Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja martza »

En tiedä moniko täällä on isä, mutta attelin tällaisen aiheen tänne kuitenkin perustaa. Jotka eivät ole isiä, voisivat vaikka pohtia, mitä toivoisivat isänpäivänlahjaksi, jos olisivat isiä. Naiset myös kommentteja, miten olette ajatellut muistaa isiänne.
Itselläni ei ole mitään toivelistaa. Paras lahja on iskänpäivänkortti ja pusut lapsilta aamulla sänkyyn sekä pientä kyhnäämistä/rupattelua aamusängyssä lasten kanssa.

Täsää on pieni ote tämän päivän iltasanomista.

Mies tyytyy varsin vähään - hienostelu saa jäädä äitienpäivään.
Nainen, oletko varma, että miehesi haluaa isänpäivälahjaksi trendikravatin, uutuuspartaveden tai gourmet-lihapalan hienostoravintolassa? Mieti vielä.
IS:n mieslukijat kertovat, mikä isiä OIKEASTI ilahduttaisi ensi sunnuntaina. Iso osa haluaisi muuttaa perinteitä. Aamukahvin sijaan sänkyyn haluttaisiin vaihteeksi jotain muuta.
- Tee itse toivomuslistasi. Minä haluan jääkylmän aamukaljan vuoteeseen, hyvän vuokraleffan ja kotiin kuljetetut pizzat extravalkosipulilla, on erään isän vilpitön toive.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

martza kirjoitti:Minä haluan jääkylmän aamukaljan vuoteeseen, hyvän vuokraleffan ja kotiin kuljetetut pizzat extravalkosipulilla, on erään isän vilpitön toive
Kuulostaa hyvältä, paitsi jos isänpäivä olisi arkipäivä niin kaljanjuominen olisi vähän huono vaihtoehto. Vai onko isänpäivä aina joku tietty viikonpäivä?
Kaikki viihdeteollisuuteen liittyvä toiminta on aina kivaa. Pääasia kai siinäkin on se, että tehdään sellaista mistä se isä oikeasti tykkää - ei sellaista mistä äiti toivoisi isän tykkäävän.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Eikös isänpäivä ole aina sunnuntai? Vai?

Vaikken isä olekaan, paras isänpäivälahja olisi varmaankin estoton hemmottelu esimerkiksi erilaisin herkuin, ja jos tilanne olisi sitten sellainen, ettei vaimo osaisi kokata, niin toki lähtisin mielelläni gourmet-ravintolaankin.

Kylmä olut sunnuntaiaamuna ei oikein vastaa käsitystäni isänpäivästä, vaan krapularyypystä, joita en tosin ole koskaan harrastanut.
Leilah

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Isänpäivä on aina sunnuntai.

Jotenkin nuo miesten toiveet ovat niin vilpittömiä ja hellyttäviä. Samansuuntaisia ajatuksia olen taloutemme isältä kuullut. Tänä vuonna isä saakin uuteen autoonsa lumiharjan ja lukkosulaa sekä tietysti päiväkodissa työstetyn lahjan. Minulta ei ole lahjaa; mieheni ei ole isäni. Teen kuitenkin miehelle yllätykseksi suklaakakun (hänen suosikkinsa), olenhan saanut hänen kanssaan ihanan lapsen. Appiukolle osta isänpäiväkukat mieheni ja lapsenlapsen nimissä, oman isääni taidan muistaa viemällä haudalle kynttilän.
nypari

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja nypari »

En voinut välttyä ajatukselta ostaarepäistä isälleni divarista Jallun vuosikerta -78 kokonaisuudessaan. Ainaisten paksujen romaanien täytyy jossain vaiheessa kyllästyttää paatuneempaakin kirjafriikkiä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja martza »

Mylwin kirjoitti: martza kirjoitti:
Minä haluan jääkylmän aamukaljan vuoteeseen, hyvän vuokraleffan ja kotiin kuljetetut pizzat extravalkosipulilla, on erään isän vilpitön toive

Kuulostaa hyvältä, paitsi jos isänpäivä olisi arkipäivä niin kaljanjuominen olisi vähän huono vaihtoehto. Vai onko isänpäivä aina joku tietty viikonpäivä
Moi minä en tätä halunnut vaan se oli Iltasanomien otsikko.
Itse halusin tätä.
"Paras lahja on iskänpäivänkortti ja pusut lapsilta aamulla sänkyyn sekä pientä kyhnäämistä/rupattelua aamusängyssä lasten kanssa."
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Geetzu

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kotona vielä asuessa iskä mentiin aina herättämään koko perheen voimin aamupalan ja lahjojen kanssa. Viikko väkerrettiin siskon ja veljen kanssa kortteja ja yleensä lahja oli joku kimppajuttu: pienempinä tehtiin itse ja myöhemmin ostettiin (kirja / kylpytakki / viskipullo... ). Ei sillä lahjalla tuntunut olevan juuri väliä itse sankarille. Pääasia, että koko perhe oli paikalla ja päivä oli täysin pyhitetty yhdessä hengailulle. Lätkämatseihin tuli joskus mentyä (jopa sisko lähti mukaan).

Tulevana isänpäivänä oma isä on maailman toisella puolella, kortti lähti aamulla postiin (odottaa sitten kotona häntä maanantaina) ja varmaan alkuviikosta mennään yhdessä syömään. Tavaksi tullut nyt kun lapset muuttaneet kotoa.

Meidän perheellä tämä on eka isänpäivä ja koska tiedän mieheni kityä lukevan niin olenkin hiljaa suunnitelmista. :] Mitään "isoa" ei tosiaan ole luvassa, mutta *vink vink* tämä ketjuhan on ihan loistava paikka kertoa mitä toivoisi päivältä...
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lähetin isälle raavaan miehen kalakeittokirjan salapostissa äidin mukana, tiedän olevan mieluinen koska isä on intohimoinen kalastaja ja yritteliäs ruuanlaittaja joka kuitenkin tarvitsee reseptejä tuekseen (kuten myös tytär, muuten tulee kaaos). Aiemmin lähempänä asuessa leivoin aina jotain ja menin aamusta käymään, pullahullua lämpimäiset ilahduttivat enemmän kuin mikään ostotavara.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mulli75

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Isäni lähti ulkomaille ja palaa vasta isänpäivän jälkeisellä viikolla, joten en voi asialle mitään. Muistanut olen niillä asioilla mihin on intohimo isälläni.

Tosin kerran isänpäivä sattui väärään aikaan hänen vaimon äänettömän mielipiteen oikein tulkitessani. Eikä isänpäivän vastaanottokaan ollut sen mukainen.

Herneet nenässä lähdin lyhyen kahvittelun jälkeen kotia ja seuraavalla kerralla räppäsin takaisin kynsille.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Todennäköisesti askartelenpaskartelen isälle jotain ja kukan hankin..

Ja joo, Annan isä on vähän toista maata. Se ihan oikeasti tykkää kukista.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Vois vaikka viedä isin haudalle kukkia. Muuten voisi valuttaa viskipullonkin haudalle(*) mutta kun mies oli raivoraitis, toisin kuin poikansa.

(*)Tai sitten tehdä kuten entinen juoppo, joka piti lupauksensa pullon sisällön valuttamisesta kaverinsa haudalle, mutta toteutti sen vasta pullon juomisen jälkeen. Molempi parempi.
SnapaHead

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Jos olisin faija niin varmaan toivoisin, että perhe katoaisi silmistäni ja tulisi takaisin seuraavana isänpäivänä.
Jos lapseni olisi teini-ikäinen tytär niin sitten riittäisi selibaattilupaus kunnes minä olen haudassa.
Pikku-Akka

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Silloin kun asustin vielä kotona, heräsin ennen isiä keittämään kahvit. Täytekakkua, keksejä, kahvia, vino pino kortteja ja lahjoja..

Nykyään annan lahjaksi kortin ja jonkun pikkuisen lahjan, todennäköisesti arvan. Nyt mennään koko perheen kera mun kotiin viikonlopuksi, joten isä saa olla pappanakin jo toisena isänpäivänä..

Pojan isälle/mussulle oon ostanu "iskä"-paidan ja lahjon myös jollain tuoksulla.

Syömässä käynti olisi ihan kiva tapa juhlistaa isänpäivää, mutta taitaa jäädä tänä vuonna väliin, ellei sitten paluumatkalla poiketa Oulussa jonnekin pitsalle :)
ninnithequeen

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mie ostin miehelleni (taas) antiikkisen kellon. Me ollaan ihan selvästi alettu niitä jo keräämään. Me mitään maltettu odottaa ja nyt se kaunotar tikittää tv-kaapin päällä. Korttikin löytyy, ja tytär saa sen signeerata.

Isänpäivä-aamuna herra saa aamupalan, munia ja pekonia sekä kahvia sänkyyn ja sitten vaan pötkötellään ja ollaan yhdessä koko perhe koko päivän. Käydään ruokkimassa sorsia ja ollaan yhdessä vaan. Se on herran ihan oma toivomus. Parasta maailman parhaalle isille :)

Äitini soitti tuossa äsken, että oletteko tulossa isänpäivänä käymään. Sanoin että anteeksi, mutta emme, ollaan ihan perheen kesken. Isälleni kuitenkin soitan. Ei hän mitään tarvitse, muistamista vain. Tapaamme muutenkin usein.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Materia kunniaan. Isukki lahjotaan todennäköisesti Neil Youngin uusimmalla plattalla. Täytynee kuitenkin tarkistaa mammalta, ettei isukki ole jo kyseistä tuotosta itse ostellut...
Don't Panic!
Enthu

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

ei harmainta aavistusta mitä äippä keksiny isukille tänä vuonna...
sillä alkaa olee niin paljon kaikkea ettei sitä kummemmin juhlita
ollaan ihan vaan perheen kesken :)
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Isäni inhoaa hössötystä, lahjoja ja keskipisteenä olemista, isäinpäivää pahempi painajainen hänelle on vain syntymäpäivä :D
Eli soitan hänelle, toivotan nopeasti hyvää isäinpäivää ja kerron, miten rakas ja ihana iskä hän on, ja sitten peitän tämän kaiken alleen kyselemällä vinkkejä autovanhukseni rassaamiseen ja puikulapottujen keittoon. Kyselen, että joko Rovaniemellä on ihan talvi.

Jos itse olisin isä, (jooh, jos olisin edes vanhempi tai mies) haluaisin varmaan vain viettää aikaa perheeni ja lasteni kanssa. Pois hössötys ja pakollinen "boxerit ja kraka" ja typerä kortti.
Ja ei tasan missään nimessä huurteista punkkaan heti aamutuimaan!!
Ja ei Päätaloille myös :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Angita

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Mää ostin iskälle Lenni Kalle Taipale Trion Lumia -levyn jazzfani kun on ja broidi viskipullon. Olivat molemmat lahjat mieluisia.
Enthu

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Tänä vuonna isä sai Matti Raninin Käsi Otsalla elämänkerran

Ja vaikutti ihan tyytyväiseltä :)
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Minun isäni on tapaus, joka ei sovi tähän yleiseen muottiin: "Osta isälle kirja. Osta isälle partavettä." Hänellä on kaikki, mitä hän tarvitsee. Joutavaa ei viitsi ostaa.

Kuinka kävikään tänä vuonna?!

Pitkästä aikaa tiedettiin äidin kanssa isänpäivälahja. Pora! Työkalu/-kone, jota isä on kitisemästä päästyään mankunut. Ei sillä, etteikö miehellä kyseistä laitosta ollut aiemmin, mutta tällä kertaa piti panostaa laatuun :P

Ja niin, kuinka kävikään?!

Pora tilattiin. Samalla viikolla isä ilmoitti ostaneensa kauan toivomansa porakoneen.

#¤%&%¤&/(&"¤

Teki mieli porata pari lisäreikää isän kalloon tuon jälkeen. Kiitos ja kumarrus. Kortti sai tänä vuonna riittää.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Soitin isälle onnittelusoiton eilen n klo 19 ja ajoitus oli ihan väärä!

"Me ollaan täälä jängän takana jumisa, Pasi kaato 15-piikkisen eikä me saaha sitä täältä kämpäle ko on niin pimiää ja märkää. Me varmaan jätetään se tuohon ja käyvään aamula hakemasa se pois". Kenttäkin oli huono keskellä mettää joten sovimme soittelevamme kun isukki on paremmissa asemissa.

Täytyy tänään soittaa että miten isänpäiväaktiviteetit suju. Me kyllä soitellaan muutenki eikä vaan isänpäivänä. Kysyn isiltä aina neuvoa asioissa ja se tietää että arvostan sitä. Samoten mie tiiän että isä arvostaa sitä että kysyn siltä neuvoa ja soittelen kysyäkseni kuulumisia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Isä toivoo olutta ja hellyyttä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Miehen kanssa istuttiin koko lauantai-ilta juoru- ja päivälehtien keskellä "olohuoneen" lattialla. Tehtiin A1-kokoisesta kartongista isänpäiväkortit, ja sinne sisälle kaikkea mitä mieleen tulee, molemmilla oli omat teemat.

Oma isä, joka ei niin kukista tai häsläämisestä muutenkaan välitä (katoaa aina omiin oloihinsa), luki korttia ihan innoissaan, jopa hymyili ja kiitti. Sama reaktio tuli äidiltä. Kyllä mä olin siitä perhosin ja kukkasin koristellusta kortistani ylpeäkin! :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin