Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kitinäläisten suhtautuminen jumalolentoon

Ateisti
9
43%
Agnostikko
8
38%
Tapauskovainen
2
10%
Jonkin seurakunnan aktiivinen jäsen
0
Ei ääniä
Syvästi uskonnollinen
2
10%
 
Ääniä yhteensä: 21

prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...eikö se olisi peräti kummallista, jos en pitäisi uskovaisia ja agnostikkoja vähän yksinkertaisina? Vaikka osaan toki kunnioittaa uskonnollista vakaumusta toisinaan ihan suurestikin, niin on tässä väistämättä tämä yläpuolelle asettumisen elementti mukana.
Minusta olisi mielenkiintoista tehdä testi, jossa ihmisiä pukattaisiin viriketyhjiöön, josta pääsisi pois heti kun painaisi napista jos alkaisi ahdistaa liikaa. Oletan, että mitä hihhulimpi, sitä pidempään siellä selviäisi ahdistumatta. Lisäksi oletan, että vaikka itse en ole uskonnollinen, selviäisin siellä erittäin pitkään. Jos on yksinkertaisuutta olla olematta kovin tiiviisti sidoksissa reaalitodellisuuteen, haluan ehdottomasti olla yksinkertainen. Se on mielenkiintoisempaa. Vähän väliä minulle sattuu esim. sitä, että unohdan jäädä metrosta pois ja joudun kääntöraiteelle, tai unohdan jäädä bussista pois oikealla pysäkillä, koska olen niin keskittynyt ajattelemaan. En ehdi katsoa telkkaria mm. siitä syystä, että on kivempaa antaa ajatusten lentää. Ja nehän todellakin lentävät.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?
"Ei mitenkään."

Edit: Vastaus korjattu oikeaksi!
Viimeksi muokannut prosessi, 12.02.2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oikea vastaus olisi ollut "ei mitenkään".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:...mutta sellaista se todellisuuteen sidoksissa oleminen on. Otsansa hiessä jne.
:jee:

Hieno loppukaneetti. Päivän parhaat naurut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:se ajattelu josta minä puhuin ei liity kumpaankaan edellämainituista, vaan paremmin sitä kuvaa vaikkapa Einsteinin klassikkoesimerkki, jossa hän keskittyi pohdiskelemaan sitä, että jos hän lentäisi valon nopeudella peili kädessään, näkisikö hän kasvojensa kuvan peilistä. Tuo ajattelu ei ole millään lailla sidoksissa todellisuuteen, ja silti ilman tuota ajattelua ei suhteellisuusteoriaa olisi keksitty.
Einsteinin suuhun on myös laitettu se ajatus luovasta tieteellisestä työstä 99-prosenttisesti perspiraationa ja 1-prosenttisesti inspiraationa. Se on se anekdootti, joka kannattaa ottaa vakavasti. Romantisoit tuota elementtiä, joka on arvoton ilman sitä vakavaa puurtamista. Mutta ei enempää tästä, kun muuten Dave, joka on löytänyt itsestään anaalisen palstamoden, tulee taas valittamaan offtopicoinnista :shock:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...mutta sellaista se todellisuuteen sidoksissa oleminen on. Otsansa hiessä jne.
:jee:

Hieno loppukaneetti. Päivän parhaat naurut.
Ilo palvella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:se ajattelu josta minä puhuin ei liity kumpaankaan edellämainituista, vaan paremmin sitä kuvaa vaikkapa Einsteinin klassikkoesimerkki, jossa hän keskittyi pohdiskelemaan sitä, että jos hän lentäisi valon nopeudella peili kädessään, näkisikö hän kasvojensa kuvan peilistä. Tuo ajattelu ei ole millään lailla sidoksissa todellisuuteen, ja silti ilman tuota ajattelua ei suhteellisuusteoriaa olisi keksitty.
Einsteinin suuhun on myös laitettu se ajatus luovasta tieteellisestä työstä 99-prosenttisesti perspiraationa ja 1-prosenttisesti inspiraationa. Se on se anekdootti, joka kannattaa ottaa vakavasti. Romantisoit tuota elementtiä, joka on arvoton ilman sitä vakavaa puurtamista. Mutta ei enempää tästä, kun muuten Dave, joka on löytänyt itsestään anaalisen palstamoden, tulee taas valittamaan offtopicoinnista :shock:
Offtopikointi on keskimmäinen nimeni. Yritin vain saada selvyyttä, tarkoittiko Prosessi ko. postauksen liittyvän aiheeseen. Jatkakaa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:se ajattelu josta minä puhuin ei liity kumpaankaan edellämainituista, vaan paremmin sitä kuvaa vaikkapa Einsteinin klassikkoesimerkki, jossa hän keskittyi pohdiskelemaan sitä, että jos hän lentäisi valon nopeudella peili kädessään, näkisikö hän kasvojensa kuvan peilistä. Tuo ajattelu ei ole millään lailla sidoksissa todellisuuteen, ja silti ilman tuota ajattelua ei suhteellisuusteoriaa olisi keksitty.
Einsteinin suuhun on myös laitettu se ajatus luovasta tieteellisestä työstä 99-prosenttisesti perspiraationa ja 1-prosenttisesti inspiraationa. Se on se anekdootti, joka kannattaa ottaa vakavasti. Romantisoit tuota elementtiä, joka on arvoton ilman sitä vakavaa puurtamista. Mutta ei enempää tästä, kun muuten Dave, joka on löytänyt itsestään anaalisen palstamoden, tulee taas valittamaan offtopicoinnista :shock:
En romantisoi, vaan tuon esiin sen välttämättömyyden. Ilman tuota ajatusleikkiä olisi ollut vaikeaa lähteä rakentamaan koko suhteellisuusteoriaa. Einstein päätyi ensin siihen, että hän näkee kuvansa peilistä, sitten hän pitkään ja kovalla työllä puurtamalla onnistui todistamaan sen myös matemaattisesti. Eli molempia puolia tarvitaan. Jos ei ole mitään käsitystä siitä, miksi puurtaa, ei kovallakaan puurtamisella saa mitään aikaiseksi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nowaysis kirjoitti:Toisaalta, tällaisiin pieniin Jumalan olemassaoloa tukeviin happeninkeihin törmää aina toisinaan: esseen DL:a oli siirretty kahdella vuorokaudella. Tai kaksi paikkaa, joissa on hoidettava asioita, sijaitsevat yllätykseksesi vierekkäisissä rapuissa (Työväenliikkeen kirjasto ja Taloushallintopalvelu) :D
Kuva

Jumala suuttui kun paavi erosi.

Tämän uutisen luettuani jäin miettimään, että yksi ongelma jumalan olemassaolon todistamisessa olisi se, että mikä todistus olisi riittävä vakuuttaakseen ateistin? Jos ehta uudestisyntynyt Jeesus syntyisi jonkun tehosikalan eteisessä ja alkaisi 12-vuotiaana tehdä ihmetekoja, se passitettaisiin Talentiin tms. tekemään fiinejä taikatemppuja.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Tämän uutisen luettuani jäin miettimään, että yksi ongelma jumalan olemassaolon todistamisessa olisi se, että mikä todistus olisi riittävä vakuuttaakseen ateistin? Jos ehta uudestisyntynyt Jeesus syntyisi jonkun tehosikalan eteisessä ja alkaisi 12-vuotiaana tehdä ihmetekoja, se passitettaisiin Talentiin tms. tekemään fiinejä taikatemppuja.
Seuraan mestari Urpiaisen esimerkkiä

http://kitina.net/viewtopic.php?t=5195

Luin nyt kaksi sivua tuota vanhaa ketjua, ja alkoi vittuttaa tuo EW kovasti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tämän uutisen luettuani jäin miettimään, että yksi ongelma jumalan olemassaolon todistamisessa olisi se, että mikä todistus olisi riittävä vakuuttaakseen ateistin? Jos ehta uudestisyntynyt Jeesus syntyisi jonkun tehosikalan eteisessä ja alkaisi 12-vuotiaana tehdä ihmetekoja, se passitettaisiin Talentiin tms. tekemään fiinejä taikatemppuja.
Seuraan mestari Urpiaisen esimerkkiä

http://kitina.net/viewtopic.php?t=5195
Jeesus laboratorio-olosuhteisiin todistamaan tekonsa ihmeiksi? Niin, että tutkijat kertoisivat mitä Jeesuksen pitää tehdä ihmeenä? Sitten kun se olisi todistanut ja pari muuta tutkimusryhmää olisi toistanut testit Jeesuksen kanssa ja siitä olisi muutama tiedejulkaisu? Entä jos tiedejulkaisut eivät hyväksyisi tutkimuksia julkaistaviksi, koska ne sotivat luonnonlakeja vastaan, eikä sellaista tiedettä voi olla olemassa? Jos kolme toisistaan riippumatonta tutkijaryhmää todistaisi Jeesuksen kykenevän ihmetekoihin, uskoisitko vai epäilisitkö tutkijoiden taustaa ja/tai tutkimusasetelmaa?

En pystynyt silloin aikoinaan osallistumaan tuohon linkkaamaasi keskusteluun, koska olen aika vakuuttunut siitä, että ennakkoasenteet ratkaisevat yleensä sen, mitä ihminen kykenee pitämään totena.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tämän uutisen luettuani jäin miettimään, että yksi ongelma jumalan olemassaolon todistamisessa olisi se, että mikä todistus olisi riittävä vakuuttaakseen ateistin? Jos ehta uudestisyntynyt Jeesus syntyisi jonkun tehosikalan eteisessä ja alkaisi 12-vuotiaana tehdä ihmetekoja, se passitettaisiin Talentiin tms. tekemään fiinejä taikatemppuja.
Seuraan mestari Urpiaisen esimerkkiä

http://kitina.net/viewtopic.php?t=5195
Jeesus laboratorio-olosuhteisiin todistamaan tekonsa ihmeiksi? Niin, että tutkijat kertoisivat mitä Jeesuksen pitää tehdä ihmeenä? Sitten kun se olisi todistanut ja pari muuta tutkimusryhmää olisi toistanut testit Jeesuksen kanssa ja siitä olisi muutama tiedejulkaisu? Entä jos tiedejulkaisut eivät hyväksyisi tutkimuksia julkaistaviksi, koska ne sotivat luonnonlakeja vastaan, eikä sellaista tiedettä voi olla olemassa? Jos kolme toisistaan riippumatonta tutkijaryhmää todistaisi Jeesuksen kykenevän ihmetekoihin, uskoisitko vai epäilisitkö tutkijoiden taustaa ja/tai tutkimusasetelmaa?

En pystynyt silloin aikoinaan osallistumaan tuohon linkkaamaasi keskusteluun, koska olen aika vakuuttunut siitä, että ennakkoasenteet ratkaisevat yleensä sen, mitä ihminen kykenee pitämään totena.
Sä olet muuten omahyväinen tyyppi. Tiedätkö sen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Sä olet muuten omahyväinen tyyppi. Tiedätkö sen?
Kuka kitinässä ei täytä tuota diagnoosia?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Sä olet muuten omahyväinen tyyppi. Tiedätkö sen?
Kuka kitinässä ei täytä tuota diagnoosia?
Sain vain yht'äkkiä tämän ahaa elämyksen, kun mietin, mikä Prosessin teksteissä välillä ärsyttää. Aiemminhan olen hakenut selitystä jostain muualta:

http://kitina.net/viewtopic.php?p=352457
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
En pystynyt silloin aikoinaan osallistumaan tuohon linkkaamaasi keskusteluun, koska olen aika vakuuttunut siitä, että ennakkoasenteet ratkaisevat yleensä sen, mitä ihminen kykenee pitämään totena.
Sä olet muuten omahyväinen tyyppi. Tiedätkö sen?
Ilmeisesti oletat, etten laske itseäni siihen joukkoon, jonka kyvyistä tuossa yllä puhun. Mutta kyllä minä lasken. Oletan, että minunkin ennakkoasenteeni ratkaisevat yleensä sen, mitä minä kykenen pitämään totena, eikä se ole minusta hyvä juttu. Jos en jatkuvasti tarkkailisi itseäni kriittisesti, en pystyisi tekemään tuollaisia arvioita, koska kaikki arvioni kuitenkin tavalla tai toisella kuvaavat minua. Lähden siitä oletuksesta, etteivät muut ihmiset kovin paljoa poikkea minusta. Se, että saatan muiden silmissä vaikuttaa omahyväiseltä, ei automaattisesti tarkoita, että myös olisin sitä. Ennemmin kyseessä on viestintäongelma. Todellisuudessa ainoa henkilö, jonka tekemisiin suhtaudun aidon kriittisesti olen minä itse, muita vain tarkkailen ja tulkitsen, antamatta heidän tekemisilleen ja sanomisilleen sen enempää positiivisia kuin negatiivisiakan merkityksiä. En halua luokitella ihmisiä ja heidän tekojaan, vaan haluan vain ymmärtää ne. Te olette kaikki mielenkiintoisia, ja siksi minä muistankin suurimman osan täällä käydyistä keskusteluista ja sen miten itse niistä olen ajatellut, riippumatta siitä olenko itse osallistunut niihin vai en.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tämän uutisen luettuani jäin miettimään, että yksi ongelma jumalan olemassaolon todistamisessa olisi se, että mikä todistus olisi riittävä vakuuttaakseen ateistin? Jos ehta uudestisyntynyt Jeesus syntyisi jonkun tehosikalan eteisessä ja alkaisi 12-vuotiaana tehdä ihmetekoja, se passitettaisiin Talentiin tms. tekemään fiinejä taikatemppuja.
Seuraan mestari Urpiaisen esimerkkiä

http://kitina.net/viewtopic.php?t=5195
Jeesus laboratorio-olosuhteisiin todistamaan tekonsa ihmeiksi? Niin, että tutkijat kertoisivat mitä Jeesuksen pitää tehdä ihmeenä? Sitten kun se olisi todistanut ja pari muuta tutkimusryhmää olisi toistanut testit Jeesuksen kanssa ja siitä olisi muutama tiedejulkaisu? Entä jos tiedejulkaisut eivät hyväksyisi tutkimuksia julkaistaviksi, koska ne sotivat luonnonlakeja vastaan, eikä sellaista tiedettä voi olla olemassa? Jos kolme toisistaan riippumatonta tutkijaryhmää todistaisi Jeesuksen kykenevän ihmetekoihin, uskoisitko vai epäilisitkö tutkijoiden taustaa ja/tai tutkimusasetelmaa?

En pystynyt silloin aikoinaan osallistumaan tuohon linkkaamaasi keskusteluun, koska olen aika vakuuttunut siitä, että ennakkoasenteet ratkaisevat yleensä sen, mitä ihminen kykenee pitämään totena.
Mulle riittää esim. että selvittää James Randin haasteen:

http://www.randi.org/site/index.php/1m- ... ation.html

siinä saa itse valita, mitä yliluonnollisia kykyjä demonstroi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Oih miten viihdyttävä vanha ketju!
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Joo, siitä näkee millainen tavattomia henkisiä tiikerinloikkia palstahemmot ovat ottaneet henkisessä kehityksessään viidessä vuodessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulle riittää esim. että selvittää James Randin haasteen:

http://www.randi.org/site/index.php/1m- ... ation.html

siinä saa itse valita, mitä yliluonnollisia kykyjä demonstroi.
Vaan eikö siinä kuitenkin lopputulos olisi se, että päädyttäisiin siihen, ettei kyseinen kyky ole yliluonnollinen, vaan sen mekanismia ei vain vielä tunneta? Eli mikä tahansa todella tapahtunut muuttuu tapahduttuaan luonnolliseksi.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Fiona »

elco kirjoitti:^ Joo, siitä näkee millainen tavattomia henkisiä tiikerinloikkia palstahemmot ovat ottaneet henkisessä kehityksessään viidessä vuodessa.
Kieltämättä huikea kehityskaari. Tosin näemmä viidessä vuodessa aika moni on myös hankkinut elämän tai muuten vain lopettanut kirjoittelun.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulle riittää esim. että selvittää James Randin haasteen:

http://www.randi.org/site/index.php/1m- ... ation.html

siinä saa itse valita, mitä yliluonnollisia kykyjä demonstroi.
Vaan eikö siinä kuitenkin lopputulos olisi se, että päädyttäisiin siihen, ettei kyseinen kyky ole yliluonnollinen, vaan sen mekanismia ei vain vielä tunneta? Eli mikä tahansa todella tapahtunut muuttuu tapahduttuaan luonnolliseksi.
No jaa. Jos Jesse menee esim. Lapinlahden hautausmaalle ja herättelee muutaman kuolleen, niin alan kyllä äkkiä kirkollisveroa maksamaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Fiona kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Joo, siitä näkee millainen tavattomia henkisiä tiikerinloikkia palstahemmot ovat ottaneet henkisessä kehityksessään viidessä vuodessa.
Kieltämättä huikea kehityskaari. Tosin näemmä viidessä vuodessa aika moni on myös hankkinut elämän tai muuten vain lopettanut kirjoittelun.
AInakin pari ko. ketjuun kirjoittanutta (ellei kolmekin) on kyllä liittynyt oikosääristen ex-kitinäläisten kerhoon.

Edit: ainakin kolme.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Fiona »

NuoriDaavid kirjoitti: AInakin pari ko. ketjuun kirjoittanutta (ellei kolmekin) on kyllä liittynyt oikosääristen ex-kitinäläisten kerhoon.
Niin, mutta olihan siellä muitakin esimerkiksi Pupu, Chap ja Ankka.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä minusta Jumalalla täytyisi olla hieman kehittyneempi kyky kommunikoida luomustensa kanssa. Sekopäiden ja rahasta hänen sanaansa puolustavien kautta puhuminen ei vaan vakuuta. Minusta Jumalalla ei oikein ole funktiota. Tai siis jos tarkoituksena olisi luoda elektroniikkapeli, jota voi/ ei voi ohjailla mielensä mukaan, ja kikatella sitten kun kaikki menee päin pyllyä. Kieltäydyn uskomasta, että korkea jumalallinen funktio olisi tämä. Vapaa tahto on ilman jumalaakin. Hienosti näyttää toimivan.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Kyllä minusta Jumalalla täytyisi olla hieman kehittyneempi kyky kommunikoida luomustensa kanssa. Sekopäiden ja rahasta hänen sanaansa puolustavien kautta puhuminen ei vaan vakuuta. Minusta Jumalalla ei oikein ole funktiota. Tai siis jos tarkoituksena olisi luoda elektroniikkapeli, jota voi/ ei voi ohjailla mielensä mukaan, ja kikatella sitten kun kaikki menee päin pyllyä. Kieltäydyn uskomasta, että korkea jumalallinen funktio olisi tämä. Vapaa tahto on ilman jumalaakin. Hienosti näyttää toimivan.
Jumaluutta pohtiessa kannattaa muista mahdollisuus, että elämme jossain SIMs-tyyppisessä pelissä

http://www.simulation-argument.com/
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiihkeät ateistit ja muuta epämielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Jumaluutta pohtiessa kannattaa muista mahdollisuus, että elämme jossain SIMs-tyyppisessä pelissä

http://www.simulation-argument.com/
Oddsit ovat tosiaan, että Luoja on joku AI-himmeli.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin