Kuntavaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:
Georgina kirjoitti:
So Hard kirjoitti: mies ja koira -yrityksen...
:off: mistä toi koira tuohon tulee? :D
Se on kielikuva, jonka tarkoitus on siis kuvata vähin resurssein toimivaa yksityisyrittäjää. Ei se ole mun keksintöä, mutta mielestäni aika osuva.
Osuva on, mietin vaan sitä alkuperää. Missä oikeassa yrityksessä on töissä mies ja koira? :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Georgina kirjoitti:Osuva on, mietin vaan sitä alkuperää. Missä oikeassa yrityksessä on töissä mies ja koira? :D
Varmaan se viittaa enemmänkin erämaatyyppiseen kansallisromanttisen kirjallisuuden asetelmaan, jossa Jussi seuranaan vain uskollinen rekku uhmaa kaikkia tietämättömän taipaleen vaaroja ja vaivoja. Eli tässä tapauksessa siis paperiviidakkoa ja verosudenkuoppia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:Jussi seuranaan vain uskollinen rekku uhmaa kaikkia tietämättömän taipaleen vaaroja ja vaivoja. Eli tässä tapauksessa siis paperiviidakkoa ja verosudenkuoppia.

:lol: Hyvin osuttu kyllä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:Musta tuntuu että sun näkemys suuryritysten overheadista per työntekijä contra mies ja koira -yrityksen kirjanpitämälle pulittama summa taitaa olla merkittävän vääristynyt.
Sinun luetunymmärryksesi tässä vain on vääristynyt. Olen koko ajan yrittänyt saada sinut ymmärtämään, etteivät kirjanpitäjän tarjoamat palvelut riitä, kun sitä numeronpyörittelyä on kirjanpidon ulkopuolellakin. Eli suuryritysten numeronpyörittelykulut ja mies ja koira -yrityksen kirjanpitokulut eivät ole vertailukelpoisia.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
aasi kirjoitti:Ja sitten on esimerkiksi http://www.eezy.fi/ ja vastaavia taitaa olla muitakin.
Näyttää oikeasti hyvin toimivalta mallilta. Harmi, että se kattaa vain palvelualan töitä.
Eikös sen pitänyt olla liian kallista tuotettavaksi vai miten se nyt meni..
Sanoin: Kaltaisiani suuria visionäärejä estää synnyttämästä tuollaista palvelua ihan se, että tuollainen palvelu ei olisi riittävän halpa, jotta yhden tai parin hengen alhaisella liikevaihdolla toimivilla yrityksillä olisi varaa sen ostamiseen, ellei volyymi olisi valtava.

Eli ei kiinnosta tuollainen työ kälyisillä tuotto-odotuksilla.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Sinun luetunymmärryksesi tässä vain on vääristynyt. Olen koko ajan yrittänyt saada sinut ymmärtämään, etteivät kirjanpitäjän tarjoamat palvelut riitä, kun sitä numeronpyörittelyä on kirjanpidon ulkopuolellakin. Eli suuryritysten numeronpyörittelykulut ja mies ja koira -yrityksen kirjanpitokulut eivät ole vertailukelpoisia.
Kuka mistään numeronpyörittelykuluista puhui? Puhuin byrokratiavelvoitteista, joista kirjanpito vain yksi. Kaikkein pienimmät yritykset ovat pääsääntöisesti vapautettu monenlaisista byrokratiavelvoitteista joihin joutuu sen mukaan, onko pieni, keskisuuri tai iso konserni.

Kirjanpidon ulkopuolinen numeronpyörittely ei juuri ole mieskoiramikrofirmalle tarpeen. Ja siltä osin kun on, sen voi ostaa, MOT. Sinä se vain haluaisit siitäkin jonkin julkispalvelun.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Eli ei kiinnosta tuollainen työ kälyisillä tuotto-odotuksilla.
Eihän sun ole sitä työtä pakko itse tehdä, senkun perustat ja investoit jos mielestäsi mikroyritysten budjetoinnille ja verosuunnittelulle on merkittävä kysyntä. Jos ei ole, voisi päätellä etteivät ne ole erityisen tarpeellisia.

Tuolla ei tietysti ole mitään tekemistä aiemman lausumasi sisällön kanssa, kun puhut siitä että ei ole varaa sen ostamiseen ja nyt puhut siitä, ettei ole kiinnostusta sen tarjoamiseen. Se, että jollakulla on, osoittaa että joku kaltaisesi suuri visiöönäri pystyy tarjoamaan sellaista niin, että sitä on varaa ostaakin.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Sinun luetunymmärryksesi tässä vain on vääristynyt. Olen koko ajan yrittänyt saada sinut ymmärtämään, etteivät kirjanpitäjän tarjoamat palvelut riitä, kun sitä numeronpyörittelyä on kirjanpidon ulkopuolellakin. Eli suuryritysten numeronpyörittelykulut ja mies ja koira -yrityksen kirjanpitokulut eivät ole vertailukelpoisia.
Kuka mistään numeronpyörittelykuluista puhui? Puhuin byrokratiavelvoitteista, joista kirjanpito vain yksi. Kaikkein pienimmät yritykset ovat pääsääntöisesti vapautettu monenlaisista byrokratiavelvoitteista joihin joutuu sen mukaan, onko pieni, keskisuuri tai iso konserni.

Kirjanpidon ulkopuolinen numeronpyörittely ei juuri ole mieskoiramikrofirmalle tarpeen. Ja siltä osin kun on, sen voi ostaa, MOT. Sinä se vain haluaisit siitäkin jonkin julkispalvelun.
??? Täytyyhän mieskoiramikrofirmankin budjetoida toimintansa, jotta hinnoittelu ja laskutus onnistuisi. Olen törmännyt niin moneen koulutettuunkin budjetointikauhuiseen henkilöön työurani aikana, että pakko vain hyväksyä sen olevan ongelma, joka pitäisi jollain lailla ratkaista. Mieluummin sellaisella tavalla, jota ei tarvitse hoitaa lisäkouluttamalla kauhu pois henkilö kerrallaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Täytyyhän mieskoiramikrofirmankin budjetoida toimintansa, jotta hinnoittelu ja laskutus onnistuisi. Olen törmännyt niin moneen koulutettuunkin budjetointikauhuiseen henkilöön työurani aikana, että pakko vain hyväksyä sen olevan ongelma, joka pitäisi jollain lailla ratkaista. Mieluummin sellaisella tavalla, jota ei tarvitse hoitaa lisäkouluttamalla kauhu pois henkilö kerrallaan.
Kukas muu siitä kärsii kuin yrittäjä itse, jos hinnoittelu on päin vittua? No ei kukaan. Markkinat kyllä tarjoavat ratkaisuja budjettikauhuun. Kaikki ongelmat eivät kuulu julkishallinnon ratkaistavaksi. Noin muuten olen yleisesti täsmälleen eri mieltä. Puutteessa oleva on parempi opettaa runkkaamaan kuin tarjota palvelusetelillä huora.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Täytyyhän mieskoiramikrofirmankin budjetoida toimintansa, jotta hinnoittelu ja laskutus onnistuisi. Olen törmännyt niin moneen koulutettuunkin budjetointikauhuiseen henkilöön työurani aikana, että pakko vain hyväksyä sen olevan ongelma, joka pitäisi jollain lailla ratkaista. Mieluummin sellaisella tavalla, jota ei tarvitse hoitaa lisäkouluttamalla kauhu pois henkilö kerrallaan.
Ei valtio voi hoitaa kaikkia asioita. Ei se hanki Gattikselle naistakaan. Jos ei ymmärrä yrityksen pyörittämisestä yhtään mitään, paras jättää yritys perustamatta.

Jos sinä ja Georgina nyt olette vakuuttuneita siitä, että hevosten kengitys on valtava business, joka vain odottaa toteuttajaansa, niin kaipa minä ja SH voidaan perustaa se firma ja laittaa nämä luku- ja laskutaidottomat kengittäjät töihin ja nauraa koko matka pankkiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

So Hard kirjoitti:Puutteessa oleva on parempi opettaa runkkaamaan kuin tarjota palvelusetelillä huora.
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Mä haluan sen mun setelini.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Hans Jörgen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Puutteessa oleva on parempi opettaa runkkaamaan kuin tarjota palvelusetelillä huora.
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Mä haluan sen mun setelini.

Palveluseteleillä huoriin. Siinäpä oiva vaaliteema.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Eli ei kiinnosta tuollainen työ kälyisillä tuotto-odotuksilla.
Eihän sun ole sitä työtä pakko itse tehdä, senkun perustat ja investoit jos mielestäsi mikroyritysten budjetoinnille ja verosuunnittelulle on merkittävä kysyntä. Jos ei ole, voisi päätellä etteivät ne ole erityisen tarpeellisia.
Kysyntä ja tarve eivät ole synonyymejä. Kysyntää ei voi olla, jos rahaa ei ole tarpeeksi ostamiseen.
Tuolla ei tietysti ole mitään tekemistä aiemman lausumasi sisällön kanssa, kun puhut siitä että ei ole varaa sen ostamiseen ja nyt puhut siitä, ettei ole kiinnostusta sen tarjoamiseen. Se, että jollakulla on, osoittaa että joku kaltaisesi suuri visiöönäri pystyy tarjoamaan sellaista niin, että sitä on varaa ostaakin.
Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää kirjoittamaani. Kerrataan vielä: Kaltaisiani suuria visionäärejä estää synnyttämästä tuollaista palvelua ihan se, että tuollainen palvelu ei olisi riittävän halpa, jotta yhden tai parin hengen alhaisella liikevaihdolla toimivilla yrityksillä olisi varaa sen ostamiseen, ellei volyymi olisi valtava.

1. Minulla on muitakin, tuottavampia visioita.
2. Tuo visio voisi olla riittävän tuottava, jos hinta olisi riittävän alhainen ja volyymi olisi valtava. Näin ei kuitenkaan ole, kyseistä palvelua jo 4 vuotta melko halvalla tarjonneella yrityksellä on vasta nelisentuhatta asiakasta, ja niistäkin moni voi olla vain yksittäisiä laskutettavia töitä tuon palvelun avulla hoitaneita.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Älä viitsi prosessi jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoiti ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua budjetoinnin ja hinnoittelun ymmärtämiseen, kun joku suuri visiönääri voi tehdä liiketoimintaa sillä millä sinä et osaa/viitsi/halua.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Eli ei kiinnosta tuollainen työ kälyisillä tuotto-odotuksilla.
Eihän sun ole sitä työtä pakko itse tehdä, senkun perustat ja investoit jos mielestäsi mikroyritysten budjetoinnille ja verosuunnittelulle on merkittävä kysyntä. Jos ei ole, voisi päätellä etteivät ne ole erityisen tarpeellisia.
Kysyntä ja tarve eivät ole synonyymejä. Kysyntää ei voi olla, jos rahaa ei ole tarpeeksi ostamiseen.

.
Voi voi. Se nyt vielä puuttuisi, että valtion pitäisi ruveta tarjoamaan maksutonta kirjanpito-verosuunnittelua. Jos yritys ei tuota niin paljoa, että pakolliset kiinteät kulut saadaan katettua, niin sitten yritystä ei kannata perustaa.

Kyllähän harrasteyrittäjyyttä tuetaan jo sillä, että ALV:a ei tarvitse maksaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Älä viitsi SH jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoitit ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua luetun ymmärtämiseen.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Voi voi. Se nyt vielä puuttuisi, että valtion pitäisi ruveta tarjoamaan maksutonta kirjanpito-verosuunnittelua. Jos yritys ei tuota niin paljoa, että pakolliset kiinteät kulut saadaan katettua, niin sitten yritystä ei kannata perustaa.
Tämä on toki aatteellinen kysymys. Kun kerran oikeistolainen näkemys tyrmää kaiken tukemisen, niin silloin se tyrmää sen. Tällainen hölmö vasemmistolainen lähestymistapa saattaa nähdä myös sen yritystoiminnan todellisen työn tuottaman lisäarvon, ihmisten työttömyyskortistosta poistumisesta muodostuneet säästöt ym. kivoja seurannaisvaikutuksia, joita oikein kohdistetuilla tuilla on.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Voi voi. Se nyt vielä puuttuisi, että valtion pitäisi ruveta tarjoamaan maksutonta kirjanpito-verosuunnittelua. Jos yritys ei tuota niin paljoa, että pakolliset kiinteät kulut saadaan katettua, niin sitten yritystä ei kannata perustaa.
Tämä on toki aatteellinen kysymys. Kun kerran oikeistolainen näkemys tyrmää kaiken tukemisen, niin silloin se tyrmää sen. Tällainen hölmö vasemmistolainen lähestymistapa saattaa nähdä myös sen yritystoiminnan todellisen työn tuottaman lisäarvon, ihmisten työttömyyskortistosta poistumisesta muodostuneet säästöt ym. kivoja seurannaisvaikutuksia, joita oikein kohdistetuilla tuilla on.
No voidaanhaan työttömien päivähoitotoiminnan nimi muuttaa työllisyyskursseista yrittämiseksi, jos kaikilla on sitten parempi mieli.

Vakavasti puhuen, toki yrittämisen esteet kannattaa pitää matalana. Eli tarjota neuvontaa ja pitää byrokratia alhaisena. Narulla ei kuitenkaan voi työntää, kyllä yrittäjällä pitää olla halua pyörittää yritystä. Jos ei ole mitään halua hoitaa pakollisia juoksevia asioita, niin silloin pitää tosiaan olla palkansaajana.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 12.10.2012 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:Älä viitsi SH jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoitit ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua luetun ymmärtämiseen.
Aasin pitäisi saada valtionapua kitinän pyörittämiseen!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Älä viitsi SH jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoitit ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua luetun ymmärtämiseen.
Aasin pitäisi saada valtionapua kitinän pyörittämiseen!
Kannatan!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Toki minäkin kiroan verenimijäjuristiani ja hänen omistamaansa tilitoimistoa, jolle maksa joka kuukausi kirjanpidosta JA verokonsultoinnista. Nainen asuu Marjaniemessä meren rannalla ja toimisto on Eirassa. Mun rahoilla!!!!
Ota karhu, poikuus!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti:Aasin pitäisi saada valtionapua kitinän pyörittämiseen!
Ja EU-tukea!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Toki minäkin kiroan verenimijäjuristiani ja hänen omistamaansa tilitoimistoa, jolle maksa joka kuukausi kirjanpidosta JA verokonsultoinnista. Nainen asuu Marjaniemessä meren rannalla ja toimisto on Eirassa. Mun rahoilla!!!!
Ota karhu, poikuus!
Otan just!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

http://www.hs.fi/politiikka/HS+sijoitti ... 5606343277

Hesarilta taas hassu ja tarkoitushakuinen määritelmä liberaalille. Kokeilkaas vastata raivoliberaalisti: itse pääsin vain puoleen väliin liberaalia, vaikka jokaiseen kysymykseen vastasin täydellisen vapauden perusteella.

Arvatkaas mikä kysymys vaikutti tuon puoli asteikkoa? Vastasin, että vastaanottokeskusta ei ole pakko hyväksyä, vaikka valtio sitä ehdottaisikin. Olisi siis hesarin mielestä ollut liberaalimpaa vastata "vastaanottokeskus on PITÄÄ hyväksyä, jos keskuskomitea sitä ehdottaa".

Oikeasti en ole raivoliberaali ja olen valmis tekemään kompromisseja. Mittauksen perusteella olin siis äärioikealla talouden suhteen, mutta arvojen suhteen olin puolessa välissä konservatiivisia. En katsokaas noudata tätä punavihreän liberalismin määritelmää, vaan sitä klassista, jossa valtion tarjoamaa vastaanottokeskusta voidaan tarkastella ihan neutraalisti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vielä edelliseen: Mikä siinä on niin vaikea käsittää, että liberaalin vastakohta ei ole konservatiivi, vaan pakkovalta? Vasemmisto ajaa valtion pakkovaltaa, siinä missä oikea liberaali haluaa vähentää pakkovaltaa. Käytännössä asteikon pitäisi mennä niin, että konservatiivit olisivat keskustaa ja akselin ääripäinä olisivat liberaalit ja pakkovallan kannattajat.

Kai se vallankumous sitten elää lehdistössä ja tutkijoissa niin vahvana, että tuollaista persulaisittain maalaisjärjellä ymmärrttävää luokitusta ei voi tehdä.
Vastaa Viestiin