Aukot sivistyksessä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuon kummastelu kuvaa minusta nykyaikaa. Minun aikaperspektiivistäni sama kuin jos kummeksuttaisiin ettei ole koskaan ollut huvijahdilla Karibianmerellä. No, olette te varmaan sitäkin.

Minä olin kouluni sankarimatkailija vain, koska kävimme kerran Mallorcalla ja kerran Marokossa. Ei matkailu tai lentäminen ollut yleistä. Sitten olen kerran pentuna lentänyt Rovaniemeltä Jyväskylään, kerran opiskeluaikana Varkaudesta Helsinkiin ja ollut kolmesti yleisölennätyksessä, joista yksi oli helikopteri. Siinä kaikki, vaikka olen kovin kiinnostunut lentokoneista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Minä olin kouluni sankarimatkailija vain, koska kävimme kerran Mallorcalla ja kerran Marokossa..
waaaaat?

Et sä ole muistaakseni aiemmin kertonut kuin vuoden -78 telttareissusta. Tai no ehkä lisäksi yhdestä etelänlomasta, mutta kahdesta et kyllä!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:En oikein tunne Mickey Rourken leffoja viime vuosituhannen puolelta. Oisko suosittaa jotain?
- White Sands - verta hiekalla
- Johnny Handsome - kasvoton
- Baarikärpänen
- 9 1/2 viikkoa
- Taistelukala
- Harley Davidson ja Marlboro-mies (vaatii (rajun) nousuhumalan)
Jos nyt vaikka kaksi noista niin mitkä?
Kaikkea en ole nähnyt, mutta kyllä Rourken karisma puree silleen 130-prosenttisesti, että mun vaihtoehtoni Bluntlyn listalle olisi kai:
- Body Heat
- Diner
- Rumble Fish
- The Pope of Greenwich Village
- Barfly
- Angel Heart
Kahden valinta noista olisi hankala, koska kolme on selkeästi omassa luokassaan:
- Diner
- Rumble Fish
- Barfly

Itse ketjun asiaan, niin multa on kanssa Tuulen viemää lukematta/näkemättä, venäläisiä klassikoita tunnen huonosti, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tanssitaidetta en ymmärrä, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään, ja kuvataiteesta tietoni ovat niin rajalliset, että en osaa siitä nauttia kovin syvästi. Lisäksi matematiikka on unohtunut ja luonnontieteet jäivät lukiotasolle (tämä lienee vakavin aukkoni yleissivistyksessä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
AngryBird

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään
Halitaan!!!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

AngryBird kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään
Halitaan!!!
:leuhka:
Kirjallisuuden klassikot ovat pääsääntöisesti vavahduttavia kokemuksia, Taru sormusten herrasta on vaikuttanut minuun ala-asteikäisenä syvästi, ja Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Kulta!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti: Taru sormusten herrasta
Jäi nuorna kesken, leffojakaan en oo kattonu kokonaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Tarantinohan on kopioinut 95% kaikista jutuistaan muualta, ja vielä häpeilemättömän suoraan. Ihan hyviä leffoja on tehnyt juu, mutta miksikään visionääriksi miestä on turha hehkuttaa.
Pröötprööt
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

pierupylly kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Tarantinohan on kopioinut 95% kaikista jutuistaan muualta. Ihan hyviä leffoja on tehnyt juu, mutta miksikään visionääriksi miestä on turha hehkuttaa.
"Good artists borrow, great artists steal."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken
Taru sormusten herrasta on vaikuttanut minuun ala-asteikäisenä syvästi
:shock:

Toki olen LotR:in parikertaa lukenut, mutta vaikka Tolkienilla on suuri vaikutus fantasiakirjallisuuteen, niin teoksena se on huonosti kirjoitettu ja paikoin erittäin pitkäveteinen. Sitten pidät Douglas Adamsia tylsänä? Seuraavaksi varmaan parjaat Neil Gaimania.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:fantasiakirjallisuuteen
Mun epäkattavan kokemukseni pohjalta fantasiakirjallisuus on minun subjektiivisesta näkökulmastani mielenkiinnotonta sontaa, kun taas TSH on oivaa nuortenkirjallisuutta. Neil G:stä en ole koskaan kuullutkaan, enkä jaksa googlata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti:teoksena se on huonosti kirjoitettu
En tajua tätä yhtään: siis sehän on aivan mielettömän hyvin kirjoitettu.

Mutta makunsa kullakin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
Tää varmaan liittyy jotenkin kepulaisuuteen?
Prepare for the worstest.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja elco »

nowaysis kirjoitti:
Tää varmaan liittyy jotenkin kepulaisuuteen?
Ja päinvastoin!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Höh, eikös meidän kepuloijien pitäisi juuri aina mennä kalleimmalla ja luontoa tuhlaavammalla vehkeellä?
Ainoastaan silloin kun joku muu maksaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:fantasiakirjallisuuteen
Mun epäkattavan kokemukseni pohjalta fantasiakirjallisuus on minun subjektiivisesta näkökulmastani mielenkiinnotonta sontaa, kun taas TSH on oivaa nuortenkirjallisuutta. Neil G:stä en ole koskaan kuullutkaan, enkä jaksa googlata.
Neil Gaimanin merkittävin teos on Sandman -sarjakuvan käsikirjoittaminen, joka on yksi merkittävimpiä vakavasti otettavia sarjakuvia ja siitä on poikinut rip offeja, kuten Death ja books of magic. Gaimanin kirjoista American Gods on voittanut Hugo -palkinnon vuonna 2002. Hugohan on tärkein kirjallisuuspalkinto maailmassa :leuhka:

Fantasiakirjallisuuden genrestä löytyy lukuisia TSH:ta parempia teoksia. Elokuvien ja toisaalta aikaisen suomentamisen myötä se vaan on noussut yleisesti tunnetuimmaksi ja valitettavasti usein ainoaksi teokseksi jota luetaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sarjakuva kuuluu kanssa mun yleissivistysaukkoihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ralf Königkin? :shock:
Prepare for the worstest.
RP

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja RP »

^Miksi urpsun olisi erityisesti pitänyt lukea juuri noita?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Ralf Königkin? :shock:
No kyllä mä sentään näitä olen ostellut. Mutta König on kai connoisseurien mielestä vähän sellaista Saksan Viivi & Wagner -kamaa: massojen tusinahupia eikä sitä V:n mainitsemaa hifistelijöiden "vakavaa" sarjakuvaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mitä vikaa Viivissä & Wagnerissa on.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti: Neil G:stä en ole koskaan kuullutkaan, enkä jaksa googlata.
:shock:

Gaimanin ja Pratchettin Good Omens kuuluu niinQ ehdottomasti yleissivistykseen!

Ja niin, mäkään en ole lukenut/nähnyt Tuulen viemää. Joku kesä kyllä kovasti harkitsin, mutta oli vähän tuhdin oloinen opus mukana kannettavaksi. (Toisaalta, ei kai se nyt paljon esim. Kolmannen valtakunnan nousua ja tuhoa enempää painais.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:^Mitä vikaa Viivissä & Wagnerissa on.
No mun mielestä ei mitään, mutta sen fanittaminen on varmaankin sarjakuva-hifistelijöiden mielestä vähän kuin Tarantinon fanittaminen Pierupyllyn mielestä. Tai sanoa kuvataitelijalle, että mullakin oli teininä Dali-juliste seinällä. Tai todeta kapellimestarille, että pitää erityisesti Bachin Airista. Tai mennä kirjallisiin piireihin kehumaan Dan Brownia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Aukot sivistyksessä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Ralf Königkin? :shock:
No kyllä mä sentään näitä olen ostellut. Mutta König on kai connoisseurien mielestä vähän sellaista Saksan Viivi & Wagner -kamaa: massojen tusinahupia eikä sitä V:n mainitsemaa hifistelijöiden "vakavaa" sarjakuvaa.
Käsittääkseni molemmat on ihan arvostettuja sarjakuvia. Mä ainakin arvostan. Strippi on aika perinteinen ja rajallisen tilan takia vaikea sarjakuvan muoto. Kotimaisista stripeistä arvostan myös B.Virtasta ja Väinämöisen paluu -sarjakuvaa.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 30.05.2011 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin