Koraani ja tiede

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uskonto ja tiede poikkeavat toisistaan, ainoa varma on että tieteen keinoin voidaan tutkia uskontoja mutta uskonnon keinoin ei voi tutkia tiedettä. Uskonnon avulla voi myös muodostaa itselleen jonkinlaisen moraalin ja etiikan, mutta uskonto ei ole välttämätöntä kummankaan muodostamiseen. Yleensäkään eskonto ei ole välttämätöntä ja ilman uskontoa tulee aivan hyvin toimeen. Uskonto on tietenkin oiva tapa vastata itsekkääseen tarpeeseen ja toiveeseen ikuisesta elämästä, mutta mihin tarvitaan ikuista elämää, kun toisissa uskonnoissa sen ikuisen elämän pituus voi olla hyttys..**pläts** elämän pituus. Joissain uskonnoissa luetaan tuhanteen kertaan sama asia jolloin se muuttuu todeksi, vaikka asialla ei olisikaan todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Afsana
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2011 18:11
Viesti:

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja Afsana »

Homeboy65 kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Mikä teitä niissä uskovaisissa, oli uskonto mikä tahansa, niin kovasti suututtaa?
Eivät tajua, että jos olisivat sattuneet syntymään toiseen kulttuuripiiriin, olisivat automaattisesti pitäneet sen kulttuuripiirin uskontoa normaalina ja oikeana. Jos PetriFB esim. olisi s a t t u n u t syntymään Saudi-Arabiassa, hän olisi hyvin todennäköisesti muslimi ja pitäisi kristittyjä vääräuskoisina. Ihan automaattisesti.
Kuulostaa aika kaukaa haetulta.

En nyt näe, että mikä noista muistakaan minuun sopisi...
Tietääkseni kristityt ovat ylivoimaisesti eniten tutkineet Koraanin ja tieteen välistä yhteyttä, mitä uskontoa he sitten tuputtavat...
..Me olemme myöskin antaneet laskeutua (aznalna) raudan, jossa piilee mahtava voima.(57:25)

Tiedemiehet ovat todenneet, että siinä kosmisessa prosessissa, jossa aurinkokuntamme syntyi, ei rautaa ole voinut syntyä. Yhden rauta-atomin tuottaminen vaatisi nimittäin neljän aurinkomme verran energiaa. Eli raudan täytyy olla peräisin muualta maailmankaikkeudesta, toisin sanoen se on sananmukaisesti laskeutunut tänne muualta.
http://www.islamtampere.com/bucaille.html#Alku

Eipä jää tässä rauta-asiassa erehtymisen/erilaisen tulkinnan varaa...
Eräs ilmiö, jonka Allah myös mainitsee Koraanissa ja joka on hiljattain tieteellisesti vahvistettu, on että jäävuoria (jääkomeettoja) putoaa avaruudesta. Tr. Louis Frank, fyysikko Iowan yliopistosta, tutki satelliitti DynamiC Explorerin keräämiä tietoja vuosien 1981 ja 1986 välillä. Satelliitti otti ultraviolettikuvia maasta. Niissä kuvissa tr. Frank havaitsi useita ilmakehään puhjenneita reikiä. Hänellä ei ollut selitystä niille, mutta hän päätyi siihen, että reiät olisivat voineet olla jäisten komeettojen aiheuttamia. Nämä komeetat voitiin nähdä teleskoopilla. Tr. Clayne Yeates, fyysikko Jet Propulsion Laboratorysta Passadenasta, onnistui vahvalla teleskoopilla Kit Peakin observatoriossa Arizonassa valokuvaamaan näitä jääkomeettoja 150.000 kilometrin etäisyydellä maasta. Tästä Allah sanoo Koraanissa:

" Etkö huomaa, miten Jumala ajelee pilviä, sitten kerää ne yhteen ja sijoittaa ne kerroksittain toistensa päälle, jolloin näet sateen virtaavan niiden uumenista. Hän myös lähettää taivaasta maahan kokonaisia raevuoria ja antaa niiden pudota kenen päälle haluaa ja sivuuttaa ketkä haluaa"

(Koraani 24:43)
"Juuri Hän pitää erillään kahdenlaiset vedet. Toinen on makea, janoisia virkistävä vesi, toinen taas suolainen ja katkera, ja kummankin välille Hän on asettanut aitauksen ja ylipääsemättömän esteen"

(Koraani 25:53)


Mitenkähän saitte nuo kuvat näkymään, kun yritin joskus aikaisemmin, niin ei onnistunut/avaa niin hitaasti...

Olin kai 13, kun Saatana ilmestyi minulle ensimmäistä kertaa. Sitä jatkui sanoisinko yli puoli vuotta, mutta alle vuoden, ja sen jälkeen olen kuullut Saatanan äänen vain kerran - viime lokakuussa, ellen pahasti väärin muista. Vuorovaikutus Saatanan kanssa on tietysti yksipuolista, koska se vain ottaa, ei anna mitään (hyvää) takaisin. Se pyrki myös ottamaan aineellisen hahmon, ja minä sain siitä tiettyä perverssiä nautintoa, koska kärsin silloin yksinäisyydestä.

Samanlaisia kokemuksia on muillakin ja parannusohjeet löytyvät tästä

http://www.follow-islam.com/wp-content/ ... Salat3.jpg
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Afsana kirjoitti:"Juuri Hän pitää erillään kahdenlaiset vedet. Toinen on makea, janoisia virkistävä vesi, toinen taas suolainen ja katkera, ja kummankin välille Hän on asettanut aitauksen ja ylipääsemättömän esteen"

(Koraani 25:53)
Selitätkö minulle omin sanonoin mitä on murtovesi? Ja kun vauhtiin pääset niin selitä mitä tapahtuu jos otat kattilallisen vettä, laitat veden sekaan 500g suolaa, annat olla yön yli ja sen jälkeen tislaat veden. Onko se suolatonta uudestaan?

Että ei allah kauheita esteitä ole rakentanut. Oikeastaan minkäänlaisia.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Afsana kirjoitti:Olin kai 13, kun Saatana ilmestyi minulle ensimmäistä kertaa. Sitä jatkui sanoisinko yli puoli vuotta, mutta alle vuoden, ja sen jälkeen olen kuullut Saatanan äänen vain kerran - viime lokakuussa, ellen pahasti väärin muista. Vuorovaikutus Saatanan kanssa on tietysti yksipuolista, koska se vain ottaa, ei anna mitään (hyvää) takaisin. Se pyrki myös ottamaan aineellisen hahmon, ja minä sain siitä tiettyä perverssiä nautintoa, koska kärsin silloin yksinäisyydestä.
Siinä vaiheessa, kun alkaa kuulla ääniä ja nähdä näkyjä, kannattaa soittaa 112.

Muuten saattaa käydä niin, että huomaa seisovansa savuava ase kädessä ja ympärillä on ruumita. Tai sitten huomaa olevansa kaulakiikussa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Miten musta tuntuu, että Supa kunnioittaa meitä taas läsnäolollaan.. Jos olen väärässä, olemme saaneet uuden palstahullun.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Koraani ja tiede

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Miten musta tuntuu, että Supa kunnioittaa meitä taas läsnäolollaan.. Jos olen väärässä, olemme saaneet uuden palstahullun.

Tuskin toi on Supa. Ihan aito pipipää se on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin