Kuntavaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Georgina kirjoitti:Jos asiaa ajattelee pienyrittäjän näkökulmasta niin toki olen talouskasvun kannalla, en ole vain osannut sisäistää että sillä sitä haettaisiin. Eli mä kaipaisin suomessa pienyrittäjän aseman selkeää parannusta. Esimerkiksi alvin alarajan vois korottaa 50 000 juuroon.
Tuo ei toimisi. Nykyinen malli, jossa vain sellainen liiketoiminta, jolla ei pysty elättämään itseään (=harrastustoiminta), on alvitonta, on ihan looginen tapa vähentää turhaa byrokratiaa. Sen sijaan malli, jossa yhden itsensä elättävän hengen "oikea" yritys surkeilla vuosituloilla kiikkuisi löysässä hirressä, pelkona milloin vahingossa kosahdetaan sen alvirajan yli, tappaisi yhden hengen yritykset. Osan siksi, että ne riskipelinä toimisivat alvittomasti, ylittäisivät rajan ja joutuisivat siten maksamaan nekin alvit, joita ei asiakkailta ole veloitettu, ja joutuisivat siksi maksuvaikeuksiin. Tai sitten ne joutuisivat loppuvuodesta aina kieltäytymään kaupoista, mikä karkottaisi asiakkaita. Nämä riskitoimijat toki alveista vältyttyään hinnoittelisivat itsensä halvemmiksi kuin ne, jotka varmuuden vuoksi hakeutuisivat joka tapauksessa maksamaan alvia, jolloin asiakkaat suosisivat riskitoimijoita, mikä puolestaan pilaisi vastuullisten toimijoiden markkinat.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

prosessi kirjoitti:diipadaa
Olen täysin eri mieltä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
elco kirjoitti:Minusta veroja pitää läpi linjan nostaa, ettei palveluista jouduta tinkimään.
Kuka sä olet mitä olet tehnyt elcolle?
Salarymanilla napsahti :)

Oikeasti huolestuttavaa. Elco, onko kaikki OK?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
prosessi kirjoitti:diipadaa
Olen täysin eri mieltä.
Kyllä mä näen Prossun postauksessa järkeä. 50 000:n alv-raja johtaisi siihen, että suuri osa mikroyrittäjistä tarkoituksella pysyisi rajan alla. Se ei missään tapauksessa kiihdyttäisi kasvua, vaan jarruttaisi sitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:
Georgina kirjoitti:
prosessi kirjoitti:diipadaa
Olen täysin eri mieltä.
Kyllä mä näen Prossun postauksessa järkeä. 50 000:n alv-raja johtaisi siihen, että suuri osa mikroyrittäjistä tarkoituksella pysyisi rajan alla. Se ei missään tapauksessa kiihdyttäisi kasvua, vaan jarruttaisi sitä.
Se alvi pitäis maksaa vain ylimenevästä osasta IMHO.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kyllä mä näen Prossun postauksessa järkeä. 50 000:n alv-raja johtaisi siihen, että suuri osa mikroyrittäjistä tarkoituksella pysyisi rajan alla. Se ei missään tapauksessa kiihdyttäisi kasvua, vaan jarruttaisi sitä.
Se alvi pitäis maksaa vain ylimenevästä osasta IMHO.

Okei. Tuolla systeemillä parempi. Nykyäänhän se maksetaan joko kaikesta tai ei mistään. Tota systeemiä saattaisi olla joka tapauksessa helppo kiertää. Perustetaan esim aina uusi Oy, kun ALV-raja meinaa paukkua. Saattaisi johtaa kilpailun vääristymiseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä mä näen Prossun postauksessa järkeä. 50 000:n alv-raja johtaisi siihen, että suuri osa mikroyrittäjistä tarkoituksella pysyisi rajan alla. Se ei missään tapauksessa kiihdyttäisi kasvua, vaan jarruttaisi sitä.
Se alvi pitäis maksaa vain ylimenevästä osasta IMHO.
Miten tuo käytännössä tapahtuisi? Alkuvuoden asiakkaille olisi eri hinta kuin loppuvuoden? Se ainakin pysäyttäisi kaupan loppuvuodesta, asiakkaat jäisivät jonossa odottamaan vuodenvaihdetta tehdäkseen kauppaa. Kaikilta veloitettaisiin täysi alv, mutta riippuen yrityksen kokonaisliikevaihdosta asiakkaat saisivat vähän rahaa takaisin seuraavana vuonna? Vaikea nähdä miten yhden hengen pieniliikevaihtoisten yritysten etu voisi edellyttää jokaiselta maan vähänkin isommalta yritykseltä tällaista rahanpalautusrumbaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Miten tuo käytännössä tapahtuisi? Alkuvuoden asiakkaille olisi eri hinta kuin loppuvuoden? Se ainakin pysäyttäisi kaupan loppuvuodesta, asiakkaat jäisivät jonossa odottamaan vuodenvaihdetta tehdäkseen kauppaa. Kaikilta veloitettaisiin täysi alv, mutta riippuen yrityksen kokonaisliikevaihdosta asiakkaat saisivat vähän rahaa takaisin seuraavana vuonna? Vaikea nähdä miten yhden hengen pieniliikevaihtoisten yritysten etu voisi edellyttää jokaiselta maan vähänkin isommalta yritykseltä tällaista rahanpalautusrumbaa.
Sulla menee nyt vähän potaatit sekaisin. Eihän asiakas sitä alvia maksa vaan myyjä. Todennäköisesti impaktia olisi ennen muuta yksityisasiakasmyynnissä, koska alv-velvolliselle yritysostajalle ostoista maksettu alv on pelkkä läpilaskuerä. Kyllähän sen voisi helpostikin toteuttaa niin, että myyntiä saa olla alv-velvollisuuden ulkopuolella oleville 50.000. Eri asia sitten, että se tekisi melko epäreilun kilpailuedun ja touhukas jobbari perustaisi tuota pikaa kokonaisen ketjun 50 K€ eur myynniin puljuja ja kilpailisi isommat kumoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

prosessi kirjoitti: Miten tuo käytännössä tapahtuisi? Alkuvuoden asiakkaille olisi eri hinta kuin loppuvuoden? Se ainakin pysäyttäisi kaupan loppuvuodesta, asiakkaat jäisivät jonossa odottamaan vuodenvaihdetta tehdäkseen kauppaa. Kaikilta veloitettaisiin täysi alv, mutta riippuen yrityksen kokonaisliikevaihdosta asiakkaat saisivat vähän rahaa takaisin seuraavana vuonna? Vaikea nähdä miten yhden hengen pieniliikevaihtoisten yritysten etu voisi edellyttää jokaiselta maan vähänkin isommalta yritykseltä tällaista rahanpalautusrumbaa.
Alkuvuodesta sille yrittäjälle jäis 23% enempi rahaa.
NuoriDaavid kirjoitti: Okei. Tuolla systeemillä parempi. Nykyäänhän se maksetaan joko kaikesta tai ei mistään. Tota systeemiä saattaisi olla joka tapauksessa helppo kiertää. Perustetaan esim aina uusi Oy, kun ALV-raja meinaa paukkua. Saattaisi johtaa kilpailun vääristymiseen.
Eiköhän tuota olisi kohtuu helppo valvoa. Pistettäs vaikka joku rajoitus että saman vuoden sisällä ei saa olla kahta saman toimialan firmaa tjmv.

Edit: tai saa tietenkin mutta veroetua ei sais
Viimeksi muokannut Georgina, 11.10.2012 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Georgina kirjoitti:Alkuvuodesta sille yrittäjälle jäis 23% enempi rahaa.
Ei jäisi, koska alv-vähennyksiä ei voi tehdä mistään ostoista.
Eiköhän tuota olisi kohtuu helppo valvoa. Pistettäs vaikka joku rajoitus että saman vuoden sisällä ei saa olla kahta saman toimialan firmaa tjmv.
Bulvaaneja ei ole nyttenkään helppo valvoa.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Miten tuo käytännössä tapahtuisi? Alkuvuoden asiakkaille olisi eri hinta kuin loppuvuoden? Se ainakin pysäyttäisi kaupan loppuvuodesta, asiakkaat jäisivät jonossa odottamaan vuodenvaihdetta tehdäkseen kauppaa. Kaikilta veloitettaisiin täysi alv, mutta riippuen yrityksen kokonaisliikevaihdosta asiakkaat saisivat vähän rahaa takaisin seuraavana vuonna? Vaikea nähdä miten yhden hengen pieniliikevaihtoisten yritysten etu voisi edellyttää jokaiselta maan vähänkin isommalta yritykseltä tällaista rahanpalautusrumbaa.
Sulla menee nyt vähän potaatit sekaisin. Eihän asiakas sitä alvia maksa vaan myyjä. Todennäköisesti impaktia olisi ennen muuta yksityisasiakasmyynnissä, koska alv-velvolliselle yritysostajalle ostoista maksettu alv on pelkkä läpilaskuerä. Kyllähän sen voisi helpostikin toteuttaa niin, että myyntiä saa olla alv-velvollisuuden ulkopuolella oleville 50.000. Eri asia sitten, että se tekisi melko epäreilun kilpailuedun ja touhukas jobbari perustaisi tuota pikaa kokonaisen ketjun 50 K€ eur myynniin puljuja ja kilpailisi isommat kumoon.
Kyllähän alvin osuus pitää näkyä jokaiselle asiakkaalle, olipa kyseessä sitten kuluttaja tai yritys. Muuten yritysten on paha mennä vähentelemään mitään. Mutta joo, jos systeemi kohdistettaisiin vain kuluttajiin, ja lakkautettaisiin vaatimus alvin osuuden näkymisestä kuiteissa, niin silloin toki yrittäjä voisi arpoa itselleen jonkin arvioidun liikevaihdon ja sen mukaan sitten määrittelisi hinnan johon alv olisi piilotettu, niin voisi toimia. Paitsi että verottaja ainakin haluaa kuluttajienkin kuitteihin sen alvin näkyviin, joten mm. kaikki remontit, siivoamiset sun muut verovähennyksiin oikeuttavat hommat pitäisi jättää ulkopuolelle. Mielenkiintoinen uusi byrokratian temmellyskenttä, mutta sehän Suomessa osataan jo. Lisäksi tietenkin tuo ketjuhomma, mutta K-kioskit kyllä Keskon nykyisellä rakenteella muodostettuina saisivat SOK:n kyykkyyn...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Mutta joo, jos systeemi kohdistettaisiin vain kuluttajiin, ja lakkautettaisiin vaatimus alvin osuuden näkymisestä kuiteissa
Miksi ihmeessä lakkautettaisiin? Kyllähän nytkin myydään tuotteita joissa verokannaksi merkataan nolla. Kuten sanottu, se että kenelle myy ilman alvin perimistä ja kenelle ilman, on myyjän päänsärky.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Alkuvuodesta sille yrittäjälle jäis 23% enempi rahaa.
Ei jäisi, koska alv-vähennyksiä ei voi tehdä mistään ostoista.
Eiköhän tuota olisi kohtuu helppo valvoa. Pistettäs vaikka joku rajoitus että saman vuoden sisällä ei saa olla kahta saman toimialan firmaa tjmv.
Bulvaaneja ei ole nyttenkään helppo valvoa.
Se oli prosessille yhen lauseen vastaus, ei siihen saa takertua! Ei tietenkään se olis noin yksioikoista mutta kyllä sillä yrittäjälle vähän enemmän jäis kuin nyt. Tokihan niitä systeemin väärinkäyttäjiä aina löytyy joka asiassa, mutta kyllä tuo systeemi vois montaa ihan rehellistä pienyrittäjää auttaakin. Itse mietin näitä hevosalalla toimijoita, kengittäjiä, opettajia, pientallin pitäjiä jotka myyvät sitä palvelua, sen kanssa on huono verotuskikkailla tai tehdä useampia yrityksiä. Kynnys yrityksen perustamiseen vois madaltua ja niiden akanoiden joukosta vois sitten kuoriutua kultajyviä joista kasvais suurempia yrityksiä jotka alkais taas tuottaa verotuloa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Georgina kirjoitti:Tokihan niitä systeemin väärinkäyttäjiä aina löytyy joka asiassa, mutta kyllä tuo systeemi vois montaa ihan rehellistä pienyrittäjää auttaakin.
Riippuu näkökulmasta. Jos kysynnän määrä on X ja tarjontaa on kattamaan kysyntä, niin uuden yrityksen perustaminen alv-edulla vain vie kysynnästä vaikkapa 1/5X pois ja tehokkaammin toimiva veroa maksava pumppu joutuu siksi ongelmiin. Kyllä se helposti killistyy siihen, että yritystoiminnan kehittäminen yli tuon alv-rajan käy vaikeaksi, kun tulee niin iso kilpailuhidaste vastaan ja alv-hinnalla vedättäjää on oikealla ja vasemmalla. PK sektorin tasapaino räsähtäisi kertaheitolla mies ja koira -tyyppisen yrittämisen hyväksi ja isompien investointien tekeminen liiketoimintaa muutuisi riskipeliksi.

En ole ihan vakuuttunut, että mies ja koira -sektorin kasvaminen johtaa mihinkään hyvään. Parhaita työllistäjiä ja työnantajia taitavat olla pienehköt kasvuyritykset.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mutta joo, jos systeemi kohdistettaisiin vain kuluttajiin, ja lakkautettaisiin vaatimus alvin osuuden näkymisestä kuiteissa
Miksi ihmeessä lakkautettaisiin? Kyllähän nytkin myydään tuotteita joissa verokannaksi merkataan nolla. Kuten sanottu, se että kenelle myy ilman alvin perimistä ja kenelle ilman, on myyjän päänsärky.
Ok, VIP-asiakasjärjestelmä siis. Kuulostaa omiin korviini kyllä aika kyseenalaiselta mallilta, vaikka se teknisesti voisikin toimia. Taas uusi näppärä tapa mm. lahjoa poliitikkoja...
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kannatan polyamorista masturbaatiota kunnallispäätöksentekoon.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

Georgina kirjoitti:Jos asiaa ajattelee pienyrittäjän näkökulmasta niin toki olen talouskasvun kannalla, en ole vain osannut sisäistää että sillä sitä haettaisiin. Eli mä kaipaisin suomessa pienyrittäjän aseman selkeää parannusta. Esimerkiksi alvin alarajan vois korottaa 50 000 juuroon.
Tarkoittaako tämä sitä, että voisin myydä omaa työtäni 4-5 firman kautta ja pistää alvit taskuuni?

Mun sympatiat yrittäjien aseman loppumattomalle kurjuudelle ja ainaiselle veromarinalle ovat tasan nolla. Systeemi on mätä kurjistaessaan riistoverotuksella taloudellista toimeliaisuutta, mutta että jotain pienyrittäjiä pitäisi tukea tappiin verotetun työtätekevän keskiluokan verotusta kiristämällä on täysin pähkähullua. Hyvinvointivaltion kasvua luova malli on doublespeakia ja tarkoittaa sitä, että valtio verottaa kaikilta kaiken ja sitten antaa tukia melkein kaikille (paitsi minulle tietenkin) ja hassaa siinä sivussa oikean kasvun mahdollisuudet kankkulan kaivoon.

Jos jollain on Suomessa joku yrittäjyyssauma niin sitten vaan firmaa pystyyn, mutta jos se sauma syntyy ainoastaan yritystuen kautta niin aivan kaikki muut häviävät paitsi se yrittäjä, joka sekin luultavasti tekee konkan kun tukivirta ennemmin tai myöhemmin yskii.

Aiempi postaukseni oli juuri se minkä kaikki nämä vitun tuetut pienyrittäjät ja muut tuensaajat postaisivat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21327
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti: Jos jollain on Suomessa joku yrittäjyyssauma niin sitten vaan firmaa pystyyn, mutta jos se sauma syntyy ainoastaan yritystuen kautta niin aivan kaikki muut häviävät paitsi se yrittäjä, joka sekin luultavasti tekee konkan kun tukivirta ennemmin tai myöhemmin yskii.
Epäilen vahvasti, että valtion tississä roikkuminen heikentää kasvuyritysten menestysmahdollisuuksia. Saa olla aika fakiiri, jos rahoittajien, asiakkaiden ja bisneksen ohella riittää kaistaa byrokraattien kanssa 'innovointiin'.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:

Aiempi postaukseni oli juuri se minkä kaikki nämä vitun tuetut pienyrittäjät ja muut tuensaajat postaisivat.
phew!

Kuva

Joo. Kyllä mä(kin?) olen sitä mieltä, että verotuksen pitäisi olla laajaa ja matalaa. Eli verotetaan kaikkia tasapuolisesti matalalla veroasteella. Eli sama toisin sanoin: laaja veropohja, matala veroprosentti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Joo. Kyllä mä(kin?) olen sitä mieltä, että verotuksen pitäisi olla laajaa ja matalaa. Eli verotetaan kaikkia tasapuolisesti matalalla veroasteella. Eli sama toisin sanoin: laaja veropohja, matala veroprosentti.
Niin ja veroja lasku kannattaa aloittaa mieluummin tuloveroista kuin ALV:sta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti: En ole ihan vakuuttunut, että mies ja koira -sektorin kasvaminen johtaa mihinkään hyvään. Parhaita työllistäjiä ja työnantajia taitavat olla pienehköt kasvuyritykset.
Tämä on just sitä ajattelua mikä mua kokkareissa tökkii.
Se on nyt Daven ja Urpiaisen syytä että aiheutin kotona järkytyksen ilmoittamalla että äänestän vihreää. Se on muutenkin Oulun kuntavaaleissa just nyt hyvä valinta ettei kaupunki lähtis mukaan fennovoiman ydinvoimalahankkeeseen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Georgina kirjoitti:Tämä on just sitä ajattelua mikä mua kokkareissa tökkii.
Tuo nyt ei taida olla erityisemmin kokkariajattelua vaan ihan omaa ajatteluani.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Tämä on just sitä ajattelua mikä mua kokkareissa tökkii.
Tuo nyt ei taida olla erityisemmin kokkariajattelua vaan ihan omaa ajatteluani.
mä koin siinä kiteytyneen sen kokoomuksen ongelman, saattasin muuten hypätä niiden kelkkaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Georgina kirjoitti: Se on nyt Daven ja Urpiaisen syytä että aiheutin kotona järkytyksen ilmoittamalla että äänestän vihreää. Se on muutenkin Oulun kuntavaaleissa just nyt hyvä valinta ettei kaupunki lähtis mukaan fennovoiman ydinvoimalahankkeeseen.
Mut eiks toi yksityistäminen ole just kokkariajattelua?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Georgina kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Tämä on just sitä ajattelua mikä mua kokkareissa tökkii.
Tuo nyt ei taida olla erityisemmin kokkariajattelua vaan ihan omaa ajatteluani.
mä koin siinä kiteytyneen sen kokoomuksen ongelman, saattasin muuten hypätä niiden kelkkaan.
Kyllä mun ymmärtääkseni juuri kokkarit (ja keput) ovat useimmiten ajamassa pienyrittäjien asioita ja etuja. Vasemmisto vastustaa ja vihreät tempoilevat miten sattuu sen mukaan ovatko kommarivihreitä vai liberaalivihreitä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin