Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Ei ole raiskattu tai yritetty raiskata
3
33%
On yritetty raiskata
3
33%
On raiskattu
3
33%
 
Ääniä yhteensä: 9

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/ulkomaat/Joka+viides+n ... 5551418841

Tämähän on ikuinen väittelyn aihe Suomessakin. Kuinka suuri osa raiskauksista ja pimentoon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos jää pimentoon siksi, ettei itse halua tehdä ilmoitusta ei kai voi syyttää kuin itseään.
Syitä ilmoittamatta jättämiseen on kai kaksi: 1) häpeän tunne 2) oletus että ei kai se paskaperse kuitenkaan jää kiinni näillä tuntomerkeillä tms.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:Jos jää pimentoon siksi, ettei itse halua tehdä ilmoitusta ei kai voi syyttää kuin itseään.
Öö?

Kyllä mä voisin syyttää myös esim. sitä raiskaajaa ja vallitsevaa asenneilmastoa, joka helposti myös syyllistää raiskattua.

Häpeähän joka tapauksessa on tunne, jota ei voi kytkeä pois päältä, kuten ei muitakaan tunteita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ei ole. Mutta olen ollut tilanteessa, jossa tilaisuuden tullen todennäköisesti olisi yritetty, ja niin kauan kuin tilanne jatkui, suunnittelin ennalta mitä ja missä järjestyksessä teen jos käy huonosti.

Toisaalta olen myös oma-aloitteisesti hankkiutunut tilanteisiin, joissa yleisen mielipiteen mukaan raiskauksen yritykseltä ei voi välttyä. Millään kerralla yritystä ei ollut, vaikka tilaisuuksia kyllä oli.
Manaaja

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Toisaalta olen myös oma-aloitteisesti hankkiutunut tilanteisiin, joissa yleisen mielipiteen mukaan raiskauksen yritykseltä ei voi välttyä. Millään kerralla yritystä ei ollut, vaikka tilaisuuksia kyllä oli.
Siis suomeksi sanottuna olet yrittänyt saada munaa siinä onnistumatta?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Olen puolustuskyvyttömänä teininä harrastanut seksuaalista toimintaa fyysisesti ylivoimaisten, itselleni vieraiden miesten kanssa (ei kuitenkaan monen kanssa yhtä aikaa!!) ilman romanttista kiinnostusta kummakaan puolelta, paikoissa joissa kukaan ei olisi kuullut avunhuutoja, kuitenkaan haluamatta edetä yhdyntään asti. Yhdessä tapauksessa vielä mies kuului kategoriaan, jonka edustajia yleisesti pidetään äärimmäisen todennäköisinä raiskaajina (omasta mielestäni perusteettomasti, mut kuitenkin). Kertaakaan ei esiintynyt minkäänlaista yhdyntään pakottamista, eikä mitään muutakaan pakottamista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei oo raiskattu eikä yritetty mutta kaveri on. Ei jäänyt yritykseksi :(

EDIT: ja pimentoon jäi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^:(

Miksi jäi pimentoon?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yritys, poliisin toimesta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti:Jos jää pimentoon siksi, ettei itse halua tehdä ilmoitusta ei kai voi syyttää kuin itseään.
Syitä ilmoittamatta jättämiseen on kai kaksi: 1) häpeän tunne 2) oletus että ei kai se paskaperse kuitenkaan jää kiinni näillä tuntomerkeillä tms.
Ei voi kuin todeta: "Taidetta koteihin!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vesper kirjoitti:Yritys, poliisin toimesta.
Näinkö se on? Poliiisit lainvalvojina on pahimpia raiskaajia?

Ehkä raiskaajien määrä poliiseissa ei ylitä väestön raiskaajien keskipoikkeamaa tai jotain muuta merkityksellistä tilastotieteellistä käsitettä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti:^:(

Miksi jäi pimentoon?
Se oli uhrin valinta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Niin arvelin; ois kiinnostanut tietää miksi/miten päätyi valintaansa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja annepa »

En viitti tässä ruveta aukoon asiaa. En hyväksy hänen ratkaisuaan mutta ymmärrän sen kyllä. Enkä oo sanonu hänelle että en hyväksy, se ei nyt yhtään kaipaa tuomitsemista missään muodossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:yleisen mielipiteen mukaan raiskauksen yritykseltä ei voi välttyä
Musta sellaisia tilanteita ei edes ole. On vain korkeariskisempiä ja matalariskisempiä. Ainoa keino välttyä raiskausriskiltä kokonaan on varmaan ampua itsensä kiertoradalle yhden naisen kapselissa - joskin ei sitä tiedä mitä Sojuzin himokkaat kosmonautit voivat sielläkin tehdä.

Uskon että todennäköisyys tulla satunnaisen ohikulkijan raiskaamaksi ei ole kovin suuri. Vaikka kahlitsi itsensä hame hampaissa ja pöksyt nilkoissa Kaisaniemen puiston penkkiin perse pystyssä keskellä lauantaiyötä, todennäköisyys on sen puolella että ohikulkeva mieshenkilö yrittää auttaa eikä ottaa väkisin.
Universaali disclaimer.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^^Okok.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:yleisen mielipiteen mukaan raiskauksen yritykseltä ei voi välttyä
Musta sellaisia tilanteita ei edes ole.
Ei tietenkään, mutta moni esittää asian kuin olisi. Ts. kärjistäen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, onko sinut raiskattu tai yritetty raiskata?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Jos jää pimentoon siksi, ettei itse halua tehdä ilmoitusta ei kai voi syyttää kuin itseään.
Syitä ilmoittamatta jättämiseen on kai kaksi: 1) häpeän tunne 2) oletus että ei kai se paskaperse kuitenkaan jää kiinni näillä tuntomerkeillä tms.
Ei voi kuin todeta: "Taidetta koteihin!"
En nyt ymmärrä. :?

Sitä paitsi jotkut bändit raiskaa lainabiisejä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin