Sielut laumassa

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja MrM »

Ja muita autoritaarisia jännittävyyksiä juutalaisvainoista ja neekeriorjuudesta.

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siitä vaan sossupsykaa lukemaan jos kiinnostaa enemmänkin :)
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Siitä vaan sossupsykaa lukemaan jos kiinnostaa enemmänkin :)
Mä luulen, ettei oikein mistään ihmistieteestä selviä ilman Milgramin analyysia aineopintoja pidemmälle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olet varmasti oikeassa, mutta kyllä näin kolmen eri ihmistieteen opiskelun kokemuksella sospsykassa kuitenkin eniten tuonkaltaisia juttuja pyöritellään. Sitä tarkoitin.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Olet varmasti oikeassa, mutta kyllä näin kolmen eri ihmistieteen opiskelun kokemuksella sospsykassa kuitenkin eniten tuonkaltaisia juttuja pyöritellään. Sitä tarkoitin.
Jep, epäilemättä näin, halusin vain korostaa Milgramin kokeiden merkityksellisyyttä ihmistieteiden kentässä. Sisällöllisesti tämä aihepiiri on toki nimenomaan tai ainakin ensisijaisesti sosiaalipsykologiaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja MrM »

urpiainen kirjoitti:Mä luulen, ettei oikein mistään ihmistieteestä selviä ilman Milgramin analyysia aineopintoja pidemmälle.
Zimbardoa unohtamatta:



Kyllä tässä on varsinkin psykopatologiaa tullut luettua viimeisen vuoden aikana enemmän kuin muutaman ihmisen tarpeiksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sielut laumassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Alotin lukemaan Micael Dahlenin Ihmispetoja, mutta oli niin populististä paskaa että lopetin noin kymmenen sivun jälkeen. Vähän aiheen vierestä.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin