Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän varalle?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Paljon rahaa jää sinulta säästöön kuukaudessa keskimäärin?

nada, zero, ei mitään
6
38%
50€
2
13%
100€
2
13%
150€
2
13%
200€
0
Ei ääniä
250€
0
Ei ääniä
300€
0
Ei ääniä
400€
0
Ei ääniä
>500
4
25%
 
Ääniä yhteensä: 16

masa

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Jos mulle tippuisi taivaalta ilmaiseksi rahaa miltsin verran, en paljoa kehtaisi päätäni aukoa.

Minusta tilanne pitäisi olla päin vastoin. Kyllähän oman pojan pitäisi olla se taho jolle kuuluu perinnon suurin osa. Gattacan pitäisi olla tässä se joka oikeusteitse tappelee sille kuulumatonta osuuttaan.
Viimeksi muokannut masa, 11.10.2012 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tällä hetkellä ei tule säästettyä yhtään. Puskurirahastoa on likvidissä muodossa mielestäni jo riittävästi tähän elämäntilanteeseen, jossa on pieni lapsi ja asuntolainan lyhennys, joten en koe sen kasvattamista tällä hetkellä tarpeelliseksi. Kulutusluottoja ei ole tullu käytettyä vuosiin. Perheen kuukauden vaihtotase vaihtelee +/- 1500€ nettotuloista lomamatkoista, hankinnoista, ravintolakäynneistä ja muusta nautiskelusta riippuen. Sisustamiseen ja puutarhan laittoon on tänä kesänä mennyt vielä yllättävän paljon rahaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Jos mulle tippuisi taivaalta ilmaiseksi rahaa miltsin verran, en paljoa kehtaisi päätäni aukoa.
Minusta tilanne pitäisi olla päin vastoin. Kyllähän oman pojan pitäisi olla se taho jolle kuuluu perinnon suurin osa. Gattacan pitäisi olla tässä se joka oikeusteitse tappelee sille kuulumatonta osuuttaan.
No näinhän se vähän taitaa olla, varsinkin kun olen saanut ainakin itse sellaisen kuvan, ettei tähän gubbeen ollut missään ihan kamalan läheisissä väleissä kuitenkaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos se "oma poika" on kokonaan vieraan miehen kasvattama (ja siis vielä biologisen isän vihamies) ja joskus aikuisiällä isyys vasta vahvistetaan, niin eihän siinä ole kyse mistään muusta kuin perinnön kalastelusa tuntemattomalta. Olen täsmälleen eri mieltä. Kyllä tuossa on lakiosasäännöllä huorattu tuntemattomalta ihmiseltä omaisuutta vaikka tuntemattoman perittävän tahto on ollut aivan päinvastainen.

Pidän koko lakiosasääntöä aika huonona. Se on varmana ollut tarpeen joskus agraariaikaan kun ei ole ollut sosiaaliturvaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En ylipäätänsä ymmärrä sitä, ettei perintöään saa testamantata vaikka Malmin mustalaisille, jos niin haluaa. Aina on joku (sukulainen) välistä vetämässä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Jos se "oma poika" on kokonaan vieraan miehen kasvattama

Tuo tuskin on pojan vika ja toisekseen, kyllä biologisen suhteenkin pitää jotain merkata. Lähempää sukuahan se perinnön antajalle on kuin gatttaca.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos se "oma poika" on kokonaan vieraan miehen kasvattama
Tuo tuskin on pojan vika ja toisekseen, kyllä biologisen suhteenkin pitää jotain merkata. Lähempää sukuahan se perinnön antajalle on kuin gatttaca.
Jos ei ole elinaikanaan ollut missään yhteyksissä, miksi perintö kuuluisi pelkästään siksi jollekin, että on sukusoluja luovuttanut? Päivänselvää on, että perii oman ei-biologisen isänsä kuitenkin. Ei biologinen side tee kenestäkään läheistä saati edes merkityksellistä ihmistä.

Adoptiossa biologinen perintösuhde katkeaa. Kyllä sen pitäisi katketa siihenkin, että kasvatat avioliitossa syntyneen toisen miehen biologisen lapsen tietoisesti omanasi.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Päivänselvää on, että perii oman ei-biologisen isänsä kuitenkin.


Seisooks toi laissa?

Edit: jaa joo, siis adoption kautta.

Ok. Ostan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Gat kirjoitti: Siis mä en ymmärrä, miten te ostatte telkkareita ja huonekaluja, matkustelette mantereita, lennätte suihkarilla ja asutte hotellissa noilla rahoilla. Teidän elämäntyyliin pitäisi oikeasti olla kymppimilli, joten valehtelette tai myytte persettä. Teillä kumminkin menee jo ruuhkqsuomen asumiseen, autoon ja ravintolamakusteluun ja bilettämisseekin. Siis mulla on jo pankkikortinkin takana pelkällä käyttötilillä jos mun tekis mieli ostaa jotain kivaa, ja se on nyt vaarassa... nyt tänään grandeina tai tässä sentteinä 9 cm enemmän kuin pituuteni. Lisäksi kaikki muu. Ja silti en uskaltaisi elää kuin te. Mutta lentäkääpä toki stressilomalle ja hotelleihin kolmellasadalla, eikun lakatkaa puhumasta paskaa.
Mä en ostele telkkareita enkä huonekaluja. Ravintolassa käyn muutaman kerran kuussa, about 50 eukkaa kerta. Bilettämässä pari kertaa vuodessa. Viinaan ja tupakkaan menee kuussa keskimäärin 10 euroa. Omassa talossa asumiseen menee puolet lainan lyhennysta 350 €. Talo lämpiää puilla jotka tehään ite. Autoon menee, ajan niin vähän kuin voin. Kisareissuihin ja valmennuksiin menee aika paljon rahaa, useita satoja kuussa. Kun käytiin toisella puolen maailmaa, oltiin yötä sukulaisilla ja halvimmissa mahdollisissa B&B paikoissa. Loistohotellissa en oo ollut koskaan. Kaiken tämän mahdollistaa alle 2000 € bruttotulot kuussa ja oma pieni talliyritys joka maksaa oman hevosenpidon ja vähän noita harrastuskuluja. Älä vittu vingu siellä ko mee töihin ja ala elää elämääs ennekuin se on liian myöhäistä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti: ala elää elämääs ennekuin se on liian myöhäistä!

Tuo juna on mennyt jo 25 vuotta sitten.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti: ala elää elämääs ennekuin se on liian myöhäistä!

Tuo juna on mennyt jo 25 vuotta sitten.
mä lähinnä ajattelin että vielähän sitä jonku vuoden ehtii ennenkö kuolee.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja annepa »

Georgina kirjoitti:Älä vittu vingu siellä ko mee töihin ja ala elää elämääs ennekuin se on liian myöhäistä!
:komp:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Vielä ne sulla juoksee kohtuullisen hyvinä. "Työnantaja" vaan on eri ku joku aika sitten.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Kuinka paljon säästät kuukausituloista pahan päivän vara

Viesti Kirjoittaja scarface »

Kolikoita kerään purnukoihin, jotka sit ennen jotain reissua vaihdan pankissa seteleiksi. Viimeks ennen ulkomaanreissua tuli säästettyä parissa kuukaudessa yli 400 euroa, joten sama homma on jatkunut.
Vastaa Viestiin