Maanantai-Katainen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
küllküll

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Mirkku kirjoitti:Masentavaa. Miehet :roll:
Näin kesäaikaan se katse tahtoo eksyä jonnekin kaulasta alaspäin. Ainakin tällaisella keski-ikää lähestyvällä, lihaasyövällä sovinistisialla.

Tein perheelle päivälliseksi espanjalaisen munakkaan. Oma pala oli hellalla pari tuntia kun kävin luistelemassa. Vartti sen syömisen jälkeen alkoi mahassa kiertää ja nyt paska lentää kuin varpusparvi. Äkkiäpäs perkele pilaantui :evil:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ilta meni hiekkaa kottikärryillä työnnellessä. Huomenna voi työnnellä sepeliä tms.
Parisen viikkoa (toivottavasti ei enempää) pihan laittajan tuloon. Betonikivetykset alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan, kuten pari pientä muuriakin. Tehtävä määrä on paisunut nyt 50%, vieläkö lisää - ei uskalla ajatellakkaan.
Arvioni työlle ja tarpeille (kivet, multa jne) viitisen tonnia +- 20%.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Laskin just, että edelliset 6kk on mennyt sähköä (päivä+yö) noin 8.000kWh.
Mielestäni aika vähän yli 250 neliöiselle ja 880 kuutioiselle talolle. Suora-/varaava sähkölämmitys. Rakennettu n 20 vuotta sitten.
Kaverin 10 vuotta uudemmassa ja 80 neliötä pienemmässä meni liki 15.000kWh samana aikana.

Klapit rulettaa 1!1! :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:Laskin just, että edelliset 6kk on mennyt sähköä (päivä+yö) noin 8.000kWh.
Mielestäni aika vähän yli 250 neliöiselle ja 880 kuutioiselle talolle. Suora-/varaava sähkölämmitys. Rakennettu n 20 vuotta sitten.
Kaverin 10 vuotta uudemmassa ja 80 neliötä pienemmässä meni liki 15.000kWh samana aikana.

Klapit rulettaa 1!1! :D
Toki. Mutta ei ne klapit ilmaisia ole. Jos myisit ne, saisit rahaa. Ja jos lasket omalle työllesi jonkun hinnan.

Klapeista tienaisit myymällä 100 euroa/pinokuutio.

www.ekinklapi.com/hinnast/

Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.

Jos sulla olisi mennyt sähköä tuplasti, niin se olisi maksanut sulle ylimääräisenä n 800 euroa. Sillä saat 8 kuutiota klapeja. Jos siis työsi olisi ilmaista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kreitsu kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Minä lähden nyt Lontooseen. Tilulii!
Tääl on paska sää, ei kannata tulla. :P

Olis pitänyt buukata pidempi reissu Israeliin. Aika loppui kesken ja lämpötilat (about 30 astetta) olivat just sopivia mulle.

Yhtään en ruskettunut. Nenän palamisen jälkeen ostin söpön olkihatun - suosittelen ehdottomasti hattuja ja pitkiä hihoja, jos ei halua rupsahduttavaa rusketusta!
Maailman paikoista Israeliin? En halua edes tietää.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriDaavid kirjoitti:Toki. Mutta ei ne klapit ilmaisia ole. Jos myisit ne, saisit rahaa. Ja jos lasket omalle työllesi jonkun hinnan.

Klapeista tienaisit myymällä 100 euroa/pinokuutio.

www.ekinklapi.com/hinnast/

Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.

Jos sulla olisi mennyt sähköä tuplasti, niin se olisi maksanut sulle ylimääräisenä n 800 euroa. Sillä saat 8 kuutiota klapeja. Jos siis työsi olisi ilmaista.
Entäs säästyneet salimaksut? Ja henkinen voimavara??1
Puu on mulle ilmaista, pitää kaataa metsänhoidollisessa mielessä joka tapauksessa.
Ton laatuisesta (ns giljotiini klapikone) sekaklapista ei kyllä saa pihaan läjään kipattuna kuin 35€ heittokuutio, eli lie luokkaa 50€/pinokuutio. Ainakin kaverit ostaa tohon hintaan pihaan kuljetettuna/kipattuna täällä päiväkahviseudulla. Saisin siis myymällä vuodessa polttamani klapimäärästä vajaat 700€. Ei kannata. Koskapa laskurit (muistaakseni) antavat tälle talolle sähkön kulutukseksi reilusti yli 40.000kWh/vuosi. Jo senkin takia, että joutuisin ajamaan pikkudieselilläni vartavasten maalle (ilman kärryä perässä) n 20 kertaa, jos siis kävisin myyntimielessä hakemassa puut. Nyt sen verran tulee käytyä osittain muissakin harrastuksissa maalla, en mene vain polttopuiden takia. Diesel-polttoainetta kuluu kokemukseni mukaan paluumatkalla noin 1dl/100km enemmän. Klapikoneen kulut (pikkuserkulleni) vuokrana ovat noin 30€/vuosi, samalla tehdään kolmen talon puut. Sahoihin menee noin 50€/vuosi enemmän kuin, jos noi puut jäisi metsään. Mönkkä ja kärryt ovat muuhun (myyntipuut ja metsänhoito) käyttöön, niitä en laske tähän.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kreitsu kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Minä lähden nyt Lontooseen. Tilulii!
Tääl on paska sää, ei kannata tulla. :P
No niinpä onkin. Ylipäätään muutenkin melko paska kaupunki, ei mahdu mun suosikeihin. Mutta mä nyt en erityisemmin tykkää Nykistäkään, josta KAIKKI tykkää!!!11

Aamu suoraan helvetistä, nyt vihdoin sängyssä peiton alla. Telkka ei toimi, mutten jaksa pukeutua josko sitä tulis joku korjaamaan. Ehkä huomenna.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Bruce Willisika

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^^Mene metsään siitä, pölkky.

Huomenna vapaata. Jollei ole pakkasta tai taifuuneja, lähtenen rantsuun lukuhommiin. Nyt sitä samaa yölukemiseksi, pakko hakea kirjastolta lisää Ellroyta, pieni pää ei kestä jatkuvaa koulupaskakirjallisuuden ahmimista.
Bruce Willisika

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Vesper kirjoitti:Ylipäätään muutenkin melko paska kaupunki, ei mahdu mun suosikeihin.
Samaa mieltä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^ tai ^
Ei viitti. Siellä on hyttysiä!1
Jos hetken kattelis hotellista majoitusta elokuulle.
Sit nuq.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

NuoriDaavid kirjoitti: Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.
Joo, jos on fretti ja pääsee Helsingin kaupungille kaninmetsästäjäksi. Freteillä en oo alemmista palkoista kuullut, mutta ainakaan siivousalalla alle 8 euroa tunnissa ei oo ihmiselle mikään tavattomuus. Läheteistä ja apulaisvahtimestareista en niin muista, mutta varsin vähän niistäkin ihminen tienaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.
Joo, jos on fretti ja pääsee Helsingin kaupungille kaninmetsästäjäksi. Freteillä en oo alemmista palkoista kuullut, mutta ainakaan siivousalalla alle 8 euroa tunnissa ei oo ihmiselle mikään tavattomuus. Läheteistä ja apulaisvahtimestareista en niin muista, mutta varsin vähän niistäkin ihminen tienaa.
Kyllä Pulkkis nyt aina yhtä frettiä vastaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toki. Mutta ei ne klapit ilmaisia ole. Jos myisit ne, saisit rahaa. Ja jos lasket omalle työllesi jonkun hinnan.

Klapeista tienaisit myymällä 100 euroa/pinokuutio.

www.ekinklapi.com/hinnast/

Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.

Jos sulla olisi mennyt sähköä tuplasti, niin se olisi maksanut sulle ylimääräisenä n 800 euroa. Sillä saat 8 kuutiota klapeja. Jos siis työsi olisi ilmaista.
Entäs säästyneet salimaksut? Ja henkinen voimavara??1
Puu on mulle ilmaista, pitää kaataa metsänhoidollisessa mielessä joka tapauksessa.
Ton laatuisesta (ns giljotiini klapikone) sekaklapista ei kyllä saa pihaan läjään kipattuna kuin 35€ heittokuutio, eli lie luokkaa 50€/pinokuutio. Ainakin kaverit ostaa tohon hintaan pihaan kuljetettuna/kipattuna täällä päiväkahviseudulla. Saisin siis myymällä vuodessa polttamani klapimäärästä vajaat 700€. Ei kannata. Koskapa laskurit (muistaakseni) antavat tälle talolle sähkön kulutukseksi reilusti yli 40.000kWh/vuosi. Jo senkin takia, että joutuisin ajamaan pikkudieselilläni vartavasten maalle (ilman kärryä perässä) n 20 kertaa, jos siis kävisin myyntimielessä hakemassa puut. Nyt sen verran tulee käytyä osittain muissakin harrastuksissa maalla, en mene vain polttopuiden takia. Diesel-polttoainetta kuluu kokemukseni mukaan paluumatkalla noin 1dl/100km enemmän. Klapikoneen kulut (pikkuserkulleni) vuokrana ovat noin 30€/vuosi, samalla tehdään kolmen talon puut. Sahoihin menee noin 50€/vuosi enemmän kuin, jos noi puut jäisi metsään. Mönkkä ja kärryt ovat muuhun (myyntipuut ja metsänhoito) käyttöön, niitä en laske tähän.
Hyväksyn laskelmasi, jos joutuisit tosiaan kaatamaan puun joka tapauksessa, eli sen myyminen myöhemmin ei ole vaihtoehto.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

^^ Kaikki mun sukulaiset ei :(
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja elco »

musta muumio kirjoitti:^^ Kaikki mun sukulaiset ei :(
Olisitko tyytyväisempi, jos olisit syntynyt frettisukuun?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Niba kirjoitti: En halua edes tietää.
Oho, mokasin. Yritän korjata viestin as if.

Eli kirjoitin jotain "matkusta joskus muuallekin kuin Tallinnaan - voi avartaa jne.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 07.06.2011 12:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo, vasta elokuussa Berliiniin ja Leibzigiin..

Minusta Israel ja muut arabimaat ei juuri auta kapeakatseisuuteen, olen käynyt -88 Tunisiassa ja kiertänyt siellä vähän muutakin kuin tahkoa.. Tunisiahan oli niitä liberraleimpia paikkoja P-Afrikassa ja Saharan eteläpuoliseen afrikakkaan ei ole mitään kiitettä, voisi tietysti käydä katsomassa buureja Johannesburissa, Pyllykoskea lainatakseni! ;)

Suuremmalti en ole käynyt kuin Pietarissa ja muutamassa muussa paikassa Ryssissä.. Saksassa ja ruotsissa. en tiedä miten asiat voisivat avautua? Lontoossakin piipahdin enkä nyt oikein vaikuttanut mitenkään erityisesti, ehkä joku British Museum voisi olla seuraava paikka Olen tarponut kolmena kesänä Berliinin MuseumInselin museot läpi. Kaikki on tietenkin varastettua kamaa niin siellä kuin Lontoossakin. että on ollut jossain jotain kivaa joskus, nyttemmin ei juurikaan.

Yleensäkin ajatus siitä että näkee paskan paikan päällä ei välttämättä todista paskaa muuksi? Tunisiassa kuten ryssissä kerjäävät lapsiraukkajoukot kullä vituttaa edelleen eniten, kun jostain revähtää paikalle 10-50 kerjääjää, vaikka vain kusitauolle pysähtyisi keskelle metsää niin voi satana. Kerjäys on siis järjestettyä toimintaa ja hyvin usein rikollista luonteeltaan. Enkä voi ymmärtää että Helsingissä ei saada tuota ongelmaa kuntoon, ei mene jakeluun..

Ovat romanikerjäläiset jo repineet seudun kielot juurineen ja nyt "kauppaavat" niitä Hakiksessa.. Kyllä kukkakaupat on ihen erikseen ja luonnosta muutenkin kerääminen on aika tarkkaa hommaa, eikä komitea sitä suosita, kukat on vitun paljon kauniimpia metsässä kuin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Niba kirjoitti: En halua edes tietää.
Asenteesi kertookin kaiken. Aika paljon riippuu nimittäin omasta asenteesta ja siitä, miten viitsii asioista ottaa selvää, kuinka paljon - tai vähän - saa matkoista tai yleensäkään mistään irti.

Ilmapiiri on kuitenkin kussakin maassa (ja kaupungissa) omanlaisensa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Juhani Palmu. Osa tyypeistä ei vaan osaa etsiä hauskoja kokemuksia mistään. En usko, että Barcelona on yleisesti ottaen kovinkaan paska kaupunki, vaikka oma lomani siellä ei ollutkaan parhaimmasta päästä. Avoin mieli lienee paras matkakumppani kohteesta riippumatta :wink:

Oma toleranssini kasvoi taas ehkä hiukan sellaisia reissaajia kohtaan, jotka ovat 130% itseni vastakohta eli kaikki uusi ja vieras pelottaa. Ei nekään tee sitä tahallaan...

edit: en yrittänyt olla kapteeni Ilmi Selvä, eli tätä kirjoittaessani en ollut lukenut vielä Kreitsun vietsiä :)
Viimeksi muokannut nowaysis, 07.06.2011 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriDaavid kirjoitti:Hyväksyn laskelmasi, jos joutuisit tosiaan kaatamaan puun joka tapauksessa, eli sen myyminen myöhemmin ei ole vaihtoehto.
Noi puut pitää kaataa muun metsän paremman kasvun takia. Määrät ovat pääosin niin pieniä, että niitä ei kannata myydä. Ja isomman uudistuksen/harvennuksen yhteydessä jää myyntiin kelpaamatonta puuta metsään, joka käy kuitenkin polttopuuksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Gat »

musta muumio kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.
Joo, jos on fretti ja pääsee Helsingin kaupungille kaninmetsästäjäksi. Freteillä en oo alemmista palkoista kuullut, mutta ainakaan siivousalalla alle 8 euroa tunnissa ei oo ihmiselle mikään tavattomuus. Läheteistä ja apulaisvahtimestareista en niin muista, mutta varsin vähän niistäkin ihminen tienaa.
Tästä on jo vuosia.. lopetinko 2005 tai 2006 työnteon vai mitä. Mutta työnäni oli vakituisena, siis huom "toistaiseksi"-työsopimuksella, ei tukityöllistettynä, viisi vuotta päivittää kymmenkuntaa helvetin laajaa nettisivustoa, minkä lisäksi myönnetään taidoitta mutta asiakkaille kelvaten ja kehuen tein ihan itse, yksin, ilman apua jotain viisi uutta nettisivustoa.. kansallisia ja kansainvälisiä urheilumafialle. Kaikki yksin.. koodaus (varastaen osan toki) "grafiikka" ruahahaha :D .....sisälmys eli leipäteksti ja suurin osa kuvista sentään tuli ulkoa. Työkaluohjelmat piti itse tuoda tai siis warettaa.

Minulle maksettiin 7 euroa 50 senttiä tunnilta. Jos oikein muistan.
Työaika 5,5 tunta päivässä plus palkattomat ylityöt.
Oikein nauratti, kun telkun köyhyyskeskusteluun oli roudattu malliksi oikea köyhä, joka ansaitsi minusta valtavan 1000 euroa kuussa! Ja ihmiset näytti järkyttyneiltä.

Miksi sitten sillä olin saati miksi tukityöllistetyt oikein pyrkivät sinne vielä huonommalla lilksalla ja vuoden hukeilla, sitten he ulos? Koska muuanne emme olisi kelvanneet.. emme mahtuneet.. ja kuitenkin ruohonjuuritasolla tuo taso kelpaa, tuota palkkatasoa käytetään valtavaan bulkkiin asioita.. mutta siitä ei makseta. Tuo on tosiSuomea.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:
musta muumio kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Työtunnin kustannus on vähintään 10 euroa/tunti, koska sen tienaisit missä tahansa.
Joo, jos on fretti ja pääsee Helsingin kaupungille kaninmetsästäjäksi. Freteillä en oo alemmista palkoista kuullut, mutta ainakaan siivousalalla alle 8 euroa tunnissa ei oo ihmiselle mikään tavattomuus. Läheteistä ja apulaisvahtimestareista en niin muista, mutta varsin vähän niistäkin ihminen tienaa.
Tästä on jo vuosia.. lopetinko 2005 tai 2006 työnteon vai mitä. Mutta työnäni oli vakituisena, siis huom "toistaiseksi"-työsopimuksella, ei tukityöllistettynä, viisi vuotta päivittää kymmenkuntaa helvetin laajaa nettisivustoa, minkä lisäksi myönnetään taidoitta mutta asiakkaille kelvaten ja kehuen tein ihan itse, yksin, ilman apua jotain viisi uutta nettisivustoa.. kansallisia ja kansainvälisiä urheilumafialle. Kaikki yksin.. koodaus (varastaen osan toki) "grafiikka" ruahahaha :D .....sisälmys eli leipäteksti ja suurin osa kuvista sentään tuli ulkoa. Työkaluohjelmat piti itse tuoda tai siis warettaa.

Minulle maksettiin 7 euroa 50 senttiä tunnilta. Jos oikein muistan.
Työaika 5,5 tunta päivässä plus palkattomat ylityöt.
Oikein nauratti, kun telkun köyhyyskeskusteluun oli roudattu malliksi oikea köyhä, joka ansaitsi minusta valtavan 1000 euroa kuussa! Ja ihmiset näytti järkyttyneiltä.

Miksi sitten sillä olin saati miksi tukityöllistetyt oikein pyrkivät sinne vielä huonommalla lilksalla ja vuoden hukeilla, sitten he ulos? Koska muuanne emme olisi kelvanneet.. emme mahtuneet.. ja kuitenkin ruohonjuuritasolla tuo taso kelpaa, tuota palkkatasoa käytetään valtavaan bulkkiin asioita.. mutta siitä ei makseta. Tuo on tosiSuomea.
Suuri osa maailman ihmisistä elää alle dollarilla päivässä. Olette siis etuoikeutettuja.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maanantai-Katainen

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:
musta muumio kirjoitti:
Joo, jos on fretti ja pääsee Helsingin kaupungille kaninmetsästäjäksi. Freteillä en oo alemmista palkoista kuullut, mutta ainakaan siivousalalla alle 8 euroa tunnissa ei oo ihmiselle mikään tavattomuus. Läheteistä ja apulaisvahtimestareista en niin muista, mutta varsin vähän niistäkin ihminen tienaa.
Tästä on jo vuosia.. lopetinko 2005 tai 2006 työnteon vai mitä. Mutta työnäni oli vakituisena, siis huom "toistaiseksi"-työsopimuksella, ei tukityöllistettynä, viisi vuotta päivittää kymmenkuntaa helvetin laajaa nettisivustoa, minkä lisäksi myönnetään taidoitta mutta asiakkaille kelvaten ja kehuen tein ihan itse, yksin, ilman apua jotain viisi uutta nettisivustoa.. kansallisia ja kansainvälisiä urheilumafialle. Kaikki yksin.. koodaus (varastaen osan toki) "grafiikka" ruahahaha :D .....sisälmys eli leipäteksti ja suurin osa kuvista sentään tuli ulkoa. Työkaluohjelmat piti itse tuoda tai siis warettaa.

Minulle maksettiin 7 euroa 50 senttiä tunnilta. Jos oikein muistan.
Työaika 5,5 tunta päivässä plus palkattomat ylityöt.
Oikein nauratti, kun telkun köyhyyskeskusteluun oli roudattu malliksi oikea köyhä, joka ansaitsi minusta valtavan 1000 euroa kuussa! Ja ihmiset näytti järkyttyneiltä.

Miksi sitten sillä olin saati miksi tukityöllistetyt oikein pyrkivät sinne vielä huonommalla lilksalla ja vuoden hukeilla, sitten he ulos? Koska muuanne emme olisi kelvanneet.. emme mahtuneet.. ja kuitenkin ruohonjuuritasolla tuo taso kelpaa, tuota palkkatasoa käytetään valtavaan bulkkiin asioita.. mutta siitä ei makseta. Tuo on tosiSuomea.
Suuri osa maailman ihmisistä elää alle dollarilla päivässä. Olette siis etuoikeutettuja.
NuoriDaavid kirjoitti:Suuri osa maailman ihmisistä elää alle dollarilla päivässä. Olette siis etuoikeutettuja.
Nuo vertailut ovat fuulaa. Suomessa KUOLISI dollarilla tai kymmenelläkin päivässä. Jos ei nälkään niin kylmään, vapaa valinta. Kehitysmaiden nekrut saa elantonsa enemmänkin rahattomasta luontaistaloudesta, jolla voi rahattakin elättää vaikka neljä vaimoa ja parikytä lasta.
Vastaa Viestiin