Mageeketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mutustan juuri Mars-patukkaa, tuota ruskeaa aarretta. Ei ole makeanhimo hälventynyt lapsuuden ajoista. Joka päivä en "käytä", mutta keskimäärin ehkä viisi päivää viikossa tulee syötyä makeisia tai suklaata. Jäätelöä harvemmin. Isoja määriä en kerralla pysty syömään, tai oikeastaan ei tee mieli. Mites teillä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jouluna söin pari palaa suklaata.

En pidä makeasta, eikä kroppani pidä siitä lainkaan. Äsken vedetty hillomunkki aiheutti päänsäryn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AngryBird

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Jäätelö on mun makea pahe. Karkeista ja suklaasta tulee enimmäkseen vain paha olo.
No, salmiakki on :h: ja wienernougat saa hyväksymisleiman.

edit. Niin ja abt 2-3 kertaa kuukaudessa.
Viimeksi muokannut AngryBird, 14.06.2011 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Karkkia menee päivittäin kun olen himassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En ole erityisen makeanhimoinen, jätskiä menee helteillä, muuten preferoin irtiksiä. Suklaa on melko boring, josku kauheaan nälkään Snickers tai joku muu tuhti herkku. Ei siis päivittäinen pahe.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

En osta karkkia oikeastaan koskaan. Joskus harvoin suklaata, Daim-levyn tms. Arviosin että edellinen kerta tapahtui joskus lumen ollessa vielä maassa.

Muuten en makeaa välttele, kahvi menee runsaalla sokerilla ja työpaikalle tiensä löytäneet munkit yms. maistuvat vallan mainiosti.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suklaatia (Mars, Tupla, Fazerin Sininen jne.) tulee syötyä joskus.
Joskus Hesburgerissa kahvilla tilaan myös donitsin.
Jos joku tarjoaa kakkua tms. (sokerileipurin tekemää) kelpaa kyllä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
RP

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Pantteri salmiakki ja suklaa, ihan mikä tahansa suklaa. Päivittäin napostelen, mutta yleensä yksi pala/karkki/pvä. Mutta voin vetää koko pussin tai levynkin jos niikseen tulee, mutta yleensä en viitsi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ennen meni pullaa ja kakkua kun/jos oli saatavilla. Nyt ei oikein tipu palaa enempää, jos sitäkään.
Samoin on käynyt karkeille ja suklaalle. Jäätelöä menee joskus paketillinen kerralla, mutta ehkä vain joka toinen kuukausi. Siksipä vältän ostamasta yli 0,5 ltr paketteja.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Maistuu kyllä. Mutta ei ole sellaista tunnetta että tekisi mieli ostaa suklaata tai varsinkaan karkkia muuten kuin pari kertaa vuodessa. Paradoksaalisesti jouluna harmittaa jos/kun ei ole saanut rasiaa jonka voisi mättää vaikka kerralla.

Muistui tästä mieleen että kaapissa olisi 6 kpl puoli vuotta sitten ostettuja Lidlin Mars-jäljitelmiä. Ei vaan tee mieli.

Monissa tervellisissä ruoissa makeus sen sijaan pilaa... mutta nyt ei ollut puhetta siitä :)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ostin Etolasta yYllätyspussin saavien lisäksi Sahdin hakumatkalle Veikkolaan, Pussi loppui ennen Ämmäsuontien tienhaaraa menomatkalla!
Joskus tykkään mässyttää pehmeitä karkkeja, kun merkkarit aina tuntuu jävän hampaancäliin, jäätelöä syön talvisinkin, kerran -20c pakkasessa Pasilan aseman laiturilla laksitsijäätelöpuikko.
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Emmää normisti.

Hapan/suolainen/tulinen > makea
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En oikeastaan koskaan osta itselleni karkkia. Suklaata kyllä sen tarjolla ollessa syön ihan mielelläni, mutta ei sitä silleen tee mieli että ostelisin. Tai no, joskus tulee ostettua esim. Tupla, ja vaikkapa lentoasemilta belgialaisia tai sveitsiläisiä konvehteja ja tryffeleitä. Mutta harvoin siis. Suvisen mainitsemat keksisuklaat ovat minusta pääsääntöisesti kammotus, kuten myös esim. Snickers. Vielä ällömmäksi vetää sitten kahvin makeuttaminen, sietämätöntä. Perinteiset täytekakut tai hyvätkään konditoriakakut eivät minua ihmeemmin houkuttele, vaikka tykkäänkin Krullassa pistäytyä. Mutta aivan perinteinen suomalainen pulla, erityisesti korvapuusti- tai omenahillotäytteinen munkkipossu -muodossa, on varsin usein vastaanpanematon houkutin. Jäätelö kyllä myös maistuu toisinaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
CeDell Davis

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Suolapähkinät ja chilillä sotketut pähkinät rulez. Niiden kyytipoikana menee oliivit. Kaikki makea on perseestä!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Karkkia menee päivittäin kun olen himassa.
Sun on kyllä ihan turha enää selittää mistään 130 prosentista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En tykkää makeasta juurikaan. Jouluun kuuluu Fazerin Sininen kyllä. Ja Ässämix-pussin keltaisista karkeista tapellaan tytön kans aina. Hän voittaa ;)

Joskus harvoin iskee makeanhimo. Suolaisenhimo iskee joka päivä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Voisin elää karkilla ja jätskillä, joinain päivinä elänkin. Suklaa on taivaallista lähes missä muodossa tahansa. Suosikkeja on myös Ässämixit ja Pantterit sekä täytelakut ja Pandan Lakumixit. Syötävällä määrällä ei ole ylärajaa, mistä olen salaa vähän ylpeä. Niin paljon voi syödä kun mahaan mahtuu.

Pullat, kakut ja leivonnaiset unohtuivat! Sama pätee niihinkin, voisin syödä vain niitä elääkseni ja joskus syönkin. Lempiruokaani on ilmainen täytekakku.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
CeDell Davis

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

exPertti kirjoitti:suolainen salmiakki
Tuohan onkin hyvää, mutta onko se makeaa? Mun loppuunasti hiottu makuaistini ei pysty maistamaan kaikkia e-aineita tuosta, joten voisko joku kuuklettaa mun puolesta. Kiitos!

No okei... Myönnän, että joskus saatan mussuttaa Wanhan Auton jos se on ehdottoman tuore. Samaa pätee Salmixiin, but that's it!!
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

En erityisemmin välitä makeasta, mutta tänä vuonna olen koukuttunut yhtäkkiä mehujäähän, nimenomaan Twister-nimiseen. Mehujäitä tätä ennen olen syönyt viimeksi penskana.

Ilmeisesti tämä nyt on niitä vanhuuden merkkejä, ruoan jälkeen tulee yhä useammin fyysinen tarve saada makeaa ettei väsymys kaada.
Pröötprööt
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Olen ollut aina melkoinen herkkuperse. Vasta viime vuosina makeanhimo on laantunut, osin varmaan ihan tietoisen vieroittautumisen seurauksena.

Kakut, pullat, keksit ja limpparit on oikeastaan helppo sivuuttaa ja suklaatakin kuluu hyvin vähän. Irtokarkkeja taas on aika vaikea vastustaa, jos niitä on tarjolla. En siis yleensä osta kuin leffaan. Isosta määrästä tulee sitä paitsi poikkeuksetta ällö olo, pitäisi muistaa se aina ennen kun alkaa mättää... Lisäksi erityissuosikkejani ovat kaikki kovat ja kirpeät karkit, joten suu on sitten haavoilla. :?

Kesällä on mukavasti tarjolla hedelmiä ja marjoja, toimii hyvin. Jäätelöä kuluu silti ihan kiitettävästi.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oletteko samaa mieltä, että perinteinen täytekakku on menettänyt asemansa? Kaikenlaiset juusto- tai suklaakakut ovat selvästi parempia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mageeketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

En juuri välitä suklaasta, paitsi tiettyyn aikaan kuukaudesta. Tällöinkin mieluiten mahdollisimman tummaa suklaata. Irtokarkkeja ostan ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa, mutta silloin kyllä yleensä ihan törkeän kokoisen pussin kerralla.

Jäätelö on ihan parasta ja sitä tulee syötyä ainakin kerran viikossa. Kakuista, pullista tai leivoksista en välitä, paitsi tuorejuustokakusta. Nom.
Vastaa Viestiin