Kevyt keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kukkakaalista tulee ihan mahtava muusi! Siis jos ei halua syyä pottumuusia, tässä on oiva korvike.

Viimeisin villityksemme on kaalisalaatti eli amörikaksi sanottuna coleslaw, joka tehdään varhaiskaalista ja maustetaan chilillä. Jopa hellu, joka "inhoaa" kaalia, tykkää tästä. Villitys on kestänyt parisen vuotta. Pitäisi siis keksiä jo uusi.

Hellu mietti myös että onkohan olemassa tapaa, jolla kukkakaalista saadaan hänen suunsa mukainen. Epäilen että joku chilimarinointi olisi toimiva tapa. Chili nyt yleensä on hänelle se juttu, joka saa kaiken hyvän makuiseksi. Itsehän syön kukkakaalia (ja montaa muutakin kaalia) vaikka missä muodossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Laitatko tarkemmat ohjeet vaikka keittokirjaosastolle? Mä olen suuri coleslawin ystävä, mutta chili ei ole tullut edes mieleen sen maustamisessa. Voisi kokeilla.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:^ Laitatko tarkemmat ohjeet vaikka keittokirjaosastolle? Mä olen suuri coleslawin ystävä, mutta chili ei ole tullut edes mieleen sen maustamisessa. Voisi kokeilla.

Joo laitan heti kun saan ohjeen itelleni, se on vissin hellun spostissa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kukkakaali on syötävää raakana, kuten valkokaalikin. Kypsennettynä suoraan saatanasta heti sukkahousujen jälkeen (en syö sukkahousuja).
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Kukkakaali on syötävää raakana, kuten valkokaalikin. Kypsennettynä suoraan saatanasta heti sukkahousujen jälkeen (en syö sukkahousuja).
Olen eri mieltä, muusiksi vaan ja kermaa ja voita sekaan. Ja vähän suolaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vesper kirjoitti:
Minä lähden nyt piikille.
Joillekin kissoille se on viimeinen hoito..

Kaikki kaali käy kaikissa muodoissaan, soppaan, lihasoppaan, jne.

Parsaa syön vaikka elimistöni hajottaa asparagiinia ja sen kyllä haistaa, vaikkei se kaalikasvi olekaan vaan asparagus.
Ajattelin olevani puutteellinen mutta minullapas onkin hajottava geeni! 40%
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäydyn lähinnä kiinankaalissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

annepa kirjoitti:Olen eri mieltä, muusiksi vaan ja kermaa ja voita sekaan. Ja vähän suolaa.
Jossain vaiheessa tuli tehtyä tosi paljon, kun karppasin. Myös Koskenlaskijaa kannattaa kokeilla lisätä. Nom.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No kyllähän nyt vaikka sukkahousuista saa syötävää, jos kuorruttaa ne kermalla/voilla/juustolla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sukkiksilla voi myös korjata auton ja ovat muutenkin ilmeisesti monikäyttöiset. Tavara kaiketi hikoaa myös tehokkaasti sukkiksissa, joten varokaa hiivatulehdusta!
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ärh, hirveen kiusaannuttavaa kuunnella kun on tapahtunut väärinymmärryksiä ja väärintekoja ja "uhri" haluaa selvittää että miksi ja esimies ja sen esimies vaan hokee että "ei katsota menneisyyteen vaan tulevaisuuteen, ei puhuta tästä enää".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Riemumieli kirjoitti:Sukkiksilla voi myös korjata auton ja ovat muutenkin ilmeisesti monikäyttöiset. Tavara kaiketi hikoaa myös tehokkaasti sukkiksissa, joten varokaa hiivatulehdusta!
Eikö ne hiivat pidä ensin saada pesään? EI kai itsestään hiivatulehdusta?
Vai onko sinulla manalamaista kokemuksen rintaontelon värinää asiasta?
Voiko sinun pimppi hyvin vai not?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Takaisin kotona Tukholmasta. Ei hyvänen aika, miten voi ihmistä väsyttää näin paljon :( . Se olis varmaan päikkärit, jotka saattaa venähtää huomisaamuun saakka.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Tekisi mieli keittiöpsykologisoida tuollaisen " aina valmiina pelastamaan lapsen" toiminnan vaikutuksesta itsevarmuuden ja rohkeuden kehittymisestä, ja sen yhteydestä alati kasvavaan tissiposkisuuteen. Mutta en tee niin. Mikäs mä olen puskista huutelemaan mielipiteitäni asiasta josta en ole perillä ns. oikeasti.
Ei niin. Siis lapsi tietää, että jos hänellä on hätä hänen ei ole pakko pärjätä yksin vaan apua on tarvittaessa tarjolla. Se taas ei tarkoita, että juoksen koko ajan perässä. Mitä tätä palstaa lukee niin olisi tehnyt parillekin kirjoittajalle se tieto ihmeitä lapsena.
Ehkä, mutta veikkaan että jengistämme löytyy myös niitä, joille liika suojelu on luonut kuvan PELOTTAVASTA, VAARALLISESTA JA PAHASTA MAAILMASTA, ja sen takia rajoittavat omia mahdollisuuksiaan tehdä ja kokea. Noita tapauksia kasvaa varmasti kokoajan enemmän, kun media rummuttaa pelkoa, vanhemmat vainottaa ja koulussakaan ei ole turvallista enää..
Mä en nyt oikein voi olla yhdistämättä tätä aiempaan keskusteluun, jossa Hämis suositteli autoritaarista kasvatusta, vaikka juuri hänen kohdallaan tulee erityisen suuri kiusaus keittiöpsykologioida autoritaarisen kasvatuksen tuottamista ongelmista.

Itseäni hämmentäen olen tässä aika kokoaan Pertsan (Pertsan!) linjoilla: luojan kiitos suomalaiset miehetkin ovat alkaneet ymmärtää sen merkitystä, että lapsille luodaan varhaislapsuudessa pitkälle kantava perusturvallisuuden tunne ja kyky luottaa ihmissuhteissa. Mun mielestä Hämis, muulle taitelijakuvalleen vähän yllättävästi, edustaa tässä 50-lukulaista mieskuvaa (tervetuloa alkoholismi ja itsemurhat!) kun taas Pertsa (Pertsa!) edustaa järjen ääntä, eli punavihreää kukkahattutätiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
küllküll

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Jjaha. Siinä katosi verkosta juuri se virman "toiseksi tärkein" järjestelmä. Sovellustoimittaja vakuuttaa että servut on oikeasti pystyssä, joten isp kulit alkakoot kontata piuhoja läpi fikkari kädessä ympäri konesaleja ja ropellipäät ryömikööt palomuuriensa sisuksiin. Itse taidan ottaa mukavan asennon ja keittää lisää kahvinta.
ninnithequeen

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

annepa kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Kukkakaali on syötävää raakana, kuten valkokaalikin. Kypsennettynä suoraan saatanasta heti sukkahousujen jälkeen (en syö sukkahousuja).
Olen eri mieltä, muusiksi vaan ja kermaa ja voita sekaan. Ja vähän suolaa.
Mietin just mitä syödä tänään, ja tää vois olla hyvä. Tosin perunaa sekaan.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Onko joku muuten käynyt työnohjauksessa? Oletteko saaneet siitä mitään irti? Ilmoittauduin ja nyt on sovittu loppuvuodeksi ajat 1½ tuntia kerran kuukaudessa. Yksilöohjausta - en mä mihinkään ryhmään voisi mennä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mä oon, hyödyin ja tykkäsin. Meillä kyse oli kyllä ryhmätyönohjauksesta, mutta se sopi silloiseen työpaikkaan ja työnkuvaan hyvin. Selkeytti omia ajatuksia ja tuki selvästi työssä jaksamista. Oli kyllä hyvin odotettuja ne päivät.
AngryBird

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

ninnithequeen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:En viitsi kirjoittaa tiistaiketjuun, mutta mikä tarkoitus galleriakuvatilastolla oli?
Mietin samaa.

Mulla kun on siellä vuosia, vuosia vanhoja kuvia varmassa tallessa, kun ovat kadonneet levähtäneiltä koneiltani. Olisi kurjaa hukata muistot.
Photobucket? Flickr? tms
Manaaja

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

AngryBird kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:En viitsi kirjoittaa tiistaiketjuun, mutta mikä tarkoitus galleriakuvatilastolla oli?
Mietin samaa.

Mulla kun on siellä vuosia, vuosia vanhoja kuvia varmassa tallessa, kun ovat kadonneet levähtäneiltä koneiltani. Olisi kurjaa hukata muistot.
Photobucket? Flickr? tms
Ulkoinen kovalevy? CD:lle polttaminen? Varmuuskopiointi toiselle kovalevylle tai tietokoneelle?
ninnithequeen

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^No eipä oo inspistä tahi mahollisuutta moiseen. Jos teitä vituttaa mun kuvat ni olkaa ny saatana kattomatta niitä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

ninnithequeen kirjoitti: Jos teitä vituttaa mun kuvat ni olkaa ny saatana kattomatta niitä.
Sivistynyt ja fiksu ihminen ei revittele yksityiselämäänsä keskustelupalstalla kuten sinä teet. Revitellä voi myös lannoittamalla galleriansa sadoilla kuvilla. Kun kerran usein nillität huonosta kohtelusta palstalla, niin käyttäytyisit joskus niin, ettei sua tarvitsisi hävetä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Jos teitä vituttaa mun kuvat ni olkaa ny saatana kattomatta niitä.
Sivistynyt ja fiksu ihminen ei revittele yksityiselämäänsä keskustelupalstalla kuten sinä teet. Revitellä voi myös lannoittamalla galleriansa sadoilla kuvilla. Kun kerran usein nillität huonosta kohtelusta palstalla, niin käyttäytyisit joskus niin, ettei sua tarvitsisi hävetä.
:D

Palstadaddy-Ylermi!
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Jos teitä vituttaa mun kuvat ni olkaa ny saatana kattomatta niitä.
Sivistynyt ja fiksu ihminen ei revittele yksityiselämäänsä keskustelupalstalla kuten sinä teet. Revitellä voi myös lannoittamalla galleriansa sadoilla kuvilla. Kun kerran usein nillität huonosta kohtelusta palstalla, niin käyttäytyisit joskus niin, ettei sua tarvitsisi hävetä.
Niin moni täällä tuntee minut, että sama kai tuo. Ja elättekö tai tämä palsta ilman mun sossupokea? Heh.

Ne oikeat kaverit ovat yhteydessä muutenkin ja auttavat hädän hetkellä.

Ja mitä tapahtuu kun mulle sattuu jotain mukavaa joskus? Tietyt Hyeenat polkemassa maahan. Lähinnä huvittavaa. Samat Hyeenat nauroivat kun äitini kuoli. Ei niin huvittavaa.

Kun kuitenkin kyseessä on VAIN keskustelupalsta.
Manaaja

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Kun kyseessä on VAIN julkinen perhekuva-albumi sossumutsin vanhoista panoista.
Korjasin vähän, oopsiedoo!
Vastaa Viestiin