Aukot sivistyksessä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aukot sivistyksessä
Huom! kuvaannollisesti.

Näitähän on vaikka kuinka paljon. Muutama heti mieleen tuleva:

-En oo koskaan katsonut ainuttakaan jaksoa South Parkia
-Tuulen viemää näkemättä
-Citizen Kane näkemättä
-En tunne kasveja enkä lintuja
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mikä South Park jakso kannattais katsoa noin niinku ekana?
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

- en ole koskaan katsonut Star Warsia (mitään niistä)
- en pystynyt lukemaan Taru Sormusten Herrasta-kirjaa

siinä nyt aluksi.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja elco »

-Filosofian tuntemuksessani on vakavia puutteita.
-En ikinä oikein ymmärtänyt useiden muuttujien differentiaaliyhtälöitä tai integraalimuunnoksia saati että olisin osannut oikeasti soveltaa niitä fysikaalisten ilmiöiden mallintamisessa.
-En osaa pistää polttomoottoria osiksi ja koota sitä uudestaan
-En tunne klassisen musiikin merkkiteoksia kovin hyvin

Yllä siis sellaisia, joissa haluaisin olla parempi. Oopperat, teatterit yms baletit ovat täysin käsittämättömiä, mutten niitä haluakaan käsittää.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Mikä South Park jakso kannattais katsoa noin niinku ekana?
Jos haluat katsoa hyviä jaksoja niin Trapped in the closet on ehkä mun lemppari " Scot Tenorman must die" jakson rinnalla. Tosin 11-13 kausilla on ihan tosimonta timanttista jaksoa, kuten Margaritaville jossa puretaan auki hienosti jenkkien talouspoliitiikan syntyä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Davelle tietenkin SP jaksona suosittelen viidennen tuotantokauden jaksoa "The entity"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

-En jaksa olla kiinnostunut politiikasta, joten tietämys on sillä saralla melko heikkoa.
-Kiinnostus historiaan tapettiin jo peruskoulussa, joten sama virsi kuin yllä. Haluaisin kyllä osata enemmän, toistaiseksi en kuitenkaan ole halunnut tarpeeksi.
-Viskit. Pitäis opetella, että sopis paremmin hyvävelikerhoon.

edit. Viinit. Teoriatasolla tietämystä on, mutta tartteis saada käytännön kokemusta enemmän.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tiedän hyvin...naurettavan vähän mm. seuraavista:
- kirjallisuus
- (sota)historia
- tekniikka
- filosofia

Nämä aiheet eivät vain kiinnosta. Ihailen ihmisiä, joita kiinnostaa monet erilaiset asiat. Haluisin itsekin olla laaja-alaisesti kiinnostuneempi asioista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bhven kirjoitti:Davelle tietenkin SP jaksona suosittelen viidennen tuotantokauden jaksoa "The entity"
Tämä on oma suosikki jaksoni.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
küllküll

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja küllküll »

- en ymmärrä viineillä snobbailua. Punkkua juodaan, koska se maistuu hyvältä ruoan kanssa. Jos ei, niin ainahan siitä saa hyvän kännin. Jos ei ekalla pullolla, niin yleensä jo toisella.
- en ymmärrä Niitsen (en edes yritä kirjoittaa oikein) enkä Hessen "suuruutta".
- en ole lukenut yhtään Kafkan, Dostojevskin tai Vonnegutin kirjaa
- en ymmärrä myöskään kulinaristista kikkailua. Ulkomaillakin parhaat gurmee-elämykset on saanut jostain katukeittiöstä, ei koskaan paremmasta ravintolasta.
- samaten kalliiden havannasikareiden suitsuttaminen menee minulta yli. En ole löytänyt Cohibasta mitään semmoista makuelämystä, jota ei saisi halvemmasta tehdastekoisesta sikarista.
Bruce Willisika

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

- Kemian huono tietämys, kiinnostaisi tietää paremmin, mistä kaikki koostuu ja miten. Aloitin tosin tavaamaan alan oppikirjaa, mutten tiedä, koska ehdin lukea loppuun.

- Suhteellisuusteoria. Kaikki siihen liittyvä ei meinaa mennä tyhmään insinöörikupoliin. Ymmärrän joiltain osin, mutten niin hyvin, että osaisin ne kuvailla sujuvasti muille = en osaa. Olen kangistunut liikaa maalaisjärkeen.

- Historiassa pahoja aukkoja. Luin mm. viime vuonna kirjan ensimmäisestä maailmansodasta, ennen sitä en olisi osannut sanoa edes minä vuosina rytäkkä käytiin ja keitä oli mukana.

Noi siis jossain määrin vaivaa. Myös omaan tulevaan ammattiin liittyviä arvoituksellisia juttuja on liuta, mutta niihin tiedän/uskon saavani vastaukset aikanaan. Lisäksi en tiedä hittojakaan vaikkapa autoista, mutta se ei mua häiritse pätkääkään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

- väli-ilmansuunnat ei vain tartu päähän
- kuukaudet englanniksi ei pysy mielessä
- parinmuodostus on hepreaa
- kieliopin kaikki hienoudet on heikoilla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bruce Willisika

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Tuosta tuli mieleeni hupaisa yksityiskohta: mun pääni ei jostain syystä osaa assosioida kalentterin alkupuolen kuukausien nimiä ja järjestysnumeroita niin, että tieto tulisi ulos nopeammin kuin luettelemalla kuukaudet päässä alusta asti. Tietenkin siis tiedän, mikä kuukausi on moneskin ja pystyn laukomaan sen ulos suustani nopeasti, mutta useimmiten kuuppa kelaa läpi yo. prosessin. Liekö kysessä jokin aivojen laiskuus, sillä kalenterin jälkimmäisen puoliskon kuukaudet tulee ulos suoraan järjestyslukuun assosioituna, olisihan niiden kelaaminen alusta asti pirun työlästä. Dear Eki, olenko mä raskaana?
Dumis

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mirkku kirjoitti:- en ole koskaan katsonut Star Warsia (mitään niistä)
- en pystynyt lukemaan Taru Sormusten Herrasta-kirjaa

siinä nyt aluksi.
U fail!
Noiden ansiosta/takia miusta tuli tämmöinen scifi-nörtti kuin olen, mitä oletkaan menettänyt... vai eh?
AngryBird

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Mirkku kirjoitti:- en ole koskaan katsonut Star Warsia (mitään niistä)
:shock: Olen Järkyttynyt.

Mun syntilistani:
- suurin osa klassikkokirjoista on lukematta ja ne, jotka olen lukenut, ovat olleet lähes kuolettavan tylsiä.

- se Taru sormusten herrasta on myös tylsä. Nukuttava.

- en vaan ymmärrä Tarantinon elokuvia. Silkkaa sontaa, sanon minä!!!

- baletin katsominen on tylsempää kuin seurata lähietäisyydeltä maalin kuivumista.

- Juha Vuorisen kirjat eivät ole hauskoja, ei edes vähän.

- vuosikausia opiskelemani ranskan ja saksan kielet eivät suostu pysymään mulla päässä. Lukion päästötodistuksessa oli molemmista 9 ja yo-todistuksessa saksasta L mutta juuri sanaakaan en osaa enää puhua.

En uskalla nyt luetella enempää.
Manaaja

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En oikein tunne Mickey Rourken leffoja viime vuosituhannen puolelta. Oisko suosittaa jotain?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

En ole koskaan käynyt Lontossa lentokenttiä lukuunottamatta. Tämä pitänee korjata pian!

En ole tosiaan ikinä syönyt sushia, maistanut haukun verran. Tämäkin pitää korjata pian!

En ole koskaan kokeillut joogaa, missään muodossa.

Haluaisin osata lukea nuotteja.

En ole koskaan ollut oopperassa/baletissa. Enkä kyllä ole kovin kiinnostunutkaan.

Sivistys? Mitäköhän sekin tarkoittaa..
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:En oikein tunne Mickey Rourken leffoja viime vuosituhannen puolelta. Oisko suosittaa jotain?
- White Sands - verta hiekalla
- Johnny Handsome - kasvoton
- Baarikärpänen
- 9 1/2 viikkoa
- Taistelukala
- Harley Davidson ja Marlboro-mies (vaatii (rajun) nousuhumalan)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bruce Willisika kirjoitti:^Tuosta tuli mieleeni hupaisa yksityiskohta: mun pääni ei jostain syystä osaa assosioida kalentterin alkupuolen kuukausien nimiä ja järjestysnumeroita niin, että tieto tulisi ulos nopeammin kuin luettelemalla kuukaudet päässä alusta asti.
Minä taas en osaa laittaa jutskia aakkosjärjestykseen höpöttämättä kaikkia kirjaimia päässäni. Koulussa en oppinut kertomataulua ulkoa (hirveästi muistettavaa!), joten minun on harjoitettava yhteen- tai vähennyslaskua lähimmästä muistamastani. Onneksi on laskimet.

Muuta ainakin:

-Lukiossa tipahdin pitkästä matematiikasta. Tuplasin ekan vuoden ja vaihdoin lyhyeen
-Saksan kieliopista en tajuu vittujakaan eikä kiinnosta
-Olen opiskellut biologiaa, mutta en tunne kasveja enkä pikkulintuja juuri yhtään
-Historian vuosilukuja en tarkkaan muista. Sialle lohdutuksena että ei niitä tarvikaan yliopistossa muistaa ja kukaan ei ole vielä saanut selville, miksi ensimmäinen maailmansota käytiin
-Olin viisi vuotta töissä urheiluseuroissa, ja valtava määrä tuloksia meni kätösteni kautta nettiin. En muista edes seurojen nimiä, kun penkkiurheilu ei kiinnosta pätkääkään
-Autolla en ole koskaan opetellut taskupysäköintiä, tarvitsen tilaa

Edit:
-Monien kitinäläisten valtava detaljitietomäärä vaikkapa talouselämästä, jostain vitun kauppaketjuista tai eineksien laadusta tai leffojen tekijöistä hirvittää, ollen minulle merkki heidän ylivertaisesta intensiteetistään ja energiatasostaan
Viimeksi muokannut Gat, 28.05.2011 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Gat kirjoitti: -Autolla en ole koskaan opetellut taskupysäköintiä, tarvitsen tilaa
http://www.city.fi/artikkeli/Taskupys%E4k%F6inti/1784/
Manaaja

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:-Autolla en ole koskaan opetellut taskupysäköintiä, tarvitsen tilaa
Ei ihmekään ettet saa heteronaista, sullahan on pillu!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:-Autolla en ole koskaan opetellut taskupysäköintiä, tarvitsen tilaa
Ei ihmekään ettet saa heteronaista, sullahan on pillu!
:oops: No kun mun aikaan tuo ei ollut autokoulun vaatimuksena, vaikka saisin ajaa moottoripyörääkin ABE-kortilla. Ja sitten ihmisten ilmoilla (toisin kuin Stadissa) eli siis Varkaudessa tai Orimattilassa moista ei koskaan tarvitse. Niinpäin osaan, että pyöräytän etupyörän jalkakäytävän kautta. Mutta siis vältän niin ahtaita paikkoja.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

NuoriDaavid kirjoitti:-Tuulen viemää näkemättä
Paska leffa.

- En ole koskaan ajanut moottorikelkalla
- En ole koskaan käyttänyt moottorisahaa
- En ole koskaan ajanut yli 80cc pyörällä
- En ole koskaan äänestänyt perussuomalaisia
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Bluntly kirjoitti:- väli-ilmansuunnat ei vain tartu päähän
Lounas on turussa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mylwin kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:- väli-ilmansuunnat ei vain tartu päähän
Lounas on turussa.
Ja kun turku on perseessä niin mitähän sun illalliset on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin