Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja huima »

Tässä alkaa taas ajatella tylsiä asioita, kuten vakuutuksia ja potentiaaliseja riskejä elämässä - mutta loppupeleissä erilaisten vakuutusten ja turvan tarpeen sekä kattavuuden vertaileminen on aika haasteellista. Miten olette siis omalla osallanne asiat funtsineet ja ratkaisseet?

Moottoriajoneuvoa tai kesäasuntoja ei ole, joten tällä hetkellä on hankittuna ja käytössä perusvakuutukset:

- laaja kotivakuutus

- liiton puolelta perus tapaturmavakuutus ja matkavakuutus, sekä ammatillinen oikeusturvavakuutus

Laaja kotivakuutus kattaa myös vahingot yksittäisille tavaroille ja korvausrajojen sisään mahtuu kamera objektiiveineen, kuten myös uusittu pyörä.

Olen fifty sixty akselilla funtsinut henkilövakuutuksen ottamista hoitokulujen varalle - mutta hieman mietiskelen näiden eri yhtiöiden tarjontaa ja eroja. Perustarjonta hoitokulujen osalta näyttää aina samanlaiselta kaikilla, mutta OP:lla on vielä erikseen jonkun amerikkalaisen firman rahoittama Kultaturva, missä tietyissä vakavissa sairauksissa maksetaan sitten könttäsumma, jonka voi käyttää parhaaksi näkemällään tavalla.

Tsiigailen tällä hetkellä eniten IF-vakuutusyhtiöitä, koska liiton vakuutukset on siellä ja keskittämällä tarjoavat kohtuullista kokonaispakettia.

Mutta siis, miten olette muut ratkaisseet vakuutustarpeet?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Laaja kotivakuutus, jossa samalla myös matkavakuutus. Lisäksi erillinen tapaturmavakuutus ja tietysti myös kaksipyöräiselle vakuutus. Kaikki OP/Pohjolasta, on näppärää kun vakuutusmaksut menee useimmiten bonuksista.
Työn puolesta on tietysti erilaisia vakuutuksia, myös (lähes) kaiken kattava sairaskuluvakuutus. Korvaa myös lääkkeet. Toivoisin korvaavan myös silmälääkätin ja gynen.
Viimeksi muokannut Vesper, 31.07.2011 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
aimohaiku
Kitinäaddikti
Viestit: 88
Liittynyt: 18.05.2011 20:36

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Jatkokysymyksenä aloitukseen, mitenkäs tuo sairauskuluvakuutus? Olen pohtinut sellaisen hankintaa täydentämään työterveyshuoltoa. Onko kellään sellaista, jos on, mistä ja millä hinnalla?
AngryBird

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

aimohaiku kirjoitti:Jatkokysymyksenä aloitukseen, mitenkäs tuo sairauskuluvakuutus? Olen pohtinut sellaisen hankintaa täydentämään työterveyshuoltoa. Onko kellään sellaista, jos on, mistä ja millä hinnalla?
Mulla oli mutta lopetin; se tuli käsittämättömän kalliiksi kun en sairastanut päivääkään niin, että olisin tarvinnut kallista hoitoa (ts. muuta kuin itsehoitolääkkeitä).

Nyt kun tämän sain sanottua, eiköhän joku tuhotauti iske... :roll:
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Itsellä on pohjolan uber-super-keskittäjä-kepulainen alennuksella hoitokulut + tapaturmat satasen/10% omavastuulla 115e vuodessa. Pelkkä tapaturmavakuutus olisi ollut noin 50e.
Oho. Aika halvalla menee.

Mitä kaikkia vakuutuksia sulla sitten on Pohjolassa, kun tuollaiseen hintaan pääsevät?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Työnantajan puolesta on vapaa-ajan tapaturma- ja sairauskuluvakuutuus - ei kuulemma maksa juuri mitään nörteille hankittuna.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Huhutaan, että it-hiipparit ovat saaneet hoitokuluvakuutuksen 30k katolla 60e per vuosi liiton kautta ifistä. Ottaisin kyllä varmuuden vuoksi 600e kymmenen vuotta periaatteella. Oletan, että vaatii ainakin kotivakuutuksen samasta putkasta.

Meille wanna-be dippailijoille tarjottiin vaan halvempaa tapaturmavakuutusta.
Pentele! Mäkin haluan tohon hintaan, nyt lyövät käteen 140 + e / vuosi tarjousta, joka on vähän enemmän kuin ajattelin maksujen olevan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Eikös vuokra-aunnossa ole vähän niiq pakko olla kotivakuutus? Vuokranantajan pakottamana?
Esim sähkölaite syttyy palamaan ja polttaa oman asunnon tuhannen tuhkaksi ja sammutusvesi turmelee muutaman muun asunnon.. Siinä sitä velkavankeutta olisikin loppuelämäksi. Näitä paloja tapahtuu kuitenkin ihan oikeassa elämässä täällä kotosuomessamme.
Toisaalta ajelee tuolla liikenteessä autoilijoitakin joilla ei ole kunnon kaskoa monen kymmenen tuhannen erkin autossaan. Ja sitten itkettää kun vastaantuleva tuntematon rekka pyyhkäsi ohi mennessään autosta pari rengasta juurineen mukaansa ja samalla 15k€ vauriot. Mutta säästyipä vakuutusmaksut! Ja 15 vuotta kun säästi, niin siinähän ne tuli kuitattua.. Kotivakuutuksen kohdalla saakin säästellä useimmiten pidempään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

IF sopimus menee kotivakuutus, autovakuutus€(kasko) ajattelin ettei tarpeen mutta kun autoni juuttui paikalleen virtalukon hajoamisen takia oli kasko ilmaisine hinauksineen oikein hyvä, luulen hinauksen olevan kallista? en olisi saanut muten autoparkkitalosta kyllä mitenkään muuten ulos.

146,3€ oli hinaus, meni autopalveluplus palvelusta, ei vienyt boonuksia, voidaan siis sanoa että säästin kaskolla tuon summan, joten eipä ololut ihan hukkaan heitettyä rahaa, vakuuttamattomalla autolla ajelu on sitäpaitsi rangaistava teko, autosta lähtee kilvet ja saa sitten maksella uudelleenrekisteröinnistä ja sakot sen päälle..

Kotivakuutus
Vakuutuksen vuosimaksu yhteensä 95,34
Kasko 544,14
autovakuutus 230,99
(auton kuvitteellinen arvo n. 6000)

Vakuutusmaksut 870,47/v 290€ kolmessa erässä..

Terveys mikä on enkä usko että kovinkaan suurista tapaturmavammoista minulle mitään maksettaisiin koska pohjalla on sen verran vanhaakin tapaturmaa..
Eli matkalla jos sattuu jotain niin siihen joku vakuutus, henkivakuutus on hukkaanheitettyä rahaa, koska sen varmistamiseksi että ennen kuolemaa pystyy juhlimaan kannattaa ottaa vakuutus, ei kuolemanjälkeistä ""elämää varten, koska kuulemma ennalta vakuutettuja kaikki jotka uskovat asiaan..

Ilman vakuutuksia eläminen on kyllä tosi huono valinta kuten edellä ilmoitettuna..

Keskittäjäalennus 8% omavastuuetu 30€
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Auto- ja kaskovakuutus ovat yksi ja sama vakuutus.
Liikennevakuutus on se pakollinen..

Josko nyt nukuttaisi :krooh:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pulkannaru kirjoitti:^
Auto- ja kaskovakuutus ovat yksi ja sama vakuutus.
Liikennevakuutus on se pakollinen..

Josko nyt nukuttaisi :krooh:
Kiitos paljon tiedosta.
Pyyhin Netikettiin..
RP

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos ei oteta työn/liiton vakuutuksia mukaan niin meiltä löytyy tytsälle hoitovakuutus, laaja kotivaakuutus sekä autovakuutus. Kilpailutettiin kaikki mahdollliset puljut, kaikki vakuutukset siis samassa lafkassa. Sitten vaan lukemaan joka ikinen pikkuprintti joka ikisestä potentiaalisesta tarjouksesta ja valinta sen mukaan. Me taidettiin ottaa toiseksi edullisin paketti, johtuen niistä pikkuprinteistä, edullisemmalla oli ei kivoja pikkuprinttejä kummittelemassa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä taidan olla vähän Suvisen miehen kaltainen vakuutuksenkeräilijä. Meillä on vakuutettuna koti, jatkuva matka- ja matkatavaravakuutus, koiran hoitokuluvakuutus, autovakuutus ja miehen tapaturmavakuutus (toisille sattuu ja tapahtuu). Kaikki on keskitetty samaan lafkaan, ja yhteistyö on toiminut kivasti, pyörävarkaus ja kellarimurto esimerkiksi korvattiin isommin, kuin mitä olin edes odottanut. Aika paljonhan noista maksetaan, mutta pidän sen arvoisena. Itselle en mitään hoitokuluhommia kaivannut, jos jälkikasvua siunaantuu niin pitää pohtia uudelleen.

Lisäksi on sitten jotain liiton vakuutuksia (osin päällekäisiä, mutta huonommilla eduilla) ja mulla harrastuslisenssi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aimohaiku kirjoitti:Jatkokysymyksenä aloitukseen, mitenkäs tuo sairauskuluvakuutus? Olen pohtinut sellaisen hankintaa täydentämään työterveyshuoltoa.
Mitens Exsu ja Suvisen mies? Eikö työterveyshuollon ja julkisen puolen kombon täydentäminen vielä sairauskuluvakuutuksella olisi jo aika kunnioitettavan extremeä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Jatkokysymyksenä aloitukseen, mitenkäs tuo sairauskuluvakuutus? Olen pohtinut sellaisen hankintaa täydentämään työterveyshuoltoa.
Mitens Exsu ja Suvisen mies? Eikö työterveyshuollon ja julkisen puolen kombon täydentäminen vielä sairauskuluvakuutuksella olisi jo aika kunnioitettavan extremeä?
Mä täydensin valikoimaa naimalla lääkärin.
küllküll

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

...
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olisin kysellyt tapaturmavakuutukseni kattavuutta, mutta yllättäen Pohjolan puhelinpalvelussa on vikaa, eivätkä ota puheluita vastaan. Upeeta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Ottaa päähän ettei aikanaan ollut itsellä tapaturmavakuutusta. Polven korjaamisesta julkisen tai työterveyden kautta ei tunnu tulevan oikein mitään. Jos olisi vakuutus niin kokeilisin vielä yksityistä ortopedia höystettynä uudella magneettikuvalla. Tai kokeilen ehkä joka tapauksessa vielä, en taida olla valmis kuitenkaan taistelutta luopumaan melkein kaikesta urheiluharrasteesta.
Tässä urpilaisellekin ajateltavaa (osin samaa jota olen itsekin ajatellut). Ei työterveyshuolto lähetä kuin julkiseen leikkausjonoon sinut ja olet vähintään 6kk hoitotakuuajan + toipumisajan ilman liikuntaa.
L:llä varustettuna mainittu nimentapainen ei varmaan viittaa minuun, mutta lisätään nyt varmuuden vuoksi, että puhuin nimenomaan sairauskuluvakutuuksesta. Sen lisäksi, että pidän toki pyöräilykypärää nukkuessakin, niin minulla on luonnollisesti tapaturmavakuutus. Ja kuten Kitinänsä etu- ja takaperin osaavat tietysti muistavat, minua on kohdannut sama polvivamma kuin Z-kottaraistakin - sillä erolla, että NHL-tähtien suosima sankariortopedi leikkasi jalkani tapaturmavakuutuksen turvin entistä ehommaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Laitoin sähköisen henkilövahinkoilmoituksen menemään 17.8 ja 22.8 oli rahat tilillä. Ei tarvinnut edes kuitteja lähetellä. Erinomaista toimintaa sanoisin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti: Mikä putka noin nopeasti toimii?
Arvaan lähivakuutus, allekirjoittanut on saanut sieltä loistavaa palvelua.

Mulla on siellä kotivakuutus joka on kalliimpi kuin muualla mutta mahdollistaa markkinoiden parhaan vakuutuksen hevoselle. Jolle siis myös vakuutus. Edellämainittujen lisäksi meillä on pakolliset autovakuutukset op-pohjolassa, joka on vakuutusyhtiönä paska, pankkina hyvä joten hyödynnetään nyt niitä bonuksia. Lisäksi tapaturmavakuutus tapiolassa SRL:n kautta, itse en kyseisestä yhtiöstä ota vakuutusta ikinä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vesper kirjoitti:Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111
Minä oon lukenut ja olisin tiennyt että asuntolainasi bonareilla maksat Pohjolan vakuutuksesi!!1

edit: niin tekee yks kamunikin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumiz kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111
Minä oon lukenut ja olisin tiennyt että asuntolainasi bonareilla maksat Pohjolan vakuutuksesi!!1
:h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kauheen iso asuntolaina tai kauheen pienet vakuutusmaksut.

Mun OP-bonarit kattaa vakuutuksista noin viidesosan :?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Veikkaa pieniä vakuutusmaksuja. Pohjolassa on vaan mopo-, koti- ja tapaturmavakuutukset. Multa puuttuu se kallein eli autovakuutus.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin