Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Metsästäskö kebabeläimesikin pelkästään jalkajousella?
Jos metsästäisin, metsästäisin taljajousella, joten aika lähelle osuit. Jalkajousen käyttö on pienriistankin metsästämiseen suomessa kiellettyä, muuten se voisikin olla vaihtoehto. Mutta edelleen mun tekee vähän liian pahaa tappaa mitään hyönteisiä älyllisempää elämää, joten en usko tuon toteutuvan kovin helposti. Lisäksi eläimen koon kasvaessa myös riski kitumisesta kasvaa - hirveä on aika paljon hankalampi läimäyttää avokämmenellä tuusannuuskaksi hyttyseen verrattuna.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja annepa »

No yhtään sarvipäätä en oo vielä ampunu. Jospa ens syksynä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
CeDell Davis

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

No johan loitte mielikuvia fisustamisesta. Ei kai siinä tuohon Manaajan avaukseen liittyen kuitenkaan ole sen ihmeellisempää, kuin että joku tykkää kykkiä kaislikossa/kivikossa/luodolla/veneessä fisustamassa ja joku toinen tykkää kiusata isoja hevosvoimia autostaan tai kasvattaa chilejä kotipuutarhassaan.
Manaaja

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

CeDell Davis kirjoitti:No johan loitte mielikuvia fisustamisesta. Ei kai siinä tuohon Manaajan avaukseen liittyen kuitenkaan ole sen ihmeellisempää, kuin että joku tykkää kykkiä kaislikossa/kivikossa/luodolla/veneessä fisustamassa ja joku toinen tykkää kiusata isoja hevosvoimia autostaan tai kasvattaa chilejä kotipuutarhassaan.
No jälkimmäisissä ei tapeta ketään, paitsi ehkä viherituhippejä kiukusta ja naapureita kasvatusvalon aiheuttamasta uteliaisuudesta.

Enkä siis yritä sanoa ettenkö ymmärtäisi että pihvin tai lohifileen eteeni loihtiminen edellyttää sitä että tuotantoprosessissa on eläin menettänyt henkensä, ja useimmiten vielä epäeettisemmällä tavalla. Vaan yritän sanoa ainoastaan sen etten itse oikein tykkää/osaa riistää minkään sellaisen elollisen henkeä joka pystyy hyönteisiä korkeampaan älykkyyteen, kuin ehkä pakon edessä. Huvin ja urheilun vuoksi elämän ottaminen tuntuu vähän makaaberilta.

Ja joo, onhan ne kalatkin aika tyhmiä eläimiä puutteellisine suojeluvaistoineen, mutta nisäkkäät harvemmin ovat. Ja edelleen tää on vain mun klikkini. Mun ois todennäköisesti ihan yhtä vaikea ampua hirveltä aivoja pellolle kuin ryssältä. Ehkä vaikeampikin. Arvostan kyllä sitä jos joku osaa hakea liharuokansa itse luonnosta teollisen tuotannon ohi eläimen kauhu ja kärsiminen minimoiden, ja pidän jousiammuntametsästystä ajatuksen tasolla jopa jollain tavalla kansallisromanttisenakin.
CeDell Davis

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

^ Ainoastaan se otetaan, mikä syödään tuoreena. En harrasta pakastamista. Ja kaikki alamittaiset päästetään muutenkin takaisin kasvamaan. Jos asiaa katsoo eläinsuojelun kannalta, niin tässä suhteessa urheilukalastus on paheeni.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

annepa kirjoitti:No yhtään sarvipäätä en oo vielä ampunu. Jospa ens syksynä.
Tää. Tosin meillä on vaan lupa yhteen hirveen. Eli toteutumisen mahdollisuus alle 10%, tai kuinka monta meitä kivärimiehiä/-naisia onkaan.

Ja kymppikiloinen kalakin vielä pyytämäti.

- yli 1200 kuutioinen mopo ajamatta
- yli 5.3 litrainen henkilöauto ajamatta
- huumausaineet kokeilematta ja saa ollakin
- Japani ja muut Aasian maat käymättä
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Amatööri. Tää tapahtuu isossa moottoriveneessä, useat vavat ulos törröttäen. Rauhallista ajelua pikkumoottorilla, kotiin sitten urku auki sillä isommalla koneella. Ja jos hyvin pelaat korttisi, joku bikinibeibe lähtee varmasti keulaan köllimään.
Tuon voi kyllä tehdä tyylikkäämmin niin, että veneen perässä tulee kalan sijaan hiihtäjä tai weikkaaja. Tai sitten vaan niin, että ajellaan Isolla moottorilla ensin urku auki, sitten vähän hiljempaa patsasteluosuus ja sitten urku auki kotiin. Ennuste bikinibabelle on taatusti parempi kuin jossain homossa kiiskenkalastelussa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Amatööri. Tää tapahtuu isossa moottoriveneessä, useat vavat ulos törröttäen. Rauhallista ajelua pikkumoottorilla, kotiin sitten urku auki sillä isommalla koneella. Ja jos hyvin pelaat korttisi, joku bikinibeibe lähtee varmasti keulaan köllimään.
Tuon voi kyllä tehdä tyylikkäämmin niin, että veneen perässä tulee kalan sijaan hiihtäjä tai weikkaaja. Tai sitten vaan niin, että ajellaan Isolla moottorilla ensin urku auki, sitten vähän hiljempaa patsasteluosuus ja sitten urku auki kotiin. Ennuste bikinibabelle on taatusti parempi kuin jossain homossa kiiskenkalastelussa.
Nyt puhuttiin kalastuksesta, ei kalastelusta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: Tuon voi kyllä tehdä tyylikkäämmin niin, että veneen perässä tulee kalan sijaan hiihtäjä tai weikkaaja.
Sooo last season...

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti:
Sooo last season...
Eikös toi ole vähänniinq weikkauksen alalaji?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kyllä se oma lajinsa on. Välineet on ihan eri kuin wakeboardissa. Wakeskate on ennemminkin weikkauksen tyylisuunta.

Samat ihmiset kai noita pääasiassa suomessa harrastaa, kun molemmat vaatii aika paljon tolta veneeltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti:Kyllä se oma lajinsa on. Välineet on ihan eri kuin wakeboardissa. Wakeskate on ennemminkin weikkauksen tyylisuunta.

Samat ihmiset kai noita pääasiassa suomessa harrastaa, kun molemmat vaatii aika paljon tolta veneeltä.
Tiedän. Sä tässä aloitit kuitenkin nipoamaan kun puhuin weikkaamisesta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Noin niinkuin kaikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
elco kirjoitti: Eikös toi ole vähänniinq weikkauksen alalaji?
Kyllä se oma lajinsa on.
Tiedän. Sä tässä aloitit kuitenkin nipoamaan kun puhuin weikkaamisesta.
:think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
AngryBird

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

En ole käynyt festareilla.

Toinen oleellinen tekemättömyys korjaantuu nyt kesällä kun ostin eilen liput kesäteatteriin :]
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Autossa junou zäp poxtailu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
küllküll

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

annepa kirjoitti:No yhtään sarvipäätä en oo vielä ampunu. Jospa ens syksynä.
Tämä on multakin tekemättä. Kaatuiskohan se tällä? Smith & Wesson .50
Kerran ampunut, meinasi ainakin minut kaataa.

Kuva
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on ajokortti hankkimatta. Tavoitteena on hankkia se viimeistään ensi vuonna, jotta päästään suunnittelemaan kunnon roadtrippejä pitkin maailmaa.
Tirina

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

swirl kirjoitti:Mulla on ajokortti hankkimatta. Tavoitteena on hankkia se viimeistään ensi vuonna, jotta päästään suunnittelemaan kunnon roadtrippejä pitkin maailmaa.
Minä taas en olisi halunnut ajokorttia ollenkaan, äidillänikään ei ollut ja se sopi mainiosti isälleni. Olisin itsekin ollut mieluusti avuton uskollinen vaimo, miehensä armoilla, mutta tosin kasvatettiin. Tällä ainokaisella isälläni oli malli perheestään, jossa tyttäret koulutettiin ja poikien piti itse hankkia koulutus.

Ylppärilahjaksi pakoitettiin autokouluun.
Niin paljon olen joutunut tekemään ja näyttämään, että haluan kunnon auton. Isäni kunnia-asia oli käytetty auto, joka ei saanut maksaa paljon, jouduin häpeämään muuten komeaa ja pätevää päällikköisääni niiden typerien autojen takia. Minusta hän teki aina pellejä autokauppoja.

Minä en sellaisilla ajele. Auto pitää olla hyvän värinen, mallinen, uusi ja ilmainen.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

küllküll kirjoitti:Smith & Wesson .50
Kerran ampunut, meinasi ainakin minut kaataa.

Kuva
Ei edes kaada (miestä), kokolailla Suomessa hyödytön ase kun ei löydy suujarrun takia lajia.

Tämä varustettuna .308Win piipulla ON villi ampua, potkaseen meinaan niin saatanasti että hyvä kun pysyy lapasessa:

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Tirina

Re: Mikä oleellinen sulta on tekemättä/kokematta?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Tarkoitus oli siis kertoa mikä on tekemättä. Tänään ajellessenani pyörällä koirapuiston ohitte, ajattelin, etten koskaan ole ollut läpitte. Aitauksen sisäpuolella oli mielenkiintoisia polkuja ja viileitä katveita, mielenkiintoisen näkoistä tutkittavaa. Mieleni teki mennä, ei ollut kielletty ihmiseltä.

En koskaan ole ollut koirapuistossa, miettikää itsenne kävelyllä kameran kanssa ja verenhimoiset villit koirat päästetään vapaiksi reviirilleen ja itse on vieraana palana siellä häkissä. Joku päivä meen.
Vastaa Viestiin