoitettuja pääomia ulkomaille kevyemmän pääomaverotuksen piiriin. Eli liian suuri pääomaverojen progressio vähentää investointeja maahamme, jonka seurauksena talous ei kasva. Silloin pelaillaan samoilla pelimerkeillä vuodesta toiseen potin koskaan kasvamatta. Tällä taataan työttömyyden pysyminen korkeana, koska uutta työllistävää vaikutusta ei synny. Silti valtion ~kymppimiljardin persnetto pitäisi kuitata jollain. Yhtälö ei oikein toimi, kun yhtä aikaa pitäisi säästää ja kasvattaa taloutta, joka synnyttäisi uusia työpaikkoja.

Ilmaista rahaa ei ole siis mahdollista pieraista vasemmistolaisilla, usein vailla taloustieteiden alkeitakaan huomioivilla siemenperunoiden syöttötalkoilla. Työttömyys ei siis kokonaan koskaan poistu, mutta sen torjuminen utopistisilla lonkanvetokorvauksilla ampuu itseään jalkaan. Suo siellä, vetelät sun pöntössäsi.

Ei nämä sun heitot nyt täysin puun takaa tule, Varkautta suurempien kokonaisuuksien hanskaaminen on sinun väärinymmärretyn neron aivoillesi olleet aina hieman liian vaikeata ymmärtää.
CeDell Davis

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Vähän jännittää toi narttujen hiihtely!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Oho, sain kiitosta. Tosin asiakkaalta, ja vielä lääkäriltä, ihan omaan kotipuhelimeeni asti (mitenköhän se tieto oli kaivettu). Olin maanantaina kirjoittanut englanninkielisen käsikirurgisen leikkauksen kuulemma paremmin kuin mitä sopii odottaa suomessa. Lääkäri ehdotti henk. koht. palvelua, tosin firman sisällä näiden enkkulaistan kanssa.

WOW. Pakko oli laittaa TJ:lle ko. asiasta s.postia :D Ei ylläripylläri vastannut vielä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vähän siivoiltu ja paljon pyykkäilty, kohta sapuskaa tulille ja sitten hakemaan Ollin apina tänne, senkun on nyt pakko päästä ryystää kun ei olla töissä. No ei mullakaan nyt ole lätkäseuraa, joten kai tässä parit kaltsua voi imaista seuraksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Missä aattelit sunnuntain matsia väijyä, vai katsotko ollenkaan?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nyt tuntuu olevan yhdellä jos toisella kevättä rinnoissaan. Mullakin !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Boner

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Boner »

Mistä tietää olevansa vanha?

Firman lakimies on 10 vuotta nuorempi



No ei siis muuten, mutta kun mielikuvissani olin ajatellut sen jonnekin 50 ikävuoden tienoille.. :doh:
Dumis

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:^Missä aattelit sunnuntain matsia väijyä, vai katsotko ollenkaan?
Oon dyynissa johonkin kolmeen. Voin kyllä tulla teillekin kattomaan jos ootte kotona :)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Diamonds are the girl's best friends. No ei tänään, tänään mun parhaat ystävät oli kodeiini, efedriini ja ibuprofeeni. Pysyin tolpillani eikä olo ollut kauhea, kunnes kotimatkalla kaikki enerkia tuntui valuvan käsien ja jalkojen kautta ulos. Oli mielenkiintoista. Onneksi hellu lupas käyttää koiran tänäänkin lenkillä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Torstai – Trööt!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vituiksi meni naisten hiihto. Kolmas sija lienee vähimmäisvaatimus ja yllätys yllätys, lopputulos on juuri virkamiesmäisesti aidan alimman kohdan mukainen.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin