Kasvissyönti vs. kuolema

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumpi on kamalampaa?

a) Kuoleminen
12
48%
b) Loppuelämä kasvissyöjänä
13
52%
 
Ääniä yhteensä: 25

AngryBird

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Loppuelämä kasvissyöjänä olis ihan kakunpala.
En edes tykkää lihasta ja lihansyönti jumittaa mun ruuansulatuksen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Minkä elämisessä katsotaan yleisesti olevan niin korvaamatonta, että siitä luopumista pidetään irrationaalisena ja mielenvikaisena ajatuksena?
Koska elämä on ihmisen parasta aikaa. Kuolemalla loppuu tuska, mutta niin loppuu kaikki muukin. BASE hyppykin on itsaria rationaalisempi ratkaisu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

exsu kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Ömm. Ei tää mun mielestä vastannut kysymykseen. Toki myöhemmin voi olla ihan jeesch ja todennäköisesti onkin, mutta siis eikö sitä asiaa voi ymmärtää täysin rationaalisesti ja silti olla sitä mieltä että eläminen on sen verran turhaa, mitäänsanomatonta tai yleisesti vaan negatiivisuuden puolelle sen verran käännettyä, että elämänsä lopettaminen voi olla ihan järjissään puntaroitu vaihtoehto? Minkä elämisessä katsotaan yleisesti olevan niin korvaamatonta, että siitä luopumista pidetään irrationaalisena ja mielenvikaisena ajatuksena?
Mä oon tästä samaa mieltä. Jos ihmisellä on esim. joku traumaattinen kokemus, jonka kanssa on vaikea elää ja joka jatkuvasti tuottaa pahaa oloa, on kuolema ainoa pysyvä ratkaisu. Terapialla, lääkityksellä jne. voidaan hoitaa oiretta eli pahaa oloa ja sen aiheuttamia ongelmia elämässä, mutta lähtötilanne, eli sietämätön kokemus säilyy. Jos sen kanssa ei ole valmis elämään, on ainoa vaihtoehto kuolla.
Voi olla, että tässä vaikuttaa mun historiani, eli se, että veljeni teki ketään varoittamatta itsemurhan 18-vuotiaana ilman mitään ulospäin näkyvää syytä.

Oli terve nuori mies, jolla oli elämä edessä. Oli kavereita, oli tyttöystävä, oli tavallinen perhe jne.

Tämän takia en halua kovinkaan herkästi hyväksyä itsemurhaa ilman erittäin hyvää objektiivista syytä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Melnais »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mainitaan vielä, että kasviksilla on helpompi runkata kuin liharuoalla.
Tässä kuvittelisin olevan sukupuolikohtaisia eroja.
No hyh mitä puuhaat pihviesi kanssa!

Jos on pakko valita niin tietysti kasvikset kuoleman sijaan. Toisinpäin kysymys olisi kinkkisempi, pelkkää lihan syöminen olisi tosiaan kamalaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja exsu »

^^ Voi olla. Mä taas ajattelen oman perhepiirin itsemurhien (1 onnistunut ja X-määrä yrityksiä) muokanneen mielipidettä sallivammaksi.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Varis »

Riittävän nälkäinen ihminen syö vaikka kuoret puista jos muuta ei ole. Hassuja ovat jotka muuta kuvittelevat.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

exsu kirjoitti:^^ Voi olla. Mä taas ajattelen oman perhepiirin itsemurhien (1 onnistunut ja X-määrä yrityksiä) muokanneen mielipidettä sallivammaksi.
Jos tilanne on tosiaan se, että elämä on vuosia jatkuvaa tuskaa huolimatta parhaasta mahdollisesta hoidosta, niin itsemurha ei välttämättä siinä tilanteessa ole selkeästi väärä ratkaisu.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:
exsu kirjoitti:^^ Voi olla. Mä taas ajattelen oman perhepiirin itsemurhien (1 onnistunut ja X-määrä yrityksiä) muokanneen mielipidettä sallivammaksi.
Jos tilanne on tosiaan se, että elämä on vuosia jatkuvaa tuskaa huolimatta parhaasta mahdollisesta hoidosta, niin itsemurha ei välttämättä siinä tilanteessa ole selkeästi väärä ratkaisu.
Viran puolesta mun täytyy ajatella, että itsemurha on AINA turha ja siksi se tulisi AINA estää. Kuitenkin siviiliminä mieltää asian jokaisen yksilön omaksi päätökseksi, jonka objektiivisen oikeutuksen pohtiminen on loputon suo, usein turhaakin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kunhan suklaata ei kielletä. 8)

En usko että pelkkä lihasta luopuminen olis mitenkään hillittömän hirveää, mutta vegaanina eläminen olisi kyllä haasteellista.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

KAsvissyöjillä on enemmän paksusuolen syöpää jostain oudosta syystä. voin kaivaa linkin jos jaksan, joku päivä. Hiton paljon mieluummin olisin vaikka elävällä ravinnolla elävänä kuin kuollut, goddammit! Jäis liian paljon hyviä juttuja väliin. 11 vuotta ilman lihaa, joista 6 ilman eläinkunnan tuotteita. Aika lailla hengissä ja hyvässä kuosissa kaiken aikaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exsu kirjoitti:^^ Voi olla. Mä taas ajattelen oman perhepiirin itsemurhien (1 onnistunut ja X-määrä yrityksiä) muokanneen mielipidettä sallivammaksi.
Näin myös. Jokamiehen ja -naisen oikeus. Loppupeleissä kukin on vastuussa vain itselleen.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

En nyt kuitenkaan kuolema valitsisi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:
exsu kirjoitti:^^ Voi olla. Mä taas ajattelen oman perhepiirin itsemurhien (1 onnistunut ja X-määrä yrityksiä) muokanneen mielipidettä sallivammaksi.
Näin myös. Jokamiehen ja -naisen oikeus. Loppupeleissä kukin on vastuussa vain itselleen.
Paitsi perheelliset/jälkikasvulliset IMO. Näkisin sen aika äärimmäisenä itsekkyytenä jos joku vetäis ranteensa auki niin että on jälkikasvua huollettavana. Tai edes "vain" seurustelevana ihmisenä. Aika helvetillinen paikka niille ihmisille jotka ovat jonkinlaisessa erittäin läheisessä emotionaalisessa ja/tai taloudellisessa riippuvuussuhteessa ranteittensariipijään.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Manaaja kirjoitti: Paitsi perheelliset/jälkikasvulliset IMO. Näkisin sen aika äärimmäisenä itsekkyytenä jos joku vetäis ranteensa auki niin että on jälkikasvua huollettavana. Tai edes "vain" seurustelevana ihmisenä. Aika helvetillinen paikka niille ihmisille jotka ovat jonkinlaisessa erittäin läheisessä emotionaalisessa ja/tai taloudellisessa riippuvuussuhteessa ranteittensariipijään.
Kyllä musta samat ihmisoikeudet kuuluu kaikille. Imo tilanne on aina helvetillisempi sille, joka siihen ratkaisuun päätyy. Erityisesti, jos on niitä lapsia.
Prepare for the worstest.
Dave

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Paitsi perheelliset/jälkikasvulliset IMO. Näkisin sen aika äärimmäisenä itsekkyytenä jos joku vetäis ranteensa auki niin että on jälkikasvua huollettavana. Tai edes "vain" seurustelevana ihmisenä. Aika helvetillinen paikka niille ihmisille jotka ovat jonkinlaisessa erittäin läheisessä emotionaalisessa ja/tai taloudellisessa riippuvuussuhteessa ranteittensariipijään.
Kyllä musta samat ihmisoikeudet kuuluu kaikille. Imo tilanne on aina helvetillisempi sille, joka siihen ratkaisuun päätyy. Erityisesti, jos on niitä lapsia.
Niin. Jäljelle jääneet kuitenkin kärsivät loppu ikänsä. Kyllähän se kuollut siinä helpommalla pääsee.
Manaaja

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Kyllä musta samat ihmisoikeudet kuuluu kaikille. Imo tilanne on aina helvetillisempi sille, joka siihen ratkaisuun päätyy. Erityisesti, jos on niitä lapsia.
Ööm. Ei kuulu. Ihminen voi valita ottaako vastuun asuntolainasta, lemmikkieläimestä tai jälkikasvusta. Samoin ihminen voi valita ottaako hengen itseltään. Jos ihminen on tehnyt tietoisen valinnan ja ottanut elinikäisen vastuun jälkikasvusta tai muusta vastaavasta huoltosuhteesta, niin on äärettömän pelkurimaista ja itsekästä deletoida itsensä tilanteesta sormia napsauttamalla ja jättää muut kärsimään niistä vastuittensa luistamisista jotka itse tietoisesti otti.

Mun mielestä ihan eri asia riippumattomalla, perheettömällä ihmisellä. Toki sitä ihminen voi kärsiä vaikka minkälaisesta vakavasta masennuksesta vaikka olisi 2-vuotias napero sylissä, mutta sitten se on perkele vaan purtava hammasta ja suoritettava velvollisuutensa vanhempana. Silloin ihmisellä on vastuu hoitaa itsensä kuntoon, eikä juosta elämää karkuun.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave kirjoitti:Kyllähän se kuollut siinä helpommalla pääsee.
Joo, onhan se aika mitätön ratkaisu päättää elämänsä. "No biggie."

Toisilla se anteeksi antaminen ja luopuminen kestää pitkään, eikä kaikki siihen pysty koskaan. Tietty omaa elämää helpottaa, kun pystyy hyväksymään sen, ettei pysty loppupeleissä vaikuttamaan toisen ihmisen ratkaisuihin. Eikä tätä pidä missään nimessä tulkita siten, että olisin jotenkin prosuisidaalinen. Sitä vaan, että helpompi elää itse kun päästää irti menneestä, sitten kun siihen kukin pystyy, omalla ajallaan. Siihen kuuluu myös sen hyväksyminen, että kukin on vastuussa itselleen. Ei kenenkään itsemurha sulje pois sitä, että jäljelle jääneillä voisi olla ihan hyvä elämä. Toki se on aina iso "haava", mutta senkin voi oppia hyväksymään.

Toisen elämän ratkaisuja on niin helppo tuomita ulkoa päin. Itse ajattelen niin, ettei itsemurhan tehneellä itsellään ollut resursseja ottaa muiden tarjoamaa apua vastaan, tai pyytää sitä. Todennäköisesti jos olisi ottanut, olisi myös päässyt takaisin kiinni siihen, että elämä on elämisen arvoista. Mutta sillä hetkellä tilanne oli tuo tai tämä tai mikä milloinkin. Jokaisen ihmisen sietokyky elämän vastoinkäymisille on erilainen. Siksikään en voisi lähteä tuomitsemaan toista väärän tai itsekkään ratkaisun tekemisestä. Eikö jotainen aseta ne omat rajansa? Entäs sitten, kun ne tulevat vastaan? Ei ketään voi pakottaa jaksamaan. Kyllä, jos monetkin asiat olisivat menneet toisin. Mutta kun eivät.

Toisaalta nämä japsien itsarit potkut saatuaan jättävät minutkin aika hämmästyneiksi, mutta jos tyypin omanarvontunto perustuu siihen että hoitaa työnsä eikä koskaan saa potkuja, ja irtisanomisen jälkeen elämä on "ohi" ja täysin arvotonta, minkäs teet...
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Valitsisin kuoleman, mutten omaani.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Manaaja kirjoitti:Jos ihminen on tehnyt tietoisen valinnan ja ottanut elinikäisen vastuun jälkikasvusta tai muusta vastaavasta huoltosuhteesta, niin on äärettömän pelkurimaista ja itsekästä deletoida itsensä tilanteesta sormia napsauttamalla ja jättää muut kärsimään niistä vastuittensa luistamisista jotka itse tietoisesti otti.
.
No, jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä. Olisi minustakin raukkamaista ja tuomittavaa jättää lapsi nääntymään nälkään vanhemman itsemurhan jälkeen. Aika harvoin näin taitaa kuitenkin käydä. Yleensä kai huolehditaan ensin siitä, että lapset ovat jossain turvassa ja on joku joka heistä jatkossa huolehtii.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja saira »

Kuolema ehdottomasti. Meidän suku on selkeesti metsästäjiä, meillä suurimmalla osalla vaikeuksia B12-vitamiinin imeytymisen kanssa, ja siitä sit seurauksena esim. anemiaa. Itse söisin mieluiten lihaa ja erilaisia kasviksia, perunat, pastat, riisit ym jättäisin mieluusti kokonaan pois. Jos loppuelämäni kasvisruoalla eläisin, joutuisin ottamaan loppuelämäni myös tätä vitamiinia purkista, koska kropassa sitä kuitenkin jatkuvasti (liian) vähän. Ja kun kuitenkin kannatan ajatusta, että vitamiinit ja hivenaineet kannattaa ottaa luonnollisessa muodossaan...

"B12-vitamiinipuutoksen oireet
B12-vitamiinin puute voi aiheuttaa anemiaa ja hermoston oireita. Tässä anemiamuodossa punasolut ja niiden esiasteet luuytimessä ja veressä ovat tavallista suurempia (verenkuvassa suuri MCV-arvo, ks. «Punasoluindeksit»3), minkä vuoksi sitä kutsutaan megaloblastiseksi anemiaksi. Yhdeksän kymmenestä megaloblastisesta anemiasta johtuu B12-vitamiinin puutteesta.
Hermoston oireet voivat ilmetä lihasheikkoutena tai tunnon ja muistin häiriöinä, jotka saattavat olla pysyviä."

Täähän muuten selittää sen, et mun tyttäreni nyt jo huomauttelee siitä etten muista mitään... :-D

Edit: Lisäys
Viimeksi muokannut saira, 15.03.2011 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja siks että liha on hyvää olisitte valmiit jättämään lapsenne kuvainnollisesti orvoiksi? Eiks tää oo nyt vähän ristiriitaista? Onko lihanhimo tärkeämpi syy kuolla kuin masennus ja ahdistus joka ei vaan lopu?

en tosin tiedä kuinka tosissaan ihmiset tohon vastaili :roll:
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

saira kirjoitti:Jos loppuelämäni kasvisruoalla eläisin, joutuisin ottamaan loppuelämäni myös tätä vitamiinia purkista, koska kropassa sitä kuitenkin jatkuvasti (liian) vähän. Ja kun kuitenkin kannatan ajatusta, että vitamiinit ja hivenaineet kannattaa ottaa luonnollisessa muodossaan...
Ai, en mä vaan joudu ja viitisentoista (15) vuotta on tullut oltua rehunneslinjalla. Maitotuotteista käytän maitoa (kahvissa ainoastaan) ja juustoa (en kahvissa).

Veriarvot on priimakamaa, samoin kolesteroliarvot ovat matalat ja hemoglobiini oli viimeksi mitattaessa 136. Ja ei, en vedä edes rautatabuja.

Piimaxeja tunnustan vetäväni kausiluontoisesti, koska se vaan tuntuu kivalta. :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

[quote="Kreitsu"

Piimaxeja tunnustan vetäväni kausiluontoisesti, koska se vaan tuntuu kivalta. :) [/quote]

Arvatenkin suoraan suoneen? :shock:
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nowaysis kirjoitti:[quote="Kreitsu"

Piimaxeja tunnustan vetäväni kausiluontoisesti, koska se vaan tuntuu kivalta. :)
Arvatenkin suoraan suoneen? :shock:[/quote]

Joo, tottakai!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvissyönti vs. kuolema

Viesti Kirjoittaja saira »

^Niinno, edelleen meillä todettu tää tietyn vitamiinin imeytymishäiriö melkein jokaisella. Meillä siis muutenkin osalla vaikeuksia saada tätä vitamiinia tarpeeksi jos näitä eläinperäisiä ruoka-aineita ei syö oikeasti riittävästi, jos niistä tiputtaa yhdenkin pois voi yhtä hyvin käytä säännöllisesti hakemassa piikin. Mun 25-vuotias serkkuni joutui ottamaan piikkejä ihan kuurina, koska B12-arvot niin pielessä.
Viimeksi muokannut saira, 15.03.2011 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin