Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta minä olen ymmärtänyt, että marxilainen sosiologi heti poistaa varmistimen, kun aletaan korostaa hyväntekeväisyyttä verojen noston sijaan?
Joo, olihan siinä tämä luokkayhteiskunnan almujärjestelmän sävy, mutta mä olen tänään niin optimistisella päällä, että korostan mieluummin tätä vähän päinvastaista viestiä samassa veneessä olemisesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta minä olen ymmärtänyt, että marxilainen sosiologi heti poistaa varmistimen, kun aletaan korostaa hyväntekeväisyyttä verojen noston sijaan?
Joo, olihan siinä tämä luokkayhteiskunnan almujärjestelmän sävy, mutta mä olen tänään niin optimistisella päällä, että korostan mieluummin tätä vähän päinvastaista viestiä samassa veneessä olemisesta.
:shock: Kuka olet ja mitä olet tehnyt Urpiaiselle?!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta miksi samaa liikevaihtoa samalla työntekijämäärällä pyörittävän suomalaisen yritysjohtajan pitäisi tienata puolet siitä, mitä Keski-Euroopassa? 100%:n nousu on kova, mutta edelleen ollaan Suomessa alle Keski-Eurooppalaisen tason. Toisin kuin esität, pihvi ei tosiaankaan ole korotusprosentti, vaan absoluuttinen taso, joka on Suomessa edelleen Keski-Eurooppa alhaisempi.

Eurot ratkaisevat, eivät prosentit.
Eihän palkkojen absoluuttinen taso ole muissakaan ryhmissä Keski-Eurooppalaisella tasolla, miksi juuri johdolla pitäisi olla?
Menen nyt Urpiasen linjalle, eli minulla ei ole tietoa, mutta esitän silti mielipiteen, että matalan koulutusasteen palkat olisivat Suomessa Eurooppalaisella tasolla. Olenko väärässä?
En.

http://yle.fi/uutiset/suomalaisten_palk ... ua/6449057
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin