Kasvissyönti vs. kuolema

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumpi on kamalampaa?

a) Kuoleminen
12
48%
b) Loppuelämä kasvissyöjänä
13
52%
 
Ääniä yhteensä: 25

Manaaja

Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kumpi on pahempi? Kumman valitsisit mieluummin? Haluaisitko enää jatkaa, jos joutuisit olemaan loppuelämäsi kasvissyöjä?

Kuva
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tää on jännä. Olen kyllä miettinyt pärjäisinkö kasvissyöjänä, kun olen niin ruokarajoitteinen (tuskin). Mä valitsisin ehkä kuoleman, koska yksipuolinen kasvissyönti tappaisi mut kuitenkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
CeDell Davis

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Lolita kirjoitti:koska yksipuolinen kasvissyönti tappaisi mut kuitenkin.
Miksi ja kuinka paljon nopeammin kuin toinen vaihtoehto?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Tää on jännä. Olen kyllä miettinyt pärjäisinkö kasvissyöjänä, kun olen niin ruokarajoitteinen (tuskin). Mä valitsisin ehkä kuoleman, koska yksipuolinen kasvissyönti tappaisi mut kuitenkin.
Ihan sama juttu.

Pahimmassa tapauksessa tappaisin jonkun toisen ja joutuisin vankilaan, jossa eittämättä kuolisin, vähintäänkin henkisesti. Sellaset aggressiot varmaan tulis ellei sais lihaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
CeDell Davis

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Elppis kirjoitti:Sellaset aggressiot varmaan tulis ellei sais lihaa.
Oletko kokeillut?
RP

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä olen niin suuri lihan ystävä etten oikein näe pointtia olla ilman.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä olin joskus 8v. kasvissyöjä, en kuollut. Nykyään tosin syön enemmän kasviksia kuin silloin, teiniajan ruokavalio oli enemmän makarooni- ja kaurakeksipainotteinen. Harkitsen aina välillä uusiokasvistumista, mutta tykkään sekasyönnin helppoudesta.

Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
CeDell Davis

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Miksi ihminen kuolisi ilman lihaa? Meillä on kasvissyöjän hampaat.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja exsu »

CeDell Davis kirjoitti:
exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Miksi ihminen kuolisi ilman lihaa? Meillä on kasvissyöjän hampaat.
Ei varmaan kuolisikaan. Mutta jos kysymys on, että kumpi on kamalampaa, kuoleminen vai kasvissyönti, niin kai se sisältää oletuksen siitä, että vähintään jompi kumpi on kamalaa.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:Kumpi on pahempi? Kumman valitsisit mieluummin? Haluaisitko enää jatkaa, jos joutuisit olemaan loppuelämäsi kasvissyöjä?

Kuva
En näe kakkaa, kapteeni!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

kai elämässä muutakin tekemistä on kuin syödä? Ravinto on vain kehon polttoaine. On pakko syödä, että jaksaa. Niih!
CeDell Davis

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

exsu kirjoitti:niin kai se sisältää oletuksen siitä, että vähintään jompi kumpi on kamalaa.
Kuoleminen voidaan varmaan käsittää kamalaksi, mutta miksi kasvisyönti on saanut kamalan leiman?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Loppuelämän kasvissyönti ajatuksena tuntuu tulehtuneelta ja aiheuttaa ahdistusta. Itse asiassa, vaikka tuohonkin varmasti ajan myötä tottuisi, niin en nyt keksi kovin montaa muuta asiaa, mihin siirtyminen olisi yhtä hanurista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Helposti voisin luopua mutta olen laiska joten en luovu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Öhm. Niinpä, mutta etkös sä juuri leimannut CB:n ja muut mahdollisesti oman elämänsä ennenaikaisesti lopettavat umpihulluiksi ja erittäin vakavista mielenterveydellisistä ongelmista kärsiviksi?
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

CeDell Davis kirjoitti:
exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Miksi ihminen kuolisi ilman lihaa? Meillä on kasvissyöjän hampaat.
Eikä ole. Meillä on sekasyöjien hampaat.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:
exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Miksi ihminen kuolisi ilman lihaa? Meillä on kasvissyöjän hampaat.
Eikä ole. Meillä on sekasyöjien hampaat.
Joo-o. Kyllä mun käsittääkseni ihmisen ruoansulatuselimistö (ml. hampaat) ovat sekasyöjän. Toki ihminen pysyy hengissä pelkällä kaninruoallakin, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
Viimeksi muokannut Dave, 15.03.2011 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja exsu »

Manaaja kirjoitti:
exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Öhm. Niinpä, mutta etkös sä juuri leimannut CB:n ja muut mahdollisesti oman elämänsä ennenaikaisesti lopettavat umpihulluiksi ja erittäin vakavista mielenterveydellisistä ongelmista kärsiviksi?
En kun Dave. Mä vastustin sen teoriaa, pidin kuolemaa ymmärrettävänä ratkaisuna.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

exsu kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
exsu kirjoitti:Toisaalta, mitä kamalaa kuolemisessa lopulta on?
Öhm. Niinpä, mutta etkös sä juuri leimannut CB:n ja muut mahdollisesti oman elämänsä ennenaikaisesti lopettavat umpihulluiksi ja erittäin vakavista mielenterveydellisistä ongelmista kärsiviksi?
En kun Dave. Mä vastustin sen teoriaa, pidin kuolemaa ymmärrettävänä ratkaisuna.
Äärimmäisen harva itsarin tekevä tekee sen objektiivisesti arvioiden rationaalisista syistä. Esim kivulias, parantumaton sairaus olisi sellainen.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

Hauskasti ketjussa keskustellaan yhtä aikaa ainakin neljästä eri asiasta.

Mainitaan vielä, että kasviksilla on helpompi runkata kuin liharuoalla.
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Äärimmäisen harva itsarin tekevä tekee sen objektiivisesti arvioiden rationaalisista syistä. Esim kivulias, parantumaton sairaus olisi sellainen.
Mutta mikä sitten kelpuutetaan rationaaliseksi syyksi? Ainoastaan parantumaton sairaus tai muu pysyvästi tuskainen olotila johon ei ole luvassa helpotusta? Ja silloinkin koetun tuskan pitää olla fyysistä, henkinen ei käy?

Siis entäs jos yksinkertaisesti ei vain näe oman elämänsä ylläpidossa kaikessa narsistiudessaan mitään niin kamalan korvaamatonta? Mitä jos se eläminen vaan on "ihan sama" itselle, eikä toisaalta koe kuolemanpelkoa? Onko se jollain tavalla epärationaalista ja epäobjektiivista? Jos on, niin miksi?
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:Äärimmäisen harva itsarin tekevä tekee sen objektiivisesti arvioiden rationaalisista syistä. Esim kivulias, parantumaton sairaus olisi sellainen.
Mutta mikä sitten kelpuutetaan rationaaliseksi syyksi? Ainoastaan parantumaton sairaus tai muu pysyvästi tuskainen olotila johon ei ole luvassa helpotusta? Ja silloinkin koetun tuskan pitää olla fyysistä, henkinen ei käy?

Siis entäs jos yksinkertaisesti ei vain näe oman elämänsä ylläpidossa kaikessa narsistiudessaan mitään niin kamalan korvaamatonta? Mitä jos se eläminen vaan on "ihan sama" itselle, eikä toisaalta koe kuolemanpelkoa? Onko se jollain tavalla epärationaalista ja epäobjektiivista? Jos on, niin miksi?
No ainakin depressio on sikäli aika huono syy, että suuri osa sitä sairastuvista paranee asianmukaisella hoidolla.

Olen nähnyt tyypppejä, jotka ovat olleet jo oksaa etsimässä ja vuotta myöhemmin hyvällä hoidolla ihan jeesch.

Mutta toki depression ja ahdistuksen ollessa päällä on vaikea nähdä eteenpäin ja akuutti tuska on voimakas.
CeDell Davis

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti: Miksi ihminen kuolisi ilman lihaa? Meillä on kasvissyöjän hampaat.
Eikä ole. Meillä on sekasyöjien hampaat.
Joo-o. Kyllä mun käsittääkseni ihmisen ruoansulatuselimistö (ml. hampaat) ovat sekasyöjän. Toki ihminen pysyy hengissä pelkällä kaninruoallakin, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
No nyt kun valaisitte mun muistia, niin yhdyn teihin rajusti. Niinhän se meni, mutta muistin varaisesti heittelen, että ruuansulatuskanavan pituus tukee enemmän kasivsravinnon sulattamista kuin liharavinnon. Liharavinnon sulattaminen aiheuttaa karsinogeenejä jotka taas tukevat paksusuolen syöpää tutkivien ihmisten teoreemoja.

En nyt pääse linkkejä kaivamaan. Täähän on kuin Japanin hallituksen tiedostuspolitiikka!!
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:Äärimmäisen harva itsarin tekevä tekee sen objektiivisesti arvioiden rationaalisista syistä. Esim kivulias, parantumaton sairaus olisi sellainen.
Mutta mikä sitten kelpuutetaan rationaaliseksi syyksi? Ainoastaan parantumaton sairaus tai muu pysyvästi tuskainen olotila johon ei ole luvassa helpotusta? Ja silloinkin koetun tuskan pitää olla fyysistä, henkinen ei käy?

Siis entäs jos yksinkertaisesti ei vain näe oman elämänsä ylläpidossa kaikessa narsistiudessaan mitään niin kamalan korvaamatonta? Mitä jos se eläminen vaan on "ihan sama" itselle, eikä toisaalta koe kuolemanpelkoa? Onko se jollain tavalla epärationaalista ja epäobjektiivista? Jos on, niin miksi?
No ainakin depressio on sikäli aika huono syy, että suuri osa sitä sairastuvista paranee asianmukaisella hoidolla.

Olen nähnyt tyypppejä, jotka ovat olleet jo oksaa etsimässä ja vuotta myöhemmin hyvällä hoidolla ihan jeesch.
Ömm. Ei tää mun mielestä vastannut kysymykseen. Toki myöhemmin voi olla ihan jeesch ja todennäköisesti onkin, mutta siis eikö sitä asiaa voi ymmärtää täysin rationaalisesti ja silti olla sitä mieltä että eläminen on sen verran turhaa, mitäänsanomatonta tai yleisesti vaan negatiivisuuden puolelle sen verran käännettyä, että elämänsä lopettaminen voi olla ihan järjissään puntaroitu vaihtoehto? Minkä elämisessä katsotaan yleisesti olevan niin korvaamatonta, että siitä luopumista pidetään irrationaalisena ja mielenvikaisena ajatuksena?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja exsu »

Manaaja kirjoitti: Ömm. Ei tää mun mielestä vastannut kysymykseen. Toki myöhemmin voi olla ihan jeesch ja todennäköisesti onkin, mutta siis eikö sitä asiaa voi ymmärtää täysin rationaalisesti ja silti olla sitä mieltä että eläminen on sen verran turhaa, mitäänsanomatonta tai yleisesti vaan negatiivisuuden puolelle sen verran käännettyä, että elämänsä lopettaminen voi olla ihan järjissään puntaroitu vaihtoehto? Minkä elämisessä katsotaan yleisesti olevan niin korvaamatonta, että siitä luopumista pidetään irrationaalisena ja mielenvikaisena ajatuksena?
Mä oon tästä samaa mieltä. Jos ihmisellä on esim. joku traumaattinen kokemus, jonka kanssa on vaikea elää ja joka jatkuvasti tuottaa pahaa oloa, on kuolema ainoa pysyvä ratkaisu. Terapialla, lääkityksellä jne. voidaan hoitaa oiretta eli pahaa oloa ja sen aiheuttamia ongelmia elämässä, mutta lähtötilanne, eli sietämätön kokemus säilyy. Jos sen kanssa ei ole valmis elämään, on ainoa vaihtoehto kuolla.
Vastaa Viestiin