Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Suomea ei Turvaneuvostoon, pettynyt?

Olen
0
Ei ääniä
En ole
5
71%
EOS
2
29%
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hirveästi diplomaatit teki töitä, mutta Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, Oletko nyt pettynyt? Voit myös avautua tunteistasi asiassa. Oliko tämä nyt kuitenkin hyvä asia, Suomen ei tarvi ainakaan 20 vuoteen suoraan sanoa mitä mieltä on kansainvälisen politiikan tärkeistä asioista? Ei tarvi vaivaannuttaa välejä Venäjään. Kiinaaan eikä edes haikentää välejä USAn kanssa ainakaan. Neuvostohan on vähän huono sana, tuo mieleen menneen jättiläisen Neuvostoliiton, vaikka Venäjä ole mihinkään hävinnyt. Onneksi Suomen toimet ja varsinkaan mielipiteet eivät juuri merkitse mitään suuressa maailmassa, vaikka kuinka toiveita elättelisimme, EUssakin Suomen merkitys "sulaa" kuten on trendikästä sanoa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen pettynyt, että Pelle Miljoonaa ei ole valittu Suomen YK-edustajaksi. :off:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
masa

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja masa »

Olen päinvastoin iloinen, että Tuomiojalle jäi käteen musta pekka.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Olen päinvastoin iloinen, että Tuomiojalle jäi käteen musta pekka.
Urpilainen on varmasti myös huojentunut. Sen kai pitäisi jonkin aiemman linjauksensa mukaisesti kierrättää SDP:n ministereitä hallituskauden puolessavälissä nimenomaan siitä päästä, jolla on pisin ministerikokemus. Tuomioja olisi kai näin ensimmäisiä vaihtoon joutujia - ja jos Suomi olisi turvallisuusneuvostossa, kuka demareista (Tarja Halosta ehkä lukuunottamatta) olisi silloin sopivampi ulkoministeri?

Itse asiaan, olen seurannut huonosti, ja minulle onkin jäänyt vähän epäselväksi, miksi sinne neuvostoon nyt pitikään päästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Varmaan joku uutiskupla kuten BB tai tanssi perse pieneksi?

Australia kuulema pisti rahaa kymmenen kertaa enemmän kanpanjaansa, Australian BKT on 889,6 Miljardia Suomen 191 miljardia, eli käytännöllisesti katsoen aussit pisti sihtessa kaksi kertaa niin paljon rahaa haisemaan kuin suomalaiset, Luxemburg on taas veroparatiisi ja on luonnollista ja hyödyllistä että turvallisuusvesillä seilaa myös yksi mukavuuslippulaiva? Toisaalta pitäisikö tuollaisia "rikollisvaltioita" suosia tai valita ollenkaan mihinkään tuollaisiin luottamustehtäviin? Lisäksi kyseinen maa pitäisi saattaa kakkien samojen lakien ja asetusten alaiseksi kuin muutkin EU maat.
Viimeksi muokannut Niba, 19.10.2012 14:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EVVK.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:sopivampi ulkoministeri?


En tiedä siitä. Minua huvittaa vaan Tuomiojan hapan naama lehdissä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minusta Tuomiojan naama on auunnilleen samannäköinen aina, enkä pysty ilostumaan parista ylimääräisestä rypystä kenenkään naamalla. Jos muutaman lähetystön lopettaminen muka ratkaisi asian niin lopetetaan lisää. Ja ainakaan gasan avustuskaivaa ei pitäisi tukea millään tavalla, vaikka tilanne olisi kuinka epähumanitaarinen siellä, turha mennä kaivaaan verta nenästä. Suomella ei ole minkäämlaisia diplomaattisia rahkeita alkaa tukemaan alusta, kun ei kerran edes Turvallisuusneuvostoon valittu!
Viimeksi muokannut Niba, 19.10.2012 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suomi oli viimeksi turvaneuvoston jäsen 1989-90. Mulla ei ole ko. asiasta mitään muistikuvaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen päinvastoin iloinen, että Tuomiojalle jäi käteen musta pekka.
Urpilainen on varmasti myös huojentunut. Sen kai pitäisi jonkin aiemman linjauksensa mukaisesti kierrättää SDP:n ministereitä hallituskauden puolessavälissä nimenomaan siitä päästä, jolla on pisin ministerikokemus. Tuomioja olisi kai näin ensimmäisiä vaihtoon joutujia - ja jos Suomi olisi turvallisuusneuvostossa, kuka demareista (Tarja Halosta ehkä lukuunottamatta) olisi silloin sopivampi ulkoministeri?

Itse asiaan, olen seurannut huonosti, ja minulle onkin jäänyt vähän epäselväksi, miksi sinne neuvostoon nyt pitikään päästä.
Suomi olisi voinut lähettee tilalle mikrofonin tuulisuojuksen. Ei kukaan olisi huomannut.

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:Suomi oli viimeksi turvaneuvoston jäsen 1989-90. Mulla ei ole ko. asiasta mitään muistikuvaa.
Silloin muurit murtu ja rakennukset sortu Euroopassa.. balkanilla sodittiin, makkarat lensi..ja ohjukset..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Suomi oli viimeksi turvaneuvoston jäsen 1989-90. Mulla ei ole ko. asiasta mitään muistikuvaa.
Silloin muurit murtu ja rakennukset sortu Euroopassa.. balkanilla sodittiin, makkarat lensi..ja ohjukset..
Ja kaikki sen ansiosta, että Suomi oli turvaneuvoston jäsen?!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Suomi oli viimeksi turvaneuvoston jäsen 1989-90. Mulla ei ole ko. asiasta mitään muistikuvaa.
Silloin muurit murtu ja rakennukset sortu Euroopassa.. balkanilla sodittiin, makkarat lensi..ja ohjukset..
Ja kaikki sen ansiosta, että Suomi oli turvaneuvoston jäsen?!

Siitä huolimatta..

Mutta sitten tuli Rahtisaari ja asiat neuvoteltiin, huolimatta Venäjän ja USAn avusta.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

En pätkääkään. Rahaa siihen vaan olisi mennyt eikä mitään positiivista vaikutusta.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:EVVK.
:komp:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Suomea ei valittu YK:n Turvaneuvostoon, pettynyt?

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: ja jos Suomi olisi turvallisuusneuvostossa, kuka demareista (Tarja Halosta ehkä lukuunottamatta) olisi silloin sopivampi ulkoministeri?.
Kuka tahans kadulta revästy jäppinen?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin