perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
küllküll kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Ongelma on siinä kuinka avoimesti sä tuot läheistesi elämän tänne esille, kun ulkopuolisten on se helppo kuvien ja nimien kautta yhdistää IRL henkilöihin.
Eilen tuli Teemalta mielenkiintoinen ohjelma tähän liittyen.
Googlehan kerää hyvin tarkkaan tietoja siitä, mitä hakukoneella haetaan. Jossain kohtaa oli sitten julkisuuteen tullut yksittäisten käyttäjien hakukonehistoriaa.

Utelias toimittaja valitsi printeistä yhden käyttäjän hakuhistorian. Puhelinluettelon ja hakutulosten avulla löysi anonyymi-nron takana olevan henkilön - varttitunnissa.
Uh oh, mitähän omassakin hakuhistoriassa on... :oops:
Mitenköhän kuukkeli ne käyttäjät tunnistaisi, kun IP-osoite kuitenkin vaihtuu kotiliittymissä säännöllisin välein?
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Mitenköhän kuukkeli ne käyttäjät tunnistaisi, kun IP-osoite kuitenkin vaihtuu kotiliittymissä säännöllisin välein?
Kylläpä ainakin meikäläisen purkissa on ollut ulospäin sama ip herraties kuinka kauan. Ja cookiet on myös keksitty.

Tarvii katsoa illalla digiboksilta, muistinko mainitun hakukoneen väärin.
Joka tapauksessa Google lukee tekemäsi haut sekä Gmaililla lähetetyt viestit ja paukuttaa ruudullesi mainoksia hakujen / viestisisältöjen mukaan.
Viimeksi muokannut küllküll, 20.05.2011 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitenköhän kuukkeli ne käyttäjät tunnistaisi, kun IP-osoite kuitenkin vaihtuu kotiliittymissä säännöllisin välein?
Mutta jos tunnistaisi niin... "we are dealing with a very sick puppy here"
Aina voi syyttää sitä samaa virusta, joka lähetti Janina Frostellin nakukuvat tuottajan koneelta nettiin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitenköhän kuukkeli ne käyttäjät tunnistaisi, kun IP-osoite kuitenkin vaihtuu kotiliittymissä säännöllisin välein?
Kylläpä ainakin meikäläisen purkissa on ollut ulospäin sama ip herraties kuinka kauan. Ja cookiet on myös keksitty.

Tarvii katsoa illalla digiboksilta, muistinko mainitun hakukoneen väärin.
Joka tapauksessa Google lukee tekemäsi haut sekä Gmaililla lähetetyt viestit ja paukuttaa ruudullesi mainoksia hakujen / viestisisältöjen mukaan.
Kekseistä: monet virustorjuntaohjelmat mun mielestä siivoavat ne pois automaattisesti.
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ ja selaimet samaten. Sä nyt takerrut tarkoituksella pikkuseikkoihin etkä suostu kelaamaan "isoa kuvaa".
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:^ ja selaimet samaten. Sä nyt takerrut tarkoituksella pikkuseikkoihin etkä suostu kelaamaan "isoa kuvaa".
Mulla on foliohattu ja maadoitetut kalsarit, niin en ole huolissani.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä ostin piipaa-auton ja noudin Kirjakerhon paketin postista. Mä oon supermutsi!

Mansikat :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Taitaa popparibisnekset lyödä leiville. Elämme jänniä aikoja.
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:
küllküll kirjoitti:^ ja selaimet samaten. Sä nyt takerrut tarkoituksella pikkuseikkoihin etkä suostu kelaamaan "isoa kuvaa".
Mulla on foliohattu ja maadoitetut kalsarit, niin en ole huolissani.
En mäkään mitään paranoiaa tästä pode, mutta pistäähän tuo ajattelemaan. Onhan tässä omaakin vikaa. Pitäisi heittää esimerkiksi kauppojen kantiskortit lippaviu. Nehän keräävät niiden avulla hyvinkin yksityiskohtaisia tietoja kulutuskäyttäytymisestä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
küllküll kirjoitti:^ ja selaimet samaten. Sä nyt takerrut tarkoituksella pikkuseikkoihin etkä suostu kelaamaan "isoa kuvaa".
Mulla on foliohattu ja maadoitetut kalsarit, niin en ole huolissani.
En mäkään mitään paranoiaa tästä pode, mutta pistäähän tuo ajattelemaan. Onhan tässä omaakin vikaa. Pitäisi heittää esimerkiksi kauppojen kantiskortit lippaviu. Nehän keräävät niiden avulla hyvinkin yksityiskohtaisia tietoja kulutuskäyttäytymisestä.
Jaa-a. Onko se nyt kauhean salaista, ostaako vähärasvaista paistijauhelihaa vai sikanautaa.
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ En jaksa ruveta vääntämään aiheesta. Pointti oli se että "ihmisten olisi hyvä olla tietoisia siitä, miten paljon itsestään jälkiä / tietoja nettiin jättävät".

Mulla ei muuta, koetan pysyä hereillä vuoron loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

küllküll kirjoitti:^ En jaksa ruveta vääntämään aiheesta. Pointti oli se että "ihmisten olisi hyvä olla tietoisia siitä, miten paljon itsestään jälkiä / tietoja nettiin jättävät".
Niin olisi. Jos sitten päättää olla tekemättä asialle mitään niin olkoon niin. Jostakin syystä mulle tuli mieleen lisäainekeskustelu. Eli ihmisten pitäisi mun mielestä olla tietoisia siitä mitä lisäaineita käytetään ja miksi ja mitä se maksaa meille ja teollisuudelle. Jos sit vielä päättää käyttää tuotteita joissa on lisäaineita niin vallassaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Mä ostin piipaa-auton ja noudin Kirjakerhon paketin postista. Mä oon supermutsi!

Mansikat :h:
Voitit Manalankin.

Mä meen tänään ostamaan tytsän uuteen huoneeseen verhot ja maton, mitkä neiti vaan valitsee. Ja Ässämix-pussin ja sit me "tapellaan" taas keltaisista karkeista kun tulee Tartu Mikkiin. Ja käydään saunassa. Mut mä oon silti paskamutsi.

Kerroinko jo et teen makaroonilaatikkoa?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:
annepa kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Sorry, sossupoke loppu ny.
Tästä tuli ihan semmoinen bon voyage-fiilis, niinkuin Matti sanoisi.
Juu. Keksikää joku toinen jota tökkiä joka suunnalta. Vaikka mä olen kyllä suunnattomasti huvittunut, että joka vitun arkiseen asiaan, tai vakavampaankin, täällä aletaan välittömästi lyömään lyötyä - aina. Mut sehän on Kityn henki.
Mä olen kyllä samaa mieltä, että ainakin kaksi nimimerkkiä tulee etsimättäkin mieleen, jotka aika uskollisesti tekevät tikusta asiaa saadakseen räksyttää perässäsi ketjusta toiseen aika haukotuttavasti. Mutta mulla on tylsä perjantai-iltapäivä, ja olen kerrankin seurannut tämän sossupokesession alusta loppuun(?) asti hyvin tarkkaan, eikä tässä minusta ole kyseessä pelkkä perusteeton lyöminen - vaikka osin on sitäkin. Eikö tämä ole mennyt näin:

1. Ninnin tytärtä kiusataan todella ikävänkuuloisesti koulussa/lastentarhassa/missä onkaan. Normaaliarjesta ja koulunkäynnistä enimmäkseen vastaava UK ei asiaan halua syystä tai toisesta puuttua. Ninni kuitenkin puuttuu ja ottaa yhteyttä kouluun. Tästä seuraa kohdat 2 ja 3.

2. Koulu alkaa puuttua kiusaukseen. Tämä on Kitinäraadin mukaan hyvä asia – ainakaan, kun emme tiedä UK:n syitä ajatella, että asiaan ei olisi pitänyt puuttua. Ninnin kertoman perusteella on kuitenkin todella hyvä asia, että Ninni tarttui ongelmaan: Hyvä Ninni, toteaa erehtymätön Kitinäraati, ja allekirjoittaneen on vaikea olla komppaamatta.

3. UK hermostuu käänteestä niin, että ei enää haluakaan lainata muuttolaatikoita Ninnin muuttoon. Ninni pitää tätä reaktiota kohtuuttomana ja osoituksena UK:n perusteettomasta kiukuttelusta. Kitinäraati on taipuvainen kääntymään sille kannalle, että UK:ta on hyväksikäytetty ja nöyryytetty tässä sopassa vuosien mittaan jo tarpeeksi, ja pitää näin ollen ihan hyvänä asiana, että UK etäisyyttä ottaa eikä alistu palvelijaksi. Ninnin on syytäkin hoitaa asiansa itse tai ainakin hankkia apu joltain toiselta taholta kuin pettämältään ja hyväksikäyttämältään mieheltä. Tässä sivuunkirjoittanut raportoija pidättäytyy itse kannanotosta, koska vaikka yleinen Kitinämielipide ymmärrettävä onkin, on raportoija aistivinaan siinä joitain vähän menneeseen maailmaan kuuluvia sukupuolirooleja ja mieskunniakäsitteitä. Lisäksi koko soppa kuulostaa siltä, että jotenkin Ninniä halutaan pakottaa toistuvasti tunnustamaan virheensä ja ilmaisemaan syvä katumuksensa. Anteeksiantoa ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Itse olen vähän liian ei-herätysliikehenkinen viehättyäkseni tällaisesta synnin toistuvasta hieromisesta yksittäisen ihmisen naamaan. Kyllä tässä on vähän kiusaamiseen makua.

4. UK:lla on uusi naisystävä, ja tämä nyppii Ninniä. Kitinäraati on ällikällä lyöty: miten tämä liittyi asiaan, eli miksi Ninni toi tämän mukaan keskusteluun? Miksi petetyksi ja jätetyksi tulleella UK:lla ei olisi oikeutta uuteen suhteeseen? Millä oikeutuksella Ninni vaatii oikeutta päästä arvioimaan UK:n uuden kumppanin soveltuvuutta lapsensa seuralaiseksi, kun itse on kunnostautunut tuomalla lapsiensa elämään nopealla tahdilla vaihtuvia, toinen toistaan järkyttävämpiä väkivaltaisia juoppoja, mielenterveyspotilaita (ei sillä että tämä synti olisi), rasistisia tappajia ja mitä näitä on ollutkaan? Valitus siitä, että tytär joutuu nyt UK:n uusperheessä jakamaan huoneen, tuntuu Kitinäraadin mielestä myös kovin kummalta: kai nyt lapsen perusturvallisuutta järkyttää pikatahtia vaihtuvat, jopa taloudessa virallisesti asustelevat rikolliset isäpuolikandidaatit enemmän, kuin aika tavallinen käytäntö huoneen jakamisesta? Eikö tyttärensä hyvinvoinnin nimissä Ninnin tulisi koettaa olla mahdollisimman hyväksyvä (annettiin hänelle lisätietoja eli ei) UK:n uutta kumppania kohtaan? Saatu kuva on tietysti yksipuolinen ja puutteellinen, mutta vaikea näitä Kitinäraadin kysymyksiä silti on pelkkänä kiusaamisena sivuuttaa.

5. Tyypillinen Kitinä-sivujuonne on vielä se, että Kitinän äärikokoomusrintama, joka syyttä sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä Suomen julkisen talouden kestävyysvajeesta, PIIGSien kriisistä ja vuoden 1997 huonosta Bordeaux-vuosikerrasta , haluaa painostaa Ninniä tämän taloudellisista järjestelyistä. Ilmeisesti tapahtumien kulku on tämä: virallisesti Ninni on kieltäytynyt äitinsä perinnöstä isänsä hyväksi. Niinpä Ninnin varallisuus ei ole kasvanut, ja hän on oikeutettu täysiin sosiaalitukiin. Isä kuitenkin antaa kirjanpidon ja verotuksen ohi tarvittaessa Ninnille rahaa perinnöstä. Koska tämä tapahtuu harmaana, sosiaalietuudet eivät kärsi. Vanha ja paatunut sosiaaliturvahuijari Dave on erityisen käärmeissään tästä: ei siksi, että Ninni huijaa systeemiä (koska kokoomusoletuksen mukaan näin toki kaikki yrittäjähenkiset tekevät aina tilaisuuden koittaessa), vaan siksi, että Ninni ei myönnä olevansa huijari edes keskustelupalstalla, vaan väittää kaiken menevän lakien mukaan. Tähän on nyt vähän vaikea ottaa kantaa: toki yhteisten pelisääntöjen noudattaminen on yhteiskunnassa ihan suotavaa, mutta toisaalta epäilen aika monen ns. etuoikeutetumman kuitenkin tukevan aikuisia lapsiaan vaikka opiskeluaikana ohi verottajan tietojen, enkä jotenkin oikein jaksaisi pitää Ninnin tapausta pahempana tai paheksuttavampana. Tässä tivaamisessa on jotain kiusaamisen makua.

6. Ninnin omistushaluisuus pettämänsä UK:n suhteen herättää Kitinäraadin kummastusta: kun kerran Ninni haluaa UK:lta lähinnä kodinhoidollisia palveluksia eikä muuta, miksi hän haluaa vastustaa UK:n uusia suhteita, pitää kihlasormusta, omia tämän joulunpyhiksi ja mitä tässä on mainittukaan? Tämäkin on minusta ihan oikeutettu kysymys, ei kiusaamista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla on ollut kaksi miestä UK:n jälkeen. Molemmat vääriä.

Tän verran korjaan nyt Urpiainen sun juttuas.
RP

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Rekkis, spolli, kajaanilainen... on kolme? Vai oliko spolli kuitenkin siellä yötä kuten "tuntematon nikki" väitti?
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

urpiainen kirjoitti:... Kitinän äärikokoomusrintama, joka syyttä sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä Suomen julkisen talouden kestävyysvajeesta, PIIGSien kriisistä ja vuoden 1997 huonosta Bordeaux-vuosikerrasta...
Iso :tapu: täältä lattianrajasta!
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RP kirjoitti:Rekkis, spolli, kajaanilainen... on kolme? Vai oliko spolli kuitenkin siellä yötä kuten "tuntematon nikki" väitti?
Kajaanilainen ja spolli on sama asia. Ei ollut.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

No niin taas tuli bon voyage. Ei ollut Toteuttaja. Makaroonilaatikkoa mai ääs.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

annepa kirjoitti:No niin taas tuli bon voyage. Ei ollut Toteuttaja. Makaroonilaatikkoa mai ääs.
Mie vastaan ettei tule väärinkäsityksiä. Rouva on hyvä ja laittaa noreen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

ninnithequeen kirjoitti:Rouva on hyvä ja laittaa noreen.
Neiti. Vastaat tai et niin suunnitelma ei nyt toteudu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
utelias-vili
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 20.05.2011 15:38

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja utelias-vili »

ninnithequeen kirjoitti:Joka toinen viikonloppu....kukahan se täällä valehtelee, häh?
En oo viel ehtiny lukee ku muutaman postaukses mut kyllä sä nainen oot tarinoita tänne laittanut. Viina, sorry sullahan se on viini, vieny muistin? kannattas hakee paremmat pillerit. Marko on hyvin hoitanu teiän tytön. hois jo vauvana kun sä juoksit ulkona päiväkausia. en laita enempää tähän. ihan vaan kunnioitiksesta sitä ansaitsevien takia. ja mä oon jo alottanu viikonlopun enkä jaksa näpytellä.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Noniin, kukas se UK:n etunimen sitten paljasti. Ja suksihan nyt sinäkin vittuun siitä, mä otan NYT yhteyttä jo poliisiin noista roskapuheista.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

:facepalm: Eepäuskoinen naurahdus tälle kaikelle!??! :nuts: Kohta mä herään ja tää koko keskustelu on unta?
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mirkku kirjoitti::facepalm: Eepäuskoinen naurahdus tälle kaikelle!??! :nuts: Kohta mä herään ja tää koko keskustelu on unta?
Samoin. Poliisille soitettu, verkossa teen rikosilmoituksen.
Vastaa Viestiin