Kansalaisaloite

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kottarainen kirjoitti:Vähän huvittaa miten asenteet menee sen mukaan missä elämäntilanteessa kukin on. Ennen omakohtaista kokemusta tämmöinen päivähoitokeskustelu oli varmaan mullekin yhtä hepreaa ja/tai pudasta matematiikkaa kuin se tuntuu täällä joillekin olevan.
Ihan vaan selvyyden vuoksi: Mulla on siis lapsi, mutta se on ollut kokoajan perhepäivähoitajalla, jossa ryhmäkokona lakisääteiset 4 kokopäiväistä ja välillä lisäksi yksi puolipäiväinen eskari-ikäinen. Mulla ei ole henkilökohtaisesti ollut mitään huomauttamista päivähoidon ryhmäkoossa. Päiväkotien tilanteesta en tosiaan tiedä mitään, mutta muitakin vaihtoehtoja on, jos sellaiseen ei omaa lastaan halua viedä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kottarainen kirjoitti:Kävyt käy ja kuravelli, mutta meillä päin ei oikeasti ole mitään lapsia päiväsaikaan. Ne kaikki on hautomoissa.
Alle 2-vuotiaista 60% ei ole päivähoidossa ja 2-5v 25%.
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tilastot ... paivahoito

Veikkaisin siis, että kyllä niitä lapsia teilläkin päin on. Löytäminen vain voi olla hankalaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päiväaikaan lapsia on tosi vähän täälläkin. Muistan tämän hyvin ekan lapsen ajalta, ajalta jolloin emme käyneet kerhoissa, satutunneilla eikä muskarikaan ollut kuin kerran viikossa. Leikkipuistotkin ammottavat tyhjyyttään, mikä oli silloin suuri ihmetys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja masa »

Kannattaa "liittyä" niiihin mammakerhoryhmiin. Meillä noita mammojen ja lasten tapaamisia eri paikoissa oli ihan vaivaksi asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Minulla oli lapsena hoitaja kotona, katsokaa kuinka fiksu ja filmaattinen minustakin tuli!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja Niba »

Epäsosiaalinen narsisti, minullakin oli ihan lapsena lastenhoitaja kotona mutta viisi vuotiaanaa menin päiväkotiin ja persepäivähoitopaikassa tai mikä se nyt olikaan kävin ekalla luokalla. Minulla ei ole lapsen hoidoollisia ongelmia nyt eikä ehkä tulevaisuudessakaan, vaikka kaikki sanoo että vielä tulee joku, ei ole tullut ketään.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kansalaisaloite

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tajusko kukaan mitään tosta?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin