Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Sörkan Romaniongelma?

Kauhakuormaajalla Vanhankaupunginlahteen
5
83%
Sijoitetaan jonnekin erityisalueelle
0
Ei ääniä
Tarjotaan asuntoja keskustan alueelta
0
Ei ääniä
Tarjotaan väliaikaismajoitus Kämpissa
0
Ei ääniä
Toivotaan että tulee tosi rankka takatalvi
1
17%
 
Ääniä yhteensä: 6

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitä pitäisi tehdä ongelmalle?
Sitä ei ole keksitty Helsingin päättävissä elimissäkään(toimimattomat? l. impotentit)
Taas ovat kevään ensi tuuloset tuoneet romanit istuksimaan kadunkulmiin, toiset soittamaan Metroihin hanuriaan, aina ei tiedä onko kysymys soittimen kiusamisesta vai piereskelystä..
Mutta jotkut tekevät esteitä ettei poliisi pääsisi tekemään velvollisuuksiaan.
Aamulla näin luultavasti jonkun heistä metrossa tavaavan sanakirjaa, olikohan tarkoitus hakea työttömäksi työnhakijaksi EU tuella?

tietoa lisää
Viimeksi muokannut Niba, 24.03.2011 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Työtä vastaan ruoka ja majotus?
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitähän he osaisivat tehdä sellaista josta ruokaa voisi maksaa?

Lisäksi romanien rahat keräävät kansainväliset rikolliset olisivat onnessaan?

Mitähän heidän asumustolleen kävisi???
Pyyhin Netikettiin..
Dave

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ranskan malli: kärrätään porukka kotiinsa.

Nowan ehdotuksessa on kaksi ongelmaa: porukka on Suomessa turisteina. Ei Suomen tehtävä ole työllistää tänne saapuvia turisteja.

Toinen ongelma on se, että henkilöitä, joiden ainoa taito on haitarin soittaminen huonosti, on vaikea työllistää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dave kirjoitti:Ranskan malli: kärrätään porukka kotiinsa.

Nowan ehdotuksessa on kaksi ongelmaa: porukka on Suomessa turisteina. Ei Suomen tehtävä ole työllistää tänne saapuvia turisteja.

Toinen ongelma on se, että henkilöitä, joiden ainoa taito on haitarin soittaminen huonosti, on vaikea työllistää.
Aivan näin, turisteja, turistilla pitäisi olla rahaa mukanaan jotta voisi käyttää turisteille tarkoitettuja palveluita hotelleja, hostelleja tai vierasmajoitusta, ehkä Nowa olisi valmis majoittamaan pari romanivaihdokasta, Nowa voisi mennä sitten talvella kuukausiksi asumaan heidän romanihuviloillaan Tonavan rannalle lämpimään romaniaan?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Saisiko mun mieheni työtä vastaan vaikka ruokaa ja rahaa, kun majoitus sillä jo on?

Ne on turisteja. Jos ei ole varaa elättää itseään vierailun aikana, voi mennä kotiin. EU-kansalaisina saavat tehdä työtä niin paljon kuin sielu sietää ilman sen enempiä lupia, joten antaa mennä vaan. Oleskelu pitää rekisteröidä, mutta se on työssä käyvälle pikku juttu. EU-kansalaisina saavat oleskella Suomessa tietyn aikaa rekisteröitymättä, mutta eivät saa kohtuuttomasti rasittaa Suomen sosiaaliturvajärjestelmää. Jos aikoo jäädä Suomeen asumaan, pitää ihan itse hommata asunto ja työpaikka.

Tilannehan on sama kuin jos minä lähtisin muutama satanen taskussa Romaniaan ja ilmoittaisin, että minulla ei ole paikkaa mihin mennä eikä oikein muutakaan, pitäkää minusta huoli. Tekisin mielelläni töitä, mutten osaa paljon mitään hyödyllistä enkä lainkaan kieltä. Ei siinä enää mietitä, miten Romania voisi minua auttaa ja mihin minut majoitetaan ja voi voi. Häntä koipien välissä kotiin vaan, oma maa on vastuussa kansalaisistaan. Eihän me voida ruveta paapomaan romaneja vain sen takia, että niillä on aika kurjaa siellä kotimaassa. Hei haloo!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^YEAH!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä teen kyllä kohta KSE:n jos mun huumori ei enää uppoa täällä kehenkään. Oikeesti.
Prepare for the worstest.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Sä viimeks joskus kauan sitten ehkä kerran suutuit tai sanoit jotain ni nyt kukaan ei uskalla niinQ.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

nowaysis kirjoitti:Mä teen kyllä kohta KSE:n jos mun huumori ei enää uppoa täällä kehenkään. Oikeesti.
Sä olet suhtautunut Kitinässä jo niin kouriintuntuvan kireästi erilaisiin asioihin että huumorisi pitäisi varoittaa kyltillä olemassaolostaan että sitä voisivat peljätä pelkääväiset! Vai oliko sulla huumori ns. opettajahuumoria?

Minäpäs lätkäisin laudalla päähän sellaisia opettajahumoristeja jo ala-asteella, vaikka tuokin kuulostaa hauskalta niin se on myös totinen tosi!

Eli sun pitää testata huumorinymmärryksemme taso koelastillisella pissa- ja kakkihuumoria?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Voi epätoivon syöveri. Sanon tämän täydestä sydämestäni ja vakavalla naamalla.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suomessa saa käsittääkseni leiriytyä aika vapaasti kaupunkien ulkopuolella, joten senkun pakkaavat kamansa ja menee telttailemaan maaseudulle, jos ei riitä rahaa hotelliin, vuokrakämppään tai leirintäalueelle. Asuntovaunujen kanssa joutuu tietysti noudattamaan maastoliikennelakia, eikä saa asettua liian lähelle asutusta.

Penniäkään ei pidä mennä antamaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kukaan ei ymmärrä nowaa, ja mäkin vaan esitän jotta pimpansaantioptio pysyisi huterasti raollaan.
Dave

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:Mä teen kyllä kohta KSE:n jos mun huumori ei enää uppoa täällä kehenkään. Oikeesti.
Mutta Kimmo Wilskan potkujen oikeutuksesta olit kuitenkin käsittääkseni tosissasí? Vai olko sekin sarkasmia (niinhän mä luulin, mutta sä kiistit). Eli se huomioiden...
Bruce Willisika

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Mä ainakin nauran Nowan jutuille, oli ne huumoria tai ei. Kas näin, hoidin taas kaiken kuntoon.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Viime kunnallisvaaleissa vihreitä ja vasureita äänesti noin 90,000 helsinkiläistä. Jos jokainen heistä ottaisi kotiinsa edes kolme romanikerjäläistä, niitä mahtuisi tänne aika paljon enemmän kuin johonkin kuppaiseen Kalasatamaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niin itseasiassa taitavat romaneita sörnäisissä puolustaa ymmärtämättömät pienet maailmanparantaja talonvaltaaja nuoret joitten harrastustaloon ovat romaneita tunkemassa, no pitäähän romaneitten nuorisoharrastusmahdollisuudet taata, siellä pelaavat nuoriso ja romanit yhdessä kivasti koronaa ja pullonpyöritystä niin kivasti pelaavat, pelaavat juu somasti! Kovin somasti pelaavat..Ai niin LÄÄKKEET!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

nowaysis kirjoitti:Mä teen kyllä kohta KSE:n jos mun huumori ei enää uppoa täällä kehenkään. Oikeesti.
Rakas Nowalainen! Eikö olekin tuulimyllyjä vastaan taistelua joskus!
Kerro jotain hauskaa vielä! Minuun uppoaa kaikki! :D

Romanit! Aamulla näin televillestä Kalasatamassa olleen kuormurin. Hurjaa touhua. Ensiajatukseni oli että tuon asian on oltava väärin, mutta he romanit ovat ihan oma rotunsa ja en osaa tarpeeksi heidän ajatuksiaan.
Ihmisiä ovat. Ja kyllä Suomella olisi mahdollisuus heitä auttaa. Mutta he käyttänevät sitä hyväkseen. Paha yhtälö. Jokin vastuu kaikilla pitäis olla, sekä mustilla että valkoisilla.

PASTELLISTADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Etkös ole luvannut pitää ne värit VAIN omassa ketjussasi ?
Et ole sanasi mittainen mies.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Oon miettiny ett koskahan suomeen kokoontuu ensimäinen ns. vigilante- partio joka alkaa latelemaan luotia otsaan noille kerjäläisille?

Johan sitä tapahtuu pitkin maailman sivun kaikkialla missä on köyhiä: Tien reunaan pysähtyy pakettiauto, sieltä nousee kommandopipoisia miehiä jotka repii auton konttiin kaikki jotka saa kiinni ja ne piruparat löytyvät 9mm tuuletusaukko kuupassaan jostain ojan pohjalta.

Luulis lähettävän selvän signaalin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Kyllä se oman käden oikeus ja turvallisuusuhka tulee sieltä toiselta puolelta:

http://omakaupunki.hs.fi/sornainen/uuti ... it_saivat/

Tähän mennessä se on mennyt niin päin, että romanit ovat pahoinpidelleet ja ryöstäneet suomalaisia. Muistatko esim. Niklas Herlinin murtunutta jalkaa?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:^Kyllä se oman käden oikeus ja turvallisuusuhka tulee sieltä toiselta puolelta:
No mä vähän kyselinkin silleen varovaisen kannustavasti..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vaikka toki olen jo viherpunakommarikukkahattutäti -polttoraudalla merkitty, niin romanien osalta olen sitä mieltä että Romanian tapa ulkoistaa sosiaalihuoltonsa muulle Euroopalle on ilmiönä vastenmielinen. En olekaan oikein tykännyt EU:n tavasta haalia uusia jäsenmaita pikavauhdilla, kun seuraukset tiettyjen jäsenmaiden osalta ovat olleet hyvin arvattavissa.

(Suomessa toki asia lienee vaikkapa Italiaan verrattuna toistaiseksi marginaalinen.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Dave

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Haemaeraemies kirjoitti:
Dave kirjoitti:^Kyllä se oman käden oikeus ja turvallisuusuhka tulee sieltä toiselta puolelta:
No mä vähän kyselinkin silleen varovaisen kannustavasti..
Aika heikko provo kuitenkin, kun se uhka nyt ilmiselvästi ei ole se, että romanit saisivat suomalaisten toimesta ylimääräisiä tuuletusaukkoja, vaan päinvastoin. Romanit toki pääsäntöisesti tekevät erilaisia pikkurikoksia ja huijauksia, mutta kyllä välillä pahempaakin jälkeä syntyy, kuten esim. tosiaan Herlinille kävi.

Ja sitten tietysti nämä Anarko-Markot ja Preka-Eetut, jotka ovat aina valmiita hyökkäämään natsi-kyttien kimppuun, kun vain tilaisuus löytyy. Siellähän ne heiluivat Kalasatamassa into piukkana, mutta valitettavasti säpinää ei nyt syntynyt.
Viimeksi muokannut Dave, 25.03.2011 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Romani-kerjäläiset Sörnäisissä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Dave kirjoitti:^Kyllä se oman käden oikeus ja turvallisuusuhka tulee sieltä toiselta puolelta:
No mä vähän kyselinkin silleen varovaisen kannustavasti..
Aika heikko provo kuitenkin.
Jumalauta, kaikki ei ole provoa. Koitin sanoa että ehkä tuollaiselle toiminnalle olisi oikea tilaus. NIin että jos niitä romaneja löytysi reikä päästä ojan pohjalta, niin ehkä ne ei tulis tänne.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 25.03.2011 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin