Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
So Hard

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Montakos kodittomien kissalaa olet Gat itse perustanut rahoillasi?
Ihku! Noawa alko kouluttaan. Aikakin.
RP

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja RP »

So Hard kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Montakos kodittomien kissalaa olet Gat itse perustanut rahoillasi?
Ihku! Noawa alko kouluttaan. Aikakin.
Ainakin se sai juristin innostumaan, jos ei muuta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ainahan mä :oops:
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos olisin lakimies, niin vaihtoehtona olisi kavaltaa vanhuksien omaisuuksia.
Eli sä voisit tehdä noin? Ei kai? Eiks toi oo aika törkeää (Vastaus: on se).

Pyramidihuijauksetkin on no no. En haluaisi viedä typeryksiltäkään heidän rahojaan.
Olisihan vanhuksen rahojen kavaltaminen ammattimielessä törkeää, mutta jos sitä fyrkkaa olisi ja taas perijöitä ei, niin en näkisi tekoa kovin haitallisena kokonaishyvinvoinnin kannalta. Luultavasti käyttäisin rahat talouden kannalta paremmin kuin kodittomien kissojen hoitola. (Vanhuksen rahankeruueffort kisojen hyväksi on siis tässä vaiheessa uponnut, joten tekoni ei heikentäisi vanhuksen työmotivaatiota ajassa taaksepäin, vaan menneisyydessä vanhus tekisi duunia hymyssä suin muistaesaan testamettinsa menevän kissoille)

Eli kyllä olisin valmis tekemään merkittävää hyötyä tuottavan talousrikosken, mikäli voisin rentoutua jälkeenpäin ilman kiinnijäämisen riskiä. Omantunnontuskani olisi ihan yhtä suuri, pöllisin mitä vaan tikkunekusta miljardeihin, joten helposti tulee vastaan tilanne, jossa taloudellinen hyöty ylittää omantunnon vaatimukset.
Siis kait tää kavaltaminen olisi vain kuolinpesiin kohdistuvaa tapauksissa, joissa perillisiä ei olisi? Vai?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Siis kait tää kavaltaminen olisi vain kuolinpesiin kohdistuvaa tapauksissa, joissa perillisiä ei olisi? Vai?
Kyllä tässä aidossa demarihengessä katsottaisiin myös sitä yleistä jakovaraa. Esim. Herlineiltä puolet minulle olisi ihan kohtuullista. Orpojen äideiltä en ottaisi senttiäkään, niin paatumaton en ole.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti: Orpojen äideiltä en ottaisi senttiäkään, niin paatumaton en ole.
:D
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Siis kait tää kavaltaminen olisi vain kuolinpesiin kohdistuvaa tapauksissa, joissa perillisiä ei olisi? Vai?
Kyllä tässä aidossa demarihengessä katsottaisiin myös sitä yleistä jakovaraa. Esim. Herlineiltä puolet minulle olisi ihan kohtuullista.
Hmmm. Mä en haluais varastaa miltään kasvot omaavalta. Ts. en Herliineiltäkään. Valtiolta siis ehkä saattaisin kavaltaa. Tod. näk. kuitenkaan en, koska näin saatu raha häiritsisi mua.
AngryBird

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Orpojen äideiltä en ottaisi senttiäkään, niin paatumaton en ole.
:D
Vittu kun käyn hitaalla tänään. Ihmettelin hetken mitä hauskaa tässä nyt muka oli :oops:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisin myös alkaa seksuaalirikolliseksi ja raiskata itseni.

Ai niin, jotain mutinaa mahdollisuuksista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Nergal »

En usko että värkkäisin mitään rikollista, ei napeksi sitten millään.

Tai sanotaan että jos voisin telewarpata vatikaanin salaisiin arkistoihin varustettuna jäätävällä kielipäällä niin se olisi orgastinen idea.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Voisin myös alkaa seksuaalirikolliseksi ja raiskata itseni.

Ai niin, jotain mutinaa mahdollisuuksista.

Sybian vibrator?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Hmmm. Mä en haluais varastaa miltään kasvot omaavalta. Ts. en Herliineiltäkään. Valtiolta siis ehkä saattaisin kavaltaa. Tod. näk. kuitenkaan en, koska näin saatu raha häiritsisi mua.
Olet kuitenkin sinut autoilutottumuksillasi sivullisille aiheuttaman kuolemanriskin lisääntymisen kanssa? Itse pidän ylinopeutta moraalisesti huomattavasti arveluttavampana kuin rikkaiden rahojen uusjakoa.

Yhteiskunnallisesssa mielessä en kannata rikkaiden rahojen jakoa, koska tuo johtaisi pitkällä tähtäimellä kurjempaan yhteiskuntaan kun rikkauksia tavoittelevien insentiivit muuttuisivat. Selittämätön varkaus ei kuitenkaan juurikaan muuttaisi insentiivejä, joten Herlinit jatkaisivat toimintaansa puolet menetettyään kuten tähänkin asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Hmmm. Mä en haluais varastaa miltään kasvot omaavalta. Ts. en Herliineiltäkään. Valtiolta siis ehkä saattaisin kavaltaa. Tod. näk. kuitenkaan en, koska näin saatu raha häiritsisi mua.
Olet kuitenkin sinut autoilutottumuksillasi sivullisille aiheuttaman kuolemanriskin lisääntymisen kanssa? Itse pidän ylinopeutta moraalisesti huomattavasti arveluttavampana kuin rikkaiden rahojen uusjakoa.
No en mä aja ylinopeutta enempää kuin 20 km/h, joka tietysti voi olla jonkun hengen/terveyden kannalta ratkaisevaa joskus.

Mutta mä koen ylinopeuden rikoksena, jolla ei ole uhria.
So Hard

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave, tilastomielessä sä oot kakkostappaja alkokuskien jälkeen. Just realitcy check.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:No en mä aja ylinopeutta enempää kuin 20 km/h, joka tietysti voi olla jonkun hengen/terveyden kannalta ratkaisevaa joskus.
Satasen alueella tuo tuplaa kuolleiden lukumäärän.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Melkeen olin unohtaa.

Tappaisin Stadinarskan.
Voi ei. Tämä EI saa olla totta.

SANOKAA TE MUUT tuolle käsittämättömälle kriminaalille, että tämä ON VÄÄRIN!

SANOKAA SE heti! HERÄTYS!!Mamoilu POIS!

Saamari saakoon, eihän tällaista ansaitse tai kestä Erkkikään saati SA

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Bruce Willisika

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Ööääöö, siis ettei pystyisi tappamaan ihmistä? Mitä svidduu, siihenhän on vahvasti suositeltu hankkimaan 6-12kk mittainen koulutuskin, jonka valtio tarjoaa kaikille maksutta. En oikein ymmärrä, miksi jonkin pedofiilisarhamurhaajan tappamisen pitäisi olla oletusarvoisesti jotenkin vaikeampaa tai jopa moraalisesti tuomittavampaa kuin kaltaistemme kivojen naapurinsetien lahtaaminen metsissä, kun meidän nokkamiehillä menee sukset ristiin naapurivaltion nokkamiesten kanssa. Toki tilanne on siinä mielessä erilainen, että jälkimmäisessä skenaariossa tulee kuulaa kalloon joko vihulta tai omilta, jos ei hommat kiinnosta, mutta en mä koe ensiksi mainitussa tapauksessa moraalista ongelmaa poistaa tuhoeläin keskuudestamme, vaikken suoranaisesti moiseen puuhaan halajakaan.

Kuolemantuomiota vastustan siksi, ettei valtio ole mielestäni oikeutettu tappamaan kansalaisiaan. SikaDexterin hommissa ei samaa ongelmaa ole, koska päätä itse, koska touhu on oikeutettua. Kuten jo aiemmin tosin mainitsin, ongelmia saattaisi syntyä siitä, kenet katsoisin tuomion arvoisiksi ja missä menee raja, eli mitä tehdä rajatapauksille vai voiko sellaisia edes olla. Mutta hei kamoon, jos ei kuvittele missään tilanteessa koskaan voivansa ottaa toiselta henkeä, ei joko EW:mäisesti tunne itseään tai sitten esi-isiesi sinulle lunastama paikka geeniperimän jatkajana on mennyt reisille.
So Hard

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kerros nyt sikadesxter että jäiskö sun maailmassa elänrääkkääjien silpojakiduttajat henkiin vai ei? sehän se on mikä yleisöä kiinnostaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja elco »

Bruce Willisika kirjoitti:SikaDexterin hommissa ei samaa ongelmaa ole, koska päätä itse, koska touhu on oikeutettua. Kuten jo aiemmin tosin mainitsin, ongelmia saattaisi syntyä siitä, kenet katsoisin tuomion arvoisiksi ja missä menee raja, eli mitä tehdä rajatapauksille vai voiko sellaisia edes olla.
--
Mutta hei kamoon, jos ei kuvittele missään tilanteessa koskaan voivansa ottaa toiselta henkeä, ei joko EW:mäisesti tunne itseään tai sitten esi-isiesi sinulle lunastama paikka geeniperimän jatkajana on mennyt reisille.
Kaksi eri asiaa yllä.

Ongelmahan tässä onkin tullut jo esiin ja se on siinä, että rangaistus saattaa olla muiden makuun tekoon nähden liian ankara (ääriesimerkkinä Suvisdexter, joka haluaa paitsi jakaa suhteettomia rangaistuksia niin myös osoittaa silmitöntä julmuutta niin tehdessään) ja se saattaa osua väärään puuhun. Pääongelma on kuitenkin kalteva pinta.

Itse olen vakuuttunut siitä, että väkivalta on monopolisoitava yhteisölle ja ko. väkivallan käytön on palveltava yhteisön etua. Kuolemanrangaistus on väärin mielestäni kaltevan pinnan vuoksi eikä niinkään sen vuoksi etten katsoisi esim. Suvisdexterin kaltaisten tyyppien "ansaitsevan" menettää nirriään - kuolemanrangaistuksella on potentiaalia vahingoittaa yhteisöä enemmän kuin mitä sillä saavutetaan.

Enkä mitenkään luottaisi yksittäiseen vigilanteen yhteisöä enemmän.
Bruce Willisika

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

So Hard kirjoitti:Kerros nyt sikadesxter että jäiskö sun maailmassa elänrääkkääjien silpojakiduttajat henkiin vai ei? sehän se on mikä yleisöä kiinnostaa.
:) Kyllä ne jäisi. Tyyppien polvilumpiot saattaisi tosin joutua kovalle koetukselle jäätyään kiinni itse teossa SikaDexter+järeä käsiase -kombolle.

Tietenkään tappo-oikeuksien myöntäminen yksilöille ei ole koskaan oikein, en mä sellaista pyri tässä visioimaan. Ymmärrän toki, että kyseessä on niin raju ja peruuttamaton rangaistus, että sen oikeudenmukaisuus ja soveliaisuus on aina jonkin liian rajatun instanssin subjektiivinen näkemys kulloisestakin asiaintilasta. Nykysysteemi oikeuslaitoksineen ja ilman kuolemantuomiota toimii pääsääntöisesti tarpeeksi hyvin, joskin eri oikeuslaitoksien toimintavalmiuksissa on mielestäni parantamisen varaa. Käräjäoikeus tuntuu toimivan kolikonheittopaikkana, jossa voi hieman hakea hikeä pintaan varsinaiseen hovioikeuden käsittelyyn lämmitellessään.
Bruce Willisika

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

elco kirjoitti:
Kaksi eri asiaa yllä.
Joo, sellaisiksi ne oli tarkoitettukin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bruce Willisika kirjoitti:Ööääöö, siis ettei pystyisi tappamaan ihmistä? Mitä svidduu, siihenhän on vahvasti suositeltu hankkimaan 6-12kk mittainen koulutuskin...

Mutta hei kamoon, jos ei kuvittele missään tilanteessa koskaan voivansa ottaa toiselta henkeä, ei joko EW:mäisesti tunne itseään tai sitten esi-isiesi sinulle lunastama paikka geeniperimän jatkajana on mennyt reisille.
Tuo koulutus huomattiin tarpeelliseksi, koska huomattiin että suurin osa ei ilman koulutusta kykene tappamaan edes sodassa. Pystymetssästä pikakoulutuksella värvätyt muskettiäijät jättivät todella kovalla prosentilla ampumatta vihollista kohti. Kunnon mies-miestä-vastaan tappotouhut ovat olleet todella pienen porukan hommaa ja tuota on modernina aikana lähdetty petraamaan koulutuksella ja siirtämällä tappotouhua enemmän pois henkilökohtaisesta aseesta.
http://www.amazon.com/Killing-Psycholog ... 0316330116
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tappaisin yhen ihmisen.
Tää menee jännäksi. Kumpi se olisi: rekkis vai Ukkokulta?
Vai oisko jostain jotain perintöjä vielä saamatta...?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:
huima kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tappaisin yhen ihmisen.
Tää menee jännäksi. Kumpi se olisi: rekkis vai Ukkokulta?
Vai oisko jostain jotein perintöjä vielä saamatta...?
Sä olet niin ihanan evil.

:h:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:Sä olet niin ihanan evil.

:h:
Täytyy myöntää että hetken mietin postaamista, alan pehmetä!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin