Puhelinmyyjät

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mielipiteitä?

"Allekirjoittanut" kuuntelee kohteliaasti ja ilmoittaa sitten kohteliaasti että ei ole kiinnostunut. En halua sanoa mitään häijyä, työtäänhän ne vain tekevät. Järjestään nekin ovat olleet kohteliaita ja uskoneet kerralla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dave

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mahdollisimman nopeasti kohteliaasti lopetan, kiitän yhteydenotosta ja suljen puhelimen. Kummankaan aika ei tuhlaannu.

Ainoa kerta poikkeus oli tässä noin pari kuukautta sitten, kun joku kirkosta soitti ja ensin kiitteli kovasti siitä, että olin osallistunut "toisenlainen lahja" keräykseen. Olemme isovanhemmille jo muutamana vuonna hankkineet tuollaisen, viimeksi heidän lahjanaan hankimme vuohen kehitysapuun.

No niin. Tämä soittaja kuulosti vanhemmalta herrasmieheltä ja kun aloitti kiittelemällä aiemmista lahjoituksistamme en kehdannut heti lopettaa vaan kuuntelin hetken aikaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on nykyään sulku puhelinmyynnille. Siitä pitää maksaa. En muista minkä niminen se rahastajaliike on. Kuitenkaan systeemi ei ole paskanpitävä. No, ennen niitä tuli melkein päivittäin.

Minä olen niissä kohtelias. Keskeytän myyntipuheen heti alkuun. Kysyn onko tämä puhelinmyyntiä, sitten sanon etten tätä kautta osta/tilaa mitään, toivotan hyvää päivänjatkoa ja parempaa onnea seuraavien asiakkaiden kanssa. Sitten lyön itse luurin korvaan.

On aivan turhaa jäädä kohteliaisuudenkaan takia kuuntelemaan juttujaan ollenkaan. Jos ei osta, puhelun pitkittyessä tuhlaa heidänkin työaikaansa ja haittaa provikoidensa hankkimista.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Gat kirjoitti:Minulla on nykyään sulku puhelinmyynnille. Siitä pitää maksaa. En muista minkä niminen se rahastajaliike on. Kuitenkaan systeemi ei ole paskanpitävä.
On olemassa Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton lähes ilmainen Robinson-palvelu, ja se jokin toinen rahastajataho. Vielä epäilyttävämmältä kuulosti se, että olisi pitänyt liittyä kannattajajäseneksi sillä rahalla johonkin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No mutta ihan "mukavalla asiallahan" ne siinä soittelee! Kysyvät vielä, mitä sinne ja sinne kuuluu. On vähän pakko vastata, että en kuule tiedä, kun en asu siellä. Sitten kysyn, mistä tämä numero on sinne ilmaantunut, kun on salainen.

Ja pyydän, että poistavat minut listoiltaan tai mistä tahansa, mutta sitä ei kuulemma voi tehdä. Sitten sanon, että laita vaikka viesti esimiehellesi: ymmärrän kyllä, että sinä et voi sitä tehdä.

Minulla on linja auki vain hätätilanteita varten ja siksi se on SALAINEN. En räyhää puhkumyyjille, mutta yritän saada itseni pois listoilta. Ja ei, en aio maksaa siitä, että vältyn häirinnältä.

Nyt ei ole tosin tullut soittoja vähään aikaan. Enkä edes nykyään vastaa ellen tiedä soittajaa.
RP

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja RP »

Ainoastaan lehtitalo voi poistaa sut listoilta, siihen ei kykene lehtimyyjien esimiehet, tiedän koska olen ollut itse se esimies. Ei siihen auta rinkuttelut.

Toisekseen yhden ihmisen nimellä voi olla niitä "listoja" (ne on myyntilappuja yleensä) kymmeniä ja ne voi pyöriä siellä myyjän kohteessa useamman vuoden. Niitä on siis mahdoton poistaa kaikkia, koska niitä lappuja on tuhansia. Ainoa tapa on että lehtitalo ei lähetä enää uusia tilalle niin ne sitten pikkuhiljaa poistuu kun kerkiää läpi käymään. Ja jokainen lappu käydään läpi kolme - neljä kertaa. Että siihen voi siis mennä vuosiakin.

Joten siinä syy miksi niitä soittoja tulee kielloista huolimatta. Myyjä ei halua soittaa semmoseen numeroon koska yleensä saa haukut, että ei ne tahallaan. Ärsyttävää se silti on.

Itse lättään luurin joko suoriltaan kiinni tai sitten sanon "kiitos ei" ja luuri korvaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riippuu mitä myy ja miten.

Jos soittaa sanoma magazinesiltä, myyvät varmasti ihan mitä haluan. Toissapäivänä signasin meidät HopLopin avajaisiin ja ostin puhelinmyyjältä ennakkolipun. Ei kantsi näköjään aina sanoa "ei kiitos" heti alkuun..
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja RP »

^Joo, kyllä mä ostan aina lehteni puhelimesta koska tykkään lukea ja ne tulee aina halvemmaksi puhelimen kautta tilattuna. Että jos jotain lehteä kaipaan = tilaus on loppunut niin aina saa myytyä tähän osoitteeseen.
ninnithequeen

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tästä tulikin mieleen, että tilasin juuri omalla, tytön, pojan, ja kissojen nimellä netistä ilmaiset näytenumerot (ei tilausta) monesta eri lehdestä. Puhelinnumeroa eivät pyytäneet. Ans kattoo kuin monta näytenumeroa kilahtaa postiluukusta :D

Mä suljen kohteliaasti "Ei kiitos, nyt en tarvitse" luurin, UK:lla aikanaan oli tolkuttomat ongelmat puhelinmyyjien kanssa. Raasu saatto roikkua puol tuntia kuuntelemassa kiltisti puhelinmyyjän höpötyksiä kun ei kehdannut sulkea luuria. Kerran mä jopa nappasin kännykän siltä ja sanoin luuriin: me ei osteta mitään ja klik.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mua lähinnä vituttaa se, että mähän joudun maksamaan niistä soitoista. Ei nyt hirveesti huvita maksaa jonkun myyntitykin soitteluista. Mutta onneksi en vastaa enää puhelimeen, ellei numero ole tallennettu siihen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Puhelinmyyjät

Viesti Kirjoittaja Niba »

PuhelinmyyntiKIELTO!
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin