Tipitiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Tämä siis sillä oletuksella, että Vagabondo tarkoitti yllä kirjoittaa "...maksamaan järjettömiä hintoja *vuokra-asunnoista*".
Ei, kyllä mä tarkoitin, että korkeiden vuokra-asuntohintojen takia ihmisten kannattaa ostaa ylihintaisiakin omistusasuntoja, koska se kuitenkin tulee halvemmaksi kuin vuokralla olo.

Miten demariuteen istuu ajatus asumistuen poistamisesta, sillä uskon teoriaan asumistuen vuokrahintoja korottavasta, ja sitä kautta markkinoita vääristävästä, vaikutuksesta. Kannatan siis asumistuen poistamista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mun appiukkoni, joka on fiksu mies, on todennut että "kysynnän ja tarjonnan laki on maailman rautaisin laki". Ts. sitä vastaan on mahdotonta kamppailla.
Thaikuissa eivät ymmärrä tätä. Sesongin aikana oli hiton halpaa esim yöpyä, sesongin ulkopuolella oli perkeleen kallista verrattuna sesonkiin. Kaveri, joka on asunutkin Thaikuissa, ihmetteli samaa asiaa, kyseessä ei siis ollut yhden paikan kieroutunut tapa vana ihan yleinen käytäntö siellä. Jännä juttu!
Kenties sesongin aikaan on tarjontaa enemmän suhteessa kysyntään, kuin sesongin ulkopuolella?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

7.15 alkava aamupumppi ei ollut ehkä paras mahdollinen avaus kolmen viikon flunssailun jälkeen. Tärrrrrräsi ja voimat loppuivat, vaikka yritin pienentää painojakin normaalisti. Olisin lähtenyt kesken jos olisin kehdannut.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Suosittelen kansantalouden perusoppimääräksi Aku Ankan episodia: "Kun taivaalta satoi rahaa."
So Hard

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Parantaako keskustan läheisyys tai arvostettu asuinalue niin paljon vuokrallaelävän elämänlaatua, että se on oikeasti järkevää nykyisellä hintatasolla? Mun mielestä ihmiset ovat valmiita maksamaan liikaa asumisesta PKS alueella ja näin ollen käyttävät tuloistaan suhteettoman paljon asumiseen.

Kontrolli tieto: Meillä talouden brutto noin 100K. Asumiskulut kaikkineen vajaa 2000€/kk, josta puolet menee lainan lyhennykseen. Mielestäni liikaa, mutta pidän tätä samalla sijoituskohteena, jonka tämän hetkinen markkina-arvo on noin tuplasti siihen sijoitettu rahamäärä.
Jos markkina-arvo on tuplasti siihen sijoitettu rahamäärä, etkö ole huolissasi myöskin asuntojen hintojen räjähdysmäisestä noususta ja siihen liittyvästä kuplasta?

Vakavasti puhuen, monille keskusta-asuminen on hyvä vaihtoehto. Pääosa tuntemista keskusta-asujista on autotottomia, joten siinä tulee nettona takaisin aika monta saturaista kuussa verrattuna Nurmijärveltä tai Mäntsälästä yhdellä tai kahdella autolla töihin kärryyttäviin. Jos duuni on lähellä, auto tarpeeton, kulttuuritarjonta must ja tykkää urbaanista sykkestä (lue = kusinoroista porttikongeissa joka viikonloppu) miksi ei asuisi keskustassa jos perse kestää?

Vuokralla asuminen on kalliimpaa mutta samalla riskittömämpää kuin omistusasuminen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä luulin että "First Impression Manager" on ihan urbaania legendaa, mutta niin vain just luin sellaisen tittelin kanssa allekirjoitetun sähköpostin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: Jos markkina-arvo on tuplasti siihen sijoitettu rahamäärä, etkö ole huolissasi myöskin asuntojen hintojen räjähdysmäisestä noususta ja siihen liittyvästä kuplasta?
Ei tässä ole ehtinyt vielä arvonnousua tapahtua. Hinnan ero johtuu omasta työstä ja olemassa olevasta hintakuplasta. Mielestäni asunnot ovat rakennuskustannuksiin nähden tällä hetkellä ylihintaisia, joten olen henkisesti varautunut myös asuntojen hintojen laskuun. En kuitenkaan usko että joutuisin myymään asuntoa alle rakennuskustannusten.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mun appiukkoni, joka on fiksu mies, on todennut että "kysynnän ja tarjonnan laki on maailman rautaisin laki". Ts. sitä vastaan on mahdotonta kamppailla.
Thaikuissa eivät ymmärrä tätä. Sesongin aikana oli hiton halpaa esim yöpyä, sesongin ulkopuolella oli perkeleen kallista verrattuna sesonkiin. Kaveri, joka on asunutkin Thaikuissa, ihmetteli samaa asiaa, kyseessä ei siis ollut yhden paikan kieroutunut tapa vana ihan yleinen käytäntö siellä. Jännä juttu!
Kenties sesongin aikaan on tarjontaa enemmän suhteessa kysyntään, kuin sesongin ulkopuolella?
Sesongin aikana on vaikea saada kämppää kun joka paikka oli täynnä, sesongin ulkopuolella tyhjiä kyllä olis mutta oli niin kalliita että ei otettu ihan ensimmäistä. Nähdäkseni tässä on siis kalssinen kysynnän ja tarjonna laki ihan nurinpäin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Thaikuissa eivät ymmärrä tätä. Sesongin aikana oli hiton halpaa esim yöpyä, sesongin ulkopuolella oli perkeleen kallista verrattuna sesonkiin. Kaveri, joka on asunutkin Thaikuissa, ihmetteli samaa asiaa, kyseessä ei siis ollut yhden paikan kieroutunut tapa vana ihan yleinen käytäntö siellä. Jännä juttu!
Kenties sesongin aikaan on tarjontaa enemmän suhteessa kysyntään, kuin sesongin ulkopuolella?
Sesongin aikana on vaikea saada kämppää kun joka paikka oli täynnä, sesongin ulkopuolella tyhjiä kyllä olis mutta oli niin kalliita että ei otettu ihan ensimmäistä. Nähdäkseni tässä on siis kalssinen kysynnän ja tarjonna laki ihan nurinpäin.
Mistähän toi sitten johtuis? Ehkä ne haluaa sesongin ulkopuolella tehdä jotain muuta ja ovat laittaneet hinnat sitten korkeiksi sen takia?
küllküll

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Viime yönä ei juurikaan :krooh: Nyt melko :swirl:
Illalla :beer:
Huomenna sitten pikku krapulassa edustamaan :paavi:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisin kyllä maksaa muutaman satasen kuussa lisää jos työmatkaan ei menisi >45min suuntaansa. Mutta edellisen lauseen kriteereillä ei vain onnistu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dave »

Bluntly kirjoitti:Voisin kyllä maksaa muutaman satasen kuussa lisää jos työmatkaan ei menisi >45min suuntaansa. Mutta edellisen lauseen kriteereillä ei vain onnistu.
Missäs skutsissa se sun työpaikka sitten on? Itsehän oot erinomaisesti radan vieressä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voisko joku jeesata?! Saatteko linkin päässä olevan Itä-Uusimaan seutulipputaulukon auki?

http://vero.fi/?path=5,40,90&article=10 ... nguage=FIN
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kruununhaassa, Vallilassa ja Ruoholahdessa. Varsinainen toimisto Otaniemessä, mutta siellä ei tule käytyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

YRITÄN lukea monimuttujamenetelmiä, tentti olis tulossa. Kummasti Kitinä houkuttelee...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
AngryBird

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:Voisko joku jeesata?! Saatteko linkin päässä olevan Itä-Uusimaan seutulipputaulukon auki?

http://vero.fi/?path=5,40,90&article=10 ... nguage=FIN
Joo. 3-sivuinen pdf. Mihin haluat, että lähetän?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

AngryBird kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Voisko joku jeesata?! Saatteko linkin päässä olevan Itä-Uusimaan seutulipputaulukon auki?

http://vero.fi/?path=5,40,90&article=10 ... nguage=FIN
Joo. 3-sivuinen pdf. Mihin haluat, että lähetän?
Miks mä en saa? Kesi-Uusimaa aukeaa kyllä. Hmm... Laita mulle duunimeiliin, laitan osoitteen yyveellä. KIITOS! :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:...
Lähetetty :)
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Nyt tuntuu olevan taas enemmän virtaa kuin mitä pystyy olemaan tässä tuolissa. Perkele.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Olis pari projektia...
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:^ Olis pari projektia...
Mitäh? Kotihommia vai?
Tänään on fillarointia ja sitten eräs kuuma rouva on luvannut päiväkahvit ja murkinaa :P
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarttis saada kesätassut ooppeliin ja käynnistysvirtaa.

Vaatekaappikin pitäisi jonkun käydä läpi ja heitellä pienet, rikkinäiset ja mauttomat pois. En kuitenkaan usko teikäläisen soveltuvan hommaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:Tarttis saada kesätassut ooppeliin ja käynnistysvirtaa.
Tuo kyl onnistuu. Torstaina, kunhan oon käynyt salilla ja syönyt, eli n. 18->? Olettaen että sulla on ne tassut ja tunkki joka toimii.

Vaatteihin en koske, omissakin on tarpeeksi tuskailua :twisted:

edit: juuri keksin ketkä olisi Kitinä Fääg four; Huima, Dave, Jouden ja Rahkapussi. Ne vois tulla stailaa susta urbaanin kaupunkilaisinsinöörin :wink:
Viimeksi muokannut Dumis, 03.05.2011 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Bluntly kirjoitti: Vaatekaappikin pitäisi jonkun käydä läpi ja heitellä pienet, rikkinäiset ja mauttomat pois. En kuitenkaan usko teikäläisen soveltuvan hommaan.
Älä nyt, vois olla itse kullekin hyvä ja piristävä jos joku toinen kävisi vaatekaapin lävitse. Jos siis omaa edes lievästi samankaltaisen maun. Voisi nähdä omatkin vaatteet ihan eri silmillä jos joku näyttäisi mitä jäljelle jäävillä itse tekisi. Ainakin naisilla voisi toimia.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Saan kyllä ne tassut alle jos kuume ei nouse tätä pahemmaksi, wirtanen on se ongelma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin