Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Onneksi se on, nimittäin tarkoittaa että huomenna on perjantai, joka taas tarkoittaa ettei ylihuomenna tarvitse herätä 05, kuten joka aamu tällä viikolla.

Sorvilla hiljaista, mikä ei haittaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
CeDell Davis

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

iOS 5. Mitäs sanotte? Musta se vaikuttaa ihan kivalta. Sopii mulle. Vielä kun ne sais uuteen iPhoneen liukukannen näppiksellä, että minäkin jaksaisin näpytellä tekstareja ja söpoja.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Miks täällä Suomessa on aina näin kuuma?=!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ajattelin olla tänään hurja ja lähteä töistä pari tuntia aikaisemmin rannalle makoilemaan. Edellinen rusketus hilseilee hyvää vauhtia pois, eikä tiedä koska ehtii hankkimaan uuden! Yritin eilen paikata tilannetta itseruskettavalla ilman kuorintaa, mikä oli huono idea. Nyt hilse on oranssia.
AngryBird

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kuva
ninnithequeen

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Reps :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

CeDell Davis kirjoitti:iOS 5. Mitäs sanotte? Musta se vaikuttaa ihan kivalta. Sopii mulle. Vielä kun ne sais uuteen iPhoneen liukukannen näppiksellä, että minäkin jaksaisin näpytellä tekstareja ja söpoja.
Jaa-a katsotaan katsotaan.

Notification Center vaikuttaa kivalta lisältä.

Kameran modaus käyttämään äänivolukoita on hyvä homma, samoin kuin kuvien edit-mahdollisuudet.

Safarin uudistukset vaikuttavat myös aika voitto-pitoisilta, mutta katsotaan sitten käytössä.

Kaiken puolin ihan väkevän oloinen päivitys, toimivuus aukeaa tietty sitten vasta testissä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
CeDell Davis

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

^ Mä tykkäsin tästä aika paljon: "With iOS 5, you no longer need a computer to own an iPad, iPhone, or iPod touch." Loppuu se padien, podien ja phonien uittaminen koneen kautta että ne saa ylipäätään käyttöön.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koira keksi aamulenkillä, että pelottavin asia maailmassa oranssien tietyö-pylväiden ohella on linnunkakka. Ainakin sellainen violetti linnunkakka, jota tulee linnuista jotka syövät raakoja marjoja. Tänä aamuna jouduin lenkillä kantamaan koiran yhden katupätkän, jossa oli useampia kakkoja, kun sen paniikkiryömiminen oli niin hidasta etenemisen kannalta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Koira keksi aamulenkillä, että pelottavin asia maailmassa oranssien tietyö-pylväiden ohella on linnunkakka. Ainakin sellainen violetti linnunkakka, jota tulee linnuista jotka syövät raakoja marjoja. Tänä aamuna jouduin lenkillä kantamaan koiran yhden katupätkän, jossa oli useampia kakkoja, kun sen paniikkiryömiminen oli niin hidasta etenemisen kannalta.
:)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Koira keksi aamulenkillä, että pelottavin asia maailmassa oranssien tietyö-pylväiden ohella on linnunkakka. Ainakin sellainen violetti linnunkakka, jota tulee linnuista jotka syövät raakoja marjoja. Tänä aamuna jouduin lenkillä kantamaan koiran yhden katupätkän, jossa oli useampia kakkoja, kun sen paniikkiryömiminen oli niin hidasta etenemisen kannalta.
Meitin saksanseisoja pelkäsi paarmoja. Meni ihan paniikkiin, pyöri ja suojeli hännänalustaan. Melko hankalaa jos noin tapahtui soutuveneessä. Toinen mistä koira sai hepulin oli Lapissa matkamuistobasaarin täytetty poro. Siis mikä vitun kammotus sellainen on. Kuin elävä vaikkei kumminkaan.

Edit: niin ja eniten säikähti sammakonnnänköistä hirviökumilelua. Isot silmät ja vihreitä koipia niljatuksella.
Viimeksi muokannut Gat, 09.06.2011 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä koira olisi halunnut metsästää porontaljan. Piti tiheää, kimeää riistahaukkua (sama ääni kun kettuluolilla), ja hyökki sängylle levitettyä taljaa päin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Meillä koira olisi halunnut metsästää porontaljan. Piti tiheää, kimeää riistahaukkua (sama ääni kun kettuluolilla), ja hyökki sängylle levitettyä taljaa päin.
Meidän kk saksanseisoja-uros Kebnekaisella veti vainun elävistä poroista ja meinasi lähteä perään. Oli kiire ottaa hihnaan. Saksanseisojien tiedetään laukkoottavan poroja hengiltä, minkä takia poromiehet kuulemma ampuvat saksanseisojan ihan refleksinomaisesti heti nähdessään.
küllküll

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

CeDell Davis kirjoitti:^ Mä tykkäsin tästä aika paljon: "With iOS 5, you no longer need a computer to own an iPad, iPhone, or iPod touch." Loppuu se padien, podien ja phonien uittaminen koneen kautta että ne saa ylipäätään käyttöön.
Osaisiko joku selittää, miten Apple onnistuu tekemään tuotteitaan kuluttavista henkilöistä niin hurmoshenkisiä? Kaikki minkä yritys tekee on Oikein ja Hyvää.

Tuntuu päässeen se tosiseikka unohtumaan, että kyseessä on voittoa tavoitteleva liikeyritys, jonka hinnoittelustrategia tarjoaa rajut katteet osakkeenomistajilleen, eikä mikään humanistinen/voittoatavoittelematon yhteistö kuten Beatlesin perustama Apple Records aikoinaan oli (hippien johdolla teki komean konkan, kun rahaa syydettiin kaiken maailman älyttömyyksiin)

disclaimer: En siis yritä esittää, että sinä CeDell edustaisin tätä fundamentalisti-höyrypää-fanipoika-possea. Ihan yleisellä tasolla tätä ilmiötä ihmettelen.
Gat kirjoitti:poromiehet kuulemma ampuvat saksanseisojan ihan refleksinomaisesti heti nähdessään.
Taitaa olla normaali reaktio kaikkea saksalaista kohtaan noilla leveysasteilla sen jälkeen, kun vetäytyvä Wehrmacht kulotti koko Kalotin toisen maailmansodan lopppusuoralla... :)
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

No itse ostin aikoinaan MacBookin ihan sen vuoksi, että tarvitsin tarvitsen tarpeeksi tehokkaan koneen lukuja pyörittämään, ilman erilaisia jatkuvia päivityksiä yms. Eli hintaluokka oli joka tapauksessa Applen tuotteiden luokkaa. Totesin myös haluavani Microsoftista eroon. Microsoft on esim HP:n kanssa tehnyt sopimuksia, jotka eivät ole ihan laillisia Suomessa. Eli vaihtoehtona oli loppujen lopuksi Lenovo Linuxilla tai Mac. Linuxille vain oli vähemmän tilasto-ohjelmia kuin Macille (vaikkakin nykyään käyttämäni R toimii molemmilla), ja kun koulussa täytyy erilaisia ohjelmia käyttää, täytyy mun kerätä ne kaikki omalle koneelleni. Lisäksi yhtenä ratkaisevana tekijänä oli myös koneen esteettisyys. Ehkä neitimäistä, mutta haluan että jos istun tunteja koneen ääressä, kone näyttää minun silmääni hyvältä ja ohjelmat pelaavat täydellisesti toistensa kanssa. Ja sen Apple on osannut tehdä hyvin.

iPhonea ei ole, eikä ole tulossakaan. En mä paskaa osta vaikka olis hienotkin kuoret.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
küllküll

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Nyt tulee kyllä pieni kuolema: Nekromantix Ruisrokissa perjantaina.
Mistä helevetistä mä löydän toisen psykobilly-kaverin seuraksi pomppimaan?!?!? Ja vieläkö ehtisi kasvattamaan etutöyhdön tähän klaniin?

CeDell Davis

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

küllküll kirjoitti: Osaisiko joku selittää, miten Apple onnistuu tekemään tuotteitaan kuluttavista henkilöistä niin hurmoshenkisiä? Kaikki minkä yritys tekee on Oikein ja Hyvää.
Tätä minäkin olen nyt jo pitkälti yli vuosikymmenen ihmetellyt. Vähän se uskovaisuus on ainakin näin ammattikäytössä horjunut, mutta on meillä täällä vielä yksi taho joka vannoo omenan nimeen siitäkin huolimatta, että heille on useasti ja monta kertaa näytetty ja osoitettu, että sama työ tehtäsiin kustannustehokaammin muilla vermeillä. Noin vuosien saatossa on muutoin kyllä lähes kokonaan hardware kääntynyt omenasta muiden valmistajien tuotteisiin.

Mutta siis osaahan ne tehdä houkuttelevia vermeitä. Eihän nekään vermeet kaikkeen sovellu ja välillä soveltuu ihan ketun huonosti, mutta ne jutut joihin ne soveltuu, niin tuntuvat soveltuvan niin hyvin, että ihmiset tykkää. Minäkin tykkään omasta iPhone 4:sta - poislukien se rasittava tekstin syöttö. Varsinkin kun ei tarvinnut itse maksaa. Toistaiseksi tuo pesee muut älypuhelimet ihan selkeesti ainakin omassa käytössä.
CeDell Davis

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

küllküll kirjoitti:Nyt tulee kyllä pieni kuolema: Nekromantix Ruisrokissa perjantaina.
Samaan kattaukseen mahtuis myös Primus. Jos polkasis veneellä mestoille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja eikun liikenteeseen. Piakkoin edessäni on tuopit Smörreä ja simaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:^ Mä tykkäsin tästä aika paljon: "With iOS 5, you no longer need a computer to own an iPad, iPhone, or iPod touch." Loppuu se padien, podien ja phonien uittaminen koneen kautta että ne saa ylipäätään käyttöön.
Osaisiko joku selittää, miten Apple onnistuu tekemään tuotteitaan kuluttavista henkilöistä niin hurmoshenkisiä? Kaikki minkä yritys tekee on Oikein ja Hyvää.
:)
Mm, ei se kaikki ole oikein ja hyvää, mutta tietyt asiat tietyille ihmisille on kys. putkan tuotteissa kunnossa. Esimerkiksi mulle ne sopii, räkytän koneita päivät pääksytysten työn puolesta ja huvikseni. Kotia halusin pelin, joka tekee kaiken mahd vähällä ylläpidolla ja vaivalla " i want a computer, not a hobby". Ja onha toi wanha ibook sen tehnyt kiitettävästi, ekat 5 vuotta pyöri samalla tehdas-instauksella, ollut joka vuodesta noin 50 viikkoa päällä se kaveri.

Yhden (1) kerran olen asentanut käyttiksen uusiksi kun hommat alkoi tahmaamaan oikeasti. Nythän aika on jo ajanut siitä ohitse, ei 1.33 giganen yksi ytiminen prossu 1.5 gigan rammeilla ja integroidulla videokortilla enää oikein jaksa. Mutta edelleen toimii oikein hyvin irkki ja musakoneena.

Ei huono suoritus vuonna 2005 1000 juuroa maksaneelta low-end masiinalta.

Toinen mistä omenan kelkassa tykkään, on että melkein mitä vaan voi lyödä masiinaan kiinni hakematta ajureita. Oikeasti, en ole löytänyt mitään muuta vehjettä kuin yhden webcamin joka vaati hakemaan ajuripaketin että toimi oikein.

Niin, ja isot päivitykset tulee ilmaiseksi. X:n pienemmät versiopäivitykset ja iOs:n päivitykset tulevat käyttäjille ilmaiseksi, ja niitä tulee kiitettävän usein. Versiovaihdokset tietty maksaa, muttei mitään verrattuna winukka maailmaan, tai siis mitä ne maksoi silloin back-inna-days kun olin perillä.

Saako niitä 60 eurolla?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Sain viimein eilen laitettua fillarin ajokuntoon ja nyt on jo niska ihan totaalijumissa. Pitää tänään yrittää säätää ajoasentoa jotenkin paremmaksi. Lupasin itselleni viime vuonna, että ostan tänä vuonna uuden fillarin tuon kymmenen vuotta vanhan rakkineen tilalle, mutta päätin eilen antaa sille vielä ainakin 500 kilometriä. Duunimatkat on yli kymppikilsan päivässä, joten ei sen kauaa pitäisi kestää.
ninnithequeen

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Helle vie tosiaan voimat....tässä me rampataan tytön kans eestaas kämppiä ku mielipuolet...LÄÄH!

Miun miäs tulee ehkä jo ens viikolla tänne, ihkuu :h:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

CeDell Davis kirjoitti:iOS 5. Mitäs sanotte? Musta se vaikuttaa ihan kivalta. Sopii mulle. Vielä kun ne sais uuteen iPhoneen liukukannen näppiksellä, että minäkin jaksaisin näpytellä tekstareja ja söpoja.
Do not speak Apple..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Pitäisi pakata, sillä huomenna suuntautuu viikonlopun kestävä reissu Berliiniin. Sinänsä ei kiinnostaisi koko homma, sillä matkaseurana on "vanhoja setiä". Saas nähä selviääkö reissusta kunnialla ja alkoholisoitumatta :?. Mutta reissua ennen kuitenkin melkein kokonainen työpäivä vielä huomenissa.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Vastaa Viestiin