Maanantain jännät

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Niba »

annepa kirjoitti:Yritän ostaa osakkeita mutta en tiiä osakesijoittamisesta mitään, esim sanasto on vierasta. Lähetin verkkopankista viestin että "apua", sain vastausviestin jossa ohjataan käyttämään verkkopankkia. "Voit avata säilytyksen verkkopankissa". Aijaa. No kerrotko vielä mikä se "säilytys" on? O_o
Verkkopankissa voi avata ja pitää avata säitytystili ellei sitten hypoteekissa avaa vastaavaa tiliä hypossa vähemmän maksuinen..
Koska sinulla pitää olla paikka jossa osakkeita säilytetään..
Vai haluatko henkilökohtaista osakeneuvontaa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niba kirjoitti: Vai haluatko henkilökohtaista osakeneuvontaa?
En minä tarvi muuta kuin käyttäjätukea, sanastonselvennystä ja sen sellaista. Tiedän jo mitä ostan ja millä summalla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei ollut alkossa valmista sangriaa, joten jouduin tekemään oman reseptin mukaan. Epäilen ettei tuosta tullut kovinkaan hyvää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

AngryBird kirjoitti:Lopettaakohan sukulaistätini mun miesasioistani huolehtimisen jos kerron sille, että mielummin etsisin tyttöystävää? :twisted:
Hah, tääkin sopii täydellisesti tähän Kitinään!

Nyt en keksi muuta! Hyvvöö päivvöö vain kaikille säätyyn kahtomatta.

Se ei minulta tarkoita huonoa päivää, muistakaa! Kaikki ei ole vastakohtaa vaan minä olen tavallinen, hehheh :D

Pastellipas...arskainen :P
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
RP

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja RP »

RP kirjoitti:Jääkaapissa valo, sängyssä puhtaat lakanat. Menen unille.
Heräsin. Tytsä jatkaa edelleen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Niba »

annepa kirjoitti:
Niba kirjoitti: Vai haluatko henkilökohtaista osakeneuvontaa?
En minä tarvi muuta kuin käyttäjätukea, sanastonselvennystä ja sen sellaista. Tiedän jo mitä ostan ja millä summalla.
Olen harrastanut osakesijittamista 15 vuotta, ehkä voin jotenkin sinua auttaa.
Mikä on sijoitusstrategiasi? Aiotko nyt pankissa avata sijoitustilin, yleensä sellainen sinulle tehdään pankissa kun ostat osakkeita, tai sellaista sinulle heti tarjotaan, koska miksikäs pankki ei ilmaista rahaa haluaisi kerätä?
No joo, Kauppalehdestä irtosi sinulle vähän lisää tietoa?

Lidlissä on valmista sangriaa puolen pullon tujauksissa, ainakin ollut! Bluntly!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niba kirjoitti: Mikä on sijoitusstrategiasi? Aiotko nyt pankissa avata sijoitustilin, yleensä sellainen sinulle tehdään pankissa kun ostat osakkeita, tai sellaista sinulle heti tarjotaan, koska miksikäs pankki ei ilmaista rahaa haluaisi kerätä?
Sijoitusstrategiani on hyvin yksinkertainen: ostan vähäsen firmaa A ja vähäsen firmaa B ja sit ne makaa varmaan aika kauan koskemattomana. Ei se oo oikeaa sijoittamista, ainakaan vielä.

Tuo sun linkki oli hyvä.

Käsittääkseni tarvin nyt jonku tilin johonki. Oma pankki ois hyvä niin ois kätevästi kaikki samassa läjässä, mut joku nordnet on kans ok.

Suurin ongelma mulla on tuo sanasto ja termit, esim Nordnet sanoo että "Uutena asiakkaana voit käydä 2 kuukautta osakekauppaa parhaalla palkkiotasollamme: 0,06 % / min. 3 eur Helsingin pörssissä (norm. 0,20 % / min. 9 eur). ". Ilmeisti tuo on joku tarjous mutta en tajua mitä se tarkottaa eli arvo on mulle 0.

EDIT siis normaalisti 0.2% myynti/ostohinnasta mutta väh 9€. Vissin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja annepa »

Miten typerä voi ihminen olla??? Piikittelee minua ja ilmeisesti kampeaa minua paikaltani ja sitten ite myöntää että "en ole tehnyt näitä toimia mitä minun piti tehdä, viimisen viiden vuoden aikana". Ei terve....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja saira »

Dumis kirjoitti:
exsu kirjoitti:
saira kirjoitti:Aivan loistava olo! Reissu oli mahtava, paras matkaseura ja meillä paras opas. Matka teki hyvää suhteelle ja päälle. Budapestia nähty muutenkin kuin normituristin näkökulmasta.
Mä oon lähdössä parin viikon päästä samalle suunnalle. Matka/ravintola/jne. vinkkejä otetaan vastaan!
Simpla Bar oli kiva, sinne mentiin lähes aina. Kierrätetyistä huonekaluista kalustettu baari (ei suositella ND:lle). Sitten uimalaan saaressa kandee mennä, olikos sen saaren nimi nyt Margeriitta tai Margarita tjms :D
Sinne tosin ei pääse "pimeillä" takseilla sinne saareen. Tosin siitä uimalasta tiedä että mitkä kelit.
Juu, Margit-saari on näkemisen arvoinen. Kannattaa ottaa turistikartta, sillä helppo käyttää esim metroja ja ratikoita. Niitä kulkee todella usein. Ja jos on valmis kävelemään, niin keskusta on aika nopeasti katsottu. Me otettiin viikko keskustan selailun kannalta, parhaana päivänä vaellettiin 8,5 tuntia kahvi- ja ruokatauolla. Meidän piti mennä käymään Terrorimuseossa, mutta se siirtyi kesään. Kuulemma vaikuttava, ja hieman ahdistava, paikka. Jos haluaa fiilistellä rakennuksia, niin esim Kansallismuseo on hyvä jo ihan vaikka sisään ei menisikään. Siinä vieressä myös Sankarien aukio, jossa Unkarin hallitsijat on ikuistettu patsaina. Tosin siitä tekee kiinnostavamman jos mukana on opas tms joka kertoo "tämä oli hyvä hallitsija, toi meille kirjoitetun kielen. Tappoi noin kolmasosan kansasta, mutta muuten hyvä kyllä"... :-D

Tänne yritettiin myös päästä, mutta oli tietysti sulki sunnuntaina.

Maanalaisiin metrotunneleihin kannattaa mennä jos haluaa mennä ostoksille. Siellä kaikki melkeinpä halvinta. Tosin myös WestEndin alin kerros on suht halpaa, tuotteet ja liikkeet kallenevat mitä ylemmäs kerroksissa päästään. Ja jos kahvia haluaa, ni kannattaa pyytää amerikkalainen, muuten antavat automaattisesti espressoa.

Tässä ihan ensimmäiset neuvot, jotka tuli mieleen. Ja vielä yksi, täällä ei kannata vaihtaa rahaa kuin sen verran, että selviää ensimmäisen päivän. Siellä PALJON paremmat vaihtokurssit, vaihtopaikkoja joka kulmassa, samoin ottoautomaatteja, joita itse käytin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Dumis

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jaa että 15.30-06.45 pitää tehdä töitä ja sitten taas 15.30 iltaa painamaan. Voi morjens, mun ylityöhalut taitaa pienetä aika huomattavasti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Jaa että 15.30-06.45 pitää tehdä töitä ja sitten taas 15.30 iltaa painamaan. Voi morjens, mun ylityöhalut taitaa pienetä aika huomattavasti.
Jaiks :shock: Mitä sun huomiselle vapaapäivälle tapahtui?

Mä jouduin TAAS sairaslomalle peekele! Sen verran ahkerasti supisteli yön, että nyt issias vaivaa niin ettei jalat kanna kuin tsägällä. Oli mielenkiintoinen vessamatka yöllä, meinasin kusta eteisen lattialle.

All you wanted to know.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarttis kai vähän pakata. Ei vain jaksa aloittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

saira kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
exsu kirjoitti:
Mä oon vastaan!
Simpla Bar oli kiva, sinne mentiin lähes aina"pimeillä" takseilla sinne saareen. Tosin siitä uimalasta tiedä että mitkä kelit.
Juu, Margit-saari on näkemisen arvoinen. Kannattaa ottaa turistikartta, sillä helppo käyttää esim metroja ja ratikoita. Niitä kulkee todella usein. Ja jos on valmis kävelemään, niin keskusta on aika nopeasti katsottu. Me otettiin viikko keskustan selailun kannalta, parhaana päivänä vaellettiin 8,5 tuntia kahvi- ja ruokatauolla. Meidän piti mennä käymään Terrorimuseossa, mutta se siirtyi kesään. Kuulemma vaikuttava, ja hieman ahdistava, paikka. Jos haluaa fiilistellä rakennuksia, niin esim Kansallismuseo on hyvä jo ihan vaikka sisään ei menisikään. Siinä vieressä myös Sankarien aukio, jossa Unkarin hallitsijat on ikuistettu patsaina. Tosin siitä tekee kiinnostavamman jos mukana on opas tms joka kertoo "tämä oli hyvä hallitsija, toi meille kirjoitetun kielen. Tappoi noin kolmasosan kansasta, mutta muuten hyvä kyllä"... :-D

Tänne yritettiin myös päästä, mutta oli tietysti sulki sunnuntaina.

Maanalaisiin metrotunneleihin kannattaa mennä jos haluaa mennä ostoksille. Siellä kaikki melkeinpä halvinta. Tosin myös WestEndin alin kerros on suht halpaa, tuotteet ja liikkeet kallenevat mitä ylemmäs kerroksissa päästään. Ja jos kahvia haluaa, ni kannattaa pyytää amerikkalainen, muuten antavat automaattisesti espressoa.

Tässä ihan ensimmäiset neuvot, jotka tuli mieleen. Ja vielä yksi, täällä ei kannata vaihtaa rahaa kuin sen verran, että selviää ensimmäisen päivän. Siellä PALJON paremmat vaihtokurssit, vaihtopaikkoja joka kulmassa, samoin ottoautomaatteja, joita itse käytin.
Mielenkiintoista Saira! :h:

Oliivin ystävä!

Kiva, että matka meni hyvin sinulta! Tykkään lukea matkakertomuksia ja nähdä kuvia! Niistä aina oppii! Ja on ikäänkuin itsekin matkalla :)

Olen ollut myös Budapestissä ja silloin meidän opas oli aivan huippu ja ihanan raikas nainen. Sellainen kuin sinäkin. Hän opiskeli suomea ja osasi suomea puhua mainiosti!

Toivoo terveisin Pirkan helmelle sinne erämaille pohjoiseen :D

PASTELLINEN . HERRA. SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Onko ihmisellä liian vähän kavereita, jos sillä ei ole sellaisia kavereita, joiden kanssa sitä huvittais olla tekemisissä - vaiko just sopivasti tahi liikaa?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitokset kaikille matkavinkeistä!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Niba »

annepa kirjoitti:
Niba kirjoitti: Mikä on sijoitusstrategiasi? Aiotko nyt pankissa avata sijoitustilin, yleensä sellainen sinulle tehdään pankissa kun ostat osakkeita, tai sellaista sinulle heti tarjotaan, koska miksikäs pankki ei ilmaista rahaa haluaisi kerätä?
Sijoitusstrategiani on hyvin yksinkertainen: ostan vähäsen firmaa A ja vähäsen firmaa B ja sit ne makaa varmaan aika kauan koskemattomana. Ei se oo oikeaa sijoittamista, ainakaan vielä.

Tuo sun linkki oli hyvä.

Käsittääkseni tarvin nyt jonku tilin johonki. Oma pankki ois hyvä niin ois kätevästi kaikki samassa läjässä, mut joku nordnet on kans ok.

Suurin ongelma mulla on tuo sanasto ja termit, esim Nordnet sanoo että "Uutena asiakkaana voit käydä 2 kuukautta osakekauppaa parhaalla palkkiotasollamme: 0,06 % / min. 3 eur Helsingin pörssissä (norm. 0,20 % / min. 9 eur). ". Ilmeisti tuo on joku tarjous mutta en tajua mitä se tarkottaa eli arvo on mulle 0.

EDIT siis normaalisti 0.2% myynti/ostohinnasta mutta väh 9€. Vissin.
Nordnet tarjouksineen kuulostaa melkein todelta eli aika lailla scaisselta! Eli mitä enemmän teet kauppaa sitä enemmän maksat Norsunetille, mikä on totta mutta ei nosta osakkeittesi arvoa, vaan ainoastaan arvonnousu, jonka senkin aivan mielivaltaisesti määrittävät toiset sijoittajat ja varsinkin analyytikot.. Ja kyllä suurempi tili tulee säilytysmaksuista, ainakin Nyrpeässä pankissa meni useampi euro per tili.. Ostosta otettiin aina tasasumma per kauppa joilloin kannatti myydä tai ostaa 100 tai tuhan osaketta kerrallaan..
Joskus lyhytkauppakin kannattaa, kerran tuplasin panoksen parissa kuukaudessa, mutta silloin pitää olla tosi aliarvostettu osake ja tiedossa on korotuspaineita tai muuten hyvä syy hinnannousuun, sisäpiirin tietoa, yleensä piensijoittajat jää nuolemaan näppejään kun suuret ovat valuttaneet hunajaa jo pitkään..
Kerran minulla oli työkaveri joka teki kauppaan koko ajan, silloin kannattaa olla hyvä sijoittaja tai ainakin luulla olevansa..

Jossain vaiheessa tein suurempia voittoja pitkävedossa kuin osakkeissa..
, kun kympin sijoituksella tein tonnintilejä..Joten kannattaa olla varovainen
Viimeksi muokannut Niba, 14.03.2011 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Se kallion päällä oleva roomalaisten rakennuttama kylpylä on venka mesta. Kannattaa pistää ukko ottamaan hieronta, tulee semmoinen hiukan tiekarhua isompi karvainen äijä hieromaan "hennosti".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Jaa että 15.30-06.45 pitää tehdä töitä ja sitten taas 15.30 iltaa painamaan. Voi morjens, mun ylityöhalut taitaa pienetä aika huomattavasti.
Jaiks :shock: Mitä sun huomiselle vapaapäivälle tapahtui?
Jengiä irtisanottiin, niin ei sen jälkeen riitä porukkaa iltavuoroon jos pidän yötyövapaani. Jossei tehdä yötä, niin laiva menee naapurille, niiltä ei heitetty 1/3 osaa työvoimaa pihalle.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dumis kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Jaa että 15.30-06.45 pitää tehdä töitä ja sitten taas 15.30 iltaa painamaan. Voi morjens, mun ylityöhalut taitaa pienetä aika huomattavasti.
Jaiks :shock: Mitä sun huomiselle vapaapäivälle tapahtui?
Jengiä irtisanottiin, niin ei sen jälkeen riitä porukkaa iltavuoroon jos pidän yötyövapaani. Jossei tehdä yötä, niin laiva menee naapurille, niiltä ei heitetty 1/3 osaa työvoimaa pihalle.
Tuollaista työntehostusta on aiemmin harrastettu vain valtiolla, teillä on sentään naapurifirma, valtiolla ei..
Pyyhin Netikettiin..
Dumis

Re: Maanantain jännät

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Enää 4,5h töitä jäljellä. Jepujee. Melkein 100 kertaa jo nukahtanut.
Vastaa Viestiin